![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Dziwne wibracje przy 3000 rpm
Moderator: Żandarmeria
-
Konrad63
Dziwne wibracje przy 3000 rpm
Czy ktoś, kto ma benzynę 1,6 zauważył podobny objaw: przy zimnym silniku (tylko na początku, jak się rozgrzeje, to objaw znika) w momencie przekraczania 3000 rpm na moment pojawia się dodatkowy odgłos trzeszczenia, czy wibracji, który dochodzi "na ucho" z konsoli środkowej, ale równie dobrze może to być coś z silnika. Brzmi to tak, jakby jakiś luźny element, plastik czy coś, wchodził w rezonans przy wibracjach o określonej częstotliwości. Dźwięk jest słabo słyszalny, więc może się czepiam szczegółów i tak ma być ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
-
rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
-
dancio
-
tede_w
-
Konrad63
Katujesz
3000 obrotów przy benzynie to jest absolutnie delikatna jazda
To są silniki wysokoobrotowe, one powinny pracować na takich obrotach, właśnie jak ktoś jeździ na 2 krpm i zmienia biegi już przy 2,5krpm (bo tak cichutko i łagodnie i oszczędnie mu się jeździ) to zarzyna silnik DOHC - maszyna jest niedosmarowana i tyle ![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
3000 obrotów przy benzynie to jest absolutnie delikatna jazda
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
-
Hazael
-
KZ
Konrad63 napisał(a):Katujesz![]()
![]()
![]()
3000 obrotów przy benzynie to jest absolutnie delikatna jazdaTo są silniki wysokoobrotowe, one powinny pracować na takich obrotach, właśnie jak ktoś jeździ na 2 krpm i zmienia biegi już przy 2,5krpm (bo tak cichutko i łagodnie i oszczędnie mu się jeździ) to zarzyna silnik DOHC - maszyna jest niedosmarowana i tyle
Doczytałeś dwa drobne słowa "jak zimny" ?
-
Konio
KZ napisał(a):Konrad63 napisał(a):Katujesz![]()
![]()
![]()
3000 obrotów przy benzynie to jest absolutnie delikatna jazdaTo są silniki wysokoobrotowe, one powinny pracować na takich obrotach, właśnie jak ktoś jeździ na 2 krpm i zmienia biegi już przy 2,5krpm (bo tak cichutko i łagodnie i oszczędnie mu się jeździ) to zarzyna silnik DOHC - maszyna jest niedosmarowana i tyle
Doczytałeś dwa drobne słowa "jak zimny" ?
Nadal nie zmienia to faktu ,że określenie "katujesz" jest nie na miejscu nawet jakby wyjął silnik z przerębla.
To ile trzeba mieć na zimnym silniku? 2000rpm przez pierwsze minuty jazdy?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
kawanagila
w benzynie silnik nagrzewa sie w pare minut i nieprzekraczanie 3000tys obrotow jest na pewno korzystne, zeby nagle nie podnosic temp. dopoki sie olej nie nagrzeje - wspolczesnie silniki wysokoobrotowe wbrew garazowej opinii nie odczuwaja negatywnie jazdy na niskich obrotach. mozna spokojnie zmieniac przy 2500 biegi i nic sie silnikowi nie dzieje (no ale nie wszyscy mamy dusze taksowkarza..) gdy obroty sa za niskie dla bezpieczenstwa silnika to on po prostu zgasnie i nic sie zlego z nim nie stanie - to nie lata osiemdziesiate i w silnikach sa jednostki sterujace
pozdro dla benzyniakow![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
pozdro dla benzyniakow
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
KZ
kawanagila napisał(a):w benzynie silnik nagrzewa sie w pare minut i nieprzekraczanie 3000tys obrotow jest na pewno korzystne, zeby nagle nie podnosic temp. dopoki sie olej nie nagrzeje - wspolczesnie silniki wysokoobrotowe wbrew garazowej opinii nie odczuwaja negatywnie jazdy na niskich obrotach. mozna spokojnie zmieniac przy 2500 biegi i nic sie silnikowi nie dzieje (no ale nie wszyscy mamy dusze taksowkarza..) gdy obroty sa za niskie dla bezpieczenstwa silnika to on po prostu zgasnie i nic sie zlego z nim nie stanie - to nie lata osiemdziesiate i w silnikach sa jednostki sterujace
pozdro dla benzyniakow
Dokładnie - dlaczego silnik wysokoobrotowy miałby być niedosmarowany w stosunku do silnika niskoobrotowego ? Układy smarowania ogólnie rzecz biorąc niespecjalnie się pomiędzy takimi silnikami różnią i nie ma żadnych powodów dla którego te wysokoobrotowe miałby być niedosmarowane....
-
kris
-
wpiszczek
- Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
Konrad63 napisał(a):Katujesz![]()
![]()
![]()
3000 obrotów przy benzynie to jest absolutnie delikatna jazdaTo są silniki wysokoobrotowe, one powinny pracować na takich obrotach, właśnie jak ktoś jeździ na 2 krpm i zmienia biegi już przy 2,5krpm (bo tak cichutko i łagodnie i oszczędnie mu się jeździ) to zarzyna silnik DOHC - maszyna jest niedosmarowana i tyle
No nie wiem. Po pierwsze od tego, aby smarować jest pompa oleju, której jedynym zadaniem jest utrzymywać odpowiednie ciśnienie w celach smarowniczych w tym także na obrotach jałowych. To nie czasy silników, w których smarowanie np. korbowodu miało miejsce poprzez rozchlapywanie oleju z tzw. kartera, gdzie niskie obroty powodowały słabsze smarowanie. Zresztą, gdyby niskie obroty oznaczały słabsze smarowanie, silniki zacierałby się podczas dłuższego stania w korku (jakoś tego się nie widuje, co najwyżej komuś chłodnica strzela w nieśmiganej nówce). Zresztą, pompa oleju wytwarza takie samo ciśnienie bez względu na szybkość obrotową silnika (a to dzięki temu, że wydajność pompy jest generalnie tak dobierana, aby na obrotach jałowych ciśnienie było wystarczające do smarowania).
Kolejnym mitem w kontekście utrzymywania wyższych obrotów jest to, że na niskich obrotach i przy wyższym obciążeniu dochodzi do stukowego spalania i szybkiego niszczenia silnika (któż nie pamięta rozkosznego odgłosu bulgotania w kredensie?) - co w przypadku nowoczesnych silników ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu i dawkowaniem sterowanym przez komputer w zasadzie nie ma szans wystąpić.
Tak, czy tak, moim zdaniem nie ma czegoś takiego, jak niedosmarowanie silnika w wyniku długotrwałej pracy na niskich obrotach.
Wojtek Piszczek
-
pioter
- Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Konrad - wibracje przy zminym sÂą inne niÂż przy ciepÂłym bo silnik pracuje na bogatszej mieszance (komputer odpala "ssanie") - wiĂŞc dlatego wibracje sÂą inne niÂż na ciepÂłym. Na Âświerszcza nie masz innej metody jak przykÂładanie ucha i naciskanie poszczegĂłlnych elementĂłw - jak Âświersz po naciÂśniĂŞciu jakiegoÂś dekla zmieni odgÂłos to znaczy Âże jesteÂś w domu.
Co do smarowania to zgadzam siê, ¿e obecne silniki s¹ smarowane optymalnie niezale¿nie od prêdkoœci obrotowej silnika, za co odpowiada wymuszany pomp¹ obieg oleju. A co do jazdy z ma³ymi prêdkoœciami obrotowymi silnika - rzeczywiœcie, szkodliwy wp³yw tego zjawiska na silnik jest mitem i trzeba go miêdzy bajki w³o¿yÌ, bo tego typu jazda jest jednym z g³ównych elementów eco-driving'u - jazda na 4 biegu przy 2 000 rpm nasz¹ Kijank¹ nie jest niczym niezdrowym, bo komputer dozuje odpowiedni¹ iloœÌ paliwa z odpowiednim momentem zap³onu - no chyba ¿e silnik mocno traci obroty i auto porusza siê "kangurkiem".
Ostatnio eco-driving'iem pokona³em Fok¹ ponad 300 km - nie przekracza³êm 100 km/h, szybko wbija³em wy¿szy bieg (przy 40 - 50 km/h mia³em pi¹tkê), zero ostrych hamowaù i przyspieszeù. Efekt taki, ¿e jak spalam œrdnio 8,5 - 8,8 l/100 km to wtedy zszed³em do .... 5,7! Na dodatek pod Ostród¹ wyprzedzi³ mnie narwany goœciu - ³yka³ na trzeciego, ostro przyspiesza³, wciska³ siê gdzie siê da³o; po 70 km na kolejnym "TIRowym" sznureczku jecha³ tu¿ przede mn¹. Czyli zyska³em 3 l na 100 km a czas przejazdu by³ ten sam.
Co do smarowania to zgadzam siê, ¿e obecne silniki s¹ smarowane optymalnie niezale¿nie od prêdkoœci obrotowej silnika, za co odpowiada wymuszany pomp¹ obieg oleju. A co do jazdy z ma³ymi prêdkoœciami obrotowymi silnika - rzeczywiœcie, szkodliwy wp³yw tego zjawiska na silnik jest mitem i trzeba go miêdzy bajki w³o¿yÌ, bo tego typu jazda jest jednym z g³ównych elementów eco-driving'u - jazda na 4 biegu przy 2 000 rpm nasz¹ Kijank¹ nie jest niczym niezdrowym, bo komputer dozuje odpowiedni¹ iloœÌ paliwa z odpowiednim momentem zap³onu - no chyba ¿e silnik mocno traci obroty i auto porusza siê "kangurkiem".
Ostatnio eco-driving'iem pokona³em Fok¹ ponad 300 km - nie przekracza³êm 100 km/h, szybko wbija³em wy¿szy bieg (przy 40 - 50 km/h mia³em pi¹tkê), zero ostrych hamowaù i przyspieszeù. Efekt taki, ¿e jak spalam œrdnio 8,5 - 8,8 l/100 km to wtedy zszed³em do .... 5,7! Na dodatek pod Ostród¹ wyprzedzi³ mnie narwany goœciu - ³yka³ na trzeciego, ostro przyspiesza³, wciska³ siê gdzie siê da³o; po 70 km na kolejnym "TIRowym" sznureczku jecha³ tu¿ przede mn¹. Czyli zyska³em 3 l na 100 km a czas przejazdu by³ ten sam.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
kawanagila
-
sensor
- Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
dobra Panowie inżynierowie
jakąś rewolucję w panewlach wprowadzili ostatnio????
proponuje na rowerek wsadzić 4 litery i: z przodu największa zebatka z tyłu najmniejsza i ruszyć pod lekka górkę
ico????????? bolą nóżki ? duzó siły trzeba włozyć w to???/ tak samo boli to wasz silnik choć wiadomo że nie rozleci się od takiej jazdy po 50 tys km
jakąś rewolucję w panewlach wprowadzili ostatnio????
proponuje na rowerek wsadzić 4 litery i: z przodu największa zebatka z tyłu najmniejsza i ruszyć pod lekka górkę
ico????????? bolą nóżki ? duzó siły trzeba włozyć w to???/ tak samo boli to wasz silnik choć wiadomo że nie rozleci się od takiej jazdy po 50 tys km
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
lemur
-
KZ
Posty: 19
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
przez Webby » 04 sie 2022 14:51 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2272 Wyświetlone
- Ostatni post przez Webby
05 sie 2022 13:14
-
wibracje i pomruk przy 2 tyś. obr.
-
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
przez antos90 » 03 kwi 2021 17:07 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 8438 Wyświetlone
- Ostatni post przez milczar86
17 kwi 2021 23:03
-
1.6 CRDI Sprzęgło i wibracje przy 2 tys obrotów
-
-
Wibracje pedałów sprzęgła i gazu
przez Marianmarian2323 » 27 cze 2022 18:01 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 4746 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marianmarian2323
01 lip 2022 15:34
-
Wibracje pedałów sprzęgła i gazu
-
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
przez Pawell95 » 04 cze 2024 19:49 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 298 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
13 cze 2024 23:25
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
-
-
Dziwne stuki
przez flak » 07 maja 2020 22:23 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 16 Odpowiedzi / 12098 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
14 cze 2020 00:24
-
Dziwne stuki
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości