No to moim skromnym zdaniem albo ecu albo kable albo czujnik. Obmierz czujnik (masa,+5v, signal) i porownaj z jakims nowym ceedem.
Gdzieś tam na forum ludzie pisali ze to jedyny sensor ktory decyduje o starcie wypalania i na podstawie ktorego "auto wie" ile ma sadzy w filtrze.
tego bym sie trzymał.
[C2] Dziwny problem z DPF
Moderator: Żandarmeria
-
Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Dziwny problem z DPF
Niby tak. Ale jakby tylko czujnik różnicy ciśnień był zwalony to i tak wypalanie powinno być zakończone średnio po ok. 25 km.
Za kilka km kolejne próbkowanie kompa-} czujnik i ponowne wypalanie.
A autor pisze o "nieprzerwanym" wypalaniu.
Więc to raczej grubsza sprawa.
Poprzednik może mieć rację, że np. komputer lub elektryka...
Ciężki temat.
Za kilka km kolejne próbkowanie kompa-} czujnik i ponowne wypalanie.
A autor pisze o "nieprzerwanym" wypalaniu.
Więc to raczej grubsza sprawa.
Poprzednik może mieć rację, że np. komputer lub elektryka...
Ciężki temat.
-
wertik
Re: Dziwny problem z DPF
mlodykulka napisał(a):Wyzerowane. Odcinki minimum 30km. Zaczyna wypalać już po 2km i wypala do czasu aż nie zgasze. Może to być nawet po 300km. Cały czas wypala.
Poradziłeś sobie coś?
-
mlodykulka
- Przedszkolak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 30 lip 2020 23:44
- Lokalizacja: Poznan
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 ON 128KM
2014, L
Re: Dziwny problem z DPF
Komputer wymieniony nadal to samo... Już brak pomysłów. Żeby się nie okazało ze cos podczas regeneracji dpf im nie wyszło... Macie może jeszcze jakieś pomysły?
-
lzietek
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 20 maja 2022 19:59
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 115KM
2010
Re: Dziwny problem z DPF
Witam,
Mam podobny problem od dłuższego czasu.
Czy udało się znaleźć przyczynę?
U mnie był przepchany DPF, zgłaszał błąd.
Wypalanie i wymiana z kabla diagnostycznego spowodowała ciągłe wypalanie się filtra.
Filtr DPF myty, pomogło na krótki czas.
Aktualnie nie kończące się wypalanie = wzrost spalania + przybywanie oleju.
Czy znalazłeś rozwiązanie problemu?
Mam podobny problem od dłuższego czasu.
Czy udało się znaleźć przyczynę?
U mnie był przepchany DPF, zgłaszał błąd.
Wypalanie i wymiana z kabla diagnostycznego spowodowała ciągłe wypalanie się filtra.
Filtr DPF myty, pomogło na krótki czas.
Aktualnie nie kończące się wypalanie = wzrost spalania + przybywanie oleju.
Czy znalazłeś rozwiązanie problemu?
-
Mibayy
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 01 lip 2022 06:49
- Lokalizacja: Lubartów
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, L
Re: Dziwny problem z DPF
Witam,
Panowie mam ten sam problem. Poradziliście sobie z tematem ?
U mnie rok temu robiłem: nowy EGR, regeneracja DPF, wymieniony czujnik ciśnienia.
Teraz to samo. Spalanie 8 litrów. Brak mocy, szarpanie koło 2000 obrótów, wypalanie DPF co 30 km.
Dajcie znać Panowie czy sobie poradziliście ??
Mam dość tego samochodu....
Pozdrawiam
Panowie mam ten sam problem. Poradziliście sobie z tematem ?
U mnie rok temu robiłem: nowy EGR, regeneracja DPF, wymieniony czujnik ciśnienia.
Teraz to samo. Spalanie 8 litrów. Brak mocy, szarpanie koło 2000 obrótów, wypalanie DPF co 30 km.
Dajcie znać Panowie czy sobie poradziliście ??
Mam dość tego samochodu....
Pozdrawiam
-
Piotrek77
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 03 lip 2023 15:17
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014
Re: Dziwny problem z DPF
Mam to samo cee'd 1,6crdi dopala co 50km czy ktoś rozwiązał problem i może się podzielić.
-
witek690
- Kierownik zmiany
- Posty: 127
- Dołączył(a): 09 sie 2021 12:59
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015, L
Re: Dziwny problem z DPF
Miałem to samo był prany wszystko niby ideał,wypalanie co 30 km, poszedł wont i teraz spokój
-
lukzak2298
- Klubowicz
- Posty: 55
- Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L
Re: Dziwny problem z DPF
Poszedł wont filtr czy ceed? 
Jaka aplikacje do obd na telefon polecacie? W mojej caracanner niema wogole korekt wtrysków ano sadzy. Niewiele tam jest

Jaka aplikacje do obd na telefon polecacie? W mojej caracanner niema wogole korekt wtrysków ano sadzy. Niewiele tam jest
-
witek690
- Kierownik zmiany
- Posty: 127
- Dołączył(a): 09 sie 2021 12:59
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015, L
-
lukzak2298
- Klubowicz
- Posty: 55
- Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L
Re: Dziwny problem z DPF
wertik napisał(a):No to moim skromnym zdaniem albo ecu albo kable albo czujnik. Obmierz czujnik (masa,+5v, signal) i porownaj z jakims nowym ceedem.
Gdzieś tam na forum ludzie pisali ze to jedyny sensor ktory decyduje o starcie wypalania i na podstawie ktorego "auto wie" ile ma sadzy w filtrze.
tego bym sie trzymał.
Który czujnik? Chodzi różnicę ciśnień?
-
l4mer
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 11 lis 2022 22:39
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Dziwny problem z DPF
macie jakieś informacje jak zakończył się ten problem? 
Lato (+15) się zbliża i poszarpywania.

Lato (+15) się zbliża i poszarpywania.
-
stachu1996
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 27 kwi 2025 16:41
- Lokalizacja: Ropczyce
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015
Re: Dziwny problem z DPF
Kolego u mnie też zaczął szarpać i DPF co 130-150 kilometrów się wypala. Ostatnio wyczyściłem przepływkę, sondę Lambda i ten grzybek od EGRu pod cewką zalałem chemią i jednocześnie nim ruszałem. Poskładałem wszystko, zrobiłem adaptację przepływki, sondy i EGRu kompem i obserwuje. Pierwsze co zaobserwowałem, to poprawa pracy silnika z dolnych obrotów. Wcześniej tak warczał i miał turbo dziurę, teraz tego nie ma. No i nie szarpie. Mam pewne podejrzenie, że cewka nie dawała rady otworzyć EGRu na zadaną wartość i przez to głupiał, bo przed czyszczeniem chodził trochę ciężej ten trzpień lub przepływka dawała fałszywe wartości ilości powietrza. Całe to czyszczenie robiłem zaraz po wypaleniu DPFa, od tamtej pory przejechałem coś koło 100 kilometrów, będę widział jaki będzie dalszy rozwój zdarzeń.
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Dziwny problem z DPF
Znalazłeś niemal sedno: EGR musi lekko chodzić ale też musi być drożny. Psikajac na talerzyk EGR pewno coś poluzowała ale zachęcam do pełnego demontażu i gruntownego czyszczenia nie tylko światła zaworu ale też mechanizmu jego zamykania ten trzpień i sprężyna. To co z EGR nie jest mierzone. Przeplywka mierzy tylko świeże powietrze za filtrem. EGR jest szacowany na podstawie zadanego otwarcia
-
l4mer
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 11 lis 2022 22:39
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Dziwny problem z DPF
Piejar napisał(a):Znalazłeś niemal sedno: EGR musi lekko chodzić ale też musi być drożny. Psikajac na talerzyk EGR pewno coś poluzowała ale zachęcam do pełnego demontażu i gruntownego czyszczenia nie tylko światła zaworu ale też mechanizmu jego zamykania ten trzpień i sprężyna. To co z EGR nie jest mierzone. Przeplywka mierzy tylko świeże powietrze za filtrem. EGR jest szacowany na podstawie zadanego otwarcia
Z tą przepływką to nie jest tak że oni sami sobie wprowadzili błąd konstrukcyjny? Ostatnio znalazłem film jak to czyścić https://www.youtube.com/watch?v=98k4Xcuy0zc - i w accencie przepływka jest w kolektorze ssącym za wlotem EGR - wtedy pewnie mierzy jak trzeba - nie ważne jak sprawny jest EGR.
Obecnie mam blachę wrzuconą z 5mm dziurą na wlocie EGRa. Szarpania nie ma - wypalanie się wydłużyło - ale kultura pracy silnika się pogorszyła.
Także następnie planuje:
- wrzucenie dodatkowego separatora odmy (http://www.mojasportage.pl/viewtopic.ph ... 3&start=42) - zatrzymać olejenie przez turbinkę
- czyszczenie kolektora/przepływki/egr i chłodnicy egr
- wywalenie blaszki
Te auta chyba są specjanie stworzone dla facetów aby mieli co robić - a myślałem że tylko Alfy

-
l4mer
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 11 lis 2022 22:39
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Dziwny problem z DPF
Ma ktoś fotke - gdzie jest czujnik różnicy ciśnień w JD (2) 1.6 crdi? Walnął mi dzisiaj błędem P0473 

-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Dziwny problem z DPF
Wpisz na google to co tu i dostaniesz jakieś obrazki. Typowo jest to rejon przegrody silnika od strony pasażera, dochodzą do niego dwa gumowe wezyki.
-
l4mer
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 11 lis 2022 22:39
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Dziwny problem z DPF
Dzięki znalazłem. Wymieniłem na nowy. Ale się namęczyłem aby wypalanie zrobić. Przy starym DPF się zawalił cały także na nowym czujniku na jałowym 50-70hPa, na gazie wchodził jeszcze wyżej i komp łapał znów że zwarcie do plusa. Najlepsze jest to że przez to nie chciał wypalania zrobić. Najeździłem się i nic, mimo że poziom sadzy 25g. Uff, ostatecznie zrobiłem tak, że odpiąłem ten czujnik całkowicie (wtedy ma 10hPa) i zaczął wypalać. Po wypalaniu znów podpiąłem czujnik i jeszcze jedno wypalanko. Ostatcznie ładnie poszło, po wypalaniu na jałowym pokazuje 0hPa.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Automat 7DCT dziwny problem - pomocy !
przez bolsfanwk » 16 gru 2023 11:40 w Silniki i skrzynia biegów - 19 Odpowiedzi / 10087 Wyświetlone
- Ostatni post przez Slowik8609
01 paź 2024 15:49
-
Automat 7DCT dziwny problem - pomocy !
-
-
Problem z esp
przez mariomg1 » 25 wrz 2020 16:58 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 4578 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
25 wrz 2020 18:41
-
Problem z esp
-
-
Problem z biegami
przez N_Jay » 25 sie 2021 15:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 1913 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
25 sie 2021 17:25
-
Problem z biegami
-
-
Problem z czujnikiem abs
przez janz » 21 maja 2025 15:43 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 66 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
22 maja 2025 08:02
-
Problem z czujnikiem abs
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości