Strona 1 z 1

Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 07 gru 2019 11:46
przez olsztyn
Całe życie w manualu. A teraz zmiana jak w tytule. Na co Waszym zdaniem powinienem zwrócić szczególną uwagę przy obsłudze tego typu skrzyni biegów. O bezwarunkowym zatrzymywaniu się przed zmianą z pozycji np. z P na D i unikaniu opcji N - już się naczytałem. Może jeszcze jakieś praktyczne uwagi i zalecenia od paroletnich użytkowników skrzyń DSG. Wdzięczny będę za uwagi i sugestie.

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 07 gru 2019 11:47
przez vonski
Na pierwsze dni proponuje lewą nogę przywiązać do podłogi ;)

Tapatalk @ Galaxy S10e

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 07 gru 2019 11:51
przez olsztyn
To napewno. Domyślam się, że będzie na początku zabawnie

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 07 gru 2019 16:25
przez pioter
Pierwsze jazdy - przyda się ochraniacz bokserski na szczękę. Potem już łatwo. Po dwóch dniach przesiadka do manuala kończy się jego gaszeniem podczas zatrzymania (ach, to sprzęgło ....).
Poza tym nic - obecne kijankowe skrzynie w automacie sa banalnie bezproblemowe w użytkowaniu.

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 07 gru 2019 16:57
przez olsztyn
Są dobre, radosne wieści. I mam nadzieję,że tak będzie do końca.

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 09 gru 2019 20:18
przez Ryba4
Oczywiście nie tyrać na zimnym, olej w "DSG" rozgrzewa się do temp nominalne baaaardzo długo - masz wskaźnik na desce nawet ;)
Lewą nogę załóż za kostkę prawej :)

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 09 gru 2019 20:30
przez olsztyn
O oleju będę oczywiście pamiętał. Do pracy mam niedaleko (i dobrze to i źle). Na początek będę wychodził wcześniej i robił dłuższą trasę hehe. Żeby się rozgrzał. Plus zima - chociaż za cholerę nie wiem go wyprodukują. Termin mają do marca.

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 09 gru 2019 20:46
przez Ryba4
olsztyn napisał(a):Do pracy mam niedaleko

to BARDZO źle :/

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 15 gru 2019 20:05
przez stj
No i nie wierz w zapewnienia serwisu, że olej w AT wymienia się po 200k przebiegu lub wcale.

Aaa, jeszcze mi się przypomniało a propos rozgrzewania oleju w automacie - niektórzy producenci skrzyń stosują oprogramowanie mające na celu szybsze rozgrzanie oleju,
tzn: skrzynia na postoju nie zrzuca na neutral gdzie ciśnienie i obieg oleju jest niski lecz utrzymuje jakby zapięty pierwszy bieg.

Ps. automat to bajka - gratuluję wyboru.

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 17 gru 2019 15:17
przez Marcinek82
olsztyn napisał(a):... unikaniu opcji N...

O co chodzi z tym N? Nie slyszalem jeszcze o unikaniu N. Kilkoma automatami jezdzilem ale sluzbowo, a na codzien to duzym jezdze i nawet sam zrzuca na luz jak za dlugo stoi na biegu, ale to akurat inny typ skrzyni - tzw. mechaniczna zautomatyzowana.



Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 17 gru 2019 17:19
przez aviator
Marcinek82 napisał(a):
olsztyn napisał(a):... unikaniu opcji N...

O co chodzi z tym N? Nie slyszalem jeszcze o unikaniu N. Kilkoma automatami jezdzilem ale sluzbowo, a na codzien to duzym jezdze i nawet sam zrzuca na luz jak za dlugo stoi na biegu, ale to akurat inny typ skrzyni - tzw. mechaniczna zautomatyzowana.


Absolutnie nie zrzuca się na Neutral w czasie postoju. Skrzynia traci smarowanie. Właściwie to zapomnij o N, czasem przydaje się do przetaczania auta, a i to z mocnymi ograniczeniami...

Ja ostatnie 10 lat jeździłem automatem i teraz po zakupie Ceed z manualem nieco mi smutno :|

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 17 gru 2019 20:32
przez Marcinek82
Hmm nie slyszalem tego. Generalnie w czasie jazdy to itak sie nie przelacza, a jak juz planuje postoj to itak sie wbija odrazu P. Wiec w sumie po kiego jest to N? W przypadku przepchania auta (gdy np. aku zdechl) wystatczyloby tylko zwolnienie blokady.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 18 gru 2019 07:20
przez Pangenitor
Z tego co się orientuję, to blokada zwalnia się gdy zmienisz z P na jakiekolwiek inne przełożenie. Nie wiem jak jest w Kii ale w oplu jak zdechł aku to lewarka nie przełożyłeś, gdyż nie działało sterowanie skrzyni. Trzeba było wsadzić śrubokręt w odpowiednią dziurkę za lewarkiem i zrobić to mechanicznie.
Przełożenia N używa się w tych sytuacjach gdy trzeba mieć auto na luzie np. ustawianie na podnośniku przy wymianie opon.
Dodatkowo używa się go gdy wystąpi potrzeba zholowania pojazdu, jedna tu trzeba się dokładnie zapoznać z instrukcją ( odnoszę się do Vectry bo taką jeździłem w automacie) gdyż holować można było tylko do odległości nie przekraczającej 50km i z prędkością nie większą niż 20km/h (o ile dobrze pamiętam) bo groziło to uszkodzeniem skrzyni.
I tak jak pisali koledzy pilnować wymiany olej w skrzyni, nie rzadziej niż co 100k km, ( Opel twierdził że w AT oleju nie wymienia się nigdy, a co najlepsze producent skrzyni AISIN twierdził że trzeba wymienić co 90tyś km. Dzięki temu było to jeden z powodów , przez który tak często padały skrzynie AF23/33).
6 lat jeździłem AT , przesiadłem się na manuala i nie ukrywam że z chęcią bym wrócił......
Miłego użytkowania, naprawdę fajna sprawa i nie słuchać dyletantów, którzy twierdzą że AT jest dla bab ;)

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 18 gru 2019 17:57
przez Marcinek82
Gdzies widzialem program ktory akurat byl na temat automatu dwusprzeglowego. Koles gadal ze generalnie te blokady na "P" sa sterowne mechanicznie, np. ciegnem od wajchy biegow lub innym wichajstrem na np. srubokret. Wiec do dzialania akurat tego to elektronika nie jest potrzebna.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 11 sty 2020 21:48
przez aviator
Marcinek82 napisał(a):
olsztyn napisał(a): ale to akurat inny typ skrzyni - tzw. mechaniczna zautomatyzowana.


No właśnie. To nie jest skrzynia automatyczna!

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 11 sty 2020 21:55
przez aviator
Marcinek82 napisał(a):a jak juz planuje postoj to itak sie wbija odrazu P.


Błąd. Gdy zatrzymujesz się na pochyłości i w sumie nie tylko, dla dobra skrzyni robisz tak.
Wciskasz hamulec - zaciągasz ręczny- przełączasz na N - zdejmujesz stopę z hamulca i pozwalasz by auto delikatnie się przesunęło- wciskasz hamulec - przełączasz na P. Unikasz tym samym naprężeń na skrzyni. Czasem może być tak duże, że jest problem z przełączeniem z P na D lub R.

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 12 sty 2020 23:34
przez Krzysiuu
Witam, skoro już czytam ten temat, to możę ktoś mi powiedzieć jaki olej lać do skrzyni automatycznej (chodzi mi o nazwe, norme) zwykłej 6 biegowej do KIA CEED 2 - 2015r ?? i ile go wlać ?

Re: Mój pierwszy automat (niebawem)

Napisane: 27 sty 2020 17:40
przez aviator
Krzysiuu napisał(a):Witam, skoro już czytam ten temat, to możę ktoś mi powiedzieć jaki olej lać do skrzyni automatycznej (chodzi mi o nazwe, norme) zwykłej 6 biegowej do KIA CEED 2 - 2015r ?? i ile go wlać ?



Nie masz instrukcji? ATF SP-IV, silnik benzynowy 7,3l, silnik diesla 7,1l