Cześć,
Temat - desperacja i jak ktoś przeczyta to będzie przecierał oczy. Wątpię by ktoś pomógł i przechodził coś podobnego ale cóż... zrobić.. gdzie szukać pomocy.
Pacjentem Kia Ceed II 1.6 GDI z 2012r skrzynia automat DCT 6 biegowa
Auto pojechało do mechanika bo przy zakupie widzieliśmy leciuśkie pocenie się przy skrzyni biegów więc do zrobienia, uszczelnienie całej pokrywy. Mechanik "niestety", rozebrał przy okazji sprzęgło. Wszystko przedmuchał / przeczyścił....ale po tym zauważył że okładziny sprzęgła już na wykończeniu i sprzęgło nadaje się do wymiany.
I tu zaczyna się dramat:
Zestawu zamienników (kiedyś był zamiennik od LUK nr. 602001200) już nie ma, nie produkują i jest nie do zdobycia (jak ktoś by zdobył stawiam 12 letnią whisky!). Pozostaje tylko ASO gdzie uwaga:
TARCZA SPRZEGLOW.DWU.STOPN./JD = 8391,12 zł
Lozysko oporowe sprzegla /JD/ = 756,45 zł
REGULATOR SPRZEGLA (2)/JD/ = 3422,46 zł
TULEJA W/SPRZEGL./JD/ = 339,09 zł
PIERSCIENI ZABEZP. = 17,19 zł
Co nam daje razem prawie 13 tysięcy złotych !! prawie 1/3 wartości auta
Widząc ceny, mechanik spr złożyć to wszystko ale powiedział, że kiepsko przechodzi adaptacja sprzęgła gdyż nie chce się dobrze ułożyć. Gdy pokombinował to efekt finalny taki, że prawie nie wchodzą biegi parzyste, a nieparzyste działają poprawnie.
Ktokolwiek wie, ktokolwiek widział, ktokolwiek zna kogoś kto wie....cokolwiek przyda się w tym temacie. Od zniżek w ASO po jakieś dojścia części z innych źródeł.
Oraz
Jeżeli jakimś cudem ktoś przerabiał ten temat, czy orientuje się, czy trzeba zmienić WSZYSTKIE te wypisane rzeczy ? nie wystarczy np. sama tarcza sprzęgła ??
ASO tłumaczyło się tym, że pierwotne sprzęgło (które mam zamontowane) było o numerach OE 412002A000 a obecnie produkowane jest nowsze i ma numer OE 412002A001 co ma powodować dokupienie tego cholernego regulatora za prawie 3,5 tys złotych.
Myślałem o tym, że ten mechanik coś spieprzył (on sam już czasem miał chwilę zwątpienia) ale dzwoniąc do ASO i pytając się czy oni by przeprowadzili ponownie to ustawienie sprzęgła, powiedzieli, że na mocno zużytym sprzęgle nie dają gwarancji, że to zadziała. Auto ma "ponoć" 166 tys przebiegu. ASO sobie liczy 369zł/h a potrzebują na to dniówki więc drogi interes by tylko sprawdzili czy się im uda.
Jestem załamany, nie sądziłem, że kupno tego auta w automacie, będzie wkopaniem się w najdroższą naprawę w moim życiu! Sprzęgło do nowiutkiego Ceeda tyle nie kosztuje co do 10 letniej!
Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Moderator: Żandarmeria
-
KOMODO - Klubowicz
- Posty: 39
- Dołączył(a): 20 maja 2017 10:44
- Lokalizacja: Cz-Wa
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2012, XL
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Pytałeś w firmach specjalizujących się w naprawach ASB?
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
KOMODO - Klubowicz
- Posty: 39
- Dołączył(a): 20 maja 2017 10:44
- Lokalizacja: Cz-Wa
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2012, XL
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Warsztat w którym auto stoi właśnie specjalizuje się w naprawach automatycznych skrzyń biegów. Niestety z takim sprzęgłem spotkali się pierwszy raz. Jak widać. Częstochowa to taka większa wieś
Wydzwaniałem po wielu firmach które oferowały regeneracje sprzęgieł, ale każdy jak słyszał, że sprzęgło od DCT to mówili, że tego nie ruszają.
Jeżeli masz na myśli jakieś konkretne sprawdzone miejsce to proszę o namiary.
Wydzwaniałem po wielu firmach które oferowały regeneracje sprzęgieł, ale każdy jak słyszał, że sprzęgło od DCT to mówili, że tego nie ruszają.
Jeżeli masz na myśli jakieś konkretne sprawdzone miejsce to proszę o namiary.
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Panowie na Boga!
Nie mylcie skrzyni DCT (skrzynia mechaniczna ze sterowaniem elektronicznym sprzęgieł oraz biegów) z powszechnie nazywanymi automatami (skrzynia hydrauliczna). To są dwie różne skrzynie biegów!.
Teraz konkrety … Po wpisie wnoszę, że oddałeś auto do niezależnego warsztatu, który nie ma wykupionego dostępu do strony technicznej Kia. Chłopy jak większość takich warsztatów nie dosyć, że nie raczą zapoznać się z dokumentacją producenta (dostęp płatny) to nie mają stosownego sprzętu by ją przeprowadzić w sposób prawidłowy.
Po pierwsze stopień zużycia sprzęgieł ocenia się na podstawie odczytu z urządzenia diagnostycznego
Po drugie wysprzęglik reguluje się w specjalnym narzędziu do tego przewidzianym (nie sądzę, żeby warsztat niezależny takie posiadał-> koszty zakupu)
Po trzecie bez odpowiedniej regulacji wysprzęglika adaptacja urządzeniem diagnostycznym zakończy się niepowodzeniem.
Po czwarte poddaję wątpliwości konieczność wymiany wysprzęglika w związku wymianą sprzęgieł na inny numer (ale to musiałbym sprawdzić w systemach Kia niemniej nie wiem czy mnie się chce)
Chętnie poznałbym numer VIN przedmiotu tej finansowej tragedii …
Nie mylcie skrzyni DCT (skrzynia mechaniczna ze sterowaniem elektronicznym sprzęgieł oraz biegów) z powszechnie nazywanymi automatami (skrzynia hydrauliczna). To są dwie różne skrzynie biegów!.
Teraz konkrety … Po wpisie wnoszę, że oddałeś auto do niezależnego warsztatu, który nie ma wykupionego dostępu do strony technicznej Kia. Chłopy jak większość takich warsztatów nie dosyć, że nie raczą zapoznać się z dokumentacją producenta (dostęp płatny) to nie mają stosownego sprzętu by ją przeprowadzić w sposób prawidłowy.
Po pierwsze stopień zużycia sprzęgieł ocenia się na podstawie odczytu z urządzenia diagnostycznego
Po drugie wysprzęglik reguluje się w specjalnym narzędziu do tego przewidzianym (nie sądzę, żeby warsztat niezależny takie posiadał-> koszty zakupu)
Po trzecie bez odpowiedniej regulacji wysprzęglika adaptacja urządzeniem diagnostycznym zakończy się niepowodzeniem.
Po czwarte poddaję wątpliwości konieczność wymiany wysprzęglika w związku wymianą sprzęgieł na inny numer (ale to musiałbym sprawdzić w systemach Kia niemniej nie wiem czy mnie się chce)
Chętnie poznałbym numer VIN przedmiotu tej finansowej tragedii …
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
KOMODO - Klubowicz
- Posty: 39
- Dołączył(a): 20 maja 2017 10:44
- Lokalizacja: Cz-Wa
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2012, XL
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Tak, to jest niezależny serwis, który niby specjalizuje się w automatycznych skrzyniach biegów. Niestety człowiek przed nie wie tego wszystkiego co po....teraz zapewne postąpiłbym inaczej, ale dla zwykłego laika automat to automat, no i nikt nie przewidywał że w 10 letnim aucie takie klocki mogą wyjść z wymianą jakiegoś podzespołu.
Nr VIN: U5YHN513GDL013253
Czy w takim razie, jeżeli auto nie dawało najmniejszych oznak przed naprawą (biegi zmieniało płynnie i nie szarpało, jedynie dosyć wolno ale to auto demonem prędkości nie jest stąd może miałem takie odczucia), to może oznaczać, że to sprzęgło jest dobre i jeszcze by polatało tylko trzeba je odpowiednio ustawić ??
Gisio, byłbym bardzo wdzięczny za sprawdzenie czy trzeba wymieniać ten regulator co go chcą wcisnąć za niemałe pieniądze. Po tym wszystkim zastanawiam się czy jest sens wciskać nowe sprzęgło a jednak nie zaryzykować pojechać do ASO by wyjęli to sprzęgło i włożyli ponownie.
Dodaje link do zdjęcia mojego sprzęgła
https://ibb.co/WgqJV2v
Nr VIN: U5YHN513GDL013253
Czy w takim razie, jeżeli auto nie dawało najmniejszych oznak przed naprawą (biegi zmieniało płynnie i nie szarpało, jedynie dosyć wolno ale to auto demonem prędkości nie jest stąd może miałem takie odczucia), to może oznaczać, że to sprzęgło jest dobre i jeszcze by polatało tylko trzeba je odpowiednio ustawić ??
Gisio, byłbym bardzo wdzięczny za sprawdzenie czy trzeba wymieniać ten regulator co go chcą wcisnąć za niemałe pieniądze. Po tym wszystkim zastanawiam się czy jest sens wciskać nowe sprzęgło a jednak nie zaryzykować pojechać do ASO by wyjęli to sprzęgło i włożyli ponownie.
Dodaje link do zdjęcia mojego sprzęgła
https://ibb.co/WgqJV2v
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
KOMODO – muszę Cię niestety zmartwić.
Na początek teoria -> okazuje się w ceed JD 6DCT jest trochę inne sterowanie sprzęgłami niż w innych modelach Kia. Otóż w JD mamy dwa wysprzęgliki sterujące biegami (jeden od biegów parzystych drugi od nieparzystych). Ich adaptację i wysterowanie wykonuje się urządzeniem diagnostycznym i nie ma potrzeby ich wcześniejszego ustawiania w narzędziu specjalnym.
Tyle teorii -> dzięki tobie miałem okazję dokładniej zapoznać się z tym rozwiązaniem choć to dla Ciebie raczej żadne pocieszenie.
Lecimy dalej, faktycznie numery części się zamieniają i o ile sprzęgło A000 kosztowało jakieś 4 tys PL to pozmianowe A001 kosztuje już bagatela 8,3 k PLN! Dlaczego taki przeskok nie dochodzę bo i po co skoro i tak to nic nie zmieni. Znam markę Kia od ponad 20stu lat i nie słyszałem o problemach ze sprzęgłami w JD ze skrzynią 6DCT, dlatego zainteresował mnie ten wątek jak i przytoczone konkretne sumy.
Co dalej wspominasz o tym, że problem wystąpił po demontażu pakietu sprzęgieł i jego oczyszczeniu z pyłu (jest to normalne, że się gromadzi bo są to suche tarcze cierne). Skoro zgubiły się biegi parzyste to są cztery możliwości:
1. Podczas czyszczenia dostał się tam jakiś „element” obcy (docisk-tarcza)
2. Przez nieuwagę podczas demontażu mogła zostać wgięta jedna ze sprężyn docisku
3. Pakiet nie został prawidłowo zamontowany po jego demontażu
4. Procedura adaptacji jest przeprowadzana nieprawidłowo (są trzy kroki w jej wykonaniu).
Na chwilę obecną niech Twój mechanik wykupi dostęp do strony producenta i upewni się czy założył prawidłowo pakiet i czy procedura adaptacji była wykonana zgodnie z wytycznymi:
https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles
Koszt dostępu nie jest jakiś drogi w stosunku do kosztów naprawy (godzina dostępu 5 € netto)
Myślałem, że pomogę Ci w inny sposób ale auto nie pochodzi z polskiej dystrybucji i nie było serwisowane w polskich ASO więc partycypacja Kia Polska w kosztach naprawy w ramach Polityki Dobrej Woli niestety nie wchodzi w rolę.
Na początek teoria -> okazuje się w ceed JD 6DCT jest trochę inne sterowanie sprzęgłami niż w innych modelach Kia. Otóż w JD mamy dwa wysprzęgliki sterujące biegami (jeden od biegów parzystych drugi od nieparzystych). Ich adaptację i wysterowanie wykonuje się urządzeniem diagnostycznym i nie ma potrzeby ich wcześniejszego ustawiania w narzędziu specjalnym.
Tyle teorii -> dzięki tobie miałem okazję dokładniej zapoznać się z tym rozwiązaniem choć to dla Ciebie raczej żadne pocieszenie.
Lecimy dalej, faktycznie numery części się zamieniają i o ile sprzęgło A000 kosztowało jakieś 4 tys PL to pozmianowe A001 kosztuje już bagatela 8,3 k PLN! Dlaczego taki przeskok nie dochodzę bo i po co skoro i tak to nic nie zmieni. Znam markę Kia od ponad 20stu lat i nie słyszałem o problemach ze sprzęgłami w JD ze skrzynią 6DCT, dlatego zainteresował mnie ten wątek jak i przytoczone konkretne sumy.
Co dalej wspominasz o tym, że problem wystąpił po demontażu pakietu sprzęgieł i jego oczyszczeniu z pyłu (jest to normalne, że się gromadzi bo są to suche tarcze cierne). Skoro zgubiły się biegi parzyste to są cztery możliwości:
1. Podczas czyszczenia dostał się tam jakiś „element” obcy (docisk-tarcza)
2. Przez nieuwagę podczas demontażu mogła zostać wgięta jedna ze sprężyn docisku
3. Pakiet nie został prawidłowo zamontowany po jego demontażu
4. Procedura adaptacji jest przeprowadzana nieprawidłowo (są trzy kroki w jej wykonaniu).
Na chwilę obecną niech Twój mechanik wykupi dostęp do strony producenta i upewni się czy założył prawidłowo pakiet i czy procedura adaptacji była wykonana zgodnie z wytycznymi:
https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles
Koszt dostępu nie jest jakiś drogi w stosunku do kosztów naprawy (godzina dostępu 5 € netto)
Myślałem, że pomogę Ci w inny sposób ale auto nie pochodzi z polskiej dystrybucji i nie było serwisowane w polskich ASO więc partycypacja Kia Polska w kosztach naprawy w ramach Polityki Dobrej Woli niestety nie wchodzi w rolę.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
KOMODO - Klubowicz
- Posty: 39
- Dołączył(a): 20 maja 2017 10:44
- Lokalizacja: Cz-Wa
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2012, XL
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Gisio, dziękuje za informacje.
W sumie zazwyczaj jak już szukam pomocy po forach to sprawa jest skomplikowana i z tych cięższych, więc nie dziwi mnie, że same czarne scenariusze.
Mechanik często używał stwierdzeń, że jest tu "samoregulacja" to chyba teraz domyślam się, że chodziło mu o te dwa wysprzęgliki. Bądź co bądź, dalej jest prawdopodobna wersja, że mechanik po prostu nie umie tego odpowiednio zaadoptować. Ale, czy ma rację w tym (moje Częstochowskie ASO również tak stwierdziło, telefonicznie), że jeżeli tarcza sprzęgła już jest w kiepskiej kondycji (np. okładziny zjechane) to przeprowadzenie poprawnej adaptacji będzie niemożliwe lub strasznie ciężkie ??
Bo plan mechanika jest taki, że chce ponownie wyjąć sprzęgło i zawieść je do jakiegoś znajomego mechanika który regeneruje sprzęgła by spróbować je jakoś z reanimować (w co wątpię by miało pozytywny finał bo pisałem do paru firm co niby regenerują sprzęgła i jak słyszeli, że to sprzęgło z DCT to mówili, że za to się nie biorą).
Mam ogólnie spory dylemat, czy próbować reanimować/ponownie ustawiać sprzęt który mam, nawet zmieniając mechanika, czy lepiej zdobyć skądś nowe sprzęgło. Bądź co bądź jest to element zużywalny, który i tak by trzeba było wymienić (nie wiem ile takie sprzęgła wytrzymują w tym modelu).
Osobną kwestią są te ceny. Komu bym o tym nie powiedział to niedowierza, jak 10 letnie auto, w żadnym wypadku nie klasy premium, ma tak horrendalnie drogie podzespoły!
W jednym sklepie z częściami, powiedzieli, że są w stanie sprowadzić bezpośrednio z Korei sprzęgło za 6 500zł i to jest moja obecna deska ratunku (o ile mówią prawdę, bo już nie jeden sklep miał załatwić zamiennik a kończyło się, że ich już nie ma), ale dalej kłania się temat zmiany oznaczenia sprzęgła. Najprawdopodobniej (wątpię by było to do ustalenia przed złożeniem zamówienia) sprowadziliby sprzęgło z końcówką 001.
Gisio czy jesteś w stanie dowiedzieć się, czy montując to "nowsze" sprzęgło, należy również wymienić wysprzęglik ? Nad tym pytaniem głowi się też ASO z Opola, które nie jest przekonane o konieczności jego zakupu (swoją drogą trafiłem tam na bardzo miłą obsługę), ASO z Krakowa i Częstochowy wypisali dodatkowy wysprzęglik jako wymagany przy wymianie ale nie wiem czy to pisały osoby techniczne znające się na rzeczy, czy po prostu sprzedawcy spisali to co było dostępne w katalogu.
Dziękuje za przesłaną stronę z procedurami. Gdyby mechanik robił kolejne podejście to przekażę mu tą stronę.
W sumie zazwyczaj jak już szukam pomocy po forach to sprawa jest skomplikowana i z tych cięższych, więc nie dziwi mnie, że same czarne scenariusze.
Mechanik często używał stwierdzeń, że jest tu "samoregulacja" to chyba teraz domyślam się, że chodziło mu o te dwa wysprzęgliki. Bądź co bądź, dalej jest prawdopodobna wersja, że mechanik po prostu nie umie tego odpowiednio zaadoptować. Ale, czy ma rację w tym (moje Częstochowskie ASO również tak stwierdziło, telefonicznie), że jeżeli tarcza sprzęgła już jest w kiepskiej kondycji (np. okładziny zjechane) to przeprowadzenie poprawnej adaptacji będzie niemożliwe lub strasznie ciężkie ??
Bo plan mechanika jest taki, że chce ponownie wyjąć sprzęgło i zawieść je do jakiegoś znajomego mechanika który regeneruje sprzęgła by spróbować je jakoś z reanimować (w co wątpię by miało pozytywny finał bo pisałem do paru firm co niby regenerują sprzęgła i jak słyszeli, że to sprzęgło z DCT to mówili, że za to się nie biorą).
Mam ogólnie spory dylemat, czy próbować reanimować/ponownie ustawiać sprzęt który mam, nawet zmieniając mechanika, czy lepiej zdobyć skądś nowe sprzęgło. Bądź co bądź jest to element zużywalny, który i tak by trzeba było wymienić (nie wiem ile takie sprzęgła wytrzymują w tym modelu).
Osobną kwestią są te ceny. Komu bym o tym nie powiedział to niedowierza, jak 10 letnie auto, w żadnym wypadku nie klasy premium, ma tak horrendalnie drogie podzespoły!
W jednym sklepie z częściami, powiedzieli, że są w stanie sprowadzić bezpośrednio z Korei sprzęgło za 6 500zł i to jest moja obecna deska ratunku (o ile mówią prawdę, bo już nie jeden sklep miał załatwić zamiennik a kończyło się, że ich już nie ma), ale dalej kłania się temat zmiany oznaczenia sprzęgła. Najprawdopodobniej (wątpię by było to do ustalenia przed złożeniem zamówienia) sprowadziliby sprzęgło z końcówką 001.
Gisio czy jesteś w stanie dowiedzieć się, czy montując to "nowsze" sprzęgło, należy również wymienić wysprzęglik ? Nad tym pytaniem głowi się też ASO z Opola, które nie jest przekonane o konieczności jego zakupu (swoją drogą trafiłem tam na bardzo miłą obsługę), ASO z Krakowa i Częstochowy wypisali dodatkowy wysprzęglik jako wymagany przy wymianie ale nie wiem czy to pisały osoby techniczne znające się na rzeczy, czy po prostu sprzedawcy spisali to co było dostępne w katalogu.
Dziękuje za przesłaną stronę z procedurami. Gdyby mechanik robił kolejne podejście to przekażę mu tą stronę.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Montując nowe sprzęgło absolutnie nie ma konieczności obligatoryjnej wymiany wysprzęglika wymieniłbym jedynie łożysko oporowe skoro już wszystko jest na wierzchu.
W ogóle to mam bardzo mieszane uczucia co do konieczności wymiany sprzęgła w Twoim aucie. Chyba, że auto ma hak holowniczy i ktoś ciągał nim przyczepki załadowane po pachy.
Swoją drogą jakbym przyjechał do warsztatu ze zgłoszeniem zlikwidowania wycieków z silnika a auto nie może z niego wyjechać o własnych siłach to bym stanowczo oczekiwał wydania sprawnego auta płacąc jedynie za prace, które zleciłem.
W ogóle to mam bardzo mieszane uczucia co do konieczności wymiany sprzęgła w Twoim aucie. Chyba, że auto ma hak holowniczy i ktoś ciągał nim przyczepki załadowane po pachy.
Swoją drogą jakbym przyjechał do warsztatu ze zgłoszeniem zlikwidowania wycieków z silnika a auto nie może z niego wyjechać o własnych siłach to bym stanowczo oczekiwał wydania sprawnego auta płacąc jedynie za prace, które zleciłem.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
KOMODO - Klubowicz
- Posty: 39
- Dołączył(a): 20 maja 2017 10:44
- Lokalizacja: Cz-Wa
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2012, XL
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
W normalnych okolicznościach, wszyscy się zgadzali, że nie ma potrzeby wymieniać wysprzęglika ale ponoć zmiana sprzęgła na nowsze 001, wymusza jego wymianę, temat jest na tyle nowy/świeży, że jak widać jednej wersji nie ma i do końca nie wiadomo co jest prawdą
Też zaczynam przyjmować wersję, że większa wina leży po stronie mechanika a nie sprzęgła, ale jak wspominałem by się o tym przekonać musiałbym wyłożyć prawie 3 000zł dla ASO by się przekonać -> a może się okazać że ASO stwierdzi że jednak sprzęgło do wywalenia i wtedy to już leżę uwalony z kosztami typu klasa business.
Auto nie ma haka, nie wygląda na "zużyte", jeśli wierzyć przebiegowi no to 166 tys, nie mam pojęcia ile takie sprzęgło powinno posłużyć ? Wcześniej mieliśmy Ceeda I 1.6 w benzynie i w nim sprzęgło wymienialiśmy przy 150 tys więc myślałem, że wytrzymałość w tym modelu będzie podobna i do 200 tys należy takie sprzęgło wymienić. Nie zdziwię się, jak do tego auta za jakieś 3-4 lata sprzęgła już całkiem nie będzie na rynku.
Też mi przez myśl przeszedł art. 355 ust. 2 i art. 471 Kodeksu cywilnego czyli posądzenie mechanika o uszkodzenie auta przy naprawie, ale czekałaby mnie wtedy jeszcze dłuższa batalia sądowa, która nie wiadomo jak by się skończyła,
Też zaczynam przyjmować wersję, że większa wina leży po stronie mechanika a nie sprzęgła, ale jak wspominałem by się o tym przekonać musiałbym wyłożyć prawie 3 000zł dla ASO by się przekonać -> a może się okazać że ASO stwierdzi że jednak sprzęgło do wywalenia i wtedy to już leżę uwalony z kosztami typu klasa business.
Auto nie ma haka, nie wygląda na "zużyte", jeśli wierzyć przebiegowi no to 166 tys, nie mam pojęcia ile takie sprzęgło powinno posłużyć ? Wcześniej mieliśmy Ceeda I 1.6 w benzynie i w nim sprzęgło wymienialiśmy przy 150 tys więc myślałem, że wytrzymałość w tym modelu będzie podobna i do 200 tys należy takie sprzęgło wymienić. Nie zdziwię się, jak do tego auta za jakieś 3-4 lata sprzęgła już całkiem nie będzie na rynku.
Też mi przez myśl przeszedł art. 355 ust. 2 i art. 471 Kodeksu cywilnego czyli posądzenie mechanika o uszkodzenie auta przy naprawie, ale czekałaby mnie wtedy jeszcze dłuższa batalia sądowa, która nie wiadomo jak by się skończyła,
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 488
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
No niestety, z opisu wygląda że sporo tu samowolki mechanika i że raczej mamy do czynienia z uszkodzeniem sprawnego auta. Fotografia sprzęgła (a właściwie otoczenie na stole) robi dziwne wrażenie. Ja mam też i30 z nalotem 240 tys i sprzęgło jest oryginalne. Zużycie sprzęgła mocno zależy od stylu jazdy choć w automacie to maszyna zesprzegla a nie stopa kierowcy. Osobiście omijam automaty szerokim łukiem postrzegając je raczej jako generator kosztów. Na eBayu ktoś sprzedaje takie rzeczy z końcówką 001A po ok 1 tys USD ale to nadal kupa kasy. Co do konieczności wymiany wysprzeglikow też nie sądzę żeby była konieczna. Cały problem postrzegam raczej jako konieczność wykonania specyficznego procesu strojenia (adaptacji) skrzyni po jej demontażu/montażu który może być na tyle złożony, że nawet (oby nie) niewykonalny bez specjalistycznego komputera czy też przyrządów mechanicznych. Kierunek z płatnym serwisem wydaje się słuszny choć wymaga to od mechanika odrobiny "kumatosci" bo dostęp płatny jest za godziny. Powinien jednak spokojnie być dostępny w polskim języku. Pytanie czy ta właśnie procedura będzie po polsku skoro jest bardzo specyficzna..
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 488
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Tutaj trochę jest na temat
https://www.hyundai-forums.com/threads/ ... re.683087/
https://www.hyundai-forums.com/threads/ ... re.683087/
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Pozwoliłem usunąć sobie post o kalibracji wysprzęglików ...
Ostatnio edytowano 15 wrz 2022 20:07 przez gisio, łącznie edytowano 2 razy
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
KOMODO - Klubowicz
- Posty: 39
- Dołączył(a): 20 maja 2017 10:44
- Lokalizacja: Cz-Wa
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2012, XL
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Pieraj, dzięki za dołączenie do tematu.
Widziałem na ebayu te oferty, tylko czy przy zakupie takiej części z eBay chyba dojdzie cło i vat ? Jak wspominałem, jest u mnie w mieście sklep co może za 6500zł ściągnąć z Korei sprzęgło ale też nie wiadomo który numerek, mają to na dniach potwierdzić ale u nich miałbym pełną FV
Gisio, czy informację o niepotrzebnej wymianie wysprzęglika do nowszej wersji sprzęgła 001, masz pewną i sprawdzoną ?? Jeżeli tak, to nie wiesz jakby mnie to bardzo cieszyło ! (z racji iż pojawiały się różne jego nazwy, raz wysprzęglik, raz regulator, podaje numer katalogowy części jakie ASO Częstochowa i Kraków podało przy zakupie - 414702A000 dla potwierdzenia, że mówimy o tym samym)
Dziś zadzwoniłem do mechanika i kazałem mu umawiać wizytę w ASO, ponoć 2 tygodnie oczekiwania na termin, ale po Waszych wpisach i tym co przez tyle czasu robił mechanik (czyli 2 miesiące czekania i zero efektu) chyba nie mam wyjścia. Liczę na to, że skoro sprzęgło działało przed tą całą akcją, to powinno działać i po złożeniu. Zdjęcie mam tylko takie jakie załączyłem, ale czy jesteście w stanie z niego stwierdzić cokolwiek ? Mechanik broni swojej wersji zużytego sprzęgła i wspominał, że nawet niektóre zewnętrzne ząbki były nadkruszone (ale one przecież wchodzą w koło dwumasowe więc nie powinny mieć nic wspólnego z problemem zmiany biegów?
Nie wiem czy pozwolić mechanikowi na próbę regeneracji tego sprzęgła w międzyczasie oczekiwania na termin ASO, bo boję się, że całkowicie załatwią to sprzęgło (w planach było jego roznitowanie i próba dobrania się do okładzin). Jutro jeszcze spr zajrzeć do mechanika osobiście i podpytam czy robił to w takim programie jak na zdjęciach wyżej i zasugeruję tą stronę z procedurą,
Czy orientujecie się również, czy gdybym wstawił auto do ASO, oni spróbują zrobić adaptację (będzie to tylko podpięcie do komputera ? czy będą rozbebeszać skrzynię by dostać się fizycznie do sprzęgła ? ) i załóżmy, że stwierdzą, że sprzęgło jest jednak do wymiany. To czy mogą wstrzymać się ze składaniem i w prostych słowach przechować auto na czas załatwienia na własną rękę części ? Czy na siłę złożą auto by pozbyć się trupa z serwisu (kasując też $ za składanie no bo to czas). Wiadomo, że sprowadzenie takiej części to pewnie około 2 tyg więc moje pytanie ma znaczenie. Chyba, że macie jakieś znajomości co mają dobre zniżki w ASO? bo ich cennik zwala z nóg
Widziałem na ebayu te oferty, tylko czy przy zakupie takiej części z eBay chyba dojdzie cło i vat ? Jak wspominałem, jest u mnie w mieście sklep co może za 6500zł ściągnąć z Korei sprzęgło ale też nie wiadomo który numerek, mają to na dniach potwierdzić ale u nich miałbym pełną FV
Gisio, czy informację o niepotrzebnej wymianie wysprzęglika do nowszej wersji sprzęgła 001, masz pewną i sprawdzoną ?? Jeżeli tak, to nie wiesz jakby mnie to bardzo cieszyło ! (z racji iż pojawiały się różne jego nazwy, raz wysprzęglik, raz regulator, podaje numer katalogowy części jakie ASO Częstochowa i Kraków podało przy zakupie - 414702A000 dla potwierdzenia, że mówimy o tym samym)
Dziś zadzwoniłem do mechanika i kazałem mu umawiać wizytę w ASO, ponoć 2 tygodnie oczekiwania na termin, ale po Waszych wpisach i tym co przez tyle czasu robił mechanik (czyli 2 miesiące czekania i zero efektu) chyba nie mam wyjścia. Liczę na to, że skoro sprzęgło działało przed tą całą akcją, to powinno działać i po złożeniu. Zdjęcie mam tylko takie jakie załączyłem, ale czy jesteście w stanie z niego stwierdzić cokolwiek ? Mechanik broni swojej wersji zużytego sprzęgła i wspominał, że nawet niektóre zewnętrzne ząbki były nadkruszone (ale one przecież wchodzą w koło dwumasowe więc nie powinny mieć nic wspólnego z problemem zmiany biegów?
Nie wiem czy pozwolić mechanikowi na próbę regeneracji tego sprzęgła w międzyczasie oczekiwania na termin ASO, bo boję się, że całkowicie załatwią to sprzęgło (w planach było jego roznitowanie i próba dobrania się do okładzin). Jutro jeszcze spr zajrzeć do mechanika osobiście i podpytam czy robił to w takim programie jak na zdjęciach wyżej i zasugeruję tą stronę z procedurą,
Czy orientujecie się również, czy gdybym wstawił auto do ASO, oni spróbują zrobić adaptację (będzie to tylko podpięcie do komputera ? czy będą rozbebeszać skrzynię by dostać się fizycznie do sprzęgła ? ) i załóżmy, że stwierdzą, że sprzęgło jest jednak do wymiany. To czy mogą wstrzymać się ze składaniem i w prostych słowach przechować auto na czas załatwienia na własną rękę części ? Czy na siłę złożą auto by pozbyć się trupa z serwisu (kasując też $ za składanie no bo to czas). Wiadomo, że sprowadzenie takiej części to pewnie około 2 tyg więc moje pytanie ma znaczenie. Chyba, że macie jakieś znajomości co mają dobre zniżki w ASO? bo ich cennik zwala z nóg
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Uważam, że wystarczająco dużo czasu straciłem na wszelkie wyjaśnienia w tym temacie. Nikomu nic nie muszę ani udowadniać ani potwierdzać.
Na tym kończę swoją obszerną dysertację w tym temacie. Życzę powodzenia!
p.s. nie wiem dlaczego jakiekolwiek ASO miałoby udzielać Ci rabatu na robociźnie?
Na tym kończę swoją obszerną dysertację w tym temacie. Życzę powodzenia!
p.s. nie wiem dlaczego jakiekolwiek ASO miałoby udzielać Ci rabatu na robociźnie?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 783
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
KOMODO napisał(a):Gisio, czy informację o niepotrzebnej wymianie wysprzęglika do nowszej wersji sprzęgła 001, masz pewną i sprawdzoną ?? Jeżeli tak, to nie wiesz jakby mnie to bardzo cieszyło ! (z racji iż pojawiały się różne jego nazwy, raz wysprzęglik, raz regulator, podaje numer katalogowy części jakie ASO Częstochowa i Kraków podało przy zakupie - 414702A000 dla potwierdzenia, że mówimy o tym samym)
No przecież napisał Ci, a jak Gisio pisze, to jest dobrze. Czytaj i słuchaj go, a nie mechanika. 2 miesiace auto ma na warsztacie i nie ogarnął ? On bierze za godzine czy za miesiace pracy ?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 488
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Chyba faktycznie wszystko tu zostało powiedziane.... Twój problem w którą stronę pójść. Wydaje się, za pan mechanik nie powinien dostać ani grosza bo nie naprawił a zepsuł (współczuję Ci szczerze). Teoria o "zużytym sprzęgle" i próba regeneracji? Pierwsze pytanie, na jakiej podstawie mechanik tak twierdzi, czy ma jakieś info o minimalnej grubości okładzin? Na którymś z angielskojęzycznych forów znalazłem stwierdzenie że to sprzęgło to jest element "lifetime" czyli powinien przetrwać cały żywot auta (czyli jakieś 300-400 kkm). Jestem skłonny się z tym zgodzić bo tu maszyna sama kontroluje proces zasprzeglania więc producent może się "odstroić" od dziwacznych zachowań użytkowników typu jazda na polsprzegle czy też sportowe tryby. Jak to sprzęgło roznitują to go nie poskładają tak jak w fabryce. Poza tym nie sądzę żeby to składali ludzie - raczej roboty. Człowiek jest słabym elementem w procesie produkcji. Czystość ma znaczenie (dlatego pisałem o foto i wcale nie chodziło mi o sprzęgło tylko o to co dookoła sprzęgła).
Stąd słuszna była uwaga o jakichś paprociach które mogły się dostać w mechanizm i zakłócają proces.
Gdyby to było moje auto... Dałbym je do serwisu w celu przeprowadzenia profesjonalnej procedury adaptacji. i to tak "na teraz" bez żadnych wymian. Proces zasprzeglania jest bardzo precyzyjny - to są ułamki mm. Poskładanie sprzęgła w warunkach słabej czystości może powodować zmianę w ruchliwosci elementów. Komputer musi sobie zdjąć charakterystykę pracy wysprzeglikow. Prawdopodobnie podczas adaptacji bada charakterystykę ciśnienia sterującego wysprzeglik vs prędkość obrotowa jakiegoś elementu skrzyni. Mechanik tego nie zrobi, nie wierzę że ma GDS.
Pamiętajmy że pracownicy serwisów również czytają fora . I czasem chcą pomóc (na to mi wyglądało). W końcu to też są ludzie a wiadomo, że zadowolony klient powraca.
Stąd słuszna była uwaga o jakichś paprociach które mogły się dostać w mechanizm i zakłócają proces.
Gdyby to było moje auto... Dałbym je do serwisu w celu przeprowadzenia profesjonalnej procedury adaptacji. i to tak "na teraz" bez żadnych wymian. Proces zasprzeglania jest bardzo precyzyjny - to są ułamki mm. Poskładanie sprzęgła w warunkach słabej czystości może powodować zmianę w ruchliwosci elementów. Komputer musi sobie zdjąć charakterystykę pracy wysprzeglikow. Prawdopodobnie podczas adaptacji bada charakterystykę ciśnienia sterującego wysprzeglik vs prędkość obrotowa jakiegoś elementu skrzyni. Mechanik tego nie zrobi, nie wierzę że ma GDS.
Pamiętajmy że pracownicy serwisów również czytają fora . I czasem chcą pomóc (na to mi wyglądało). W końcu to też są ludzie a wiadomo, że zadowolony klient powraca.
-
KOMODO - Klubowicz
- Posty: 39
- Dołączył(a): 20 maja 2017 10:44
- Lokalizacja: Cz-Wa
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2012, XL
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
Piejar, dzięki za spokojne podsumowanie. Szkoda, że niektórzy postąpili... jak postąpili...ehhh, przykre to po prostu.
Chyba co nie którzy zapominają jakiej marki jest to forum. Tu nie zaglądają osoby, od Bentleya czy Ferrari, którzy nie liczą się z pieniędzmi, tylko typowy kowalski, który jak na horyzoncie widzi naprawę za 15 tys zł ! szuka desperacko pomocy i próbuje zaoszczędzić każdą złotówkę ! No ale na końcu jeszcze po oczach, z jakiej racji zniżki (dziwne bo nigdzie nie pisałem o zniżkach na robocizny tylko chodziło o część, którą przez sklepy z częściami da się kupić taką samą za prawie 2 tysiące mniej czyli jest pole do "zniżki/negocjacji").
Emilemil nie znam Pana Giso, w życiu też nie spodziewałbym się, że się obrazi za spytanie czy ma informacje sprawdzone (finalnie post usunął więc nie wiem czy się wycofał z tych słów czy musiał zrobić na złość). Proszę zrozumieć, że skoro 4 autoryzowane serwisy nie były tego pewne, to moje pytanie (które możliwie, że oznaczało dopłacić lub nie aż 3500zł) jest jak najbardziej właściwe. Po prostu jak kogoś nie dotyczy taki problem to inaczej podchodzi do takiej sprawy (ot jakiś żółtodziób, marudzi i zadaje niewygodne pytania).
Nie ma sensu dalej się przepychać już w zasadzie o nic. Naprawa została zgłoszona do ASO i oczekujemy. Mechanik ma sprzęgła nie ruszać. Okaże się za jakiś czas czy ponowne ustawienie przez serwis wystarczy. Jak Piejar wyczytał, sprzęgło może być lifetime lub bardzo rzadko wymieniane, stąd pewnie brak zamienników na rynku a oryginał kosztuje krocie z racji jego nie częstej potrzeby wymiany (oby).
Dzięki Wam wszystkim za wpisy w tym nietypowym problemie.
Chyba co nie którzy zapominają jakiej marki jest to forum. Tu nie zaglądają osoby, od Bentleya czy Ferrari, którzy nie liczą się z pieniędzmi, tylko typowy kowalski, który jak na horyzoncie widzi naprawę za 15 tys zł ! szuka desperacko pomocy i próbuje zaoszczędzić każdą złotówkę ! No ale na końcu jeszcze po oczach, z jakiej racji zniżki (dziwne bo nigdzie nie pisałem o zniżkach na robocizny tylko chodziło o część, którą przez sklepy z częściami da się kupić taką samą za prawie 2 tysiące mniej czyli jest pole do "zniżki/negocjacji").
Emilemil nie znam Pana Giso, w życiu też nie spodziewałbym się, że się obrazi za spytanie czy ma informacje sprawdzone (finalnie post usunął więc nie wiem czy się wycofał z tych słów czy musiał zrobić na złość). Proszę zrozumieć, że skoro 4 autoryzowane serwisy nie były tego pewne, to moje pytanie (które możliwie, że oznaczało dopłacić lub nie aż 3500zł) jest jak najbardziej właściwe. Po prostu jak kogoś nie dotyczy taki problem to inaczej podchodzi do takiej sprawy (ot jakiś żółtodziób, marudzi i zadaje niewygodne pytania).
Nie ma sensu dalej się przepychać już w zasadzie o nic. Naprawa została zgłoszona do ASO i oczekujemy. Mechanik ma sprzęgła nie ruszać. Okaże się za jakiś czas czy ponowne ustawienie przez serwis wystarczy. Jak Piejar wyczytał, sprzęgło może być lifetime lub bardzo rzadko wymieniane, stąd pewnie brak zamienników na rynku a oryginał kosztuje krocie z racji jego nie częstej potrzeby wymiany (oby).
Dzięki Wam wszystkim za wpisy w tym nietypowym problemie.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
KOMODO – popełniłem jeden błąd do którego się przyznaję otóż „nie zajrzałem do zdjęcia sprzęgła jakie załączyłeś do jednego z wątków”.
Powiem Ci tak ten Twój mechanik nadaje się do pracy w rzeźni a nie naprawiania samochodów! Dlaczego bo opierdolxx przysłowiowym fleksem część nitów na sprzęgle!
Chyba nikomu nie muszę tłumaczyć jak zachowują się niewyważone masy wirujące. Tak mnie to zdjęcie zdenerwowało, że postanowiłem przestać tracić swój czas na uczenie technicznych nieuków (piszę o mechaniku jakby coś).
Piszesz o 4 ASO – dzwoniłeś do nich czy byłeś fizycznie na diagnozie bo chyba tylko to pierwsze? Powiedz mi w jaki sposób jakikolwiek serwis jest w stanie przez telefon postawić diagnozę i wytypować konieczne części do wymiany/naprawy? Potraktuj te pytania jako retoryczne.
To tyle wyjaśnień z mojej strony.
Powiem Ci tak ten Twój mechanik nadaje się do pracy w rzeźni a nie naprawiania samochodów! Dlaczego bo opierdolxx przysłowiowym fleksem część nitów na sprzęgle!
Chyba nikomu nie muszę tłumaczyć jak zachowują się niewyważone masy wirujące. Tak mnie to zdjęcie zdenerwowało, że postanowiłem przestać tracić swój czas na uczenie technicznych nieuków (piszę o mechaniku jakby coś).
Piszesz o 4 ASO – dzwoniłeś do nich czy byłeś fizycznie na diagnozie bo chyba tylko to pierwsze? Powiedz mi w jaki sposób jakikolwiek serwis jest w stanie przez telefon postawić diagnozę i wytypować konieczne części do wymiany/naprawy? Potraktuj te pytania jako retoryczne.
To tyle wyjaśnień z mojej strony.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6603
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Sprzęgło do skrzyni DCT 6
gisio napisał(a):Chyba nikomu nie muszę tłumaczyć jak zachowują się niewyważone masy wirujące.
No nie, jakiś mały wykład, taki na max 2 h, na YT mógłbyś zapodać I proszę mi się tu nie napinać z ciśnieniem
@KOMODO - po prostu dramat. Warsztat miał na szyldzie "Naprawa samochodów" czy "Rozbiór mięsa"? Niestety, często te "super", "specjalizujące się" tak naprawdę potrafią zajmować się starymi, banalnie prostymi konstrukcjami, natomiast nowe rozwiązania są im kompletnie nieznane, nie mają wymaganego oprzyrządowania i oprogramowania, a mimo to próbują się za taki naprawy zabierać, bo w razie czego zwalą winę na Bóg wie co i wcisną kit użytkownikowi, narażając go na gigantyczne koszty (patrz TVN Turbo "Będzie pan zadowolony"). Ja przerabiałem w swoim życiu kilka zonków w takich właśnie "profesjonalnych" warsztatach - pierwszy wymieniał rozrząd w mojej służbowej Foce, na szczęście przyznali się w trakcie montażu, że fordowski 1,6 ZETEC nie ma "znaków", tylko dokonuje się ustawień "na przyrząd", którego nie mają. Na szczęście byłem w trakcie naprawy, mechanik przyznał się do niewiedzy a nie "kombinował", pojechali do odległego o 40 km ASO i poprosili - na swój koszt - jednego z serwisantów o "przysługę". Inny warsztat naprawiał mi słabo biorące hamulce z tyłu - zapłaciłem za wymianę serwa, przewodów, zacisków - brak efektu. Dopiero drugi serwis od razu, po opisie objawów, miał od razu prawidłowe przypuszczenie o przyczynie (nie mówiłem o tym, co już wymieniono), którą była niedolegająca gumowa membrana w pompie hamulcowej. Naprawili to za kilkanaście złotych ...
Teraz rozumiecie, dlaczego twierdzę, że w sumie kosztów eksploatacji korzystanie z ASO jest tańsze niż serwisowanie u pana Zenka (no może poza kilkoma banalnymi czynnościami, które możemy praktycznie zrobić sami).
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C3] 7-DCT sprzęgło
przez jerry » 19 lip 2022 20:58 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 4980 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
04 paź 2022 10:44
-
[C3] 7-DCT sprzęgło
-
-
2.0 crdi sprzęgło
przez kryzys » 10 sty 2023 11:38 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 7314 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
12 sty 2023 10:33
-
2.0 crdi sprzęgło
-
-
Sprzęgło Kia Cee'd 1.6 crdi 2008r
przez Leos69 » 11 lip 2021 00:15 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 2544 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
11 lip 2021 08:39
-
Sprzęgło Kia Cee'd 1.6 crdi 2008r
-
-
Sprzęgło nie wciska się do końca
przez mastersik2011 » 30 sie 2023 19:18 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 10883 Wyświetlone
- Ostatni post przez roofman
31 sie 2023 06:23
-
Sprzęgło nie wciska się do końca
-
-
Dwa pytania - tempomat i sprzęgło
przez Gamesiarz » 26 lis 2021 12:40 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 4003 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
05 gru 2021 19:42
-
Dwa pytania - tempomat i sprzęgło
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości