do wszystkich posiadaczy klimatronica...

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

do wszystkich posiadaczy klimatronica...

06 lis 2007 21:57

Witam Szanownych Kolegów!

Dawno dawno temu przeglądając nasze forum znalazłem posta dotyczącego klimatronic'a - sprawa szybkiego nagrzewania się wnętrza na "pierwszej kresce" pokrętła ustawiania temperatury (przy wyłączonej klimatyzacji). No i właśnie podobne objawy zauważyłem ostatnio u siebie. Wyglądało to tak:
Jadąc wczoraj rano do pracy zauważyłem takie oto zjawisko. Na zewnątrz około 0 w porywach -1. Włączam ogrzewanie /naturalnie AC jest wyłączona/ ustawiam pokrętło temp na 15,5 - pierwsze ustawienie po LO - po chwili z nawiewów leci dość ciepłe powietrze, może nie na maksa gorące - ale za ciepłe jak na "pierwszą kreskę" na pokrętle. Całą drogę bawiłem się ustawieniami - raz ogrzewanie na maxa raz najmniejsza wartość. W połowie drogi zauważyłem (po ok 15 km) że sytuacja się ustabilizowała - na najniższych ustawieniach leci lekko złamane ciepełkiem chłodnawe powietrze, bliżej środka skali przyjemne lekko ciepłe, w połowie dość ciepłe, po przekroczeniu połowy zaczyna się gorące, przy końcu skali ukrop wali. Dojechałem do pracy odstawiłem auto na parking i wsiadłem do niego dopiero wieczorem - koło 18. I sytuacja znów się powtórzyła - ale wydaje mi się, że temp. ustabilizowała się tym razem szybciej. Przyjechałem do domu poszedłem zjeść obiad w zasadzie kolację Smile - po ok 45 min wróciłem - silnik już wystygł. Jeszcze raz pojeździłem po mieście przez pewien czas - badałem wszystkie ustawienia i było chyba ok.
Dzisiaj rano jeszcze raz dokładnie przyjrzałem się temu zjawisku - i to samo. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ - ale ogrzewanie /nie klimatyzację/ włączam dopiero gdy silnik się nagrzeje - wtedy na ustawieniu 15,5 leci dość ciepłe powietrze i dopiero po jakimś czasie zmienia się na letnie.
Jak wygląda to u Was - jaka jest temp. powietrza z nawiewów zaraz po włączeniu na pierwszych ustawieniach pokrętła 15,5, 16 stopni? Czy ewidentnie ciepłe czy letnie?
pozdrawiam Wszystkich!

Pajączek
 

06 lis 2007 22:51

Skoro masz na zewnatrz 0 , a nawet -1 to jasna sprawa, że z nawiewów bedzie lecialo cieple powietrze , a moze nawet bardzo cieple ( jak sie juz rozgrzeje silnik), dopóki temp nie osiągnie 15,5 , czy 16 stopni , potem sytuacja sie ustabilizuje i bedziesz mial chlodne a nawet zimne - tak pracuje klimatronic, to normalne - pozdro

danek
 

06 lis 2007 22:53

Też tak myślałem na początku, że coś jest nie w porządku :evil: . Sprawa wygląda następująco: przy temperaturze jaką mamy obecnie, czyli do +5, jeżeli nastawisz sobie na 16 stopni będzie leciało ciepłe powietrze (nie odczytuje temperatury z czujnika w środku), natomiast kiedy tylko włączysz auto (wyłączając klimatyzację) w środku będziesz miał 16 stopni. Przycisk auto funkcjonuje również bez klimy. wypróbuj, to działa :)

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

06 lis 2007 23:03

Pajączek napisał(a):Skoro masz na zewnatrz 0 , a nawet -1 to jasna sprawa, że z nawiewów bedzie lecialo cieple powietrze , a moze nawet bardzo cieple ( jak sie juz rozgrzeje silnik), dopóki temp nie osiągnie 15,5 , czy 16 stopni , potem sytuacja sie ustabilizuje i bedziesz mial chlodne a nawet zimne - tak pracuje klimatronic, to normalne - pozdro


wszystko się zgadza - ale czy klimatronic - jak jest wyłączona klimatyzacja i wyłączony tryb "auto" - korzysta, ze swoich czujników, czy działa jak normalny manualny system nagrzewania jak w zwykłych autach z pokrętłami? Czy jak nastawię temperaturę 15,5 stopnia i wyłączę AC i tryb "auto" to leci powietrze o temp. ok 15,5 stopnia (niezależnie od temp. w aucie), czy leci takie powietrze by sprawić, iż w aucie zrobi się 15,5 stopnia?

pozdrawiam!

danek
 

06 lis 2007 23:07

Nie może się zrobić 15,5 stopnia bo nie korzysta on z czujników wewnętrznych. Pokrętła funkcjonują jak w standardowej klimie.

Pajączek
 

06 lis 2007 23:10

hmm...wydaje mi sie, ze nadal bedzie lecialo takie powietrze, aby wewnątrz bylo 15,5 , tryb auto po prostu usprawnia klime - steruje automatycznie siłą nawiewu i jego rozprowadzeniem . Jutro zwróce uwage i to przetestuje ;)

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

06 lis 2007 23:12

danek napisał(a):Też tak myślałem na początku, że coś jest nie w porządku :evil: . Sprawa wygląda następująco: przy temperaturze jaką mamy obecnie, czyli do +5, jeżeli nastawisz sobie na 16 stopni będzie leciało ciepłe powietrze (nie odczytuje temperatury z czujnika w środku), natomiast kiedy tylko włączysz auto (wyłączając klimatyzację) w środku będziesz miał 16 stopni. Przycisk auto funkcjonuje również bez klimy. wypróbuj, to działa :)


dokładnie jak mówisz - też to zauważyłem. włączyłem przycisk auto - automatycznie włączyła się AC, a ja ją przyciskiem wyłączyłem i został sam tryb auto bez AC - wtedy leciało chłodniejsze powietrze. Ale ciekawy byłem czy w innych furkach też leci na początku dość ciepłe powietrze na najmniejszych ustawieniach pokrętła temp z wyłączonym trybem auto. Jak rozumiem u Ciebie jest podobnie - a czy sprawdzałeś czy w trakcie jazdy to się zmienia. U mnie najpierw leci ciepłe po pewnej chwili letnie/ciepławe powietrze. Sugerowałoby to, że czujnik temp w kabinie działa nawet na ustawieniach z wylączonym trybem auto.
pozdro!

danek
 

06 lis 2007 23:17

Jak wsiądziesz do samochodu wentylacja prz załączym auto musi dążyć do żądanej temperatury. Jak masz w środku 3 stopnie, to musi najpierw pójść duża fala ciepłego powietrza.

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

06 lis 2007 23:17

Pajączek napisał(a):hmm...wydaje mi sie, ze nadal bedzie lecialo takie powietrze, aby wewnątrz bylo 15,5 , tryb auto po prostu usprawnia klime - steruje automatycznie siłą nawiewu i jego rozprowadzeniem . Jutro zwróce uwage i to przetestuje ;)


może faktycznie masz rację - wszystko by na to wskazywało, że czujniki działają cały czas (nie tylko w trybie auto). no bo jakby miało lecieć gorące powietrze (bo się coś zepsuło) to by cały czas leciało a nie zmieniało sie po chwili na chłodniejsze (to jest ewidentna różnica w temperaturze powietrza - nie jakaś tam subtelna)

danek
 

06 lis 2007 23:23

U mnie jest tak, że przy wyłączonym trybie auto pokrętłem reguluję siłe nawiewu i jego temperaturę i te powietrze nie zmienia się, nie staje się ani cieplejsze ani chłodniejsze. :D

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

06 lis 2007 23:33

a widzisz .... właśnie o to mi chodzi. u mnie "bez auto" na najniższej kresce pokrętła temp. leci najpierw dość ciepłe a potem zmienia się na lekko ciepławe tylko. no to mam w takim razie prośbę - sprawdź przy najbliższej okazji - jakie powietrze poeci z nawiewu gdy
a) najpierw nagrzejesz silnik (prawie połowa skali)
b) przekręcisz pokrętło temp na pierwsze ustawianie po LOW - tj. 15,5 stponia
c) BEZ włączania AC i BEZ trybu auto
d) siła nawiewu (wiatrak) tak jedna lampka przed połową

jakie leci powietrze w pierwszej chwili po dokonaniu ustawień jak wyżej

z góry dzięki :)

danek
 

06 lis 2007 23:37

ok jutro sprawdzę 8-)

danek
 

07 lis 2007 20:39

Sprawdziłem tak jak chciałeś. Najpierw miałem powietrze chłodne a po kilku sekunach było już cieplejsze i utzrzymywało się stałe przez cały czas. Dodam tylko, że nie było to super ciepłe powietrze. :)

vitaras
 

07 lis 2007 20:58

Ja się w te niuanse nie bawię. Ustawiłem na 20 st i tak sie kulam. Jedynie interweniuję dla szybkiego odparowania szyb. Minutka i po zawodach. Trzy minutki kiedy silnik zimny. Potem juz zapominam ,że mam klimę. Oczywiście kilkanaście minut przed metą wyłączam dla wyrównania temperatury.

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

07 lis 2007 22:20

popatrzyłem na serwisowej stronie Kii jak działa regulacja temperatury.

Do "jednostki ogrzewania" przymocowany jest silnik /napęd/ sterujący klapką Steruje on temperaturą poprzez ustalanie stosunku między ciepłym i zimnym powietrzem. Sygnał do wychylenia klapki wysyłany jest przez urządzenie sterujące. Tak więc jest to sprawa elektryczna niezależna - wydaje mi się - od temp, płynu chłodniczego. I tu pojawia się pytanie: Dlaczego zmienia się t to u mnie wraz z nagrzaniem silnika. Na początku jazdy po rozgrzaniu silnika i włączeniu ogrzewania na 15,5 leci powietrze o temperaturze "jak z połowy skali" po chwili zmienia się samoczynnie na adekwatne do tak niskiego ustawienia. Wygląda na to, napęd klapki nie reaguje na początku na ustawienie przeze mnie pokrętła i wali ciepłym po czym się opamiętuje i dostraja do ustawionego przez mnie pokrętła. Co ciekawe wszystko działa do następnego wystygnięcia płynu chłodniczego.

less
 

07 lis 2007 23:01

Dla mnie z kolei jest to wszytko OK. Tak samo miałem zresztą w poprzednim autku gdzie również miałem kilmatronik.

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

08 lis 2007 02:15

less napisał(a):Dla mnie z kolei jest to wszytko OK. Tak samo miałem zresztą w poprzednim autku gdzie również miałem kilmatronik.


czy też masz podobne objawy /tak jak opisałem wyżej/ zbieram dane, by się upewnić na 100% i albo dam sobie spokój, bo "ten typ tak ma" albo jadę do serwisu .... bo coś jest walnięte. jak jest u Ciebie - po pierwszym włączeniu ogrzewania na 15,5 stopnia zaraz po nagrzaniu silnika. leci chłodne powietrze czy od razu gorące i po pewnym czasie zmienia się na chłodniejsze???

pozdrawiam!

less
 

08 lis 2007 18:41

EMWU napisał(a):
less napisał(a):Dla mnie z kolei jest to wszytko OK. Tak samo miałem zresztą w poprzednim autku gdzie również miałem kilmatronik.


czy też masz podobne objawy /tak jak opisałem wyżej/ zbieram dane, by się upewnić na 100% i albo dam sobie spokój, bo "ten typ tak ma" albo jadę do serwisu .... bo coś jest walnięte. jak jest u Ciebie - po pierwszym włączeniu ogrzewania na 15,5 stopnia zaraz po nagrzaniu silnika. leci chłodne powietrze czy od razu gorące i po pewnym czasie zmienia się na chłodniejsze???

pozdrawiam!


Moim zdaniem masz złe założenie. Jak ustawisz temp. na powiedzmy 15,5 stopnia to nie znaczy że powino lecieć powietrze o takiej tempetarurze. Tak to jest w tzw. klimie półautomatycznej. W pełnym automacie - jak w ceedzie - automat dąży do osiągnięcia zadanej temperatury w jak najkrótszym czasie (nadmuch + grzanie). Pamiętaj jeszcze że na subiektywne wrażenie że bardziej/mniej grzeje wpływ ma również natężenie nadmuchu. Jak bardziej dmucha to odczucie grzania jest większe.

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

08 lis 2007 21:01

less napisał(a):
EMWU napisał(a):
less napisał(a):Dla mnie z kolei jest to wszytko OK. Tak samo miałem zresztą w poprzednim autku gdzie również miałem kilmatronik.


czy też masz podobne objawy /tak jak opisałem wyżej/ zbieram dane, by się upewnić na 100% i albo dam sobie spokój, bo "ten typ tak ma" albo jadę do serwisu .... bo coś jest walnięte. jak jest u Ciebie - po pierwszym włączeniu ogrzewania na 15,5 stopnia zaraz po nagrzaniu silnika. leci chłodne powietrze czy od razu gorące i po pewnym czasie zmienia się na chłodniejsze???

pozdrawiam!


Moim zdaniem masz złe założenie. Jak ustawisz temp. na powiedzmy 15,5 stopnia to nie znaczy że powino lecieć powietrze o takiej tempetarurze. Tak to jest w tzw. klimie półautomatycznej. W pełnym automacie - jak w ceedzie - automat dąży do osiągnięcia zadanej temperatury w jak najkrótszym czasie (nadmuch + grzanie). Pamiętaj jeszcze że na subiektywne wrażenie że bardziej/mniej grzeje wpływ ma również natężenie nadmuchu. Jak bardziej dmucha to odczucie grzania jest większe.


Zgadzam się z Tobą w pełni. Tylko nie wiem czy dokładnie śledziłeś wcześniejsze moje posty i z tego może wynikać, że się nie do końca rozumiemy. Wszystko co do tej pory napisałem o moim "problemie" z nagrzewaniem dotyczy WYŁĄCZONEGO trybu auto. Czyli kilma powinna działać jak manualna. Zdaję sobie sprawę, że ustawienie 15,5 /szczególnie w trybie manualnym/ nie oznacza temp. powietrza lecącego z nawiewu. To "15,5" stosuję opisowo, zęby pokazać gdzie znajduje się pokrętło temp. Jeśli mówimy o systemie w trybie manualnym - to nie powinien on dążyć do uzyskania jakiejś temp w najkrótszym czasie, tylko powinien dmuchać, tak jak mu w danej chwili nastawię. Idąc dalej tym tropem, jak mu nastawię najniższą temp /czyli opisowo owe 15,5/ to powinien podawać może tylko lekko złamane ciepełkiem powietrze a nie grzać /przez pewien czas/ powietrzem jak z połowy skali i dopiero po około 10 min przestawić się na o wiele chłodniejsze /ok 8-9 min - prawie z zegarkiem w ręku/
pozdrawiam!

less
 

08 lis 2007 21:54

Nie do końca. Tryb auto działa nawet wówczas gdy już nie świeci się kontrolka AUTO. Jak zmianisz jakiś parametr - np kierunek nadmuchu - to kontrolka auto gaśnie ale dalej kilmatronik dąży do osiągnięcia zadanej temperatury, jak pozmieniasz wszystko to będzie dalej tak samo.
Klimatronik działa jak kilma manualna tylko w pozycjach LO i HI

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl