[C2] Dziwny problem z DPF

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

wertik
 

Re: Dziwny problem z DPF

17 sie 2020 12:47

No to moim skromnym zdaniem albo ecu albo kable albo czujnik. Obmierz czujnik (masa,+5v, signal) i porownaj z jakims nowym ceedem.

Gdzieś tam na forum ludzie pisali ze to jedyny sensor ktory decyduje o starcie wypalania i na podstawie ktorego "auto wie" ile ma sadzy w filtrze.
tego bym sie trzymał.

Kawu
Asystent Kierownika
 
Posty: 273
Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
Lokalizacja: Legnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Dziwny problem z DPF

17 sie 2020 13:09

Niby tak. Ale jakby tylko czujnik różnicy ciśnień był zwalony to i tak wypalanie powinno być zakończone średnio po ok. 25 km.
Za kilka km kolejne próbkowanie kompa-} czujnik i ponowne wypalanie.
A autor pisze o "nieprzerwanym" wypalaniu.
Więc to raczej grubsza sprawa.
Poprzednik może mieć rację, że np. komputer lub elektryka...
Ciężki temat.
Kia Cee'd 1.6 Crdi: Obrazek

wertik
 

Re: Dziwny problem z DPF

25 sie 2020 09:37

mlodykulka napisał(a):Wyzerowane. Odcinki minimum 30km. Zaczyna wypalać już po 2km i wypala do czasu aż nie zgasze. Może to być nawet po 300km. Cały czas wypala.

Poradziłeś sobie coś?

AUTOR WĄTKU
mlodykulka
Przedszkolak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 lip 2020 23:44
Lokalizacja: Poznan
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 ON 128KM
2014, L

Re: Dziwny problem z DPF

08 wrz 2020 22:12

Komputer wymieniony nadal to samo... Już brak pomysłów. Żeby się nie okazało ze cos podczas regeneracji dpf im nie wyszło... Macie może jeszcze jakieś pomysły?

lzietek
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 maja 2022 19:59
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1FL HB, 1.6 ON 115KM
2010

Re: Dziwny problem z DPF

20 maja 2022 20:04

Witam,
Mam podobny problem od dłuższego czasu.
Czy udało się znaleźć przyczynę?

U mnie był przepchany DPF, zgłaszał błąd.
Wypalanie i wymiana z kabla diagnostycznego spowodowała ciągłe wypalanie się filtra.
Filtr DPF myty, pomogło na krótki czas.
Aktualnie nie kończące się wypalanie = wzrost spalania + przybywanie oleju.

Czy znalazłeś rozwiązanie problemu?

Mibayy
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 01 lip 2022 06:49
Lokalizacja: Lubartów
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, L

Re: Dziwny problem z DPF

01 lip 2022 06:55

Witam,

Panowie mam ten sam problem. Poradziliście sobie z tematem ?

U mnie rok temu robiłem: nowy EGR, regeneracja DPF, wymieniony czujnik ciśnienia.

Teraz to samo. Spalanie 8 litrów. Brak mocy, szarpanie koło 2000 obrótów, wypalanie DPF co 30 km.

Dajcie znać Panowie czy sobie poradziliście ??

Mam dość tego samochodu....

Pozdrawiam

Piotrek77
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 03 lip 2023 15:17
Lokalizacja: Dolnośląskie
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014

Re: Dziwny problem z DPF

03 lip 2023 15:28

Mam to samo cee'd 1,6crdi dopala co 50km czy ktoś rozwiązał problem i może się podzielić.

witek690
Kierownik zmiany
 
Posty: 127
Dołączył(a): 09 sie 2021 12:59
Lokalizacja: Świdnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015, L

Re: Dziwny problem z DPF

04 lip 2023 06:30

Miałem to samo był prany wszystko niby ideał,wypalanie co 30 km, poszedł wont i teraz spokój

lukzak2298
Klubowicz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
Lokalizacja: Bytom
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L

Re: Dziwny problem z DPF

09 cze 2024 08:42

Poszedł wont filtr czy ceed? ;)

Jaka aplikacje do obd na telefon polecacie? W mojej caracanner niema wogole korekt wtrysków ano sadzy. Niewiele tam jest

witek690
Kierownik zmiany
 
Posty: 127
Dołączył(a): 09 sie 2021 12:59
Lokalizacja: Świdnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015, L

Re: Dziwny problem z DPF

09 cze 2024 09:45

DPF

lukzak2298
Klubowicz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
Lokalizacja: Bytom
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L

Re: Dziwny problem z DPF

16 lip 2024 13:10

wertik napisał(a):No to moim skromnym zdaniem albo ecu albo kable albo czujnik. Obmierz czujnik (masa,+5v, signal) i porownaj z jakims nowym ceedem.

Gdzieś tam na forum ludzie pisali ze to jedyny sensor ktory decyduje o starcie wypalania i na podstawie ktorego "auto wie" ile ma sadzy w filtrze.
tego bym sie trzymał.


Który czujnik? Chodzi różnicę ciśnień?

l4mer
Przedszkolak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 lis 2022 22:39
Lokalizacja: Świdnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Dziwny problem z DPF

10 mar 2025 10:01

macie jakieś informacje jak zakończył się ten problem? :)
Lato (+15) się zbliża i poszarpywania.

stachu1996
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 27 kwi 2025 16:41
Lokalizacja: Ropczyce
Grupa: Podkarpacka
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015

Re: Dziwny problem z DPF

27 kwi 2025 16:49

Kolego u mnie też zaczął szarpać i DPF co 130-150 kilometrów się wypala. Ostatnio wyczyściłem przepływkę, sondę Lambda i ten grzybek od EGRu pod cewką zalałem chemią i jednocześnie nim ruszałem. Poskładałem wszystko, zrobiłem adaptację przepływki, sondy i EGRu kompem i obserwuje. Pierwsze co zaobserwowałem, to poprawa pracy silnika z dolnych obrotów. Wcześniej tak warczał i miał turbo dziurę, teraz tego nie ma. No i nie szarpie. Mam pewne podejrzenie, że cewka nie dawała rady otworzyć EGRu na zadaną wartość i przez to głupiał, bo przed czyszczeniem chodził trochę ciężej ten trzpień lub przepływka dawała fałszywe wartości ilości powietrza. Całe to czyszczenie robiłem zaraz po wypaleniu DPFa, od tamtej pory przejechałem coś koło 100 kilometrów, będę widział jaki będzie dalszy rozwój zdarzeń.

Piejar
Kierownik
 
Posty: 561
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Dziwny problem z DPF

27 kwi 2025 21:45

Znalazłeś niemal sedno: EGR musi lekko chodzić ale też musi być drożny. Psikajac na talerzyk EGR pewno coś poluzowała ale zachęcam do pełnego demontażu i gruntownego czyszczenia nie tylko światła zaworu ale też mechanizmu jego zamykania ten trzpień i sprężyna. To co z EGR nie jest mierzone. Przeplywka mierzy tylko świeże powietrze za filtrem. EGR jest szacowany na podstawie zadanego otwarcia

l4mer
Przedszkolak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 lis 2022 22:39
Lokalizacja: Świdnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Dziwny problem z DPF

11 maja 2025 11:15

Piejar napisał(a):Znalazłeś niemal sedno: EGR musi lekko chodzić ale też musi być drożny. Psikajac na talerzyk EGR pewno coś poluzowała ale zachęcam do pełnego demontażu i gruntownego czyszczenia nie tylko światła zaworu ale też mechanizmu jego zamykania ten trzpień i sprężyna. To co z EGR nie jest mierzone. Przeplywka mierzy tylko świeże powietrze za filtrem. EGR jest szacowany na podstawie zadanego otwarcia


Z tą przepływką to nie jest tak że oni sami sobie wprowadzili błąd konstrukcyjny? Ostatnio znalazłem film jak to czyścić https://www.youtube.com/watch?v=98k4Xcuy0zc - i w accencie przepływka jest w kolektorze ssącym za wlotem EGR - wtedy pewnie mierzy jak trzeba - nie ważne jak sprawny jest EGR.

Obecnie mam blachę wrzuconą z 5mm dziurą na wlocie EGRa. Szarpania nie ma - wypalanie się wydłużyło - ale kultura pracy silnika się pogorszyła.
Także następnie planuje:
- wrzucenie dodatkowego separatora odmy (http://www.mojasportage.pl/viewtopic.ph ... 3&start=42) - zatrzymać olejenie przez turbinkę
- czyszczenie kolektora/przepływki/egr i chłodnicy egr
- wywalenie blaszki

Te auta chyba są specjanie stworzone dla facetów aby mieli co robić - a myślałem że tylko Alfy :spoko:

l4mer
Przedszkolak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 lis 2022 22:39
Lokalizacja: Świdnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Dziwny problem z DPF

22 maja 2025 09:30

Ma ktoś fotke - gdzie jest czujnik różnicy ciśnień w JD (2) 1.6 crdi? Walnął mi dzisiaj błędem P0473 :P

Piejar
Kierownik
 
Posty: 561
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: Dziwny problem z DPF

22 maja 2025 11:53

Wpisz na google to co tu i dostaniesz jakieś obrazki. Typowo jest to rejon przegrody silnika od strony pasażera, dochodzą do niego dwa gumowe wezyki.

l4mer
Przedszkolak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 lis 2022 22:39
Lokalizacja: Świdnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Dziwny problem z DPF

24 maja 2025 20:28

Dzięki znalazłem. Wymieniłem na nowy. Ale się namęczyłem aby wypalanie zrobić. Przy starym DPF się zawalił cały także na nowym czujniku na jałowym 50-70hPa, na gazie wchodził jeszcze wyżej i komp łapał znów że zwarcie do plusa. Najlepsze jest to że przez to nie chciał wypalania zrobić. Najeździłem się i nic, mimo że poziom sadzy 25g. Uff, ostatecznie zrobiłem tak, że odpiąłem ten czujnik całkowicie (wtedy ma 10hPa) i zaczął wypalać. Po wypalaniu znów podpiąłem czujnik i jeszcze jedno wypalanko. Ostatcznie ładnie poszło, po wypalaniu na jałowym pokazuje 0hPa.

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl