Zużycie oleju w CRDi

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
kamileek8
 

Zużycie oleju w CRDi

20 gru 2007 23:03

Ile oleju zużywa wasz diesel? Mój wrąbał ponad litr po 12 tysiącach. W serwisie powiedzieli że norma to zużycie 1l na 1000 km (dobrze czytacie, tysiąc!). Masakra...

AUTOR WĄTKU
Wojtas
 

20 gru 2007 23:12

<span>kamileek8</span> napisał(a):W serwisie powiedzieli że norma to zużycie 1l na 1000 km (dobrze czytacie, tysiąc!). Masakra...

Tak mam tez napisane w instrukcji obsługi Passata B5 mojego taty, ale uważam ze przy nowym silniku to nie powinien brać oleju wogóle.
pzdr

AUTOR WĄTKU
kamileek8
 

20 gru 2007 23:37

podobno się "układa"

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

21 gru 2007 00:02

W moim do pierwszego przegladu zeszło na bagnecie 5 mm. Po wymianie i obecnie nabitych 5000 ubyło może 1 mm. Powinni zajrzeć do przewodów turbiny. jeśli są bardzo mokre od oleju to tam sie gubi. Obejrzyj silnik czy gdzieś nie "zawilgotniał " za bardzo. To zużycie jest zdecydowanie za duże moim zdaniem. Moze przepalac olej n uszczelniaczach zaworów. nie daj sie zbyć ich gadaniem.

AUTOR WĄTKU
lalas
 

21 gru 2007 02:11

u mnie przez 20 tysięcy zeszło z full na 3/4 bagnetu :)

AUTOR WĄTKU
KZ
 

21 gru 2007 08:43

Wojtas napisał(a):
<span>kamileek8</span> napisał(a):W serwisie powiedzieli że norma to zużycie 1l na 1000 km (dobrze czytacie, tysiąc!). Masakra...

Tak mam tez napisane w instrukcji obsługi Passata B5 mojego taty, ale uważam ze przy nowym silniku to nie powinien brać oleju wogóle.
pzdr


Też tak uważam, szczególnie że moje poprzednie dwa samochody mało poważanej marki "Fiat" przez ponad 5 lat łącznego użytkowania wzięły zero oleju - nie dolewałem nigdy bo nie musiałem (a sprawdzałem regularnie).

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

21 gru 2007 10:02

jezeli piszemy o DIESLU to nowoczesne ciągną i to zdrowo
jezeli ktoś nie wierzy to niech mi da tego crdi na miesiac to mu udowodnię :D
zane mi toyoty skody vw i inne SŁUŻBOWE wymagają wręcz dolewek od wymiany do wymiany
kolega śmiga na zachód służbówką pedeł w podłogę i ogien wraca z zagramanicy i dolewa olej
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
lalas
 

21 gru 2007 13:11

sensor napisał(a):jezeli piszemy o DIESLU to nowoczesne ciągną i to zdrowo
jezeli ktoś nie wierzy to niech mi da tego crdi na miesiac to mu udowodnię :D
zane mi toyoty skody vw i inne SŁUŻBOWE wymagają wręcz dolewek od wymiany do wymiany
kolega śmiga na zachód służbówką pedeł w podłogę i ogien wraca z zagramanicy i dolewa olej



dokładnie, zgadzam się z tym w 100% nasze słubówki też olej piją :D

AUTOR WĄTKU
vitaras
 

21 gru 2007 13:29

<span>sensor</span> napisał(a):pedeł w podłogę i ogien

he he, Ty tez tak smigasz. :) Az sie dziwię ,ze paliwka Ci starczy od stacji do stacji. U Ciebie to turbinę trza zainstalowac w zbiorniku :D . Przy takim wirze to pewno dałaby parę koników dodatkowo. :lol: :lol: :lol:

AUTOR WĄTKU
_Sebek_
 

21 gru 2007 20:29

Zgadza się Panowie.
Przy obecnie konstruowanych małych ale mocnych turbodieslach zużycie oleju jest wielokrotnie wyższe niż w starych wolnossących silnikach.

Bardzo często poruszane było to na łamach Auto Świata.

Na zużycie oleju ma wpływ przede wszystkim technika jazdy. Przy mocnych i częstych przygazówkach powyżej 3 tys obrotów albo przy jeździe obciążonym samochodem, zużycie oleju może sięgnąć 1 litra na 5 - 10 tys km przebiegu.

Trzeba z tym żyć i często pilnować stanu oleju. Turbinka lubi smarowanie...

Dla przeciwników diesla:
jest to następny argument, że koszta jazdy samochodem na ropę to nie tylko cena samej ropy i mniejsze spalanie ale "ukryte" dodatkowe wydatki (droższe przeglądy, dolewki oleju, częstsze wymiany filtrów, a jak wreszcie zdarzy się awaria silnika lub jego osprzętu to już nie ma co porównywać...)

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

21 gru 2007 20:37

To akurat słaby argument przeciw dieslom. Benzyniaki tez potrafia dobrze wychlac olej. Ople np z tego słyną. Co do normy zużycia to chyba każdy producent daje obecnie własnie 1 litr / 1000 km. KIA nie jest tu wyjątkiem.

AUTOR WĄTKU
_Sebek_
 

21 gru 2007 20:44

.. jeśli nowe auto benzynowe bierze 1 litr na 10 tys to proponuję się go pozbyć - a najlepiej zwrócić do salonu...

Jeździłem i jeżdżę wieloma samochodami (prywatnie i służbowo) z oplami włącznie - nigdy nie spotkałem się z dużym ubytkiem oleju powodowanym nie wyciekami a przepaleniem.

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

21 gru 2007 20:51

_Sebek_ napisał(a):.. jeśli nowe auto benzynowe bierze 1 litr na 10 tys to proponuję się go pozbyć - a najlepiej zwrócić do salonu...


Jak chcesz je zwrócić do salonu, skoro norma przewiduje przepał 10 razy większy?

Zresztą dlaczego w ogóle zwracać? Znajomemu astra 1,6 przepalała mniej więcej 1,5 litra miedzy przeglądami. Robiła tak jak wyjechała z salonu, i tak samo robiła jak miał 160 tys. Potem sprzedał i nastepny właściciel też podobno nie narzeka.

AUTOR WĄTKU
less
 

21 gru 2007 20:54

zajcol napisał(a):To akurat słaby argument przeciw dieslom. Benzyniaki tez potrafia dobrze wychlac olej. Ople np z tego słyną. Co do normy zużycia to chyba każdy producent daje obecnie własnie 1 litr / 1000 km. KIA nie jest tu wyjątkiem.

Poprzednio miałem 2 Ople - jednym przejechełem ponad 110 kkmów a drugim ponad 85 kkmów, przy czym żaden z nich nie był nowy. Pierwszy od wymiany do wymiany (15 kkmów) zużywał max 0,5 litra (połowa przedziału na bagnecie) a drugi nie brał w cale (nie dało się zauważyć na bagnecie). Drugi z Opli miał pojemność 2.5 litra i 6 garków a więc teoretycznie miał prawo brać więcej oleju niż standartowa 4 - cylindrówka

AUTOR WĄTKU
_Sebek_
 

21 gru 2007 20:57

Mam ceeda 1,6 benzynę i w instrukcji samochodu nie ma słowa o takim spalaniu jak mówisz. Nakręciłem już ponad 5 tys - a na bagnecie jak było 3/4 tak jest 3/4.

Tak więc miałbym podstawy do tego, żeby zakwestionować takie zużycie oleju u dealera - żądać usunięcia usterki a być może w dalszej kolejności samochodu.

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

21 gru 2007 21:01

_Sebek_ napisał(a):Tak więc miałbym podstawy do tego, żeby zakwestionować takie zużycie oleju u dealera - żądać usunięcia usterki a być może w dalszej kolejności samochodu.


Przeczytaj pierwszego posta w tym wątku - figę byś miał a nie podstawy :-) Te normy są takie same dla diesla i benzyny. Tak wiem, że są znacznie na wyrost, ale jest to taka wredna forma zabezpieczenia się producenta.

A tutaj pierwszy z brzegu link:
http://www.auto-swiat.pl/poradnik/wydan ... ykul=15415

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

21 gru 2007 21:13

less napisał(a):Poprzednio miałem 2 Ople - jednym przejechełem ponad 110 kkmów a drugim ponad 85 kkmów, przy czym żaden z nich nie był nowy. Pierwszy od wymiany do wymiany (15 kkmów) zużywał max 0,5 litra (połowa przedziału na bagnecie) a drugi nie brał w cale (nie dało się zauważyć na bagnecie). Drugi z Opli miał pojemność 2.5 litra i 6 garków a więc teoretycznie miał prawo brać więcej oleju niż standartowa 4 - cylindrówka


Ale ja nie twierdze że wszystkie ople biorą olej. Niemniej jest to wśród użytkowników tej marki raczej popularny temat (podobnie jak u mechaniorów z którymi o tym rozmawiałem).

Jakieś tam forum opla np:
http://opelklub.nethit.pl/forum/topic3036289.html

AUTOR WĄTKU
_Sebek_
 

21 gru 2007 21:15

Być może, szkoda czasu na dyskusję.

Pierwszy post w tym temacie porusza problem silnika diesla i bezspornego faktu dużego zużywania oleju przez tego typu silniki.

Wiem, że producenci asekurują się przed tym wzmianką w instrukcji samochodu. Posiadałem A4 Avant 2,5TDI V6 z roku 1999 - tam też w instrukcji eksploatacyjnej stało jak byk 1l/1000km. Przepalał mniej: 1 litr na 7-10 tys

W instrukcji mojego samochodu (1,6 benzyna) nie widziałem aż takiej normy zużycia - może przeoczyłem, jutro sprawdzę.
Jeśli nie ma - miałbym podstawy do reklamacji. Jeśli dealer powiedziałby mi że to norma - zleciłbym ekspertyzę u niezależnego biegłego z zakresu techniki motoryzacyjnej.

pozdrawiam, end

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

21 gru 2007 21:24

_Sebek_ napisał(a):W instrukcji mojego samochodu (1,6 benzyna) nie widziałem aż takiej normy zużycia - może przeoczyłem, jutro sprawdzę.


Jedna uwaga: instrukcję mamy wszyscy taką samą - nie ma osobnej dla benzyny i ropy :-)

Tak czy siak faktycznie nie ma co ciągnąć dyskusji i pozostaje tylko życzyć, żeby żaden z forumowiczów nie musiał się z takim problemem zgłaszać do serwisu :-)

pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
Janakolis
 

to straszne

10 mar 2008 21:35

nie wyobrażam sobie aby dolewać olej. W moim mercedesie 20 tys i wymiana
ale w skodzie powiedzieli mi że jest tam to specjalnie tak zrobione aby dolewać, żeby olej był świeższy. jest kontrolka, która informuje o tym aby dolać olej.
Ja mocno się zastanawiałem nad kupnem kijanki SW, 1,60 Crdi 115, z automatem (bo muszę mieć automat). Uważam iż kia SW jest bardzo praktyczna i jak dla mnie bardzo wygodna, ale po przeczytaniu waszych opinii :?: - muszę się mocno zastanowić przed podjęciem decyzji. Mi jest potrzebny samochód do jeżdżenia a nie do "pieszczenia"

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl