Na całym forum nie znalazłam wzmianki o podobnym problemie, a ciekawa jestem czy ktoś jeszcze sie z tym spotkał i jak sobie poradził.
Chodzi o odgłos szurania, tarcia w tylnej części samochodu przy naciskaniu hamulca. Dla mnie to odgłos jakby na tarczach hamulcowych był piasek lub śnieg. Dzieje się to zawsze po ruszeniu po dłuższym postoju (czyli przy zimnych hamulcach). Przy każdym, nawet lekkim naciśnięciu pedału słychać te szmery. Jak już samochód sie rozgrzeje to jest cicho.
Nie zauważyłam nieprawidłowości w działaniu samych hamulców, tylko ten odgłos. Specjalnie mi on nie przeszkadza, tylko boję się, że pewnego dnia szuranie zmieni się w blokadę hamulców, kół czy innej nieprzyjemnej sytuacji.
Nie jestem specjalistą, stąd pytanie do bardziej doświadczonych kierowców - czy to coś poważnego? A może przy ABSie to normalne i niepotrzebnie panikuję?
Szmery przy naciskaniu hamulca
Moderator: Żandarmeria
-
ben74
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
Re: Szmery przy naciskaniu hamulca
falconeye napisał(a):Chodzi o odgłos szurania, tarcia w tylnej części samochodu przy naciskaniu hamulca. Dla mnie to odgłos jakby na tarczach hamulcowych był piasek lub śnieg. Dzieje się to zawsze po ruszeniu po dłuższym postoju (czyli przy zimnych hamulcach). Przy każdym, nawet lekkim naciśnięciu pedału słychać te szmery. Jak już samochód sie rozgrzeje to jest cicho.
To normalne hamulce tak właśnie działają - przez tarcie transformują energię kinetyczną pojazdu w ciepło, więc tarcie jest tutaj istotą działania. Co więcej, tarcze hamulcowe bardzo szybko powlekają się cieniutką warstewką tlenku żelaza (znaczy się, rdzy), która przy pierwszym hamowaniu jest wycierana.
No chyba, że jest to faktycznie bardzo głośne - wówczas sprawdziłbym, czy czasem koła nie są gorące i czy skuteczność hamulców przy dłuższej jeździe nie spada zbyt mocno.
Wojtek Piszczek
-
_Sebek_
Spokojnie...
Zawsze po dłuższym postoju (czasami wystarczy kilka godzin) tarcze hamulcowe pokrywają się cienką warstwą rdzy. Jest to normalny objaw - tarcze są z metalu a wilgotne powietrze przyspiesza występowanie tego zjawiska.
Po kilku hamowaniach klocki zetrą warstwę rdzawego nalotu i efekt zaniknie.
Jeśli jednak dźwięk szurania utrzymuje się mimo to, świadczyć to może o zużyciu okładzin ciernych na klockach hamulcowych. Konieczna jest natychmiastowa ich wymiana.
pzdr
Zawsze po dłuższym postoju (czasami wystarczy kilka godzin) tarcze hamulcowe pokrywają się cienką warstwą rdzy. Jest to normalny objaw - tarcze są z metalu a wilgotne powietrze przyspiesza występowanie tego zjawiska.
Po kilku hamowaniach klocki zetrą warstwę rdzawego nalotu i efekt zaniknie.
Jeśli jednak dźwięk szurania utrzymuje się mimo to, świadczyć to może o zużyciu okładzin ciernych na klockach hamulcowych. Konieczna jest natychmiastowa ich wymiana.
pzdr
-
Yogi
- SebolE
- Nadworny fotograf
- Posty: 330
- Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
- Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa
-
marko
co do zamykania to bym się wstrzymał, bo u mnie dzieje się tak samo a jeżdżę codziennie około 100km. a więc używam także hamulców. Mam przejechane 9000kkm i widać trzeba odwiedzić serwis. Bo co zrobisz jak się okaże że coś źle poskładali i w pewnym momencie ABS przestanie działać (zablokuje się ). Mam nadzieję że to tylko rdza ale ..... czemu tak szybko kilka godzin (NOC) i już osad rdzy nononono nieładnie KIA
-
danek
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
marko napisał(a):co do zamykania to bym się wstrzymał, bo u mnie dzieje się tak samo a jeżdżę codziennie około 100km. a więc używam także hamulców. Mam przejechane 9000kkm i widać trzeba odwiedzić serwis. Bo co zrobisz jak się okaże że coś źle poskładali i w pewnym momencie ABS przestanie działać (zablokuje się ). Mam nadzieję że to tylko rdza ale ..... czemu tak szybko kilka godzin (NOC) i już osad rdzy nononono nieładnie KIA
Hehehe, przyjrzyj się kiedyś tarczom przy np. wymianie klocków hamulcowych - tarcza pokrywa się tlenkiem praktycznie w oczach Sam byłem mocno zdziwiony.
Wojtek Piszczek
-
falconeye
Dzięki za wyjaśnienia i uspokojenie
Szuranie "znika" po przejechaniu ok. 2km w mieście (i kilku hamowaniach), więc teoria o ścieraniu rdzy wydaje się być prawdopodobna.
Dziwię się tylko, ponieważ w poprzednich samochodach tego nie słyszałam. Ale z drugiej strony, one miały z tyłu hamulce bębnowe a nie tarcze...
Szuranie "znika" po przejechaniu ok. 2km w mieście (i kilku hamowaniach), więc teoria o ścieraniu rdzy wydaje się być prawdopodobna.
Dziwię się tylko, ponieważ w poprzednich samochodach tego nie słyszałam. Ale z drugiej strony, one miały z tyłu hamulce bębnowe a nie tarcze...
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
falconeye napisał(a):Szuranie "znika" po przejechaniu ok. 2km w mieście (i kilku hamowaniach), więc teoria o ścieraniu rdzy wydaje się być prawdopodobna.
Jeżeli bardzo Ci to przeszkadza, możesz po każdym zatrzymaniu się na dłuższy postój nasmarować tarcze zwykłym olejem (polecam Kujawski)
Wojtek Piszczek
-
adam
marko napisał(a):co do zamykania to bym się wstrzymał, bo u mnie dzieje się tak samo a jeżdżę codziennie około 100km. a więc używam także hamulców. Mam przejechane 9000kkm i widać trzeba odwiedzić serwis. Bo co zrobisz jak się okaże że coś źle poskładali i w pewnym momencie ABS przestanie działać (zablokuje się ). Mam nadzieję że to tylko rdza ale ..... czemu tak szybko kilka godzin (NOC) i już osad rdzy nononono nieładnie KIA
Uważam jednak, że to tarcze.
Ja także jeszcze kilka lat temu regularnie jeździłem dziennie około 100 km do i z pracy i takie przypadki z szumiącymi tarczami po postoju nocnym mi się zdarzały. Zależało to bardzo od pogody, gdy było bardzo wilgotno (deszcz, topiący się śnieg, a najczęściej taka temperatura jak obecnie) to rano przy pierwszych hamowaniach słychać było szum/tarcie (a po postoju w sobotę i niedzielę to już porządnie było słychać, że klocki „chrupią” o rdzę).
Dodam jeszcze, że wiele zależy od materiału, z którego wykonano tarczę. Mi w obecnym samochodzie tarcze fabryczne poszły po 70 tysiącach i to właśnie przy nich miałem bardzo często takie przypadki z rdzewieniem. Po wymianie na inne (tzw. zamienniki rzemieślnicze) problem praktycznie zniknął. Bo samochód musi obecnie teraz sporo postać (przynajmniej tydzień) i musi codziennie być bardzo wilgotno (deszcz lub mgła).
Czyżby materiał, z którego było wykonane tarcze w Ceed-ach był gorszej jakości (a przynajmniej w jakiejś partii egzemplarzy)? Poobserwujcie jak tam u was z tarczami.
Generalnie samochód stoi tydzień i jest wilgotno, tarcze szumią jest OK.
Samochód stoi noc i tarcze szumią – wydaje mi się, że materiał jest gorszej jakości.
-
KZ
<span>adam</span> napisał(a):Czyżby materiał, z którego było wykonane tarcze w Ceed-ach był gorszej jakości (a przynajmniej w jakiejś partii egzemplarzy)?
Odporność tarczy na korozję to nie jest jej najważniejszy parametr konstrukcyjny (szczególnie że nawet jak się korozja pojawi to jest ścierana przy hamowaniu), więc nie musi być wcale gorszej jakości...
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Objaw jest tez wynikiem pracy zimnych klocków/tarcz- po przejechaniu 2 km o których wspominasz kilkakrotnie hamujesz i temperatura elementó ciernych się podnosi - zmienia się przez to - żeby nie bawić się w naukowy wywód i terminologię - dźwię, jaki jest wydawany przez dany element. W Focusie mam tak samo i jest to normalne.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
adam
Odporność tarczy na korozję to nie jest jej najważniejszy parametr konstrukcyjny (szczególnie że nawet jak się korozja pojawi to jest ścierana przy hamowaniu), więc nie musi być wcale gorszej jakości...[/quote]
Bardzo możliwe. Nie twierdzę, że odporność na korozje to najważniejsza rzecz. Jedynie, co stwierdzam to, że w obecnym samochodzie pierwsze tarcze fabryczne bardzo szybko korodowały oraz to, że po 70 tyś. (jazda tylko w trasie gdzie mało hamowałem) w tarczach zostały wyżłobione przez klocki głębokie rowki dyskwalifikujące tarcze do dalszego użytku.
Czy podatność na korozje ma jakiś wpływ na ścieranie się tarcz tego nie wiem. Interesuje mnie czy większa grupa osób w Ceed-ach zauważa objawy ponad normalnego "rdzewienia" tarcz.
Bardzo możliwe. Nie twierdzę, że odporność na korozje to najważniejsza rzecz. Jedynie, co stwierdzam to, że w obecnym samochodzie pierwsze tarcze fabryczne bardzo szybko korodowały oraz to, że po 70 tyś. (jazda tylko w trasie gdzie mało hamowałem) w tarczach zostały wyżłobione przez klocki głębokie rowki dyskwalifikujące tarcze do dalszego użytku.
Czy podatność na korozje ma jakiś wpływ na ścieranie się tarcz tego nie wiem. Interesuje mnie czy większa grupa osób w Ceed-ach zauważa objawy ponad normalnego "rdzewienia" tarcz.
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
lenarty
Witam, u mnie ten "problem" (nie mam przekonania, że to faktycznie jakiś problem) też występuje.
Szuranie hamulców słyszalne jest po uruchomieniu auta po nocy, gdy poprzedniego dnia było b. wilgotno (mokre jezdnie, najczęściej deszcz). W innych przypadkach nie zauważyłem - nawet po 2 dniowym postoju gdy jest sucho nie słychać żadnych dziwnych odgłosów ze strony hamulców.
C
o ciekawe, gdy te szmery już występują (a ustają po kilku hamowaniach), to słychać je przy powolnej jeździe (wyjazd z garaży podziemnego) nawet wtedy, gdy nie hamuję. Czy u Was jest podobnie?
pozdrawiam!
Szuranie hamulców słyszalne jest po uruchomieniu auta po nocy, gdy poprzedniego dnia było b. wilgotno (mokre jezdnie, najczęściej deszcz). W innych przypadkach nie zauważyłem - nawet po 2 dniowym postoju gdy jest sucho nie słychać żadnych dziwnych odgłosów ze strony hamulców.
C
o ciekawe, gdy te szmery już występują (a ustają po kilku hamowaniach), to słychać je przy powolnej jeździe (wyjazd z garaży podziemnego) nawet wtedy, gdy nie hamuję. Czy u Was jest podobnie?
pozdrawiam!
-
kawanagila
po 70tyś km to bym tarcze wymienił i tak, bo może nie szurają, bo ich już nie ma . Ostrzegę was przed czymś poważniejszym niż szuranie, bo mnie to ostatnio w starym aucie spotkało. nowe tarcze po 2 miesiącach zaczęły mi strasznie huczeć i ściągać auto przy hamowaniu. No i się dowiedziałem, że jak bardzo rozgrzejemy tarcze i wjedziemy w wielką kałużę, która je nagle wychłodzi, to mogą się one odkształcić!! i do kosza.. widziałem je po wymontowaniu - masakra - no ale to były zamienniki..
-
Olek
<span>kawanagila</span> napisał(a):No i się dowiedziałem, że jak bardzo rozgrzejemy tarcze i wjedziemy w wielką kałużę, która je nagle wychłodzi, to mogą się one odkształcić!! i do kosza.. widziałem je po wymontowaniu - masakra - no ale to były zamienniki..
Nieżle
Ciekawe czy kiedyś brembo zrobi tarcze i klocki pod cee'd
-
adam
kawanagila napisał(a):po 70tyś km to bym tarcze wymienił i tak, bo może nie szurają, bo ich już nie ma . Ostrzegę was przed czymś poważniejszym niż szuranie, bo mnie to ostatnio w starym aucie spotkało. nowe tarcze po 2 miesiącach zaczęły mi strasznie huczeć i ściągać auto przy hamowaniu. No i się dowiedziałem, że jak bardzo rozgrzejemy tarcze i wjedziemy w wielką kałużę, która je nagle wychłodzi, to mogą się one odkształcić!! i do kosza.. widziałem je po wymontowaniu - masakra - no ale to były zamienniki..
Tak faktycznie także słyszałem, że przy mocno nagrzanych tarczach można spowodować w niektórych sytuacjach ich odkształcenie.
U mnie na szczęście po wymianie przy 70 tyś. tarcz firmowych na zamienniki nadal mam zamienniki i wyglądają one lepiej niż firmowe przy wymianie (a przejechałem na zamiennikach jak dotychczas prawie kolejne 160 tyś.)
PS. Wie ktoś ile kosztują takie tarcze do Ceed'a. Zdaje się, że TVN Turbo jak oceniali Ceed'a powinni coś takiego podawać dla porównania, mam nadzieje, że koszt nie jest duży. Pytam, bo dopiero przygotowuje się do nabycia Ceed’a i chciałbym wiedzieć o tego typu sprawach jak najwięcej przed kupnem (a cena wycieraczek mnie dosyć zmartwiła)
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Syczenie podczas wciskania hamulca
przez erykmru » 20 sty 2021 13:20 w Zawieszenie - 0 Odpowiedzi / 3693 Wyświetlone
- Ostatni post przez erykmru
20 sty 2021 13:20
-
Syczenie podczas wciskania hamulca
-
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
przez Pawell95 » 04 cze 2024 19:49 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 298 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
13 cze 2024 23:25
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
-
-
Stuk przy ruszaniu
przez devl » 30 sie 2020 16:12 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4600 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
02 wrz 2020 16:57
-
Stuk przy ruszaniu
-
-
Stukot przy rozrządzie
przez Kamilceed » 30 maja 2020 11:59 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3092 Wyświetlone
- Ostatni post przez Przemek77
30 maja 2020 22:13
-
Stukot przy rozrządzie
-
-
Piszczenie przy skręcaniu
przez Maslan » 22 sty 2020 11:00 w Zawieszenie - 6 Odpowiedzi / 5414 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
23 sty 2020 05:49
-
Piszczenie przy skręcaniu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości