Witam Szanownych Kolegów!
Dawno dawno temu przeglądając nasze forum znalazłem posta dotyczącego klimatronic'a - sprawa szybkiego nagrzewania się wnętrza na "pierwszej kresce" pokrętła ustawiania temperatury (przy wyłączonej klimatyzacji). No i właśnie podobne objawy zauważyłem ostatnio u siebie. Wyglądało to tak:
Jadąc wczoraj rano do pracy zauważyłem takie oto zjawisko. Na zewnątrz około 0 w porywach -1. Włączam ogrzewanie /naturalnie AC jest wyłączona/ ustawiam pokrętło temp na 15,5 - pierwsze ustawienie po LO - po chwili z nawiewów leci dość ciepłe powietrze, może nie na maksa gorące - ale za ciepłe jak na "pierwszą kreskę" na pokrętle. Całą drogę bawiłem się ustawieniami - raz ogrzewanie na maxa raz najmniejsza wartość. W połowie drogi zauważyłem (po ok 15 km) że sytuacja się ustabilizowała - na najniższych ustawieniach leci lekko złamane ciepełkiem chłodnawe powietrze, bliżej środka skali przyjemne lekko ciepłe, w połowie dość ciepłe, po przekroczeniu połowy zaczyna się gorące, przy końcu skali ukrop wali. Dojechałem do pracy odstawiłem auto na parking i wsiadłem do niego dopiero wieczorem - koło 18. I sytuacja znów się powtórzyła - ale wydaje mi się, że temp. ustabilizowała się tym razem szybciej. Przyjechałem do domu poszedłem zjeść obiad w zasadzie kolację Smile - po ok 45 min wróciłem - silnik już wystygł. Jeszcze raz pojeździłem po mieście przez pewien czas - badałem wszystkie ustawienia i było chyba ok.
Dzisiaj rano jeszcze raz dokładnie przyjrzałem się temu zjawisku - i to samo. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ - ale ogrzewanie /nie klimatyzację/ włączam dopiero gdy silnik się nagrzeje - wtedy na ustawieniu 15,5 leci dość ciepłe powietrze i dopiero po jakimś czasie zmienia się na letnie.
Jak wygląda to u Was - jaka jest temp. powietrza z nawiewów zaraz po włączeniu na pierwszych ustawieniach pokrętła 15,5, 16 stopni? Czy ewidentnie ciepłe czy letnie?
pozdrawiam Wszystkich!
do wszystkich posiadaczy klimatronica...
Moderator: Żandarmeria
-
EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
-
Pajączek
Skoro masz na zewnatrz 0 , a nawet -1 to jasna sprawa, że z nawiewów bedzie lecialo cieple powietrze , a moze nawet bardzo cieple ( jak sie juz rozgrzeje silnik), dopóki temp nie osiągnie 15,5 , czy 16 stopni , potem sytuacja sie ustabilizuje i bedziesz mial chlodne a nawet zimne - tak pracuje klimatronic, to normalne - pozdro
-
danek
Też tak myślałem na początku, że coś jest nie w porządku
. Sprawa wygląda następująco: przy temperaturze jaką mamy obecnie, czyli do +5, jeżeli nastawisz sobie na 16 stopni będzie leciało ciepłe powietrze (nie odczytuje temperatury z czujnika w środku), natomiast kiedy tylko włączysz auto (wyłączając klimatyzację) w środku będziesz miał 16 stopni. Przycisk auto funkcjonuje również bez klimy. wypróbuj, to działa ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
Pajączek napisał(a):Skoro masz na zewnatrz 0 , a nawet -1 to jasna sprawa, że z nawiewów bedzie lecialo cieple powietrze , a moze nawet bardzo cieple ( jak sie juz rozgrzeje silnik), dopóki temp nie osiągnie 15,5 , czy 16 stopni , potem sytuacja sie ustabilizuje i bedziesz mial chlodne a nawet zimne - tak pracuje klimatronic, to normalne - pozdro
wszystko się zgadza - ale czy klimatronic - jak jest wyłączona klimatyzacja i wyłączony tryb "auto" - korzysta, ze swoich czujników, czy działa jak normalny manualny system nagrzewania jak w zwykłych autach z pokrętłami? Czy jak nastawię temperaturę 15,5 stopnia i wyłączę AC i tryb "auto" to leci powietrze o temp. ok 15,5 stopnia (niezależnie od temp. w aucie), czy leci takie powietrze by sprawić, iż w aucie zrobi się 15,5 stopnia?
pozdrawiam!
-
danek
-
Pajączek
-
EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
danek napisał(a):Też tak myślałem na początku, że coś jest nie w porządku. Sprawa wygląda następująco: przy temperaturze jaką mamy obecnie, czyli do +5, jeżeli nastawisz sobie na 16 stopni będzie leciało ciepłe powietrze (nie odczytuje temperatury z czujnika w środku), natomiast kiedy tylko włączysz auto (wyłączając klimatyzację) w środku będziesz miał 16 stopni. Przycisk auto funkcjonuje również bez klimy. wypróbuj, to działa
dokładnie jak mówisz - też to zauważyłem. włączyłem przycisk auto - automatycznie włączyła się AC, a ja ją przyciskiem wyłączyłem i został sam tryb auto bez AC - wtedy leciało chłodniejsze powietrze. Ale ciekawy byłem czy w innych furkach też leci na początku dość ciepłe powietrze na najmniejszych ustawieniach pokrętła temp z wyłączonym trybem auto. Jak rozumiem u Ciebie jest podobnie - a czy sprawdzałeś czy w trakcie jazdy to się zmienia. U mnie najpierw leci ciepłe po pewnej chwili letnie/ciepławe powietrze. Sugerowałoby to, że czujnik temp w kabinie działa nawet na ustawieniach z wylączonym trybem auto.
pozdro!
-
danek
-
EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
Pajączek napisał(a):hmm...wydaje mi sie, ze nadal bedzie lecialo takie powietrze, aby wewnątrz bylo 15,5 , tryb auto po prostu usprawnia klime - steruje automatycznie siłą nawiewu i jego rozprowadzeniem . Jutro zwróce uwage i to przetestuje
może faktycznie masz rację - wszystko by na to wskazywało, że czujniki działają cały czas (nie tylko w trybie auto). no bo jakby miało lecieć gorące powietrze (bo się coś zepsuło) to by cały czas leciało a nie zmieniało sie po chwili na chłodniejsze (to jest ewidentna różnica w temperaturze powietrza - nie jakaś tam subtelna)
-
danek
-
EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
a widzisz .... właśnie o to mi chodzi. u mnie "bez auto" na najniższej kresce pokrętła temp. leci najpierw dość ciepłe a potem zmienia się na lekko ciepławe tylko. no to mam w takim razie prośbę - sprawdź przy najbliższej okazji - jakie powietrze poeci z nawiewu gdy
a) najpierw nagrzejesz silnik (prawie połowa skali)
b) przekręcisz pokrętło temp na pierwsze ustawianie po LOW - tj. 15,5 stponia
c) BEZ włączania AC i BEZ trybu auto
d) siła nawiewu (wiatrak) tak jedna lampka przed połową
jakie leci powietrze w pierwszej chwili po dokonaniu ustawień jak wyżej
z góry dzięki![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
a) najpierw nagrzejesz silnik (prawie połowa skali)
b) przekręcisz pokrętło temp na pierwsze ustawianie po LOW - tj. 15,5 stponia
c) BEZ włączania AC i BEZ trybu auto
d) siła nawiewu (wiatrak) tak jedna lampka przed połową
jakie leci powietrze w pierwszej chwili po dokonaniu ustawień jak wyżej
z góry dzięki
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
danek
-
vitaras
-
EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
popatrzyłem na serwisowej stronie Kii jak działa regulacja temperatury.
Do "jednostki ogrzewania" przymocowany jest silnik /napęd/ sterujący klapką Steruje on temperaturą poprzez ustalanie stosunku między ciepłym i zimnym powietrzem. Sygnał do wychylenia klapki wysyłany jest przez urządzenie sterujące. Tak więc jest to sprawa elektryczna niezależna - wydaje mi się - od temp, płynu chłodniczego. I tu pojawia się pytanie: Dlaczego zmienia się t to u mnie wraz z nagrzaniem silnika. Na początku jazdy po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania na 15,5 leci powietrze o temperaturze "jak z połowy skali" po chwili zmienia się samoczynnie na adekwatne do tak niskiego ustawienia. Wygląda na to, napęd klapki nie reaguje na początku na ustawienie przeze mnie pokrętła i wali ciepłym po czym się opamiętuje i dostraja do ustawionego przez mnie pokrętła. Co ciekawe wszystko działa do następnego wystygnięcia płynu chłodniczego.
Do "jednostki ogrzewania" przymocowany jest silnik /napęd/ sterujący klapką Steruje on temperaturą poprzez ustalanie stosunku między ciepłym i zimnym powietrzem. Sygnał do wychylenia klapki wysyłany jest przez urządzenie sterujące. Tak więc jest to sprawa elektryczna niezależna - wydaje mi się - od temp, płynu chłodniczego. I tu pojawia się pytanie: Dlaczego zmienia się t to u mnie wraz z nagrzaniem silnika. Na początku jazdy po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania na 15,5 leci powietrze o temperaturze "jak z połowy skali" po chwili zmienia się samoczynnie na adekwatne do tak niskiego ustawienia. Wygląda na to, napęd klapki nie reaguje na początku na ustawienie przeze mnie pokrętła i wali ciepłym po czym się opamiętuje i dostraja do ustawionego przez mnie pokrętła. Co ciekawe wszystko działa do następnego wystygnięcia płynu chłodniczego.
-
less
-
EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
less napisał(a):Dla mnie z kolei jest to wszytko OK. Tak samo miałem zresztą w poprzednim autku gdzie również miałem kilmatronik.
czy też masz podobne objawy /tak jak opisałem wyżej/ zbieram dane, by się upewnić na 100% i albo dam sobie spokój, bo "ten typ tak ma" albo jadę do serwisu .... bo coś jest walnięte. jak jest u Ciebie - po pierwszym włączeniu ogrzewania na 15,5 stopnia zaraz po nagrzaniu silnika. leci chłodne powietrze czy od razu gorące i po pewnym czasie zmienia się na chłodniejsze???
pozdrawiam!
-
less
EMWU napisał(a):less napisał(a):Dla mnie z kolei jest to wszytko OK. Tak samo miałem zresztą w poprzednim autku gdzie również miałem kilmatronik.
czy też masz podobne objawy /tak jak opisałem wyżej/ zbieram dane, by się upewnić na 100% i albo dam sobie spokój, bo "ten typ tak ma" albo jadę do serwisu .... bo coś jest walnięte. jak jest u Ciebie - po pierwszym włączeniu ogrzewania na 15,5 stopnia zaraz po nagrzaniu silnika. leci chłodne powietrze czy od razu gorące i po pewnym czasie zmienia się na chłodniejsze???
pozdrawiam!
Moim zdaniem masz złe założenie. Jak ustawisz temp. na powiedzmy 15,5 stopnia to nie znaczy że powino lecieć powietrze o takiej tempetarurze. Tak to jest w tzw. klimie półautomatycznej. W pełnym automacie - jak w ceedzie - automat dąży do osiągnięcia zadanej temperatury w jak najkrótszym czasie (nadmuch + grzanie). Pamiętaj jeszcze że na subiektywne wrażenie że bardziej/mniej grzeje wpływ ma również natężenie nadmuchu. Jak bardziej dmucha to odczucie grzania jest większe.
-
EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
less napisał(a):EMWU napisał(a):less napisał(a):Dla mnie z kolei jest to wszytko OK. Tak samo miałem zresztą w poprzednim autku gdzie również miałem kilmatronik.
czy też masz podobne objawy /tak jak opisałem wyżej/ zbieram dane, by się upewnić na 100% i albo dam sobie spokój, bo "ten typ tak ma" albo jadę do serwisu .... bo coś jest walnięte. jak jest u Ciebie - po pierwszym włączeniu ogrzewania na 15,5 stopnia zaraz po nagrzaniu silnika. leci chłodne powietrze czy od razu gorące i po pewnym czasie zmienia się na chłodniejsze???
pozdrawiam!
Moim zdaniem masz złe założenie. Jak ustawisz temp. na powiedzmy 15,5 stopnia to nie znaczy że powino lecieć powietrze o takiej tempetarurze. Tak to jest w tzw. klimie półautomatycznej. W pełnym automacie - jak w ceedzie - automat dąży do osiągnięcia zadanej temperatury w jak najkrótszym czasie (nadmuch + grzanie). Pamiętaj jeszcze że na subiektywne wrażenie że bardziej/mniej grzeje wpływ ma również natężenie nadmuchu. Jak bardziej dmucha to odczucie grzania jest większe.
Zgadzam się z Tobą w pełni. Tylko nie wiem czy dokładnie śledziłeś wcześniejsze moje posty i z tego może wynikać, że się nie do końca rozumiemy. Wszystko co do tej pory napisałem o moim "problemie" z nagrzewaniem dotyczy WYŁĄCZONEGO trybu auto. Czyli kilma powinna działać jak manualna. Zdaję sobie sprawę, że ustawienie 15,5 /szczególnie w trybie manualnym/ nie oznacza temp. powietrza lecącego z nawiewu. To "15,5" stosuję opisowo, zęby pokazać gdzie znajduje się pokrętło temp. Jeśli mówimy o systemie w trybie manualnym - to nie powinien on dążyć do uzyskania jakiejś temp w najkrótszym czasie, tylko powinien dmuchać, tak jak mu w danej chwili nastawię. Idąc dalej tym tropem, jak mu nastawię najniższą temp /czyli opisowo owe 15,5/ to powinien podawać może tylko lekko złamane ciepełkiem powietrze a nie grzać /przez pewien czas/ powietrzem jak z połowy skali i dopiero po około 10 min przestawić się na o wiele chłodniejsze /ok 8-9 min - prawie z zegarkiem w ręku/
pozdrawiam!
-
less
Nie do końca. Tryb auto działa nawet wówczas gdy już nie świeci się kontrolka AUTO. Jak zmianisz jakiś parametr - np kierunek nadmuchu - to kontrolka auto gaśnie ale dalej kilmatronik dąży do osiągnięcia zadanej temperatury, jak pozmieniasz wszystko to będzie dalej tak samo.
Klimatronik działa jak kilma manualna tylko w pozycjach LO i HI
Klimatronik działa jak kilma manualna tylko w pozycjach LO i HI
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości