Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwarancja.

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Lubią ten wątek: skrot
AUTOR WĄTKU
maciekceed
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 24 kwi 2023 12:15
Lokalizacja: Płock
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020

Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwarancja.

24 kwi 2023 12:17

Dzień dobry,

W Kia Ceed 2020, 1.4L GDI benzyna zapaliła mi się ikona potrzeby wypalenia filtra DPF, auto chwile jeździło po mieście na krótkich dystansach i zapewne to spowodowało brak wypalenia i kontrolkę, od czasu zapalenia kontroli auto przebyło 2 dłuższe trasy na dużych prędkościach gdzie filtr napewno zdołał się dopalić jednak z tego co wiem, póki sam salon nie podłączy się do auta i kontrolki nie wyłączy to sama nie zniknie mimo tych 2 tras gdzie filtr zapewne się wypalił. Zatem moje pytanie jako że jeszcze 5 lat gwarancji, czy zakup interfejsu OBD2 i podłączenie się tylko w celu kasowania informacji potrzebie wypalenia spowoduje utratę gwarancji auta. Chyba że są inne sposoby aby ta kontrolka zgadła z deski rozdzielczej.

Maciej

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwaranc

24 kwi 2023 14:23

Tutaj 5 stronicowa epopeja o DPF w 1,6 GDI
Jest to jakiś kia-gniotek. Wygląda że coś spaprali w oprogramowaniu.

http://www.mojasportage.pl/viewtopic.ph ... 917#p89438

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwaranc

24 kwi 2023 18:03

Piejar- nie siej paniki (pomijam fakt, że rozmawiamy o GPF a nie DPF)

99,9% tych skarżących się w cytowanym wątku w końcu przekonała się co oznacza trudna eksploatacja pojazdu. Nie ma co się dziwić, że GPF nie osiąga wymaganej temperatury skoro ktoś notorycznie pokonuje krótkie odcinki. Zmiana logiki wypalania została wymuszona wyśrubowanymi normami emisji spalin więc porównywanie aut z różną emisją jest co najmniej nierozumne.
Kia pracuje nad zminimalizowaniem dokuczliwości procesu wypalania GPF i zapewne niedługo pojawi się stosowna aktualizacja ECU niemniej nadal nie rozwiąże to w 100% oczekiwań samych użytkowników. Celowo napisałem oczekiwań ponieważ nie jest to usterka czy też wada fabryczna jak niektórzy raczą twierdzić.
Temat nie jest nowy bo pojawił się już w czasach gdy w Dieslach zaczęto stosować DPFy – taki sam problem nie mniejszy hejt a zasada jest taka sama -> kto nie zaπerdala ten nie dopala. Amen!
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwaranc

24 kwi 2023 19:54

Ok zgoda mowa o GPF. Ale nie zgodzę się że to kwestia "złego użytkownika". Koncern nie może obwiniać uzytkownikow o to ze używają auta zgodnie ze swoimi potrzebami. Poza tym problem jest podobny jak w DPF: użytkownik nie wie kiedy trwa wypalanie, nie wie czy postępuje właściwie czy niewłaściwie. Wyglada na to, że koncern zawalił i sprzedał auta z wadliwym oprogramowaniem - nic prostszego niż je podmienić. Da się zrobić auto z prawidłowo działającym GPF - pisałem o swoich doświadczeniach z prawidlowo eksploatującym się GPF marki Renault. Mam jak najlepsze zdanie o Kia i Hyundai ale nie wolno obwiniać użytkowników, którzy nie otrzymują od samochodu czy od serwisu prawidłowej informacji. Miałem ostatnio fatalne doświadczenie z systemem adblue w Renault (nie moje auto). Wada softu spowodowała że auto się "zacięło" i trzeba je było wieźć na lawecie 1000 km. Nonsensowne generowanie kosztów po stronie ubezpieczycieli i zysków po stronie laweciarzy.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwaranc

25 kwi 2023 04:16

gisio napisał(a):Piejar- nie siej paniki (pomijam fakt, że rozmawiamy o GPF a nie DPF)

99,9% tych skarżących się w cytowanym wątku w końcu przekonała się co oznacza trudna eksploatacja pojazdu. Nie ma co się dziwić, że GPF nie osiąga wymaganej temperatury skoro ktoś notorycznie pokonuje krótkie odcinki. Zmiana logiki wypalania została wymuszona wyśrubowanymi normami emisji spalin więc porównywanie aut z różną emisją jest co najmniej nierozumne.
Kia pracuje nad zminimalizowaniem dokuczliwości procesu wypalania GPF i zapewne niedługo pojawi się stosowna aktualizacja ECU niemniej nadal nie rozwiąże to w 100% oczekiwań samych użytkowników. Celowo napisałem oczekiwań ponieważ nie jest to usterka czy też wada fabryczna jak niektórzy raczą twierdzić.
Temat nie jest nowy bo pojawił się już w czasach gdy w Dieslach zaczęto stosować DPFy – taki sam problem nie mniejszy hejt a zasada jest taka sama -> kto nie zaπerdala ten nie dopala. Amen!
Cześć,
Uuuu. A coś więcej wiesz? Na czym mają polegać zmiany?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwaranc

25 kwi 2023 07:43

Piejar napisał(a):Ok zgoda mowa o GPF. Ale nie zgodzę się że to kwestia "złego użytkownika". Koncern nie może obwiniać uzytkownikow o to ze używają auta zgodnie ze swoimi potrzebami.


No właśnie może. Auto kupuje się zgodnie z potrzebami, a nie odwrotnie. Jeżeli przyszły użytkownik wie, że będzie jeździł wyłącznie po mieście to powinien wybrać elektryka, hybrydę lub benzynę bez GPFa. GPFa po prostu dobrze raz na jakiś czas wypalić (jeśli jest kontrolka to z reguły wystarczy 20 minut jazdy autostradowej - chociaż sam idealnie przebiegający proces wypalenia GPFa opisany jest w IO).
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwaranc

25 kwi 2023 08:19

Kompletne bzdury. Proszę mi pokazać gdzie w instrukcji użytkownika lub w materiałach promocyjnych sprzedażowych jest taka informacja.

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwaranc

25 kwi 2023 08:39

KG str. 16. Nie ma za co.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Piejar
Kierownik
 
Posty: 403
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Kasowanie informacji o potrzebie wypalenia DPF a Gwaranc

25 kwi 2023 12:35

Kolego, chodziło mi o to: Auto kupuje się zgodnie z potrzebami, a nie odwrotnie. Jeżeli przyszły użytkownik wie, że będzie jeździł wyłącznie po mieście to powinien wybrać elektryka.

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl