Dziwne wibracje przy 3000 rpm

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Konrad63
 

Dziwne wibracje przy 3000 rpm

13 lut 2008 15:08

Czy ktoś, kto ma benzynę 1,6 zauważył podobny objaw: przy zimnym silniku (tylko na początku, jak się rozgrzeje, to objaw znika) w momencie przekraczania 3000 rpm na moment pojawia się dodatkowy odgłos trzeszczenia, czy wibracji, który dochodzi "na ucho" z konsoli środkowej, ale równie dobrze może to być coś z silnika. Brzmi to tak, jakby jakiś luźny element, plastik czy coś, wchodził w rezonans przy wibracjach o określonej częstotliwości. Dźwięk jest słabo słyszalny, więc może się czepiam szczegółów i tak ma być :?:

AUTOR WĄTKU
AndrzejM
 

13 lut 2008 16:27

Brk podobnych objawów w mojej ceed :D

rawemon
Dyrektor
 
Posty: 732
Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
Lokalizacja: warszawa
Grupa: Mazowiecka

13 lut 2008 16:34

Z tego wniosek przy zimnym nie przekraczać 3k obrotów. :lol:

AUTOR WĄTKU
dancio
 

13 lut 2008 17:26

ja tez mam podobny problem ale z silnikiem 1.6CRDI (90km) jak jest zimny to prz obrotach 2000-2500 pojawia sie brzeczenie. jak jest ciepły to praktycznie jest nie słyszalne. na moje ucho to coś dzieje sie z katalizatorem. plastiki odpadajo na 100%.

AUTOR WĄTKU
tede_w
 

13 lut 2008 17:30

Generalnie zasada jest taka "chcesz długo jeździć bezawaryjnym silnikiem nie katuj go jak jest zimny...".

...więc jeśli tego pragniesz nie szalej na zimnym silniku i nie jęcz ,że coś ci puka-stuka jak silnik jest zimny i go katujesz...

AUTOR WĄTKU
Konrad63
 

14 lut 2008 12:20

Katujesz :?: :?: :?:
3000 obrotów przy benzynie to jest absolutnie delikatna jazda :!: To są silniki wysokoobrotowe, one powinny pracować na takich obrotach, właśnie jak ktoś jeździ na 2 krpm i zmienia biegi już przy 2,5krpm (bo tak cichutko i łagodnie i oszczędnie mu się jeździ) to zarzyna silnik DOHC - maszyna jest niedosmarowana i tyle :idea:

AUTOR WĄTKU
Hazael
 

14 lut 2008 12:27

ja miałem tak w dieslu. Też ok 3000 obrotów słyszałem świerszcza z konsoli. Okazało się że winne jest wsteczne lusterko, które na stałe było ustawione na obraz pozorny. Sprobuj przestawić ten przełącznik przy wstecznym lusterku. Może to taki samo objaw jak u mnie.

AUTOR WĄTKU
Konrad63
 

14 lut 2008 12:29

a owszem, spróbuję, dzięki :)

AUTOR WĄTKU
KZ
 

14 lut 2008 12:32

Konrad63 napisał(a):Katujesz :?: :?: :?:
3000 obrotów przy benzynie to jest absolutnie delikatna jazda :!: To są silniki wysokoobrotowe, one powinny pracować na takich obrotach, właśnie jak ktoś jeździ na 2 krpm i zmienia biegi już przy 2,5krpm (bo tak cichutko i łagodnie i oszczędnie mu się jeździ) to zarzyna silnik DOHC - maszyna jest niedosmarowana i tyle :idea:


Doczytałeś dwa drobne słowa "jak zimny" ?

AUTOR WĄTKU
Konio
 

14 lut 2008 14:24

KZ napisał(a):
Konrad63 napisał(a):Katujesz :?: :?: :?:
3000 obrotów przy benzynie to jest absolutnie delikatna jazda :!: To są silniki wysokoobrotowe, one powinny pracować na takich obrotach, właśnie jak ktoś jeździ na 2 krpm i zmienia biegi już przy 2,5krpm (bo tak cichutko i łagodnie i oszczędnie mu się jeździ) to zarzyna silnik DOHC - maszyna jest niedosmarowana i tyle :idea:


Doczytałeś dwa drobne słowa "jak zimny" ?


Nadal nie zmienia to faktu ,że określenie "katujesz" jest nie na miejscu nawet jakby wyjął silnik z przerębla.
To ile trzeba mieć na zimnym silniku? 2000rpm przez pierwsze minuty jazdy? :?

AUTOR WĄTKU
kawanagila
 

14 lut 2008 14:38

w benzynie silnik nagrzewa sie w pare minut i nieprzekraczanie 3000tys obrotow jest na pewno korzystne, zeby nagle nie podnosic temp. dopoki sie olej nie nagrzeje - wspolczesnie silniki wysokoobrotowe wbrew garazowej opinii nie odczuwaja negatywnie jazdy na niskich obrotach. mozna spokojnie zmieniac przy 2500 biegi i nic sie silnikowi nie dzieje (no ale nie wszyscy mamy dusze taksowkarza..) gdy obroty sa za niskie dla bezpieczenstwa silnika to on po prostu zgasnie i nic sie zlego z nim nie stanie - to nie lata osiemdziesiate i w silnikach sa jednostki sterujace
pozdro dla benzyniakow :D

AUTOR WĄTKU
KZ
 

14 lut 2008 17:45

kawanagila napisał(a):w benzynie silnik nagrzewa sie w pare minut i nieprzekraczanie 3000tys obrotow jest na pewno korzystne, zeby nagle nie podnosic temp. dopoki sie olej nie nagrzeje - wspolczesnie silniki wysokoobrotowe wbrew garazowej opinii nie odczuwaja negatywnie jazdy na niskich obrotach. mozna spokojnie zmieniac przy 2500 biegi i nic sie silnikowi nie dzieje (no ale nie wszyscy mamy dusze taksowkarza..) gdy obroty sa za niskie dla bezpieczenstwa silnika to on po prostu zgasnie i nic sie zlego z nim nie stanie - to nie lata osiemdziesiate i w silnikach sa jednostki sterujace
pozdro dla benzyniakow :D


Dokładnie - dlaczego silnik wysokoobrotowy miałby być niedosmarowany w stosunku do silnika niskoobrotowego ? Układy smarowania ogólnie rzecz biorąc niespecjalnie się pomiędzy takimi silnikami różnią i nie ma żadnych powodów dla którego te wysokoobrotowe miałby być niedosmarowane....

AUTOR WĄTKU
kris
 

14 lut 2008 19:35

A co mówi instrukcja ?
Czy podaje przy jakich prędkościach obrotowych należy zmieniać biegi ???

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

14 lut 2008 22:18

Konrad63 napisał(a):Katujesz :?: :?: :?:
3000 obrotów przy benzynie to jest absolutnie delikatna jazda :!: To są silniki wysokoobrotowe, one powinny pracować na takich obrotach, właśnie jak ktoś jeździ na 2 krpm i zmienia biegi już przy 2,5krpm (bo tak cichutko i łagodnie i oszczędnie mu się jeździ) to zarzyna silnik DOHC - maszyna jest niedosmarowana i tyle :idea:


No nie wiem. Po pierwsze od tego, aby smarować jest pompa oleju, której jedynym zadaniem jest utrzymywać odpowiednie ciśnienie w celach smarowniczych w tym także na obrotach jałowych. To nie czasy silników, w których smarowanie np. korbowodu miało miejsce poprzez rozchlapywanie oleju z tzw. kartera, gdzie niskie obroty powodowały słabsze smarowanie. Zresztą, gdyby niskie obroty oznaczały słabsze smarowanie, silniki zacierałby się podczas dłuższego stania w korku (jakoś tego się nie widuje, co najwyżej komuś chłodnica strzela w nieśmiganej nówce). Zresztą, pompa oleju wytwarza takie samo ciśnienie bez względu na szybkość obrotową silnika (a to dzięki temu, że wydajność pompy jest generalnie tak dobierana, aby na obrotach jałowych ciśnienie było wystarczające do smarowania).
Kolejnym mitem w kontekście utrzymywania wyższych obrotów jest to, że na niskich obrotach i przy wyższym obciążeniu dochodzi do stukowego spalania i szybkiego niszczenia silnika (któż nie pamięta rozkosznego odgłosu bulgotania w kredensie?) - co w przypadku nowoczesnych silników ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu i dawkowaniem sterowanym przez komputer w zasadzie nie ma szans wystąpić.
Tak, czy tak, moim zdaniem nie ma czegoś takiego, jak niedosmarowanie silnika w wyniku długotrwałej pracy na niskich obrotach.
Wojtek Piszczek

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6553
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

14 lut 2008 22:54

Konrad - wibracje przy zminym sÂą inne niÂż przy ciepÂłym bo silnik pracuje na bogatszej mieszance (komputer odpala "ssanie") - wiĂŞc dlatego wibracje sÂą inne niÂż na ciepÂłym. Na Âświerszcza nie masz innej metody jak przykÂładanie ucha i naciskanie poszczegĂłlnych elementĂłw - jak Âświersz po naciÂśniĂŞciu jakiegoÂś dekla zmieni odgÂłos to znaczy Âże jesteÂś w domu.
Co do smarowania to zgadzam siê, ¿e obecne silniki s¹ smarowane optymalnie niezale¿nie od prêdkoœci obrotowej silnika, za co odpowiada wymuszany pomp¹ obieg oleju. A co do jazdy z ma³ymi prêdkoœciami obrotowymi silnika - rzeczywiœcie, szkodliwy wp³yw tego zjawiska na silnik jest mitem i trzeba go miêdzy bajki w³o¿yÌ, bo tego typu jazda jest jednym z g³ównych elementów eco-driving'u - jazda na 4 biegu przy 2 000 rpm nasz¹ Kijank¹ nie jest niczym niezdrowym, bo komputer dozuje odpowiedni¹ iloœÌ paliwa z odpowiednim momentem zap³onu - no chyba ¿e silnik mocno traci obroty i auto porusza siê "kangurkiem".
Ostatnio eco-driving'iem pokona³em Fok¹ ponad 300 km - nie przekracza³êm 100 km/h, szybko wbija³em wy¿szy bieg (przy 40 - 50 km/h mia³em pi¹tkê), zero ostrych hamowaù i przyspieszeù. Efekt taki, ¿e jak spalam œrdnio 8,5 - 8,8 l/100 km to wtedy zszed³em do .... 5,7! Na dodatek pod Ostród¹ wyprzedzi³ mnie narwany goœciu - ³yka³ na trzeciego, ostro przyspiesza³, wciska³ siê gdzie siê da³o; po 70 km na kolejnym "TIRowym" sznureczku jecha³ tu¿ przede mn¹. Czyli zyska³em 3 l na 100 km a czas przejazdu by³ ten sam.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
kawanagila
 

14 lut 2008 23:44

nie chodzi o slabe smarowanie spowodowane inna praca pompy, tylko o temp oleju, ktory jak jest zimny jest gestszy i gorzej smaruje, niestety tego nie przeskoczy nawet volkswagen.. i nawet przewaga audi dzieki technice:D
pozdro

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

15 lut 2008 09:39

dobra Panowie inżynierowie

jakąś rewolucję w panewlach wprowadzili ostatnio????

proponuje na rowerek wsadzić 4 litery i: z przodu największa zebatka z tyłu najmniejsza i ruszyć pod lekka górkę

ico????????? bolą nóżki ? duzó siły trzeba włozyć w to???/ tak samo boli to wasz silnik choć wiadomo że nie rozleci się od takiej jazdy po 50 tys km
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
lemur
 

15 lut 2008 10:45

Zgadzam się tobą kris, ale forum jest dla wszystkich. Może moderatorzy wychodzą z założenia, że im więcej postów (wszystkich), tym forum jest lepsze, ciekawsze...
Sorki że nie w temacie, ale też nie mogę być obojętny na to co się dzieje z naszym forum, bo się z nim zżyłem :)

AUTOR WĄTKU
KZ
 

15 lut 2008 11:29

Wątek wyczyszczony i zamknięty. Proszę powstrzymać się od wycieczek personalnych (uwaga do obu stron dyskusji). Z góry dziękuje.

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl