A skąd mam wytrzasnąć te PIDy na carscanerze? Niewiele mam ich i sporo nie działa a auto chyba dobrane najbardziej pasujące.
https://drive.google.com/file/d/1BjJOLw ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1BgFEy6 ... p=drivesdk
DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 857
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Ostatnio edytowano 29 lut 2024 21:30 przez Yankee, łącznie edytowano 1 raz
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Niestety - obrazki są nieczytelne i nie sposób coś doradzić.
Wybór PID ów to pewien problem bo darmowe aplikacje często wyświetlają PIDy bez wartości lub z wartościami niewiarygodnymi. Taka uroda darmowych programów.
Ja w Proceed D4EA korzystam z profilu Kia Venga diesel i o dziwo czyta mi +/-poprawnie dane dotyczące DPF.
Ale już w Renault Megane czytam przez profil pod silnik 1,33 tyle że niby w Renault Arkanie. Z tym, że wartości wyglądają na wiarygodne więc biorę je za dobrą monetę.
Wybór PID ów to pewien problem bo darmowe aplikacje często wyświetlają PIDy bez wartości lub z wartościami niewiarygodnymi. Taka uroda darmowych programów.
Ja w Proceed D4EA korzystam z profilu Kia Venga diesel i o dziwo czyta mi +/-poprawnie dane dotyczące DPF.
Ale już w Renault Megane czytam przez profil pod silnik 1,33 tyle że niby w Renault Arkanie. Z tym, że wartości wyglądają na wiarygodne więc biorę je za dobrą monetę.
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 857
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Ja mam aplikację o ile mnie pamiec nie myli płatną (pro) tak samotorque ale chyba profile są jakieś do doopy i niewiele jest.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
W Car Scanner pro pod marką Kia mam 28 profili połączeń z frazą GDI. Coś z pewnością dopasujesz .
Torque też mam pro ale wg mnie torque jest mniej wygodne i chyba po prostu stare.
Torque też mam pro ale wg mnie torque jest mniej wygodne i chyba po prostu stare.
- roofman
- Klubowicz
- Posty: 31
- Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011
Re: DPF - wypalanie
Z wątku wynika, że część osób oddawała DPF do "prania".
Oddałem również swój, bo mimo wypalania przepływ zakłócony (czasami błąd czujnika różnicy ciśnień przy powyżej 3,5tyś obrotów). Sądzę że po prostu już za dużo popiołów się tam zebrało.
W samochodzie nastąpiła zmiana cyfry przebiegu z przodu na 3 więc stwierdziłem że zrobię mu czyszczenie.
Zdziwienie nastąpiło przy kontakcie z zakładem wykonującym usługi "prania" filtra. Otóż według pracowników tego zakładu filtr w KIA z tego rocznika teoretycznie z Euro5 jest znacząco "gęstszy" niż filtry DPF w innych markach pojazdów z normą Euro5. Skonstruowany wręcz tak jak pod normy Euro6. Może stąd problemy z częstym wypalaniem DPF - brak osprzętu pod wyższe normy a konstrukcja filtra DPF prawie pod normę wyższą?
Mieliście jakieś podobne informacje przy usłudze "prania" filtra DPF?
Niestety nie znam pełnej historii swojego pojazdy, nie wiem czy cokolwiek wcześniej było z filtrem DPF robione.
Oddałem również swój, bo mimo wypalania przepływ zakłócony (czasami błąd czujnika różnicy ciśnień przy powyżej 3,5tyś obrotów). Sądzę że po prostu już za dużo popiołów się tam zebrało.
W samochodzie nastąpiła zmiana cyfry przebiegu z przodu na 3 więc stwierdziłem że zrobię mu czyszczenie.
Zdziwienie nastąpiło przy kontakcie z zakładem wykonującym usługi "prania" filtra. Otóż według pracowników tego zakładu filtr w KIA z tego rocznika teoretycznie z Euro5 jest znacząco "gęstszy" niż filtry DPF w innych markach pojazdów z normą Euro5. Skonstruowany wręcz tak jak pod normy Euro6. Może stąd problemy z częstym wypalaniem DPF - brak osprzętu pod wyższe normy a konstrukcja filtra DPF prawie pod normę wyższą?
Mieliście jakieś podobne informacje przy usłudze "prania" filtra DPF?
Niestety nie znam pełnej historii swojego pojazdy, nie wiem czy cokolwiek wcześniej było z filtrem DPF robione.
- szymko
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 13 maja 2024 21:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
Re: DPF - wypalanie
hevimental napisał(a):Przed/po
O to Ci chodzi z tą deltą?
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
@hevimental
Jak udało Ci się włączyć wskaźnik poziomu SADZY ?
Jakie urządzenie do OBD II masz? Apka CarScanner widzę. Premium czy wersja free?
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 279
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: DPF - wypalanie
Apka premium, urządzenie jakieś najtańsze z aliexpres, wybrałem odpowiedni model silnika nic poza tym.
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Czytelność parametrów zależy właśnie od profilu połączenia ale też od sterownika silnika. Generalnie Kia i Hyundai są oporne w czytaniu parametrów. U siebie w D4EA widzę parametr soot level, nie ma wartości zerowej ale jest martwy. Zmiana interfejsu niewiele tu pomoże bo to aplikacja odpytuje o odpowiednie parametry. Oczywiście, zaawansowanymi komunikatorami zrobisz więcej.
- szymko
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 13 maja 2024 21:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
Re: DPF - wypalanie
Dzięki za odpowiedzi.
1. Czy przy obecnej temp. na zew. można uznać, że w mieście, wypalanie co 150 km jest OK?
2. Mam wrażenie że przybyło mi trochę oleju.
3. Czy znacie prawidłowe wskazanie MAP sensora? nie dawno go czyściłem, ale zastanawiam się czy dobrze działa.
1. Czy przy obecnej temp. na zew. można uznać, że w mieście, wypalanie co 150 km jest OK?
2. Mam wrażenie że przybyło mi trochę oleju.
3. Czy znacie prawidłowe wskazanie MAP sensora? nie dawno go czyściłem, ale zastanawiam się czy dobrze działa.
- szymko
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 13 maja 2024 21:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
Re: DPF - wypalanie
szymko napisał(a):hevimental napisał(a):Przed/po
O to Ci chodzi z tą deltą?
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
@hevimental
Jak udało Ci się włączyć wskaźnik poziomu SADZY ?
Jakie urządzenie do OBD II masz? Apka CarScanner widzę. Premium czy wersja free?
Mam Car Scanner Pro jednakże nie znajduję czujnika Soot Level.
Czy ktoś może pomóc ?
Może źle skonfigurowałem aplikację...?
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 279
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: DPF - wypalanie
Ja ma tak skonfigurowaneszymko napisał(a):szymko napisał(a):hevimental napisał(a):Przed/po
O to Ci chodzi z tą deltą?
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
@hevimental
Jak udało Ci się włączyć wskaźnik poziomu SADZY ?
Jakie urządzenie do OBD II masz? Apka CarScanner widzę. Premium czy wersja free?
Mam Car Scanner Pro jednakże nie znajduję czujnika Soot Level.
Czy ktoś może pomóc ?
Może źle skonfigurowałem aplikację...?
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
W poniższym filmiku od 32:30 jest wykład na temat "zapełniania" się DPF i być może pasuje on do Waszych problemów. To co wspólne to fakt rozpoczynania wypalania od 21 gramów ale zwróćcie uwagę że to są wyliczane gramy a nie mierzone. Stąd może nie pomagać pranie, sprawdzanie pomiarów delty p bo komputer i tak liczy po swojemu. Warto też zwrócić uwagę na to jak ważna jest strona powietrza a na nią duży wpływ ma EGR, często wycinany i często niesprawny.
https://youtu.be/krnp7l2bDMg?feature=shared
https://youtu.be/krnp7l2bDMg?feature=shared
- Dayvari
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 06 lip 2024 20:19
- Lokalizacja: Brzozie
- Grupa: Kujawska
Re: DPF - wypalanie
Witajcie
Mam Hyundaia i30 1.6 crdi 110km z 2016 roku i dpf jest moją potężną bolączką
Kupiłem ten samochód od pierwszego właściciela w kwietniu tego roku i po majowej wymianie oleju zauważyłem że stan oleju jest ponad miarkę co jednoznacznie stawia na DPF
Podłączyłem car scannera by monitorować to i wypalanie zaczęło się po 160km i uznałem że jest to za krótki cykl i dałem dpf do prania. Zapłaciłem 400 zł za samo pranie i po podłączeniu scannera stan sadzy w dpf był na poziomie 12g i ten stan się utrzymywał do 100km, po tym dystansie gramy zaczęły przybierać aż przy przebiegu 130km znów się to zaczęło.
Pytanie mam do Was: czy ktoś z was pozbywał się tego gówna ze swojej kijanki lub hultaja i czy samo wyprogramowanie DPF nie poskutkuje i tak zapychaniem się go, a co za tym idzie zamuleniem auta podczas jazdy. Już nie wiem co robić tak naprawdę.
Jako ciekawostke podam że na postoju na car scannerze parametr "dpf differential pressure" wartość potrafi się utrzymywać na -5 -3 hPa. Moim zdaniem nie jest to normalne a w silniku żaden błąd nie wyskakuje
Mam Hyundaia i30 1.6 crdi 110km z 2016 roku i dpf jest moją potężną bolączką
Kupiłem ten samochód od pierwszego właściciela w kwietniu tego roku i po majowej wymianie oleju zauważyłem że stan oleju jest ponad miarkę co jednoznacznie stawia na DPF
Podłączyłem car scannera by monitorować to i wypalanie zaczęło się po 160km i uznałem że jest to za krótki cykl i dałem dpf do prania. Zapłaciłem 400 zł za samo pranie i po podłączeniu scannera stan sadzy w dpf był na poziomie 12g i ten stan się utrzymywał do 100km, po tym dystansie gramy zaczęły przybierać aż przy przebiegu 130km znów się to zaczęło.
Pytanie mam do Was: czy ktoś z was pozbywał się tego gówna ze swojej kijanki lub hultaja i czy samo wyprogramowanie DPF nie poskutkuje i tak zapychaniem się go, a co za tym idzie zamuleniem auta podczas jazdy. Już nie wiem co robić tak naprawdę.
Jako ciekawostke podam że na postoju na car scannerze parametr "dpf differential pressure" wartość potrafi się utrzymywać na -5 -3 hPa. Moim zdaniem nie jest to normalne a w silniku żaden błąd nie wyskakuje
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 279
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: DPF - wypalanie
Wywalić dpfa i wyprogramować egr, zrobić od razu program na 150KM, cieszyć się nowym autem.
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
- Dayvari
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 06 lip 2024 20:19
- Lokalizacja: Brzozie
- Grupa: Kujawska
Re: DPF - wypalanie
hevimental napisał(a):Wywalić dpfa i wyprogramować egr, zrobić od razu program na 150KM, cieszyć się nowym autem.
Orientujesz się może jakie to są przybliżone koszta? mapować go nie będe na 150 bo te 110 koni jesli nic go nie zapycha to bedzie mnie cieszyć wystarczająco, ja nie potrzebuje demona prędkości
- Dayvari
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 06 lip 2024 20:19
- Lokalizacja: Brzozie
- Grupa: Kujawska
Re: DPF - wypalanie
hevimental napisał(a):Wywalić dpfa i wyprogramować egr, zrobić od razu program na 150KM, cieszyć się nowym autem.
I czy wywalić masz na myśli fizycznie go usunąć z auta czy tylko wyprogramować ze sterownika?
- witek690
- Kierownik zmiany
- Posty: 126
- Dołączył(a): 09 sie 2021 12:59
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015, L
Re: DPF - wypalanie
Ja dwa lata temu usunąłem chwasta, pranie nic nie dało, wypalał się co 60 km
- roofman
- Klubowicz
- Posty: 31
- Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011
Re: DPF - wypalanie
Dayvari napisał(a):I czy wywalić masz na myśli fizycznie go usunąć z auta czy tylko wyprogramować ze sterownika?
Fizycznie wywalany. Zostaje sama pusta obudowa plus podpięte ale wyprogramowane czujniki . Z zewnątrz to wygląda jakby był na swoim miejscu,
U mnie po praniu DPFa dość mocno grzebali w sofcie, być może jakiś reset wartości wyliczanych robili. Teraz wypala mi się co jakieś 400 - 600km ale niestety zmieniła mi się sytuacja z dojazdami i ciężko porównać bo inne warunki jazdy mam. (przedtem większość poza miastami, teraz niestety większość miasto- co dobrze na DPFa niestety nie wpływa)
- Dayvari
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 06 lip 2024 20:19
- Lokalizacja: Brzozie
- Grupa: Kujawska
Re: DPF - wypalanie
roofman napisał(a):Dayvari napisał(a):I czy wywalić masz na myśli fizycznie go usunąć z auta czy tylko wyprogramować ze sterownika?
Fizycznie wywalany. Zostaje sama pusta obudowa plus podpięte ale wyprogramowane czujniki . Z zewnątrz to wygląda jakby był na swoim miejscu,
U mnie po praniu DPFa dość mocno grzebali w sofcie, być może jakiś reset wartości wyliczanych robili. Teraz wypala mi się co jakieś 400 - 600km ale niestety zmieniła mi się sytuacja z dojazdami i ciężko porównać bo inne warunki jazdy mam. (przedtem większość poza miastami, teraz niestety większość miasto- co dobrze na DPFa niestety nie wpływa)
W moim dpf jest zlokalizowany z tyłu silnika i żeby go wyciągnąć trzeba opuszczać belkę i było to robione przy praniu gdzie przy okazji miałem wymienione tuleje w przednich wahaczach, nie uśmiecha mi się trochę robić to ponownie i znów poprawiać geometrię ;/
- roofman
- Klubowicz
- Posty: 31
- Dołączył(a): 06 lut 2022 16:31
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 90KM
2011
Re: DPF - wypalanie
Dayvari napisał(a):W moim dpf jest zlokalizowany z tyłu silnika i żeby go wyciągnąć trzeba opuszczać belkę i było to robione przy praniu gdzie przy okazji miałem wymienione tuleje w przednich wahaczach, nie uśmiecha mi się trochę robić to ponownie i znów poprawiać geometrię ;/
Tak, w Ceed'ach / i30 ciężko wyciągnąć. U mnie do wyciągnięcia DPFa wyciągali prawą półoś i niejako przy okazji wyszło, że w skrzyni mam błoto to po praniu sobie olej w skrzyni już sam wymieniłem.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 6229 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości