Witam, to mój pierwszy post na forum, nazywam się Bartek i jestem z Mińska Maz. Moje auto to 3 miesiące temu zakupiona Kia Cee'd 1.6 SW 2010r. benzyna 126km CVVT. Uporałem się z problemem długiego zapalania auta z brakiem reakcji obrotomierza poprzez wymianę czujnika położenia wału korbowego.
Został mi jeszcze jeden problem z którym nie mogę sobie poradzić, miałem nadzieję że wymiana czujnika położenia wału rozwiąże również ten problem.
1. Po zapaleniu zimnego auta przez pierwszą minutę dochodzi raz czasem dwa do sytuacji że przy rozpędzaniu się spadają na chwilę obroty, trwa to kilka sekund (2-5s) potem nagle wracają i naturalnie następuje szarpnięcie. Dzieje się tak 1-2 razy podczas tej pierwszej minuty jazdy potem jest ok.
2. Zauważyłem również że podczas normalnej trasy co jakiś czas następuje ledwo wyczuwalny spadek mocy jakbym mikroruchem puścił pedał gazu, a po jakimś czasie pare czy parunastu sekundach wrócił pedał i dodał mocy, są to ledwo wyczuwalne wahania, wyczuwam to tylko ja jako kierowca. Analizowałem tą sytuację kilka razy i nie ma mowy żebym zmieniał położenie pedału na dołkach czy coś.
Nie wiem czy są to rzeczy związane ze sobą.
3. Inna moja obserwacja taka, że po odpaleniu zimnego silnika obroty na luzie są w okolicach 1000, a na ciepłym po odpaleniu wskazują 600 i czasem falują w okolicach 500-700, nie wiem czy taki urok tego silnika czy może związane z powyższymi problemami. Wcześniej przed wymianą czujnika zdarzało się że po zapaleniu auta jak falowały obroty potrafił zgasnąć, po wymianie na razie się to nie powtorzylo.
Takie mam wskazówki, czy ktoś z Was spotkał się z takim zachowaniem auta?
[C1 i C1FL] CVVT 2010 pytanie o obroty
Moderator: Żandarmeria
-
Oldboy83 - Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 22 maja 2024 16:24
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,5 Pb 126KM
2010
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: CVVT 2010 pytanie o obroty
Przyczyn może być wiele ale ja zadam takie pytanie: czy czujnik położenia wału kupiłeś oryginał lub zamiennik możliwie najlepszej jakości?
Osobiście nie miałem takich doświadczeń ale słyszałem wiele razy że te czujniki kupowane jako zamiennik często szwankują od razu lub po krótkim czasie. Jeżeli natura zakłócenia wygląda wciąż tak samo to może masz taki problem. Warto też zerknąć na stan przewodów złącza itp.
Osobiście nie miałem takich doświadczeń ale słyszałem wiele razy że te czujniki kupowane jako zamiennik często szwankują od razu lub po krótkim czasie. Jeżeli natura zakłócenia wygląda wciąż tak samo to może masz taki problem. Warto też zerknąć na stan przewodów złącza itp.
-
Oldboy83 - Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 22 maja 2024 16:24
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,5 Pb 126KM
2010
Re: CVVT 2010 pytanie o obroty
Dzięki za odpowiedź. Kupiłem oryginał KIA OEM. Na pewno jest lepiej bo już sam nie gaśnie co mu się wcześniej zdarzało czasem po uruchomieniu, falowały obroty i gasł. Wcześniej był problem że czasem długo kręcił i uruchamiał się jakby nie na wszystkich garach miał słabe przyspieszenie jakby w trybie serwisowym ale nie było błędu na desce. Po ponownym uruchomieniu było już ok.
Wymiana oryginalnego czujnika wału korbowego pomogła na powyższe ale nie pomogła na chwilowy spadek obrotów podczas pierwszej minuty jazdy, a miałem taką nadzieję dlatego szukam wskazówek co może być jeszcze nie tak...
Wymiana oryginalnego czujnika wału korbowego pomogła na powyższe ale nie pomogła na chwilowy spadek obrotów podczas pierwszej minuty jazdy, a miałem taką nadzieję dlatego szukam wskazówek co może być jeszcze nie tak...
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6623
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: CVVT 2010 pytanie o obroty
A podpinałeś się pod OBD? Jakaś diagnostyka?
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Oldboy83 - Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 22 maja 2024 16:24
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,5 Pb 126KM
2010
Re: CVVT 2010 pytanie o obroty
Jeszcze nie. W następnym tygodniu może podjadę podłączyć na warsztat. Jak coś wyjdzie napiszę. Dzięki.
Posty: 5
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
1.4 CVVT - obroty
przez mwwmck » 15 paź 2021 21:08 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 3120 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
28 paź 2021 06:35
-
1.4 CVVT - obroty
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 16300 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
-
-
Kultura pracy silnika 1.4 cvvt DOHC
przez Babel86 » 03 mar 2022 07:29 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 2916 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
07 kwi 2022 16:30
-
Kultura pracy silnika 1.4 cvvt DOHC
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 23573 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości