Sam osobiście pobawiłbym się w ramach eksperymentu z tymi ceramizerami.
Oglądałem niezależne testy i nie wygląda to źle
https://www.youtube.com/watch?v=R90_VTz2mK4
Co prawda, Twój silnik chleje olej jak menel denaturat i nie ma co liczyć na cud.
Branie oleju, 1.4 2007 r
Moderator: Żandarmeria
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Jutro dzwonie do komisu i niech mi to robia 50/50 jesli wyjdzie ok 1200, jesli wyjdzie, ze trzeba robic kape to zloze wniosek do sadu. Wystarczy spisac normalna umowe z komisem?
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Auto rozebrane. Tak jak bylo w diagnozie poprzedniego mechanika pierscienie i uszczelniacze do roboty. Jest rowniez rozrzad jest do roboty. Tego nie jestem w stanie zweryfikowac, bo nie mam takiej wiedzy. Pokazywał mi rowniez sprzegło i tutaj tez mial zastrzezenia, ale zostalem przy tym, ze wymieni tylko łozysko. Koszt samego rozrzadu 700pln czesci, bo robocizna jest w cenie złozenia silnika. Jedynie co mi sie udało to, ze komis pokryje calosc naprawy silnika.
- Kozak_Barabasz
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Jedynie pokryje całość naprawy silnika, czy aż ?
Rozrząd to element eksploatacyjny, tak samo jak sprzęgło i to normalne, że musisz sam za to zapłacić.
Czyli Twój koszt to 700zł za rozrząd i łożysko sprzęgła ?
jak tak to spoko
Rozrząd to element eksploatacyjny, tak samo jak sprzęgło i to normalne, że musisz sam za to zapłacić.
Czyli Twój koszt to 700zł za rozrząd i łożysko sprzęgła ?
jak tak to spoko
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Kozak_Barabasz napisał(a):Jedynie pokryje całość naprawy silnika, czy aż ?
Rozrząd to element eksploatacyjny, tak samo jak sprzęgło i to normalne, że musisz sam za to zapłacić.
Czyli Twój koszt to 700zł za rozrząd i łożysko sprzęgła ?
jak tak to spoko
Sprzedawca informowal mnie przy zakupie, ze rozrzad byl mieniony wiec byla to moja karta przetargowa. Mam zaplacic tylko za czesci do rozrzadu i lozysko sprzegla czyli 700rozrzad i mysle ok. 100 lozysko.
- maestro
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Rozrząd w ceed jest na łańcuchu, który przy optymalnych warunkach pracy powinien wytrzymać do generalnego remontu silnika, więc chyba nie jest to element eksploatacyjny. Równie dobrze można nazwać elementem eksploatacyjnym pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworów. Bardzo prawdopodobne, że informacja o wymianie rozrządu była kłamstwem sprzedawcy.
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
maestro napisał(a):Rozrząd w ceed jest na łańcuchu, który przy optymalnych warunkach pracy powinien wytrzymać do generalnego remontu silnika, więc chyba nie jest to element eksploatacyjny. Równie dobrze można nazwać elementem eksploatacyjnym pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworów. Bardzo prawdopodobne, że informacja o wymianie rozrządu była kłamstwem sprzedawcy.
Powiedzia, ze tak mu niemiec przekazal. Po tej informacji powiedzial, ze odkupi te auto ode mnie spowrotem. Zgodzilem sie, ale po cenie zakupu i przypomnialem mu ze wystawil mi fakture o 23% nizsza od ceny rzeczywistej. Po tej informacji zgodzil sie na calkowity remont silnika na jego koszt, a kwestia naprawy rozrzadu nalezala juz do mnie.
- outlander38
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
.[/quote]
Powiedzia, ze tak mu niemiec przekazal. Po tej informacji powiedzial, ze odkupi te auto ode mnie spowrotem. Zgodzilem sie, ale po cenie zakupu i przypomnialem mu ze wystawil mi fakture o 23% nizsza od ceny rzeczywistej. Po tej informacji zgodzil sie na calkowity remont silnika na jego koszt, a kwestia naprawy rozrzadu nalezala juz do mnie.[/quote]
To sie ciesz bo w sądzie dostał byś cenę z faktury. Po co Ci była niższa faktura ?
Powiedzia, ze tak mu niemiec przekazal. Po tej informacji powiedzial, ze odkupi te auto ode mnie spowrotem. Zgodzilem sie, ale po cenie zakupu i przypomnialem mu ze wystawil mi fakture o 23% nizsza od ceny rzeczywistej. Po tej informacji zgodzil sie na calkowity remont silnika na jego koszt, a kwestia naprawy rozrzadu nalezala juz do mnie.[/quote]
To sie ciesz bo w sądzie dostał byś cenę z faktury. Po co Ci była niższa faktura ?
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
outlander38 napisał(a):.
Powiedzia, ze tak mu niemiec przekazal. Po tej informacji powiedzial, ze odkupi te auto ode mnie spowrotem. Zgodzilem sie, ale po cenie zakupu i przypomnialem mu ze wystawil mi fakture o 23% nizsza od ceny rzeczywistej. Po tej informacji zgodzil sie na calkowity remont silnika na jego koszt, a kwestia naprawy rozrzadu nalezala juz do mnie.[/quote]
To sie ciesz bo w sądzie dostał byś cenę z faktury. Po co Ci była niższa faktura ?[/quote]
Mi nie byla potrzebna do nieczego. Nie znam sie. Pierwszy raz kupowalem samochod w komisie. Gosciu dal mi taka cene na fakturze poniewaz " cos musi na tym aucie tez zarobic". Mam dowod wplaty zaliczki z cena rzeczywista i rozmowe ze sprzedawca nagraną na czarna godzine. Cene z faktury mozna podwazyc. Mniejsza o to bo temat nie o tym. W poniedzialek lub wtorek auto do odbioru wiec sie odezwe co i jak.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Coś mi się wydaje Ustian, że komis po raz kolejny próbuje Cię okłamać (bardziej dosadnie wydymać). Najpierw na cenie zakupu zaniżając wartość FV co jest ewidentnym oszustwem skarbowym a teraz jeszcze chce żebyś ponosił jakieś koszty naprawy silnika. Jak dla mnie to totalny absurd a na takie układy nigdy bym się nie zrodził, ale jak to mówią „nie mój cyrk, nie moje małpy”.
Podaj VIN, rok produkcji z FV i obecny przebieg a może uda się coś sprawdzić w systemie gwarancyjnym producenta.
Podaj VIN, rok produkcji z FV i obecny przebieg a może uda się coś sprawdzić w systemie gwarancyjnym producenta.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Gisio, dzieki. Koszt naprawy silnika ostatecznie pokrywa komis. Moj VIN U5YFF52129L097160 data prod 04. 2009, przebieg teraz 79500.
- outlander38
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Ciekawe czy komis pokryje koszty rzędu okolo 4000 zl . Hmmm . Chyba że zrobią to typowa odczep się . Czasem po naprawie nic nie podpisuj i żądaj starych części . W sumie to dziwie sie Tobie. Bo z moim ceedem po zakupie okazało sie ze pompa oleju do wymiany i dzwonie do gościa i mowie ze koszty części on ponosi ja robię sobie sam . W ciągu dwóch godzin miałem na koncie 1250 zl co starczyło na pompę oleju ktora i tak Ty powinieneś przy takim remoncie wymienić.
Oczywiście bez kosztów robocizny , oleju itd .
Wiec gdzie teraz koszt pierścieni do tego ?
-200zl pierścienie nie oryginalne
-200panewki
-1000pompa oleju
-600 naprawa głowicy przez warsztat zajmujący sie tym
-200uszczelki
-1000 robocizna
-150 olej
-30 filtr oleju
-50uszczelniacz wału tylny
-80 uszczelniacze polosi
Bo do remontu trzeba wymontować silnik i skrzynie i zawieszenie.
Pewnie jeszcze cos dojdzie przy robocie.
To moja wycena na szybko jako mechanika . Wiec przemyśl sobie to .
Oczywiście bez kosztów robocizny , oleju itd .
Wiec gdzie teraz koszt pierścieni do tego ?
-200zl pierścienie nie oryginalne
-200panewki
-1000pompa oleju
-600 naprawa głowicy przez warsztat zajmujący sie tym
-200uszczelki
-1000 robocizna
-150 olej
-30 filtr oleju
-50uszczelniacz wału tylny
-80 uszczelniacze polosi
Bo do remontu trzeba wymontować silnik i skrzynie i zawieszenie.
Pewnie jeszcze cos dojdzie przy robocie.
To moja wycena na szybko jako mechanika . Wiec przemyśl sobie to .
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
No więc tak…
Historia Twojego auta jest ciekawa. Ciekawa ponieważ jak zauważysz na poniższym zdjęciu Twoje auto już za granicą jeździło „do tyłu”.
W czerwcu 2011 roku miało przebieg 30.955 km po czym w maju 2013 roku 26.489 km – oczywiście nie można wykluczyć błędu niemieckiego serwisu. Niemniej mało eksploatowane, tak czy siak skoro auto jest w warsztacie przyjrzałbym się mu uważnie pod kątem napraw blacharskich.
Koszty takiej naprawy z b.grubsza przedstawił outlander38. Pytanie czy przy naprawie warsztat zadał sobie trud i zmierzył odchyłkę kształtu tulei bo jak nie to sama wymiana pierścieni nic nie da.
Historia Twojego auta jest ciekawa. Ciekawa ponieważ jak zauważysz na poniższym zdjęciu Twoje auto już za granicą jeździło „do tyłu”.
W czerwcu 2011 roku miało przebieg 30.955 km po czym w maju 2013 roku 26.489 km – oczywiście nie można wykluczyć błędu niemieckiego serwisu. Niemniej mało eksploatowane, tak czy siak skoro auto jest w warsztacie przyjrzałbym się mu uważnie pod kątem napraw blacharskich.
Koszty takiej naprawy z b.grubsza przedstawił outlander38. Pytanie czy przy naprawie warsztat zadał sobie trud i zmierzył odchyłkę kształtu tulei bo jak nie to sama wymiana pierścieni nic nie da.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Dzieki za zadanie sobie trudu. Ciekawe odnosnie przebiegu. Mam nadzieje, ze bezcelowe jest cofanie licznika w tym 2013 roku. Chyba, ze juz predzej myslano o sprzedazy. Jakie tam naprawy sie tam odbywaly na tym aucie? Kolega blacharz do niczego sie nie doczepil. Sruby oryginalnie poskrecane, szyby oryginalne, poprawek lakierniczych nie bylo wg miernika rzeczoznawcy z AXA. Auto jest w powaznym serwisie u mechanika, ktory ma powszechnie dobrą opinie w okolicy. Nie wiem w jakiej relacji jest z autokomisem.
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Jutro, tj. w srode auto jest do odbioru. Wstepnie do placenia jest 3200pln. Komis chce 2000, a 1200 ja. Chce siemignac od kosztu oleju i filtrow. Mysle ze zostanie 2200/1000. Jutro bede znal szczegolowy cennik.
- outlander38
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
To juz Twoja sprawa ....ale ja bym nie zapłacił nic . A jeżeli chcesz juz coś płacić pamiętaj bierz fakturę na naprawę i gwarancje. Oraz stare części.
- Ustian
- Klubowicz
- Posty: 70
- Dołączył(a): 20 lip 2016 21:38
- Lokalizacja: Rybnik
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,4 Pb 109KM
2009, Chyba M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Chodzi mi, ze ja robilem rozdzad we wlasny zakresie i lozysko oporowe sprzegla.
- lukasz0145
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 24 lis 2018 23:41
- Lokalizacja: Radzionków, śląskie
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 105KM
2011, s
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
I jak sprawa sie zakonczyła ?? Mnie tez czeka remont silnika dopiero co kupionego samochodu
- marcinT
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 16 kwi 2019 13:42
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Dobry wieczór.
Tak czytam i czytam. I coraz bardziej boję się zakupu na który już nastawiłem się od miesiąca.
Moze polecicie coś / poradzicie. Którego rocznika się wystrzegać / co sprawdzić przed zakupem na pewno.
Szukam 1,6 kompakta/kombi do 23k.
Pozdrawiam z Katowic
Tak czytam i czytam. I coraz bardziej boję się zakupu na który już nastawiłem się od miesiąca.
Moze polecicie coś / poradzicie. Którego rocznika się wystrzegać / co sprawdzić przed zakupem na pewno.
Szukam 1,6 kompakta/kombi do 23k.
Pozdrawiam z Katowic
- Przemek77
- Brygadzista
- Posty: 81
- Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
- Lokalizacja: PL
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M
Re: Branie oleju, 1.4 2007 r
Kol. marcinT, tak na szybko... moje doświadczenia z dwiema markami.
Ceed 2011 r, 1,6 benz, przebieg 130 tys km -> silnik spadek kompresji na granicy generalnego remontu, już delikatnie stukające panewki, rozciągnięty łańcuch rozrządu na 80%. Niebawem wydatek (remont generalny) na 6kPLN.
Scenic 2000 r. 2.0 benzyna +lpg, (kupiony na 60kkm 2007 r) aktualny przebieg 210 kkm . Drobnostki z elektryką... F4R nie do zarżnięcia, dzielnie jeździ na taksówkach, sprawdzona ulepszana konstrukcja od lat 80tych.
Do porównania ilość części na alle...
Nie kupiłbym ponownie żadnego auta z silnikiem Gamma (Kia/Hyundai, wszystkie generacje). Drogie części, konstrukcja droga do remontu. Czasami przejeździ kilkaset tysięcy, czasami szrot po kilkudziesięciu tys. Konstrukcja obarczona "błędem" podobnie jak silnik VW 1.4 - przesunięcie osi wału względem płaszczyzny posuwu cylindrów. Do tego eko-fakap w postaci zaledwie 2,9 l oleju silnikowego wymienianego co 20 tys km.
Jeśli jesteś jednak zajawiony na Ceed'a to przy zakupie mechanik który oceni panewki na słuch (ew dotyk, są tacy ) i zmierzy ciśnienie na cylindrach, potrafi ocenić naciąg łańcucha na palec wetknięty pod korek wlewu oleju Na całą resztę Wróż Maciej.
Ceed 2011 r, 1,6 benz, przebieg 130 tys km -> silnik spadek kompresji na granicy generalnego remontu, już delikatnie stukające panewki, rozciągnięty łańcuch rozrządu na 80%. Niebawem wydatek (remont generalny) na 6kPLN.
Scenic 2000 r. 2.0 benzyna +lpg, (kupiony na 60kkm 2007 r) aktualny przebieg 210 kkm . Drobnostki z elektryką... F4R nie do zarżnięcia, dzielnie jeździ na taksówkach, sprawdzona ulepszana konstrukcja od lat 80tych.
Do porównania ilość części na alle...
Nie kupiłbym ponownie żadnego auta z silnikiem Gamma (Kia/Hyundai, wszystkie generacje). Drogie części, konstrukcja droga do remontu. Czasami przejeździ kilkaset tysięcy, czasami szrot po kilkudziesięciu tys. Konstrukcja obarczona "błędem" podobnie jak silnik VW 1.4 - przesunięcie osi wału względem płaszczyzny posuwu cylindrów. Do tego eko-fakap w postaci zaledwie 2,9 l oleju silnikowego wymienianego co 20 tys km.
Jeśli jesteś jednak zajawiony na Ceed'a to przy zakupie mechanik który oceni panewki na słuch (ew dotyk, są tacy ) i zmierzy ciśnienie na cylindrach, potrafi ocenić naciąg łańcucha na palec wetknięty pod korek wlewu oleju Na całą resztę Wróż Maciej.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Branie oleju
przez Lukas85 » 02 sty 2024 13:38 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 1353 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
04 sty 2024 21:02
-
Branie oleju
-
-
Klekot i branie oleju
przez webbart » 10 paź 2021 14:33 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2543 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
25 kwi 2022 04:14
-
Klekot i branie oleju
-
-
Jaki filtr oleju do Kia ceed 1.6 crdi 2007?
przez Biedrona » 11 sie 2019 18:46 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 4758 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
11 sie 2019 19:27
-
Jaki filtr oleju do Kia ceed 1.6 crdi 2007?
-
-
1.6 CRDi (2007) i dołożony DPF
przez LeHardi » 24 lut 2022 23:57 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 1249 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
25 lut 2022 06:45
-
1.6 CRDi (2007) i dołożony DPF
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 27 gości