Szmery przy naciskaniu hamulca

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
falconeye
 

Szmery przy naciskaniu hamulca

20 lut 2008 09:41

Na całym forum nie znalazłam wzmianki o podobnym problemie, a ciekawa jestem czy ktoś jeszcze sie z tym spotkał i jak sobie poradził.

Chodzi o odgłos szurania, tarcia w tylnej części samochodu przy naciskaniu hamulca. Dla mnie to odgłos jakby na tarczach hamulcowych był piasek lub śnieg. Dzieje się to zawsze po ruszeniu po dłuższym postoju (czyli przy zimnych hamulcach). Przy każdym, nawet lekkim naciśnięciu pedału słychać te szmery. Jak już samochód sie rozgrzeje to jest cicho.

Nie zauważyłam nieprawidłowości w działaniu samych hamulców, tylko ten odgłos. Specjalnie mi on nie przeszkadza, tylko boję się, że pewnego dnia szuranie zmieni się w blokadę hamulców, kół czy innej nieprzyjemnej sytuacji.

Nie jestem specjalistą, stąd pytanie do bardziej doświadczonych kierowców - czy to coś poważnego? A może przy ABSie to normalne i niepotrzebnie panikuję?

AUTOR WĄTKU
ben74
 

20 lut 2008 10:01

Musiała byś przyjechać, żebym mógł posłuchać.
Ja w swoim nic nie słyszę, ale może to wina dobrej muzyki? 8-)

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

Re: Szmery przy naciskaniu hamulca

20 lut 2008 10:01

falconeye napisał(a):Chodzi o odgłos szurania, tarcia w tylnej części samochodu przy naciskaniu hamulca. Dla mnie to odgłos jakby na tarczach hamulcowych był piasek lub śnieg. Dzieje się to zawsze po ruszeniu po dłuższym postoju (czyli przy zimnych hamulcach). Przy każdym, nawet lekkim naciśnięciu pedału słychać te szmery. Jak już samochód sie rozgrzeje to jest cicho.


To normalne hamulce tak właśnie działają - przez tarcie transformują energię kinetyczną pojazdu w ciepło, więc tarcie jest tutaj istotą działania. Co więcej, tarcze hamulcowe bardzo szybko powlekają się cieniutką warstewką tlenku żelaza (znaczy się, rdzy), która przy pierwszym hamowaniu jest wycierana.
No chyba, że jest to faktycznie bardzo głośne - wówczas sprawdziłbym, czy czasem koła nie są gorące i czy skuteczność hamulców przy dłuższej jeździe nie spada zbyt mocno.
Wojtek Piszczek

AUTOR WĄTKU
_Sebek_
 

20 lut 2008 10:06

Spokojnie...
Zawsze po dłuższym postoju (czasami wystarczy kilka godzin) tarcze hamulcowe pokrywają się cienką warstwą rdzy. Jest to normalny objaw - tarcze są z metalu a wilgotne powietrze przyspiesza występowanie tego zjawiska.

Po kilku hamowaniach klocki zetrą warstwę rdzawego nalotu i efekt zaniknie.

Jeśli jednak dźwięk szurania utrzymuje się mimo to, świadczyć to może o zużyciu okładzin ciernych na klockach hamulcowych. Konieczna jest natychmiastowa ich wymiana.

pzdr

AUTOR WĄTKU
Yogi
 

20 lut 2008 13:26

Potwierdzam, to tarcze rdzewieja po postoju. Ale jakos zaj**iscie szybko. Po nocce jest taki efekt jak u mnie w starym Seicento po 2 tygodniach. :?

SebolE
Nadworny fotograf
 
Posty: 330
Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa

20 lut 2008 16:11

Yogi napisał(a):Potwierdzam, to tarcze rdzewieja po postoju. Ale jakos zaj**iscie szybko. Po nocce jest taki efekt jak u mnie w starym Seicento po 2 tygodniach. :?

Normalna sprawa.
Czysta stal,wilgoć i różnica temperatur.
Temat bym od razu zamknął co by ktoś znowu nie dorobił teorii do cepa ;P

AUTOR WĄTKU
marko
 

20 lut 2008 18:25

co do zamykania to bym się wstrzymał, bo u mnie dzieje się tak samo a jeżdżę codziennie około 100km. a więc używam także hamulców. Mam przejechane 9000kkm i widać trzeba odwiedzić serwis. Bo co zrobisz jak się okaże że coś źle poskładali i w pewnym momencie ABS przestanie działać (zablokuje się ). Mam nadzieję że to tylko rdza ale ..... czemu tak szybko kilka godzin (NOC) i już osad rdzy nononono nieładnie KIA :evil:

AUTOR WĄTKU
danek
 

20 lut 2008 20:18

Wydaje mi się, że jak będzie cieplej (mniej wilgoci w powietrzu) problem zniknie sam. Zobaczycie :wink:

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

20 lut 2008 20:21

marko napisał(a):co do zamykania to bym się wstrzymał, bo u mnie dzieje się tak samo a jeżdżę codziennie około 100km. a więc używam także hamulców. Mam przejechane 9000kkm i widać trzeba odwiedzić serwis. Bo co zrobisz jak się okaże że coś źle poskładali i w pewnym momencie ABS przestanie działać (zablokuje się ). Mam nadzieję że to tylko rdza ale ..... czemu tak szybko kilka godzin (NOC) i już osad rdzy nononono nieładnie KIA :evil:


Hehehe, przyjrzyj się kiedyś tarczom przy np. wymianie klocków hamulcowych - tarcza pokrywa się tlenkiem praktycznie w oczach :) Sam byłem mocno zdziwiony.
Wojtek Piszczek

AUTOR WĄTKU
falconeye
 

21 lut 2008 08:09

Dzięki za wyjaśnienia i uspokojenie :)

Szuranie "znika" po przejechaniu ok. 2km w mieście (i kilku hamowaniach), więc teoria o ścieraniu rdzy wydaje się być prawdopodobna.

Dziwię się tylko, ponieważ w poprzednich samochodach tego nie słyszałam. Ale z drugiej strony, one miały z tyłu hamulce bębnowe a nie tarcze...

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

21 lut 2008 10:02

falconeye napisał(a):Szuranie "znika" po przejechaniu ok. 2km w mieście (i kilku hamowaniach), więc teoria o ścieraniu rdzy wydaje się być prawdopodobna.


Jeżeli bardzo Ci to przeszkadza, możesz po każdym zatrzymaniu się na dłuższy postój nasmarować tarcze zwykłym olejem (polecam Kujawski) ;-)
Wojtek Piszczek

AUTOR WĄTKU
adam
 

21 lut 2008 12:12

marko napisał(a):co do zamykania to bym się wstrzymał, bo u mnie dzieje się tak samo a jeżdżę codziennie około 100km. a więc używam także hamulców. Mam przejechane 9000kkm i widać trzeba odwiedzić serwis. Bo co zrobisz jak się okaże że coś źle poskładali i w pewnym momencie ABS przestanie działać (zablokuje się ). Mam nadzieję że to tylko rdza ale ..... czemu tak szybko kilka godzin (NOC) i już osad rdzy nononono nieładnie KIA :evil:



Uważam jednak, że to tarcze.
Ja także jeszcze kilka lat temu regularnie jeździłem dziennie około 100 km do i z pracy i takie przypadki z szumiącymi tarczami po postoju nocnym mi się zdarzały. Zależało to bardzo od pogody, gdy było bardzo wilgotno (deszcz, topiący się śnieg, a najczęściej taka temperatura jak obecnie) to rano przy pierwszych hamowaniach słychać było szum/tarcie (a po postoju w sobotę i niedzielę to już porządnie było słychać, że klocki „chrupią” o rdzę).
Dodam jeszcze, że wiele zależy od materiału, z którego wykonano tarczę. Mi w obecnym samochodzie tarcze fabryczne poszły po 70 tysiącach i to właśnie przy nich miałem bardzo często takie przypadki z rdzewieniem. Po wymianie na inne (tzw. zamienniki rzemieślnicze) problem praktycznie zniknął. Bo samochód musi obecnie teraz sporo postać (przynajmniej tydzień) i musi codziennie być bardzo wilgotno (deszcz lub mgła).

Czyżby materiał, z którego było wykonane tarcze w Ceed-ach był gorszej jakości (a przynajmniej w jakiejś partii egzemplarzy)? Poobserwujcie jak tam u was z tarczami.

Generalnie samochód stoi tydzień i jest wilgotno, tarcze szumią jest OK.
Samochód stoi noc i tarcze szumią – wydaje mi się, że materiał jest gorszej jakości.

AUTOR WĄTKU
KZ
 

21 lut 2008 12:20

<span>adam</span> napisał(a):Czyżby materiał, z którego było wykonane tarcze w Ceed-ach był gorszej jakości (a przynajmniej w jakiejś partii egzemplarzy)?


Odporność tarczy na korozję to nie jest jej najważniejszy parametr konstrukcyjny (szczególnie że nawet jak się korozja pojawi to jest ścierana przy hamowaniu), więc nie musi być wcale gorszej jakości...

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6553
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

21 lut 2008 13:09

Objaw jest tez wynikiem pracy zimnych klocków/tarcz- po przejechaniu 2 km o których wspominasz kilkakrotnie hamujesz i temperatura elementó ciernych się podnosi - zmienia się przez to - żeby nie bawić się w naukowy wywód i terminologię - dźwię, jaki jest wydawany przez dany element. W Focusie mam tak samo i jest to normalne.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
adam
 

21 lut 2008 13:16

Odporność tarczy na korozję to nie jest jej najważniejszy parametr konstrukcyjny (szczególnie że nawet jak się korozja pojawi to jest ścierana przy hamowaniu), więc nie musi być wcale gorszej jakości...[/quote]


Bardzo możliwe. Nie twierdzę, że odporność na korozje to najważniejsza rzecz. Jedynie, co stwierdzam to, że w obecnym samochodzie pierwsze tarcze fabryczne bardzo szybko korodowały oraz to, że po 70 tyś. (jazda tylko w trasie gdzie mało hamowałem) w tarczach zostały wyżłobione przez klocki głębokie rowki dyskwalifikujące tarcze do dalszego użytku.

Czy podatność na korozje ma jakiś wpływ na ścieranie się tarcz tego nie wiem. Interesuje mnie czy większa grupa osób w Ceed-ach zauważa objawy ponad normalnego "rdzewienia" tarcz.

Avatar użytkownika
cisco
Dyrektor
 
Posty: 616
Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
Lokalizacja: okolice Wawy
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line

21 lut 2008 15:08

u mnie tez pojawia sie taki szmer. szczegolnie w warunkach duzej wilgotnosci i pojawia sie po nocy. ustepuje po kilku hamowaniach. jakos nie specjalnie sie tym martwie.
jakby bylo cos powaznego zawsze jest gwarancja :wink:
pozdrawiam
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl :yah:

AUTOR WĄTKU
lenarty
 

21 lut 2008 16:35

Witam, u mnie ten "problem" (nie mam przekonania, że to faktycznie jakiś problem) też występuje.

Szuranie hamulców słyszalne jest po uruchomieniu auta po nocy, gdy poprzedniego dnia było b. wilgotno (mokre jezdnie, najczęściej deszcz). W innych przypadkach nie zauważyłem - nawet po 2 dniowym postoju gdy jest sucho nie słychać żadnych dziwnych odgłosów ze strony hamulców.
C
o ciekawe, gdy te szmery już występują (a ustają po kilku hamowaniach), to słychać je przy powolnej jeździe (wyjazd z garaży podziemnego) nawet wtedy, gdy nie hamuję. Czy u Was jest podobnie?
pozdrawiam!

AUTOR WĄTKU
kawanagila
 

21 lut 2008 20:53

po 70tyś km to bym tarcze wymienił i tak, bo może nie szurają, bo ich już nie ma :D. Ostrzegę was przed czymś poważniejszym niż szuranie, bo mnie to ostatnio w starym aucie spotkało. nowe tarcze po 2 miesiącach zaczęły mi strasznie huczeć i ściągać auto przy hamowaniu. No i się dowiedziałem, że jak bardzo rozgrzejemy tarcze i wjedziemy w wielką kałużę, która je nagle wychłodzi, to mogą się one odkształcić!! i do kosza.. widziałem je po wymontowaniu - masakra - no ale to były zamienniki..

AUTOR WĄTKU
Olek
 

21 lut 2008 20:58

<span>kawanagila</span> napisał(a):No i się dowiedziałem, że jak bardzo rozgrzejemy tarcze i wjedziemy w wielką kałużę, która je nagle wychłodzi, to mogą się one odkształcić!! i do kosza.. widziałem je po wymontowaniu - masakra - no ale to były zamienniki..


Nieżle :?

Ciekawe czy kiedyś brembo zrobi tarcze i klocki pod cee'd :roll:

AUTOR WĄTKU
adam
 

21 lut 2008 23:17

kawanagila napisał(a):po 70tyś km to bym tarcze wymienił i tak, bo może nie szurają, bo ich już nie ma :D. Ostrzegę was przed czymś poważniejszym niż szuranie, bo mnie to ostatnio w starym aucie spotkało. nowe tarcze po 2 miesiącach zaczęły mi strasznie huczeć i ściągać auto przy hamowaniu. No i się dowiedziałem, że jak bardzo rozgrzejemy tarcze i wjedziemy w wielką kałużę, która je nagle wychłodzi, to mogą się one odkształcić!! i do kosza.. widziałem je po wymontowaniu - masakra - no ale to były zamienniki..


Tak faktycznie także słyszałem, że przy mocno nagrzanych tarczach można spowodować w niektórych sytuacjach ich odkształcenie.
U mnie na szczęście po wymianie przy 70 tyś. tarcz firmowych na zamienniki nadal mam zamienniki i wyglądają one lepiej niż firmowe przy wymianie (a przejechałem na zamiennikach jak dotychczas prawie kolejne 160 tyś.)

PS. Wie ktoś ile kosztują takie tarcze do Ceed'a. Zdaje się, że TVN Turbo jak oceniali Ceed'a powinni coś takiego podawać dla porównania, mam nadzieje, że koszt nie jest duży. Pytam, bo dopiero przygotowuje się do nabycia Ceed’a i chciałbym wiedzieć o tego typu sprawach jak najwięcej przed kupnem (a cena wycieraczek mnie dosyć zmartwiła)

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl