tankowanie

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Grzech
 

21 lip 2008 07:13

no ale jak nalejesz pod korek to itak cześć ci wuyycieknie :) wiec nie ma sensu :)

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

21 lip 2008 09:37

Grzech napisał(a):no ale jak nalejesz pod korek to itak cześć ci wuyycieknie :) wiec nie ma sensu :)


Nalewasz pod korek i zamykasz wlew, więc jak wycieknie paliwo?

AUTOR WĄTKU
Grzech
 

21 lip 2008 09:43

jest takie cudo jak odpowiertznik czy odparownik :) niewiem jak sie to cudo dokładnie nazywa :)

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

21 lip 2008 11:28

Odpowietrznikiem na pewno nie wycieknie

AUTOR WĄTKU
Olek
 

14 sie 2008 07:59

Mnie lekko denerwuje to, ze jak mam np. wedlug wskazan komputera 100 km i zaleje za 20zl :twisted: to komputer tego nie czyta (widac za mala ilosc, no ale bez jaj :/) po odpaleniu auta nadal jest 100km i przez jakis czas poprostu nie spada, albo wzrasta o 1-2 km, niby drobnostka a czesem mnie wkurza, czasem bo rzadko sie tankuje za 20zl :wink: Tez tak macie ... ?

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

14 sie 2008 08:58

<span>Olek</span> napisał(a):Tez tak macie ... ?

ja tankuje w weekendy gdzie na stacji Jet jest tańsze paliwo, ale jeszcze ani razu nie zatankowałem za 20 zł
nie dziw się że tego komputer nie widzi bo te czujniki pojemności baku nie podają aż tak dokładnej ilości paliwa w środku...
np: tankując pod sam korek możesz przejechać około 200 km a wskazówka ilości paliwa nie drgnie, tak samo w tym czasie komputer będzie pokazywał taka sama ilość kilometrów do przejechania.

AUTOR WĄTKU
forrestgump
 

14 sie 2008 12:52

<span>mark</span> napisał(a):Nalewasz pod korek i zamykasz wlew, więc jak wycieknie paliwo?

Nie umiem powiedzieć jak, ale wylać się może; kiedyś mi się to stało w Corsie, kiedy wlałem do pełna na stacji przy markecie, przejechałem kilkadziesiąt metrów i zostawiłem na słońcu na czas zakupów - po powrocie zastałem małą kałużę (która musiała w czasie rzeczywistym szybko parować) i strużkę kropla po kropli od wlewu paliwa. Potem już nigdy nie lałem pod korek :twisted:

AUTOR WĄTKU
Puchatek_1999
 

05 wrz 2008 18:18

Hazael napisał(a):A ja wlewam zawsze pod korek. Wchodzi mi tyle paliwa, że jak jadę w trasę to przejeżdżam ok 1100km.
Wlanie pod korek zajmuje mi jakieś dodatkowe 2min tankowania ale za to mam 300km więcej bez oglądania się na stację ;)


Nie chcę żeby to wyglądało na mądrzenie się, ale:
1) bardzo niebezpieczne - tak jak ktoś pisał przede mną powyżej,
2) przy takim wlewaniu pod korek (krótkie przepływ i uderzenie, i tak co chwila) to połowę tego co ci wskaże dystrybutor to powietrze a nie paliwo.

G.

AUTOR WĄTKU
Puchatek_1999
 

05 wrz 2008 18:21

zibi.s napisał(a):dzis przyjrzalem sie dokladnie wlewowi paliwa-jest bialy wiec widac dokladnie i co widze: wlew jest zupelnie prosty i koszmarnie dlugi a rura pistoletu zakrzywiona wiec do pelnego wprowadzenia dojsc nie moze(autor nie odpowiada za bledne skojarzenia).czy ktos tez tak ma?


Tak. Też mam takie skojarzenia... :lol:

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6556
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

06 wrz 2008 08:56

Wylanie się paliwa po zatankowaniu "pod korek" następuje na skutek rozszerzalności paliwa pod wpływem temperatury - pobierana ze zbiornika stacji jest zimna, a jak wlejemy ją do nagrzanego auta przy wysokiej temperaturze to się rozszerza - wtedy puszcza zawór bezpieczeństwa znajdujący się w korku i stąd kałuże. Ile się wylewa - nie więcej przy baku 50-60 l jak pół szklanki, przy założeniu, że paliwo z tanka ma ok.10-12 stopni, a na zawnątrz około 30-35 stopni i że po zatankowaniu nie przejechaliśmy żadnego dystansu (że paliwo w tanku stacji jest zimne łatwo się przekonać - podczas tankowania złapcie i przytrzymajcie metalową część "pistoletu").
Zalanie pod korek nie grozi zadnym niebezpieczeństwem (wspomniany zawór bezpieczeństwa), często tak robię jak jestem w trasie i mam stację jak ostatnio w Słupsku - PB95 za 4,21 na BP. Jak tankuję pod domem zawsze zostawiam z litr "luzu".

Co do "cykania" - Puchatek_1999 - nie zatankujesz powietrza. No chyba że w przezierniku dystrybutora pojawią się bańki powietrza (miałem raz tak na Statoilu - zgłosiłem reklamację i dostałem po 2 tygodniach 20 litrów gratis do zatankowania). Współczesne dystrybutory są tak skonstruowane, że niezależnie od szybkości i wielkości strumienia pobieranego paliwa pomiar jest w 99,(9)% dokładny. No chyba że tankujesz na przydrożnej bazie byłego GS-u - ale wtedy też raczej nie grozi Ci strata z powodu "domieszki" powietrza, tylko jakości tego co wlewasz.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl