Cześć,
Pojawił się u mnie pewien problem - gdy auto jest zimne to spaliny mają bardzo gryzący duszący smród.
Po diagnostyce stwierdziłem, że sprawca tego zamieszania może być czujnik temperatury spalin. Pokazuje ciągle wartości 108,4 stopnia i wszystko powyżej, czyli nie działa w pełnym zakresie.
Czy ktoś zaznajomiony z mechaniką może potwierdzić moje przypuszczenia jakoby miał on wpływ na smrodek?
Smród znika gdy auto złapie temperaturę, samochód jeździ bez najmniejszych problemów.
Wymiana wydaje się banalna, klucz 14 „z nacięciem” dostęp od góry, wtyczka na wierzchu. Wygląda na naprawę w 5 minut….
Macie jakieś doświadczenia z tym czujnikiem?
Pozdrawiam
Edit : Sprawa dotyczy C2 2013 1.6 128km
[C2] Czujnik temperatury spalin
Moderator: Żandarmeria
-
Wojwie - Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 26 sty 2024 16:56
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013
- KtosWyjatkowy
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 16 wrz 2024 19:17
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2014
Re: Czujnik temperatury spalin
Cześć, udało Ci się sprawdzić ten czujnik temperatury? Mam podobny problem. Jak włączę zapłon to czujnik temperatury spalin pokazuje 110 stopni Celsjusza. Wraz z pracą silnika,po jakimś czasie wzrasta. W dodatku komputer nie pokazuje żadnych błędów. Pozdro
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 509
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Czujnik temperatury spalin
To może być prawidłowa sytuacja i nic nie kopcie przy czujnikach. Ja w Car Scanner widzę odczyt tego czujnika np od wartości minusowej do ok 400 stopni - wiem że odczyt jest nieprawidłowy ale się tym nie przejmuje bo dla mnie ważna jest tendencja a nie samą wartość.
Wypalanie widać też po parametrze Post Injection I po zatrzymaniu pracy EGR.
Zapach spalin po zapłonie jest inny niż z nagrzanego silnika choćby dlatego że cały układ spalania i wydechu jest zimny, nie działa regulacja dawki paliwa bo sondy lambda też są zimne (nagrzewają się dopiero).
Nie panikował bym.
Wypalanie widać też po parametrze Post Injection I po zatrzymaniu pracy EGR.
Zapach spalin po zapłonie jest inny niż z nagrzanego silnika choćby dlatego że cały układ spalania i wydechu jest zimny, nie działa regulacja dawki paliwa bo sondy lambda też są zimne (nagrzewają się dopiero).
Nie panikował bym.
Posty: 3
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Czujnik temperatury
przez szymarek » 14 maja 2020 08:35 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 6 Odpowiedzi / 7130 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymarek
10 sie 2020 09:40
-
Czujnik temperatury
-
-
Nastawnik recyrkulacji spalin (ARF) pozostaje otwarty.
przez majkelyyz » 31 maja 2020 11:02 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 3074 Wyświetlone
- Ostatni post przez majkelyyz
31 maja 2020 11:02
-
Nastawnik recyrkulacji spalin (ARF) pozostaje otwarty.
-
-
Przedmuch spalin z korka wlewu oleju - D4EA 140KM
przez Piejar » 15 cze 2020 20:39 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 5738 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioteer
18 cze 2020 16:04
-
Przedmuch spalin z korka wlewu oleju - D4EA 140KM
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 9 gości