Strona 1 z 1

Filtr cząstek

Napisane: 05 kwi 2016 19:43
przez arczi
Witam kolegów.
Mam jedno pytanie; czy w ceed'ie crdi 1,6 90 KM z 2011 r (wersja po lifcie) występuje filtr cząstek stałych?
Mam wrażenie że tak, bo czasem występuję zwiekszone zużycie paliwa (mniej wiecej x2) ktore wraca no normy po pewnym czasie.
Jestem użytkownikiem auta od miesiąca i nowym forumowiczem, proszę o odpowiedź i wyrozumiałość.
Dzięki, pozdro!

Re: Filtr cząstek

Napisane: 06 kwi 2016 11:06
przez gbear
podjedź to ASO to ci powiedzą. Moze być

Re: Filtr cząstek

Napisane: 06 kwi 2016 11:09
przez Geegles
Pomijajać fakt, że R4 zaraz przyjdzie i zje ten temat razem z całym planktonem - ale może zdążę.

U mnie też ostatnio zauważyłem, że jednorazowo zamiadt 5,5 palił mi 9,5l / 100 km. Co ma DPF do tego? Wypalanie sobie włączył?

Re: Filtr cząstek

Napisane: 06 kwi 2016 13:48
przez Ryba4
E no nie przesadzaj :ha
Dokładnie tak - wypalanie DPF powoduje wyraźne zwiększenie dawkowania paliwa, temat wałkowany ;)

Re: Filtr cząstek

Napisane: 06 kwi 2016 14:25
przez arczi
Tak, wydaje mi się, że może dopalać wtedy. I więcej pali.
Pytam, bo sprzedawca twierdził,że tego filtra w tym roczniku (2011) jeszcze nie było.
W każdy razie, jak sobie dopala to niech dopala. Oby tylko o to chodziło z tym zużyciem paliwa :)

Re: Filtr cząstek

Napisane: 06 kwi 2016 16:31
przez ruszok
W MR2011 już był.

Re: Filtr cząstek

Napisane: 06 kwi 2016 17:03
przez PABLOTECH
Trza jeszcze wziąć pod uwagę czy to PL czy od zapłakanego Niemca. Bo jeśli wariant 2 no to na 200% ma ale jeśli krajowy to na dwoje babka wróżyła. Może jak podasz VIN to ktoś Ci go rozkoduje i będziesz miał jasność :fiu

Re: Filtr cząstek

Napisane: 06 kwi 2016 19:09
przez arczi
ruszok napisał(a):W MR2011 już był.

no właśnie....
PABLOTECH napisał(a):Trza jeszcze wziąć pod uwagę czy to PL czy od zapłakanego Niemca. Bo jeśli wariant 2 no to na 200% ma ale jeśli krajowy to na dwoje babka wróżyła. Może jak podasz VIN to ktoś Ci go rozkoduje i będziesz miał jasność :fiu

Kijunia jest z polskiego salonu ;)

Re: Filtr cząstek

Napisane: 25 maja 2016 17:33
przez tomek102
Witam
Zakupiłem ostatnio kijankę z tego co myślałem nie powinna mieć dpfa ale jest z Niemiec i w dowodzie jest wbity remus filtr cząstek stałych. Jestem tutaj nowy powiedzcie mi jak jest z tym dpfem w ceed'zie są problemy z wypalaniem jestem strasznie zniechęcony do tego ustrojstwa ostatnio w nowym Ducato musiałem go wywalić bo serwisy nie dawały sobie rady z ciągłymi problemami.

Re: Filtr cząstek

Napisane: 26 maja 2016 01:25
przez Geegles
A propo tego tematu, mial juz ktos problem z DPFem? Pytam z ciekawości, bo na forum sie z tym nie spotkalem...

Re: Filtr cząstek

Napisane: 26 maja 2016 11:00
przez czaru$90
Geegles mój znajomy miał poważny problem. Co prawda nie w kii i nie taki jaki miałeś na myśli ale warto przytoczyć.
W Berlinie miał kontrolę policyjną swoją lawetą WV LT35 sensor w wydech i zonk. Policjant zaproponował mu 2 wyjścia:
1-Mandacik 3000€(max do 5000€)
2- Zatrzymują mu dowód i do rana następnego dnia stawia się po dowód z zamontowanym DPFem.
Wybrał opcję drugą która kosztowała go 1200€. Policjant do niego oddając mu dowód: Powinien Pan być zadowolony, że ma teraz ekologiczny samochód. :lol:
Polecam również przeczytać poniższy artykuł: http://innpoland.pl/127077,cwaniactwo-nad-wisla-nie-przechodzi-juz-tak-latwo-koniec-usuwania-filtrow-dpf-ikupowania-lewych-paragonow

Re: Filtr cząstek

Napisane: 26 maja 2016 11:15
przez szczur75
czaru$90 , ale w cee'dach nie ma problemów z dpf.
Układ dopalania spalin w tych autach jest bardzo idiotoodporny.

Re: Filtr cząstek

Napisane: 26 maja 2016 11:20
przez czaru$90
szczur75 napisał(a):czaru$90 , ale w cee'dach nie ma problemów z dpf.
Układ dopalania spalin w tych autach jest bardzo idiotoodporny.

Twoja odpowiedź tyczy się bardziej zapytania Geegles. Ja przedstawiłem sytuację jakie można mieć problemy gdy się wytnie DPF, co również potwierdza artykuł. Puki co za granicą, ale kto wie czy ustawodawca do nas tego nie przeniesie.

Re: Filtr cząstek

Napisane: 26 maja 2016 11:30
przez szczur75
W PL podczas przeglądów rejestracyjnych (od początku tego roku) obowiązkowe jest badanie składu spalin mające na celu sprawdzenie, czy pojazd spełnia odpowiednie normy emisji.

Czysto teoretycznie: brak dpf = brak przeglądu.

A odpowiadałem Tobie ;) . Gdyż rozmowa o wycinaniu, karach itd średnio ma sens, gdy problem nie występuje.

Re: Filtr cząstek

Napisane: 26 maja 2016 13:59
przez czaru$90
Problem kolegi polegał na tym że miał wycięty DPF, który auto powinni posiadać. Geegles pytał o awaryjność DPFa w Cedzie więc Twoja odpowiedź idealnie trafia. Ja nie namawiam do wycinania DPFa gdyż jak sam stwierdziłeś jest mało awaryjny. Moja przestroga tyczy się bardziej użytkowników innych marek, w których niestety ten wynalazek zielonych sprawia wiele kłopotów, a w dodatku planują takim odetkanym "kopciuchem" podróż do zach europy. szczur75 a powiedz jak od 1 stycznia wygląda przegląd aut bez DPFa takich jak mój, albo wiekowych samochodów m in. w124 3.0D z 1991 roku? Euro 1 wprowadzono w 1993r ;) Mają po prostu spełniać postawione normy?
ps. Na jednostce mamy Mercedes Unimog https://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=30248 Ten to mógłby w Auschwitz spalinami komory zasilać. Jak się go odpali na garażu zanim wyjedzie to dobre 5min wietrzenie obowiązkowe :he

Re: Filtr cząstek

Napisane: 26 maja 2016 14:23
przez szczur75
Auto ma spełniać wymogi homologacji, na podstawie której jest dopuszczone do ruchu.