Strona 33 z 33

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 28 lut 2024 19:05
przez Yankee
A skąd mam wytrzasnąć te PIDy na carscanerze? Niewiele mam ich i sporo nie działa a auto chyba dobrane najbardziej pasujące.
https://drive.google.com/file/d/1BjJOLw ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1BgFEy6 ... p=drivesdk

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 29 lut 2024 14:01
przez Piejar
Niestety - obrazki są nieczytelne i nie sposób coś doradzić.
Wybór PID ów to pewien problem bo darmowe aplikacje często wyświetlają PIDy bez wartości lub z wartościami niewiarygodnymi. Taka uroda darmowych programów.
Ja w Proceed D4EA korzystam z profilu Kia Venga diesel i o dziwo czyta mi +/-poprawnie dane dotyczące DPF.
Ale już w Renault Megane czytam przez profil pod silnik 1,33 tyle że niby w Renault Arkanie. Z tym, że wartości wyglądają na wiarygodne więc biorę je za dobrą monetę.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 29 lut 2024 16:23
przez Yankee
Ja mam aplikację o ile mnie pamiec nie myli płatną (pro) :-) tak samotorque ale chyba profile są jakieś do doopy i niewiele jest.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 29 lut 2024 17:28
przez Piejar
W Car Scanner pro pod marką Kia mam 28 profili połączeń z frazą GDI. Coś z pewnością dopasujesz .
Torque też mam pro ale wg mnie torque jest mniej wygodne i chyba po prostu stare.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 mar 2024 12:51
przez roofman
Z wątku wynika, że część osób oddawała DPF do "prania".
Oddałem również swój, bo mimo wypalania przepływ zakłócony (czasami błąd czujnika różnicy ciśnień przy powyżej 3,5tyś obrotów). Sądzę że po prostu już za dużo popiołów się tam zebrało.
W samochodzie nastąpiła zmiana cyfry przebiegu z przodu na 3 więc stwierdziłem że zrobię mu czyszczenie.
Zdziwienie nastąpiło przy kontakcie z zakładem wykonującym usługi "prania" filtra. Otóż według pracowników tego zakładu filtr w KIA z tego rocznika teoretycznie z Euro5 jest znacząco "gęstszy" niż filtry DPF w innych markach pojazdów z normą Euro5. Skonstruowany wręcz tak jak pod normy Euro6. Może stąd problemy z częstym wypalaniem DPF - brak osprzętu pod wyższe normy a konstrukcja filtra DPF prawie pod normę wyższą?

Mieliście jakieś podobne informacje przy usłudze "prania" filtra DPF?
Niestety nie znam pełnej historii swojego pojazdy, nie wiem czy cokolwiek wcześniej było z filtrem DPF robione.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 13 maja 2024 21:28
przez szymko
hevimental napisał(a):Przed/po
O to Ci chodzi z tą deltą?Obrazek

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka


@hevimental
Jak udało Ci się włączyć wskaźnik poziomu SADZY ?

Jakie urządzenie do OBD II masz? Apka CarScanner widzę. Premium czy wersja free?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 13 maja 2024 21:30
przez hevimental
Apka premium, urządzenie jakieś najtańsze z aliexpres, wybrałem odpowiedni model silnika nic poza tym.

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 14 maja 2024 07:01
przez Piejar
Czytelność parametrów zależy właśnie od profilu połączenia ale też od sterownika silnika. Generalnie Kia i Hyundai są oporne w czytaniu parametrów. U siebie w D4EA widzę parametr soot level, nie ma wartości zerowej ale jest martwy. Zmiana interfejsu niewiele tu pomoże bo to aplikacja odpytuje o odpowiednie parametry. Oczywiście, zaawansowanymi komunikatorami zrobisz więcej.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 14 maja 2024 07:20
przez szymko
Dzięki za odpowiedzi.

1. Czy przy obecnej temp. na zew. można uznać, że w mieście, wypalanie co 150 km jest OK?
2. Mam wrażenie że przybyło mi trochę oleju.
3. Czy znacie prawidłowe wskazanie MAP sensora? nie dawno go czyściłem, ale zastanawiam się czy dobrze działa.