Witam,
Od wczoraj jestem mam nadzieję szczęśliwym posiadaczem KIA CEED, stąd moje pierwsze pytanie bez przeglądania forum. Po wcześniejszych przygodach z Zafirą B i jej filtrem, sygnalizowanie wypalania odbywało sie poprzez wskaznik chwilowego spalania. Czy w Ceed-ach jest podobnie?? Czy może już np kontrolka świec żarowych to sygnalizuje. Z góry dziękuję za odpowiedź
DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
-
Kozak_Barabasz
Re: DPF - wypalanie
Niestety KIA nie dała jakiegokolwiek sygnalizatora rozpoczęcia wypalania filtra ........
W Oplach jest to fajnie rozwiązane (wyświetla się ikonka filtra na zegarach)- wtedy się wie aby nie schodzić z obrotów silnika.
Na każde max 500km przejechane po mieście musisz "przedmuchać" go na trasie minimum przy 2tys obr/min
Zapchanie filtra jest sygnalizowane ikonką "check" silnika, dodatkowym objawem jest ograniczenie mocy.
Płatność ekstra w serwisie (wypalają go programowo).
W Oplach jest to fajnie rozwiązane (wyświetla się ikonka filtra na zegarach)- wtedy się wie aby nie schodzić z obrotów silnika.
Na każde max 500km przejechane po mieście musisz "przedmuchać" go na trasie minimum przy 2tys obr/min
Zapchanie filtra jest sygnalizowane ikonką "check" silnika, dodatkowym objawem jest ograniczenie mocy.
Płatność ekstra w serwisie (wypalają go programowo).
-
Geegles
- Weteran
- Posty: 1648
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: DPF - wypalanie
Pytanie czy kolega ma DPFa, bo z opisu auta to nie wynika.
Jest Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
oscar000
Re: DPF - wypalanie
Już uzupełniłem informacje o samochodzie:D:D Dzięki za odpowiedź. Ale czy kontrolka silnika powoduje wizytę w warsztacie bo nie ma innej możliwości już wtedy wypalenia np. przegonienia po autostradzie. W oplu wypalanie "miejskie" dawało radę i wypalanie przebiegało bezproblemowo
-
szczur75
Re: DPF - wypalanie
Zapalona kontrolka check (w kontekście DPF) oznacza zazwyczaj "trwałe wypalanie filtra cząstek stałych", zazwyczaj wcześniej mruga.
Nie spotkałem problemów z DPF w cee'd o ile użytkownik sobie sam ich nie zafundował.
Nie spotkałem problemów z DPF w cee'd o ile użytkownik sobie sam ich nie zafundował.
-
tabalma
Re: DPF - wypalanie
Witam
kolegę oscar000 po tylu wyczerpujących odpowiedziach na twoje zasadnicze pytanie już pewnie wszystko wiesz. Podczas dopalania nic się nie zapala tylko rośnie diametralnie spalanie chwilowe i tyle w tedy zeruję sobie licznik B i podkreślam jest tak u mnie nie wiem jak u innych, dopala co 500km +/- 20km.
Pozdrawiam
kolegę oscar000 po tylu wyczerpujących odpowiedziach na twoje zasadnicze pytanie już pewnie wszystko wiesz. Podczas dopalania nic się nie zapala tylko rośnie diametralnie spalanie chwilowe i tyle w tedy zeruję sobie licznik B i podkreślam jest tak u mnie nie wiem jak u innych, dopala co 500km +/- 20km.
Pozdrawiam
-
Ryba4
- Nadworny błazen
- Posty: 6917
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: DPF - wypalanie
oscar000 napisał(a):Już uzupełniłem informacje o samochodzie:D:D
Browar dla Ciebie, jeden na 10 od kopa łapie co i jak ma być - prawda że ułatwia to sprawę ?

-
oscar000
Re: DPF - wypalanie
Ryba4 napisał(a):oscar000 napisał(a):Już uzupełniłem informacje o samochodzie:D:D
Browar dla Ciebie, jeden na 10 od kopa łapie co i jak ma być - prawda że ułatwia to sprawę ?
Hehe. 3mam za słowo:D Dziękuję za informację. Czyli rozwiązanie z chwilowym spalaniem jakie poznałem w Zafirze:D:D:D Powiem szczerze jestem pod wrażeniem (jak narazie) mojego Ceeda

-
pawelo
Re: DPF - wypalanie
W JD jak wchodzi w stan dopalania to wskaźnik chwilowego zużycia paliwa nie schodzi do zera gdy puścimy pedał gazu będąc na jakimś biegu, wzrasta spalanie, bardziej śmierdzi i robi się cieplej w aucie 

-
pwl
Re: DPF - wypalanie
Mała archeologia, ale lepiej tu niż nowy temat.
Od dłuższego czasu (kilka tys. km - od kiedy zwracam na to uwagę) automatyczne dopalania uruchamia się co 200km i trwa ok. 15min. Czasem są odstępstwa od tego dystansu: tylko miasto z włączoną klimą - potrafi uruchomić się po 170km, lub jazda po autostradzie równo i na obrotach 2500-3000 - często nie dopala się wcale do momentu zjazdu z autostrady - zaraz po zjeździe lub następnego dnia gwarantowane dopalanie (max 350km od poprzedniego). Normą przy mieszanej jeździe jest 200km (prawie można skalować licznik wg tego). Filtr zapchany nie był - przy okazji wizyty w ASO gdzie przy okazji dopalili serwisowo z 16% (nie skończyło się poprzednie dopalanie z powodu zapchanego sitka w baku) na 2%. Kontrolka silnika nigdy się nie zaświeciła. Paliwo (premium lub zwykłe, lane po kilka razy pod rząd) nie ma znaczenia - efekt ten sam. Nie istotne jest też czy poprzednie dopalanie było na trasie, gdzie przez 15min zrobię 35km, czy w mieście, gdzie potrafię przejechać w tym czasie całe 5km. Licznik "B" kasuję jak tylko zauważam, że proces się rozpoczął, a jestem już na tyle wyczulony, że załapuję ten moment zmiany sposobu pracy silnika - w trakcie dopalania chodzi 'płynniej', przy jeździe z tempomatem szczególnie na paliwie 'premium' jest taki moment zadławienia (może 1 cykl) jak w autkach z gaźnikiem i źle wyregulowanym zapłonem nie zapaliło mieszanki na jednym cylindrze. I oczywiście potwierdzenie na niezerowym spalaniu chwilowym.
Czy to jest normalne? Na moje to zdecydowanie za często. Autko śmiga regularnie po autostradach i eskach na odcinki min. 100km. Czy dopalanie serwisowe mogło mieć na to wpływ? może jakiś czujnik wariuje? Czy może przy ostatniej wizycie ustawili mi bez mojej wiedzy jakiś niestandardowy interwał? O dopalaniu serwisowym też zostałem poinformowany po robocie - przy odbiorze autka. Może ja za dużo myślę, ale na forum doczytałem się, że interwały są (w zależności kto pisze) co 350-500km. Takie info znalazłem też na jakimś angielskim forum i30.
Od dłuższego czasu (kilka tys. km - od kiedy zwracam na to uwagę) automatyczne dopalania uruchamia się co 200km i trwa ok. 15min. Czasem są odstępstwa od tego dystansu: tylko miasto z włączoną klimą - potrafi uruchomić się po 170km, lub jazda po autostradzie równo i na obrotach 2500-3000 - często nie dopala się wcale do momentu zjazdu z autostrady - zaraz po zjeździe lub następnego dnia gwarantowane dopalanie (max 350km od poprzedniego). Normą przy mieszanej jeździe jest 200km (prawie można skalować licznik wg tego). Filtr zapchany nie był - przy okazji wizyty w ASO gdzie przy okazji dopalili serwisowo z 16% (nie skończyło się poprzednie dopalanie z powodu zapchanego sitka w baku) na 2%. Kontrolka silnika nigdy się nie zaświeciła. Paliwo (premium lub zwykłe, lane po kilka razy pod rząd) nie ma znaczenia - efekt ten sam. Nie istotne jest też czy poprzednie dopalanie było na trasie, gdzie przez 15min zrobię 35km, czy w mieście, gdzie potrafię przejechać w tym czasie całe 5km. Licznik "B" kasuję jak tylko zauważam, że proces się rozpoczął, a jestem już na tyle wyczulony, że załapuję ten moment zmiany sposobu pracy silnika - w trakcie dopalania chodzi 'płynniej', przy jeździe z tempomatem szczególnie na paliwie 'premium' jest taki moment zadławienia (może 1 cykl) jak w autkach z gaźnikiem i źle wyregulowanym zapłonem nie zapaliło mieszanki na jednym cylindrze. I oczywiście potwierdzenie na niezerowym spalaniu chwilowym.
Czy to jest normalne? Na moje to zdecydowanie za często. Autko śmiga regularnie po autostradach i eskach na odcinki min. 100km. Czy dopalanie serwisowe mogło mieć na to wpływ? może jakiś czujnik wariuje? Czy może przy ostatniej wizycie ustawili mi bez mojej wiedzy jakiś niestandardowy interwał? O dopalaniu serwisowym też zostałem poinformowany po robocie - przy odbiorze autka. Może ja za dużo myślę, ale na forum doczytałem się, że interwały są (w zależności kto pisze) co 350-500km. Takie info znalazłem też na jakimś angielskim forum i30.
-
Geegles
- Weteran
- Posty: 1648
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: DPF - wypalanie
200 km? Wow, u mnie co 20 :-=D
Jest Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
mati939
Re: DPF - wypalanie
A u mnie jest coś takiego ze gdy puszczę gaz i pasek od spalania powinien spaść do końca to zatrzymuje się jakieś 2 mm przed końcem i jak jade w trasie i w tedy wcisne gaz to dlugo trzeba czekać na rekacje. Czy w tedy się wypala dpf?
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Geegles
- Weteran
- Posty: 1648
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: DPF - wypalanie
Ja tak to rozumiem i wtedy sprawdzam, że wypala.
Jest Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
ivul
Re: DPF - wypalanie
Dokładnie, jak nie spada do 0 paseczek od spalania, albo jak pali więcej niż zwykle przy tych samych warunkach.
U mnie też czasem jest co 200-250km zależy od warunków i zapchania filtra.
Polecam co jakiś czas pojechać po 'niemieckiej' autostradzie na 4-5 biegu na 4tys obrotów kilka min. Wszystko przechodzi i samochód chodzi jak nowy
U mnie też czasem jest co 200-250km zależy od warunków i zapchania filtra.
Polecam co jakiś czas pojechać po 'niemieckiej' autostradzie na 4-5 biegu na 4tys obrotów kilka min. Wszystko przechodzi i samochód chodzi jak nowy

-
Geegles
- Weteran
- Posty: 1648
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: DPF - wypalanie
U mnie to nie zadziałało.
4 bieg, 4500 obrotów, 140 km/h i 30 minut. Pupa
Znowu wizyta w serwisie.
4 bieg, 4500 obrotów, 140 km/h i 30 minut. Pupa

Jest Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
pwl
Re: DPF - wypalanie
Geegles napisał(a):200 km? Wow, u mnie co 20 :-=D
chyba nie rozumiem żartu?!
ivul napisał(a): ...Polecam co jakiś czas pojechać po 'niemieckiej' autostradzie na 4-5 biegu na 4tys obrotów kilka min. Wszystko przechodzi i samochód chodzi jak nowy
Po niemieckich nie jeżdżę, ale po naszych też się da. I tak jak pisałem - nie ma znaczenia gdzie i jak jeżdżę - co 200km (z pojedynczymi wyjątkami) jakby było w komputerze ustawione na taki dystans bez względu na poziom zapchania.
mati939 napisał(a):A u mnie jest coś takiego ze gdy puszczę gaz i pasek od spalania powinien spaść do końca to zatrzymuje się jakieś 2 mm przed końcem i jak jade w trasie i w tedy wcisne gaz to dlugo trzeba czekać na rekacje. Czy w tedy się wypala dpf?
Dokładnie tak - co ile km to masz?
Geegles napisał(a):U mnie to nie zadziałało.
4 bieg, 4500 obrotów, 140 km/h i 30 minut. PupaZnowu wizyta w serwisie.
Znowu? może opiszesz problem w 2-3 zdaniach? Komuś takie informacje mogą się przydać. Swoją drogą nie wiem czy piszesz na poważnie, czy sobie żarty robisz.
Nie zagłębiając się w zasady wypalania, żeby było skuteczne temperatura na filtrze musi być odpowiednio wysoka (temperatura zapłonu sadzy). Żeby ją osiągnąć nie wystarczy piłować samochodu na wysokich obrotach - komputer musi zacząć podawać paliwo do cylindra na czwartym suwie (stąd niezerowe spalanie na hamowaniu silnikiem), żeby ta mieszanka dostała się do układu wydechowego. Jeżeli komputer tego nie wysteruje to możesz piłować autko na czerwonym polu - i tak nie wystarczy. Przy następnym tankowaniu zaleję zalecany TUNAP 184 - za kolejne 3-4 baki paliwa dam znać czy pomogło. Też polecam spróbować jeśli piszesz na poważnie - zaszkodzić nie powinien, a powinien pomóc (teoretycznie obniża temperaturę zapłonu sadzy).
I oczywiście czekam na info od innych użytkowników jak to u Was wygląda - lub jeszcze lepiej - czy jest się czego doczepić na przeglądzie.
-
Geegles
- Weteran
- Posty: 1648
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: DPF - wypalanie
Na poważnie piszę, jakbyś był na bieżąco z forum to byś wiedział 
Pojechałem do serwisu z wysokim spalaniem. 16g sadzy w DPF i wypalanie serwisowe. Spalanie spadło z 6,7 do 5,1. Minął tydzień - dwa i teraz mam znowu 6,7. Jak obserwuję wypalanie to dosłownie co 20-30 km mi się włącza (hamowanie silnikiem pokazuje, że mi pali 0,5 - 1l).
Tunap 184? Gdzie to można kupić?

Pojechałem do serwisu z wysokim spalaniem. 16g sadzy w DPF i wypalanie serwisowe. Spalanie spadło z 6,7 do 5,1. Minął tydzień - dwa i teraz mam znowu 6,7. Jak obserwuję wypalanie to dosłownie co 20-30 km mi się włącza (hamowanie silnikiem pokazuje, że mi pali 0,5 - 1l).
Tunap 184? Gdzie to można kupić?
Jest Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
pwl
Re: DPF - wypalanie
Geegles napisał(a):Na poważnie piszę, jakbyś był na bieżąco z forum to byś wiedział
Tunap 184? Gdzie to można kupić?
Zamówiłem na alledrogo z braku dostępności lokalnej w normalnych motoryzacyjnych. Jest tam trzech co to sprzedają, Brałem od tego "indywidualnego". Być może w ASO też mają (poprzednio TUNAP 195 od nich brałem - sami zalecili na zatkane sitka w odstojniku).
Przy założeniu, że sterowanie DPFem działa dobrze co by sugerowało wysokie spalanie, może silnik sam z siebie za bardzo dymi i się momentalnie zapycha? Przepływomierz? Któryś wtrysk puszcza? EGR się zaciął na pozycji otwartej?
PS. niestety aż tyle czasu na forum nie poświęcam, a masz całkiem spory dorobek :>
Ostatnio edytowano 29 sie 2016 13:06 przez pwl, łącznie edytowano 2 razy
-
mati939
Re: DPF - wypalanie
@pwl
Dokładnie nie wiem bo nie zwracałem uwagi ale teraz będę obserwował. Dzieje się to kiedy samochód ma duże obciążenie i wysoka temperatura.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
Dokładnie nie wiem bo nie zwracałem uwagi ale teraz będę obserwował. Dzieje się to kiedy samochód ma duże obciążenie i wysoka temperatura.
Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
sensor
- Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: DPF - wypalanie
Ja to szczerze sie nie znam na dieslu, ale jeszcze nie żaobserwowalem momentu dopalania Dpf w cedzie NIGDY, A raczej zwracam uwagę na anomalia
Hmmmmm
Sa preparaty co obniżają tem dopalania Dpf nie znam tych tunapowskich ile to ma pojemności?
Geegles na zlot ci przywiozę z tym ze to dopiero....
Hmmmmm
Sa preparaty co obniżają tem dopalania Dpf nie znam tych tunapowskich ile to ma pojemności?
Geegles na zlot ci przywiozę z tym ze to dopiero....
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 6246 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 9 gości