DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
-
witek690
- Kierownik zmiany
- Posty: 127
- Dołączył(a): 09 sie 2021 12:59
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015, L
Re: DPF - wypalanie
Nie trzeba opuszczać belki, trzeba wyciągnąć półoś i wychodzi bez problemu
-
Dayvari
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 06 lip 2024 20:19
- Lokalizacja: Brzozie
- Grupa: Kujawska
Re: DPF - wypalanie
Problem jest innej natury. Bo tak jak wspominałem na samym zapłonie ciśnienie różnicowe wynosi -5,1hpa gdzie powinno być okrągłe 0. Wszelkie rurki nie są uszkodzone więc jedynie zostaje sam czujnik ciśnienia, ale w serwisie Hyundaia krzyknęli mi kwotę 930 złotych, a w firmie zajmującą się usuwaniem dpf to cała robocizna z wyjęciem i usunięciem wyniesie 1300zł.
I jestem w uj rozdarty czy stawiać na ten czujnik w 100% czy już całkiem go wywalić
I jestem w uj rozdarty czy stawiać na ten czujnik w 100% czy już całkiem go wywalić
-
lukzak2298
- Klubowicz
- Posty: 55
- Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L
Re: DPF - wypalanie
Pytanie czy wymiana czujnika załatwi sprawę?
Sprawdź czy Ci coś nie pogryzło tych rurek co idą do czujnika cisnienia. U mnie wyraźne są ślady zębów
Sprawdź czy Ci coś nie pogryzło tych rurek co idą do czujnika cisnienia. U mnie wyraźne są ślady zębów
-
Dayvari
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 06 lip 2024 20:19
- Lokalizacja: Brzozie
- Grupa: Kujawska
Re: DPF - wypalanie
lukzak2298 napisał(a):Pytanie czy wymiana czujnika załatwi sprawę?
Sprawdź czy Ci coś nie pogryzło tych rurek co idą do czujnika cisnienia. U mnie wyraźne są ślady zębów
Właśnie wszystkie rurki i przewody są całe więc tu nie ma o tym mowy. Nie będę kupować oryginału za tyle pieniędzy tylko spróbuję zamiennika za 250 złotych i zobaczę czy to coś zmieni, jeśli nie to dpf idzie do usunięcia i w moim Hyundaiu nie ma możliwości wyciągnięcia go po wyjęciu półosi bo musem jest opuścić belkę i odkręcić maglownice by się dostać
-
Dayvari
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 06 lip 2024 20:19
- Lokalizacja: Brzozie
- Grupa: Kujawska
Re: DPF - wypalanie
lukzak2298 napisał(a):Pytanie czy wymiana czujnika załatwi sprawę?
Sprawdź czy Ci coś nie pogryzło tych rurek co idą do czujnika cisnienia. U mnie wyraźne są ślady zębów
Nie pomogło, zakupiłem czujnik NRF, zamontowałem, zrobiłem adaptacje i na zapłonie zamiast -5 hPa było -13 hPa, więc d*** zbita.
Spróbuję jeszcze wlać do baku dodatku do DPF z liquid moly o indeksie LM 2650 i zobaczę czy będzie różnica w działaniu jeśli nie to j3bać tą unię europejską i ich ekodebili. Dziad pójdzie do wykastrowania
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Nie zwalaj na ekodebili tylko sprawdź czy masz drożne rurki - zdejmij z czujnika i dmuchnij w każdą, musi być przedmuch do wydechu
-
lukzak2298
- Klubowicz
- Posty: 55
- Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L
Re: DPF - wypalanie
Dayvari napisał(a):lukzak2298 napisał(a):Pytanie czy wymiana czujnika załatwi sprawę?
Sprawdź czy Ci coś nie pogryzło tych rurek co idą do czujnika cisnienia. U mnie wyraźne są ślady zębów
Nie pomogło, zakupiłem czujnik NRF, zamontowałem, zrobiłem adaptacje i na zapłonie zamiast -5 hPa było -13 hPa, więc d*** zbita.
Spróbuję jeszcze wlać do baku dodatku do DPF z liquid moly o indeksie LM 2650 i zobaczę czy będzie różnica w działaniu jeśli nie to j3bać tą unię europejską i ich ekodebili. Dziad pójdzie do wykastrowania
Jak zrobiłeś adaptację?
-
Dayvari
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 06 lip 2024 20:19
- Lokalizacja: Brzozie
- Grupa: Kujawska
Re: DPF - wypalanie
lukzak2298 napisał(a):Dayvari napisał(a):lukzak2298 napisał(a):Pytanie czy wymiana czujnika załatwi sprawę?
Sprawdź czy Ci coś nie pogryzło tych rurek co idą do czujnika cisnienia. U mnie wyraźne są ślady zębów
Nie pomogło, zakupiłem czujnik NRF, zamontowałem, zrobiłem adaptacje i na zapłonie zamiast -5 hPa było -13 hPa, więc d*** zbita.
Spróbuję jeszcze wlać do baku dodatku do DPF z liquid moly o indeksie LM 2650 i zobaczę czy będzie różnica w działaniu jeśli nie to j3bać tą unię europejską i ich ekodebili. Dziad pójdzie do wykastrowania
Jak zrobiłeś adaptację?
Urządzeniem cdif na warsztacie. Po praniu zrobilem adaptacje całego dpfu i czujnika, które nie zmieniło ciśnienia. I potem po zmianie czujnika zrobiłem adaptacje samego czujnika która też nie pomogła. Ale jak dolałem tego dodatku z liquid moly to wypalanie już jest w granicach 200km. Pojechałem teraz na wakacje do Gdańska gdzie na trasie i ponad 130km mam dopiero 5g sadzy a wypala gdy jest około 16 gram, ale nadal na wolnych obrotach ciśnienie skacze między 3 a 7 hPa, a na samym zapłonie jest na minusie
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Sprawdziłem swoje zapiski i wskazanie napięcia wyjściowego z czujnika pdif miałem 1,00V przy przekręconym kluczyku. To powinno odpowiadać 0hPa. Po uruchomieniu zapłonu miałem ok 1,020 -1,050V co odpowiadało ok 5-13 hpa.
Czy sprawdziłeś drożność rurek?
Czy sprawdziłeś drożność rurek?
-
Dayvari
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 06 lip 2024 20:19
- Lokalizacja: Brzozie
- Grupa: Kujawska
Re: DPF - wypalanie
Piejar napisał(a):Sprawdziłem swoje zapiski i wskazanie napięcia wyjściowego z czujnika pdif miałem 1,00V przy przekręconym kluczyku. To powinno odpowiadać 0hPa. Po uruchomieniu zapłonu miałem ok 1,020 -1,050V co odpowiadało ok 5-13 hpa.
Czy sprawdziłeś drożność rurek?
Tak, rurki sprawdziłem bardzo dokładnie i są drożne więc nie mam już pomysłów od czego to
-
Geegles
- Weteran
- Posty: 1656
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: DPF - wypalanie
Czy mieliście kiedyś tak, że nie mieliście kontaktu z dpfem przez OBD? Wszystkie inne czujniki, wskaźniki pokazuje mi pięknie, ale wszystko co dotyczy dpfa jest martwe.
https://zapodaj.net/plik-a3RYONOVFz
https://zapodaj.net/plik-Bvzw7incKd
https://zapodaj.net/plik-VpPStEGZDd



Jest: Sorento HEV Prestige Line 2025
Jest: Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Sportage HEV GT Line 2024
Było: Proceed 2020
Było: Stinger 2019
Było: Sportage 2017
Było: Cee'd JD 2014
Było: ProCee'd 2010
Było: Sportage 2014
Jest: Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Sportage HEV GT Line 2024
Było: Proceed 2020
Było: Stinger 2019
Było: Sportage 2017
Było: Cee'd JD 2014
Było: ProCee'd 2010
Było: Sportage 2014
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Jak masz silnik benzynowy to nie masz DPF.
Taki silnik masz w stopce.
A jak masz diesla to podaj jaki kod silnika.
Często pomaga zmiana profilu połączenia. Ja pro ceeda z 2008 czytam na profilu Kia Venga i jest to jedyny profil na którym żyją pomiary z DPF - znalezienie tego trochę czasu mi zajęło.
Taki silnik masz w stopce.
A jak masz diesla to podaj jaki kod silnika.
Często pomaga zmiana profilu połączenia. Ja pro ceeda z 2008 czytam na profilu Kia Venga i jest to jedyny profil na którym żyją pomiary z DPF - znalezienie tego trochę czasu mi zajęło.
-
Geegles
- Weteran
- Posty: 1656
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: DPF - wypalanie
Sprawdzam na Kia Optima JF 2017 1.7 CRDI na profilach właśnie Optima JF i Sportage IV.
W stopce to mam kilka innych aut, jeśli mówisz o oznaczeniu pod zdjęciem po prawej stronie to już zmieniam, bo auto jest u innego forumowicza
W stopce to mam kilka innych aut, jeśli mówisz o oznaczeniu pod zdjęciem po prawej stronie to już zmieniam, bo auto jest u innego forumowicza

Jest: Sorento HEV Prestige Line 2025
Jest: Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Sportage HEV GT Line 2024
Było: Proceed 2020
Było: Stinger 2019
Było: Sportage 2017
Było: Cee'd JD 2014
Było: ProCee'd 2010
Było: Sportage 2014
Jest: Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Sportage HEV GT Line 2024
Było: Proceed 2020
Było: Stinger 2019
Było: Sportage 2017
Było: Cee'd JD 2014
Było: ProCee'd 2010
Było: Sportage 2014
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Tak jak pisałem, popróbuj na innych profilach, u mnie przy D4EA żaden 2.0 nie wyświetlał a Kia Venga YN 1,4/1,6 zaczęła coś wyświetlać tzn zaniżoną ale żywą temperaturę, kilometraż od udanego wypalania i jakiś status - więcej w moich postach.
-
Geegles
- Weteran
- Posty: 1656
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: DPF - wypalanie
Jednak z tego co mi napisali na innym forum kwestia ELMa :/ nic, zaiwestuję w coś porządniejszego.
Dzieki za info.
Dzieki za info.
Jest: Sorento HEV Prestige Line 2025
Jest: Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Sportage HEV GT Line 2024
Było: Proceed 2020
Było: Stinger 2019
Było: Sportage 2017
Było: Cee'd JD 2014
Było: ProCee'd 2010
Było: Sportage 2014
Jest: Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Sportage HEV GT Line 2024
Było: Proceed 2020
Było: Stinger 2019
Było: Sportage 2017
Było: Cee'd JD 2014
Było: ProCee'd 2010
Było: Sportage 2014
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Nie sądzę żeby zmiana elm cokolwiek pomogła. Jeżeli komunikacja działa nie rwie itp to interfejs nie jest winien ale soft który umie zapytać o odpowiednie parametry. Zachęcam do przetestowania innych profili.
-
l4mer
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 11 lis 2022 22:39
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
lato się zaczęło - i szarpanko w crdi.
Oglądając:
https://www.youtube.com/watch?v=exelfxrD3uc
piszą że wymiana softu naprawia to cos. Ktoś coś wie? gdzie i kto może to naprawić?
Oglądając:
https://www.youtube.com/watch?v=exelfxrD3uc
piszą że wymiana softu naprawia to cos. Ktoś coś wie? gdzie i kto może to naprawić?
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Gdzieś w starociach znalazłem fotki z mojego testu czujnika różnicy cisnien na DPF - sprawdzenie w dwóch punktach, ciśnienie i napięcie. Nadciśnienie jest podawane na jeden króciec, drugi ma ciśnienie atmosferyczne.
https://drive.google.com/file/d/1CSG0SAWHVN90eMhrvyA_TxuMBJYwq9iF/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1CQY4ij7h7FOtP8X426V0Ht257Tq1VmPS/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1CSG0SAWHVN90eMhrvyA_TxuMBJYwq9iF/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1CQY4ij7h7FOtP8X426V0Ht257Tq1VmPS/view?usp=drivesdk
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
l4mer napisał(a):piszą że wymiana softu naprawia to cos.
U mnie pomogło wyczyszczenie i rozruszanie EGR kilka lat temu. Jak syn podjedzie autem to sprawdzę czy to nie powróciło. W każdym razie powyższe działanie zredukowało problem prawie do zera. Natomiast sprawa z pewnością związana jest też z softem który chyba zbyt gwałtownie steruje EGR -em i zbyt szybko oczekuje odpowiedzi ze strony EGR na przepływce. Problem nazwałbym jako niestabilność układu automatycznej regulacji (racing condition).
-
blackmirror
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 20 wrz 2018 08:54
- Lokalizacja: Huta Józefów
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2009
Re: DPF - wypalanie
Dla tych co dalej nie wiedzą kiedy jest wypalanie to tylko na profilu kia venga działa w moim przypadku,temperaturę pokazuję źle bo mam nawet minusową ale na zdjęciu dwie górne ramki wystarczą do podglądu kiedy się wypala dpf i co jaki kilometraż wypala.Na trasie wypala co 800-900 km a w cyklu mieszanym 500-700 km oczywiście po wymianie czujnika za turbem bo wcześniej wypalało co 300-400 km i często wyskakiwał błąd że wypalanie zakończyło się nie powodzeniem.
https://ibb.co/ks8PJbW8
https://ibb.co/0p3XgP7n
https://ibb.co/ks8PJbW8
https://ibb.co/0p3XgP7n
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:09 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości