Terminy realizacji i oczekiwania na naprawy w ASO KIA.

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Kszekosz
 

03 sty 2008 13:02

sensor napisał(a):1. nie pisałem o żużyciu ale o BADANIU
2. nie interesuje mnie polityka firmy i jej bronienie jestem klientem kupiłem i wymagam i już na rynku moto mamy rynek sprzedawcy czy klienta??????/

na lampki czekam od kwietnia
na siedzenie i deskę od października i NAWET NIKT NIE RACZY ZADZWONIĆ DO MNIE?????????????????//!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 to kosztuje 2żł i mnie uspokoić że pamiętamy i przepraszamy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

naprawde marketing i obsługa klienta z CHIN


badalem kiedys sieci sprzedazy kilku konkurencyjnych marek pod kontem poznania ich standardow przeprowadzenia procesu sprzedazy - z grubsza byly podobne do siebie, ale faktycznie nigdzie nie byly tak kiepskie jak w kii. tu zawiodlem sie przy probie kupna nowego samochodu. nie badalismy obslugi posprzedaznej, ale i tak jedno mozna stwierdzic - gdzie sa wymagane pewne procedury, nawet kiepski sprzedawca/serwisant w koncu musi pomoc. moze kia nie ma takiego wzorca dzialania. zamiast wkurzac sie na "biednego" pracownika czas zadzialac globalnie i siegnąć po inny srodek dyscyplinarny, znany sprzed czasów zarlocznego kapitalizmu ;-) - donos do prasy. nie pamietam tytulu - motor, lub auto motor i sport (nie auto swiat) ma rubryke, gdzie pisza czytelnicy a redakcja podejmuje sie w ich imieniu interwencji. moze gdybys uczynil swoja krucjate bardziej publiczna zaczną traktowac Cie serio? tego w kazdym razie Ci zycze gratulujac cierpliwosci :(
GieS

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

03 sty 2008 16:57

prasa nie zadziała na KIA jak przeczytali kiedyś mój list że zapłaciłem za ceeda 100% kasy i czekam dalej i jeszcze dopłaciłem za DARMOWY alarm 1000zł
to była panika dzwonili do Auto świata i chcieli moje namiary itd i co ? i zadzwonili do mnie gość obiecał się zająć sprawą itd i co ????????????

NIC zaraz rok będzie jak oddzwaniają do mnie :mrgreen:
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

03 sty 2008 17:06

Kszekorz tez tak miałem umawiamy się do Poznania (130km mam ) na naprawę deski rozdzielczej i PRZY OKAZJI PRZEGLĄD robie to na 3 tyg do przodu tydzień przed POTWIERDZAM jeszcze swoja wizytę
wszystko ustalone na wrazie W tel wymienione i co?????// przyjeżdzam a tam sezon urlopowy i nie ma kogoś kto deske mi zrobi i tylko przegląd robia
a ja 300km prawie w plecy i 1 dzięń

pioter a gwarancji KIA jest gdzieś zdanie że nie ma opcji wymiany auta
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6553
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

04 sty 2008 12:54

Sensor, kodeks cywilny jest nad zapisami producenta. W gwarancji mogą oczywiście zapisać że nie ma mozliwości wymiany, bo gwarancja to takie dodatkowe zobowiązanie producenta. To jak z kartką "Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się". Oj uwzględnia, czasami niestety tylko o tym musi przypomnieć wyrok sądu.
Ale jest coś takiego jak rękojmia sprzedawcy (niestety, trwa - jeśli nie jest to określone w odrębnej umowie - 12 miesięcy) i na jej podstawie zawsze możesz żądać obniżenia ceny, wymiany na towar wolny od wad lub odstąpienia od umowy (czyli zwrotu). I rękojmi nikt nie może modyfikować, określają ją ściśle paragrafy KC ( w okolicach od 555 do 565). Wpisz w Google "kodeks cywilny" i przejrzyj zapisy o rękojmii i gwarancji - najczęściej dajemy sobie cos wmówić bo nie znamy praw wynikających z tych zapisów. Jest jeszcze Rzecznik Praw Konsumenta (przy każdym Urzędzie Powiatowym ma siedzibę powiatowy rzecznik) i UOKiK - ja pół roku temu miałem problem z norwegianem - zapłaciłem za zarezerwowanie konkretnych miejsc a w Atenach przydzielili mi inne. Reklamowałem - cisza. Dopiero jak powiadomiłem UOKiK o naruszeniu prawa (reklamacja tylko mailem - nie wszyscy mają, po angielsku - nie wszyscy znają, brak odpowiedzi permanentnie - więc naruszenie zbiorowe, a to podpada pod UOKiK), to zwrócili mi za wszystkie miejsca w obie strony (a z sześciu rezerwowanych źle dostałem jedno i to tylko w w jedną stronę).
Z kolei dwa lata temu brat kupił kompa - w ciągu miesiąca trzykrotnie poleciała płyta główna. W końcu sklep stwierdził, ze to wina brata, bo źle naciska klawisze i robi spięcia. nie chcieli oddać kasy, nie chcieli naprawić czwartej takiej samej usterki w ramach gwarancji - no to walnęliśmy do rzecznika przy powiatowym, dał nam ksero paragrafu 560 KC i z tym do sklepu. Były jeszcze opory, więc telefon do rzecznika, ten sypnął paragrafami i prawniczym żargonem - i pieniążki się znalazły, komp nowy został kupiony w porządnym serwisie i działa do dziś.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
Kszekosz
 

07 sty 2008 23:18

przegrzebałem swoje nieregularnie zbierane archiwum prasowe. chcialem sprawdzic w jakim tytule interweniowali w sprawie kii (wlasciciel terenowki tez przechodzil gehenne), ale oczywiscie nie moge namierzyc tego numeru. :( nie wiem ktora redakcja warta polecenia - sorki.

za to Twoj przypadek Sensor za cholere mnie nie pociesza. niby robilem tylko po 30km w obie strony (a dzwonilem tego samego dnia aby potwierdzic swoj przyjazd i mechanik ponowil zaproszenie), ale widze ze to przeradza sie w regule. odkad z moim kredytodawca p...przę sie jak matka z lobuzem, to wymagam wszystkiego na pismie i tylko dyrektor regionu spowiada sie i przeprasza listownie, to nawet upust marzy dostalem. nawet bank po pewnym czasie peknie.
mam nadzieje ze solidnie ich zwymyslasz i przynajmniej wytargujesz jakis gratis :-)

i podtrzymuje - ostrzegac na forum przed konkretnymi "fachowcami".
spadnie im marza, podniosą standard.
uzdrawiam
GieS

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

08 sty 2008 22:16

wiem dlateeego pisze pismo
jesze tylko musze dopisać radio wycieraczki i psikacz
jutro znów pojeźdz eto może jeszcze coś padnei

co do reklamacji to słabawo z autem

mam maskę malowaną w aucie po 6 miesiącach i co z tego -naprawiona jest zgodnie z procedura producenta i juz a ze kolor nie jest dokładnei ten sam i się smieją ze mnie znajomi że mam auto "spadniete z lawet" trudno
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
Kszekosz
 

09 sty 2008 12:42

jeszcze uslyszysz ze powinienes 3mać samochód w garazu.
mojej kolezance w toyocie powiedzieli, ze gdyby nie cudowala, tylko kupila czerwoną korolkę, a nie w kolorze malinowym, to dobraliby jej spoiler. a tak, to ma barwnik w malinowym mniej odporny na UV i wybarwil sie wzgledem nowego spojlera. oczywiscie tez katalogowego.

moze kia stara sie nasladowac toyote? depcze jej po pietach, tyle ze nie zauwazyla ze i toyota i my jestesmy juz w nowym tysiacleciu...

uzdrawiam
GieS

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

09 sty 2008 12:54

maskę akurat oglądał kolega lakiernik i powiedział że farba ma kolor ten sam tylko cos jest z bezbarwym spiep.................. albo i m się lekko zważył albo cos nie tak i to bezbarwna wartwa jest taka przypłowiała
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
Kszekosz
 

10 sty 2008 18:50

tiaaa, to mnie uspokoiles :-(

wyczytalem ze im jasniejszy lakier, tym wrazliwszy na wszelkie dzialanie czynnikow zewn. i tym wolniej utwardza sie. dlatego nowym samochodem nie wolno jechac do myjni automatycznej.
na marginesie: mojemu udawalo sie byc nowym przez kilka miesiecy ;-) ale przy tej pogodzie niestety najwyzszy czas zaryzykowac zmiane lakieru z prawie black pearl na ponownie czerwony.

moze jak tylko Ci pomalowali maske, to wjechali na myjnie?
a zreszta, mniejsza o przyczyne, fakt ze zj#b@li i nie chca poprawic. czas posluchac pioter'a i naslac uokik.

uzdrawiam
GieS

AUTOR WĄTKU
kangurek123
 

14 sty 2008 19:08

Witam
Tak czytam to forum i postanowiłem dorzucić swoje 3 grosze . Ja co prawda nie mam problemów ani z serwisem ani z "Edkiem" ,ale widzę ,że kolega "sensor" ma dość duże i dlatego jestem zdziwiony ,że nie korzysta z prawa rękojmii. Kiedy usterka faktycznie występuje i serwis to potwierdza mamy prawo żądać wymiany towaru na wolny od wad na zasadzie niezgodności z umową kupna-sprzedaży . Aby dodatkowo miec jeszcze argument wystarczy wymóc od serwisu informację na piśmie ,że nie są w stanie usunąć usterki ( choćby z braku części ) i już . Gwarantuję ,że części się znajdą i usterki zostaną usunięte bo każda wymiana samochodu to lekko licząc strata około 15 tys zł w tym przypadku dla Kia Polska. Jeśli jednak sensor nie chce tego robić tylko dealerowi to pismo o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży można również zaadresowac do wiadmości KIA i jeśli w ciągu 14 dni obie firmy nie odpowiedzą na takie pismo oznacza to ,że akceptują warunki zawarte w takim liście i jest po sprawie . Gwarantuję ,że na pewno odpowiedź się pojawi i zostaną podjete kroki do załatwienia takiego tematu raz na zawsze . Możemy mówić ,że KIA jako seriws się uczy i to jest prawda bo tak naprawdę to z tego co się orientuje najstarszy dealer w Polsce ma około 10 lat czyli praktycznie tyle ile ta marka istnieje na naszym rynku ,ale nawet oni musza respektowac polskie prawo i do niego się stosować . Pamietajmy też ,że niektóre serwisy KIA zostały zaadaptowane z byłych Polmozbytów i to z całą kadrą mechaników i kierowników co niezbyt wychodzi na zdrowie tej marce ( osobiście proponuję serwisowanie aut w serwisach młodych i nowych bo mają szerszenie spojrzenie na klienta i większe chęci do spełniania jego wymagań oraz-tak mi się wydaje-większe pojęcie o samochodach i ich nowoczesnej budowie )
Co do zapisu w ksiażce gw. o braku możliwości wymiany auta na nowe . Tak jest taki zapis ,ale po zastanowieniu się i przeanalizowaniu go tyczy się on sytuacji w której serwis KIA wywiązał się ze wszystkich zobowiązań a my i tak chcielibyśmy wymienić auto . W przypadku sensora serwis nie dopełnił swoich obowiązków czyli wymiana auta owszem jest jak najbardziej możliwa
Ostatnia sprawa tak mam nadzieję dla uspokojenia nas użytkowników. Przy okazji pobytu w serwisie i luźnych pogawędek dowiedziałem się ,że Kia do szkolenia mechaników i pracowników biura zatrudniła trenerów z Forda i Volvo ,a jak mi wiadomo szkolenia w tych markach i świadomość serwisu jest na najwyższym poziomie Zatem jest nadzieja ,że KIA widzi faktycznie problem i stara się podnieść jakość obsługi w swoich serwisach .

Uff ,ale się nagadałem :D

pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
Wojtas
 

28 sty 2008 14:18

Ja nie mam co narzekać na czas realizacji mojego zamówienia. Lusterko zamówiłem 2 tygodnie temu i pan powiedział że będzie za ok. 2 tygodnie. I się okazuje że przyszło zgdnie z umową. Najlepsze jest to że lusterko przyszło z Węgier a nie ze Słowacji jak przypuszczełem, a na pudełku widnieje etykieta z napisem "Made in Hungary". Więc nie wiem od czego zależy czas realizacji zamówienia na jakiekolwiek części do naszych kijanek - może to chodzi o kraj z którego idzie dana część?

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

28 sty 2008 15:13

Kangurek znajoma co trochę w tym siedzi tez mnie namawia na pismo _WYMIANA NA WOLNE OD WAD

niestety auto jest na mnie jako na firmę a to trochę komplikuje chyba sprawę

a co Ty na to narazie mam na piśmie liste moich usterek z dopiskiem że częśc zakwalifikowana do wymiany/zamówiona w magazynie centralnym -jak dojedzie to mi wymienią


czekam

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl