[C1] Słynny błąd p2096
Moderator: Żandarmeria
-
pawdedi
- Kierownik zmiany
- Posty: 145
- Dołączył(a): 23 mar 2018 22:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2012
Re: Słynny błąd p2096
Czekam na info i trzymam kciuki. Sam rozważam wymianę katalizatora.
-
kryzys
- Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
Trochę to trwało ale w końcu jest progres - kat zregenerowany. Zawalony olejem był konkretnie. Silnik gładziej chodzi ale dalej wolne obroty na poziomie 550-650. Na dodatek znowu wyskoczył błąd. Mam już map sensor na podmianke. A dzisiaj udało mi się namierzyć gdzie MAPS siedzi. Jak znajdę na dniach godzinkę - dwie to biorę się za podmiane - niestety bez demontażu przepustnicy się nie obejdzie, ale nic to, przynajmniej ją wyczyszczę przy okazji. Póki co tyle z frontu.
Don't Eat Yellow Snow!
-
kryzys
- Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
Kocham koreańską myśl księgowo - inżynieryjną! Zabrałem się dzisiaj za podmianke MAPSa. Dawno tyle kurwów i pizdów nie leciało w garażu. Zdemontowałem przepustnice, potem rozrusznik, a żeby się do niego dostać to trzeba wywalić wentylator z chłodnicy. A jak już udało mi się wcisnąć klucz na śrubę od sensora i ją odkręcić to się okazało, że czujnik nie wyjdzie BO NIE MA TYLE MIEJSCA I HACZY O SKRZYNIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odkręciłem kolektor dolotowy żeby móc go lekko dźwignąć i wyjąć sensor.
Podmieniony. Wszystko złożone. Wolne obroty dalej na poziomie 550-650. Jestem po trasie 50km, docisnąłem świnie i check póki co nie wyskoczył.
Jutro mam do zrobienia trase 200km to zobaczymy czy wyskoczy, ale dalej niepokoją mnie te niskie wolne obroty.
Odkręciłem kolektor dolotowy żeby móc go lekko dźwignąć i wyjąć sensor.
Podmieniony. Wszystko złożone. Wolne obroty dalej na poziomie 550-650. Jestem po trasie 50km, docisnąłem świnie i check póki co nie wyskoczył.
Jutro mam do zrobienia trase 200km to zobaczymy czy wyskoczy, ale dalej niepokoją mnie te niskie wolne obroty.
Don't Eat Yellow Snow!
-
Pitrek
- Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Słynny błąd p2096
kryzys napisał(a):Kocham koreańską myśl księgowo - inżynieryjną! Zabrałem się dzisiaj za podmianke MAPSa. Dawno tyle kurwów i pizdów nie leciało w garażu. Zdemontowałem przepustnice, potem rozrusznik, a żeby się do niego dostać to trzeba wywalić wentylator z chłodnicy. A jak już udało mi się wcisnąć klucz na śrubę od sensora i ją odkręcić to się okazało, że czujnik nie wyjdzie BO NIE MA TYLE MIEJSCA I HACZY O SKRZYNIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odkręciłem kolektor dolotowy żeby móc go lekko dźwignąć i wyjąć sensor.
Podmieniony. Wszystko złożone. Wolne obroty dalej na poziomie 550-650. Jestem po trasie 50km, docisnąłem świnie i check póki co nie wyskoczył.
Jutro mam do zrobienia trase 200km to zobaczymy czy wyskoczy, ale dalej niepokoją mnie te niskie wolne obroty.
Sprawdź rozrząd xD - wszytkie moje błędy i checki tym bym tłumaczył haha, zresztą sam wiesz jak kurwiłęm na to.
Do Patryka nie pojechałeś??
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
kryzys
- Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
No i mamy kolejny błąd. Podpiąłem obd i w prawdopodobnych błędach, poza P2096 pojawił P0328 knock sensor 1 input (bank 1 or single sensor).
Czyżby luzy na zaworach?
Powoli z nerwów zaczynam coraz mniej racjonalnie myśleć. Pomolestuje gazownika zaraz mailowo.
Czyżby luzy na zaworach?
Powoli z nerwów zaczynam coraz mniej racjonalnie myśleć. Pomolestuje gazownika zaraz mailowo.
Don't Eat Yellow Snow!
-
pawdedi
- Kierownik zmiany
- Posty: 145
- Dołączył(a): 23 mar 2018 22:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2012
Re: Słynny błąd p2096
U kolegów ze wschodu piszą że ten błąd wyskoczył po zalaniu lipnej benzyny.
Może być też tak, że sam czujnik padł, albo niedomaga.
Może być też tak, że sam czujnik padł, albo niedomaga.
-
kryzys
- Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
Kolejny UP - po 100km w trasie wywaliło checka. Stoję teraz na stacji i podpiąłem to moje śmieszne obd i w Torque pokazuje że wywaliło tylko P2096. Żeby było ciekawiej w tych 'prawdopodobnych' błędach pusto, zniknął P0328.
Kurrrrrrde coś tu jest na rzeczy z tą dawką paliwa. Ewidentnie to spalanie stukowe wyskoczyło przez ten P2096.
Wiem jedno - wychodzi na to że map sensor sprawny miałem.
Pytanie do mechaników - jeśli miałbym podparty jakiś zawór to błąd powinien wyskakiwać praktycznie od razu po skasowaniu i ponownym odpaleniu auta? Dobrze myślę? Skoro byłby podparty to od razu mieszanka byłaby nieodpowiednia? A nie że się komp orientuje po iluś tam kilometrach że coś jest nie tak.
Czy nie? Czy tak?
Ku#@!?(wa zwariuje
Kurrrrrrde coś tu jest na rzeczy z tą dawką paliwa. Ewidentnie to spalanie stukowe wyskoczyło przez ten P2096.
Wiem jedno - wychodzi na to że map sensor sprawny miałem.
Pytanie do mechaników - jeśli miałbym podparty jakiś zawór to błąd powinien wyskakiwać praktycznie od razu po skasowaniu i ponownym odpaleniu auta? Dobrze myślę? Skoro byłby podparty to od razu mieszanka byłaby nieodpowiednia? A nie że się komp orientuje po iluś tam kilometrach że coś jest nie tak.
Czy nie? Czy tak?
Ku#@!?(wa zwariuje

Don't Eat Yellow Snow!
-
kryzys
- Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
Jest postęp - po kolejnej wizycie w czeluściach internetów postanowiłem odpiąć akumulator na jakieś pół godziny z nadzieją że się tam coś zresetuje itp itd.
Od 200km spokój. Błędu nie wywala, ani nie siedzi w tych 'prawdopodobnych'. Dalej wolne obroty na poziomie 650. Jutro świnia idzie na przegląd gazu i przy okazji instalacja będzie przetrzepana czy nie macała palców w błędach i niskich obrotach.
Jeszcze chodzi mi po głowie podmianka krokowca, albo wizyta gdzieś gdzie mają GDSa i posprawdzają czy wszystkie czujniki działają jak należy, a jak wszystko będzie git no to może trzeba będzie ustawić mu wyższe wolne obroty z poziomu GDSa. Nie wiem, już mam sieczke w głowie.
Od 200km spokój. Błędu nie wywala, ani nie siedzi w tych 'prawdopodobnych'. Dalej wolne obroty na poziomie 650. Jutro świnia idzie na przegląd gazu i przy okazji instalacja będzie przetrzepana czy nie macała palców w błędach i niskich obrotach.
Jeszcze chodzi mi po głowie podmianka krokowca, albo wizyta gdzieś gdzie mają GDSa i posprawdzają czy wszystkie czujniki działają jak należy, a jak wszystko będzie git no to może trzeba będzie ustawić mu wyższe wolne obroty z poziomu GDSa. Nie wiem, już mam sieczke w głowie.
Don't Eat Yellow Snow!
-
Pitrek
- Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Słynny błąd p2096
kryzys napisał(a):Jest postęp - po kolejnej wizycie w czeluściach internetów postanowiłem odpiąć akumulator na jakieś pół godziny z nadzieją że się tam coś zresetuje itp itd.
Od 200km spokój. Błędu nie wywala, ani nie siedzi w tych 'prawdopodobnych'. Dalej wolne obroty na poziomie 650. Jutro świnia idzie na przegląd gazu i przy okazji instalacja będzie przetrzepana czy nie macała palców w błędach i niskich obrotach.
Jeszcze chodzi mi po głowie podmianka krokowca, albo wizyta gdzieś gdzie mają GDSa i posprawdzają czy wszystkie czujniki działają jak należy, a jak wszystko będzie git no to może trzeba będzie ustawić mu wyższe wolne obroty z poziomu GDSa. Nie wiem, już mam sieczke w głowie.
Moje problemy się skończyły, to nagle ty masz problem z autem

To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
kryzys
- Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Słynny błąd p2096
Prosie w sobote odebrane po przeglądzie gazu i naprawie wycieku na reduktorze. Instalacja sprawdzona pod kątem błędu - zero ingerencji ze strony instalacji.
Do dzisiaj nie wyskoczył mi p2096 tak że jakiś postęp jest. Przy odbiorze auta dostałem info że na jeździe próbnej wyskoczył błąd grzałki drugiej sondy. Kodu nie spisali i po podpięciu kompa pod auto już go nie było tak że czary się dzieją, albo coś na przewodzie sondy wariuje i nie ma styku.
Pytanie - która sonda jest która w końcu? Druga sonda to sonda za katem, tak?
Chyba rzeczywiście sprawdzę rozrząd czy nie przeskoczył
Do dzisiaj nie wyskoczył mi p2096 tak że jakiś postęp jest. Przy odbiorze auta dostałem info że na jeździe próbnej wyskoczył błąd grzałki drugiej sondy. Kodu nie spisali i po podpięciu kompa pod auto już go nie było tak że czary się dzieją, albo coś na przewodzie sondy wariuje i nie ma styku.
Pytanie - która sonda jest która w końcu? Druga sonda to sonda za katem, tak?
Chyba rzeczywiście sprawdzę rozrząd czy nie przeskoczył

Don't Eat Yellow Snow!
-
Pitrek
- Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Słynny błąd p2096
kryzys napisał(a):Prosie w sobote odebrane po przeglądzie gazu i naprawie wycieku na reduktorze. Instalacja sprawdzona pod kątem błędu - zero ingerencji ze strony instalacji.
Do dzisiaj nie wyskoczył mi p2096 tak że jakiś postęp jest. Przy odbiorze auta dostałem info że na jeździe próbnej wyskoczył błąd grzałki drugiej sondy. Kodu nie spisali i po podpięciu kompa pod auto już go nie było tak że czary się dzieją, albo coś na przewodzie sondy wariuje i nie ma styku.
Pytanie - która sonda jest która w końcu? Druga sonda to sonda za katem, tak?
Chyba rzeczywiście sprawdzę rozrząd czy nie przeskoczył
polecam xD
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
Wojewoda82
- Klubowicz
- Posty: 72
- Dołączył(a): 09 kwi 2023 08:57
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1368 Pb 100KM
2018, M + Smart Plus
Re: Słynny błąd p2096
Mam ten sam błąd, P2096, za uboga mieszanka po katalizatorze.
Kiedy błąd się pokazał po raz pierwszy: Po dotankowaniu około 15 litrów Vervy 98 jak były wybory (brak na stacji 95, tankuję tylko na Orlenie), po przejechaniu około 170km. Przejechałem w trasie około 70km, zaparkowałem na sporym pochyleniu bocznym (w stronę kierowcy), Po ruszeniu w drogę powrotną po około 10km pokazał się błąd. Opisuje bo może być to istotne, a może nie mieć związku. Skasowałem sam błąd i wlałem dodatek na wtryski.
Auto bez gazu, zrobiłem nim od jego zakupu w marcu około 7000km. Tylko benzyna. Silnik, jak w opisie, 1,4, 1368cm3.
Brak objawów typu szarpanie, podwyższone spalanie itp, auto pali w okolicach 5,8 do 7, zależnie czy akurat robię tylko miasto (3,5km do pracy) czy się gdzieś bujnę dalej (minimalne w trasie to 4,9 litra, za tirem, 80km/h licznikowo, na letnich oponach, bez klimy). Auto nie bierze oleju, przebieg około 54k. Poprzedni właściciel, starsza kobieta, robiła tym autem przez 4 lata po około 5k rocznie.
Obecnie z pierwszego paliwa, które by potencjalnie coś mogło zaszkodzić lub by coś z nim było nie tak, jest może 1/4, reszta to dotankowana 95, też z tej samej stacji Orlen.
Miałem 2 wizyty w ASO w Długołęce:
1) Po skasowaniu błędu, jak wyskoczył ponownie, przez niezależny warsztat, błąd nie zdążył się pojawić ponownie (wyskakuje po około 150km od skasowania), nie skasowali mnie, podejrzenie na paliwo lub sondę przed katem
2) Kolejna wizyta już z błędem na desce, zrobili reset adaptacji, po tym godzinę auto chodziło na wolnych obrotach i 40km powrót do domu. Podejrzenia ponownie na paliwo, sondę przed katem. Po powrocie do domu Car Scanner w teście emisji spalin pokazywał wszystko ok, obecnie, ok 40km później, pokazuje nieudany test EGR, Katalizatora, grzałki sondy i czegoś jeszcze, już nie pamiętam. Czyli za około 80km pewnie wyskoczy błąd ponownie. Na razie brak błędów w pamięci.
Przetestuję jeszcze kolejne tankowanie na Shellu, jak bardziej wyjeżdżę paliwo.
Co do wykresów napięcia, pierwsza sonda rysuje sinusoidę max 0,7V, druga przy stałych obrotach pokazuje praktycznie stałą wartość. Skoczy dopiero jak się doda gazu na np 2000 obrotów. Kable całe.
Kiedy błąd się pokazał po raz pierwszy: Po dotankowaniu około 15 litrów Vervy 98 jak były wybory (brak na stacji 95, tankuję tylko na Orlenie), po przejechaniu około 170km. Przejechałem w trasie około 70km, zaparkowałem na sporym pochyleniu bocznym (w stronę kierowcy), Po ruszeniu w drogę powrotną po około 10km pokazał się błąd. Opisuje bo może być to istotne, a może nie mieć związku. Skasowałem sam błąd i wlałem dodatek na wtryski.
Auto bez gazu, zrobiłem nim od jego zakupu w marcu około 7000km. Tylko benzyna. Silnik, jak w opisie, 1,4, 1368cm3.
Brak objawów typu szarpanie, podwyższone spalanie itp, auto pali w okolicach 5,8 do 7, zależnie czy akurat robię tylko miasto (3,5km do pracy) czy się gdzieś bujnę dalej (minimalne w trasie to 4,9 litra, za tirem, 80km/h licznikowo, na letnich oponach, bez klimy). Auto nie bierze oleju, przebieg około 54k. Poprzedni właściciel, starsza kobieta, robiła tym autem przez 4 lata po około 5k rocznie.
Obecnie z pierwszego paliwa, które by potencjalnie coś mogło zaszkodzić lub by coś z nim było nie tak, jest może 1/4, reszta to dotankowana 95, też z tej samej stacji Orlen.
Miałem 2 wizyty w ASO w Długołęce:
1) Po skasowaniu błędu, jak wyskoczył ponownie, przez niezależny warsztat, błąd nie zdążył się pojawić ponownie (wyskakuje po około 150km od skasowania), nie skasowali mnie, podejrzenie na paliwo lub sondę przed katem
2) Kolejna wizyta już z błędem na desce, zrobili reset adaptacji, po tym godzinę auto chodziło na wolnych obrotach i 40km powrót do domu. Podejrzenia ponownie na paliwo, sondę przed katem. Po powrocie do domu Car Scanner w teście emisji spalin pokazywał wszystko ok, obecnie, ok 40km później, pokazuje nieudany test EGR, Katalizatora, grzałki sondy i czegoś jeszcze, już nie pamiętam. Czyli za około 80km pewnie wyskoczy błąd ponownie. Na razie brak błędów w pamięci.
Przetestuję jeszcze kolejne tankowanie na Shellu, jak bardziej wyjeżdżę paliwo.
Co do wykresów napięcia, pierwsza sonda rysuje sinusoidę max 0,7V, druga przy stałych obrotach pokazuje praktycznie stałą wartość. Skoczy dopiero jak się doda gazu na np 2000 obrotów. Kable całe.
-
Maniekdg
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 08 lut 2024 10:15
- Lokalizacja: DG
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2017, m
Re: Słynny błąd p2096
Wojewoda82 u mnie jest bardzo podobnie, problem p2096 pojawia od mniej więcej miesiąca, Auto jeździ bez zarzutu zarówno na PB jak i LPG(przebieg 82k z czego połowa na LPG/ rocznik 2017). Do tej pory nie było żadnych błędów. Dwa razy już kasowałem check ale właśnie po kilkuset km powraca. Nie wiem czy u mnie też może to być kwestia PB bo w zasadzie jeżdżę na LPG. Co radzicie w sytuacji kiedy nic poza kontrolką się nie dzieje?
-
Wojewoda82
- Klubowicz
- Posty: 72
- Dołączył(a): 09 kwi 2023 08:57
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1368 Pb 100KM
2018, M + Smart Plus
Re: Słynny błąd p2096
U mnie skończyło się wymianą katalizatora na nowy, więcej w wątku:
viewtopic.php?f=36&t=12327&p=216906#p216906
Miałem uszkodzenie mechaniczne, jakby wyżarty czy tam wysypany częściowo katalizator (dwa wybrakowania, ale nie widziałem zdjęć, kat poszedł do KIA do analizy), więc spaliny przelatywały przez za małą powierzchnię aktywną stąd dużo tlenu, co wykrywała sonda (nie nadążało dopalać skutecznie resztek spalin).
Ale u mnie jest tylko PB, u Ciebie jest też LPG, ja bym zacisnął zęby i pojeździł cały bak na PB. W ten sposób sprawdzisz, czy problem jest po stronie np wtryskiwaczy LPG (i ogólnie instalacji gazowej), czy jednak bardziej jest to katalizator lub sonda.
Jeśli wyjdzie na PB też błąd, to proponuję u jakiegoś mechanika zaglądnąć po odkręceniu sondy przed katem, do wkładu katalizatora, czy jest nieuszkodzony.
U mnie błąd pokazywał się co około 150km.
PS, o zgrozo, pracuję w fabryce katalizatorów, powlekamy masą katalityczną wkłady ceramiczne i metalowe (katalizatory) i z węglika krzemu (DPF)), więc posiadam jakąś tam wiedzę na temat działania katalizatora.
viewtopic.php?f=36&t=12327&p=216906#p216906
Miałem uszkodzenie mechaniczne, jakby wyżarty czy tam wysypany częściowo katalizator (dwa wybrakowania, ale nie widziałem zdjęć, kat poszedł do KIA do analizy), więc spaliny przelatywały przez za małą powierzchnię aktywną stąd dużo tlenu, co wykrywała sonda (nie nadążało dopalać skutecznie resztek spalin).
Ale u mnie jest tylko PB, u Ciebie jest też LPG, ja bym zacisnął zęby i pojeździł cały bak na PB. W ten sposób sprawdzisz, czy problem jest po stronie np wtryskiwaczy LPG (i ogólnie instalacji gazowej), czy jednak bardziej jest to katalizator lub sonda.
Jeśli wyjdzie na PB też błąd, to proponuję u jakiegoś mechanika zaglądnąć po odkręceniu sondy przed katem, do wkładu katalizatora, czy jest nieuszkodzony.
U mnie błąd pokazywał się co około 150km.
PS, o zgrozo, pracuję w fabryce katalizatorów, powlekamy masą katalityczną wkłady ceramiczne i metalowe (katalizatory) i z węglika krzemu (DPF)), więc posiadam jakąś tam wiedzę na temat działania katalizatora.
-
matmix1
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 18 lip 2024 17:47
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1400 Pb 100KM
2017, M
Re: Słynny błąd p2096
Panowie, pozwólcie, że trochę odgrzeję temat.
Mianowicie jakoś od dwóch tygodni borykam się z powracającą kontrolką "check engine" w mojej "kijance" i błędem P2096.
Kontrolka zaświeciła się przy przebiegu ok. 98 tys. km. Za pomocą aplikacji CarScanner i interfejsu ELM327 sprawdziłem, że historia błędów zawiera błąd P2096.
Poniżej zrzut ekranowy z aplikacji.


https://drive.google.com/file/d/1yH6pmdMOnEvyZT3OGZmqu8Ybwq9tq5n_/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/1C-FX3_ftAoiO3Dz16fiVHs4E3bB8dxyn/view?usp=drive_link
Po przeczytaniu informacji/objawów z linku, do którego odsyłała aplikacja https://autonevodpl.com/obd2-codes/p2096
uznałem, że oprócz kontrolki, nic innego się nie dzieje - żadnej zwiększonej emisji spalin, brak większego spalania, brak spadku mocy.
Sprawdziłem też pod maską czy okablowanie jest w porządku. Dodatkowo w aplikacji odczyt z obu czujników podawał wartości pomiędzy 0.1-0.9V.
Stwierdziłem, że wykasuję błąd i zobaczę czy wróci.
Po przejechaniu kolejnych 200 km, kontrolka znowu się pojawiła.
Tym razem, po lekturze innych artykułów znalezionych w internecie oraz przejrzeniu kilku filmów na youtube, jak ewentualnie sprawdzić czy sondy są sprawne, postanowiłem wykonać pomiar rezystancji grzałek oraz zarejestrować przebiegi za pomocą aplikacji (pomiar napięcia i częstotliwości multimetrem okazał się niemożliwy bez inwazyjnego naruszenia złącza sondy, dlatego odpuściłem tą formę). Jeśli chodzi o zmierzoną rezystancję to na sondzie przed katalizatorem wynosiła ok. 5 ohm, a na sondzie za katalizatorem ok. 10 ohm.
Poniżej kolejne zrzuty ekranowe i nagranie przebiegów podczas jazdy samochowem.


https://drive.google.com/file/d/1u_F_jRUoqZYVtl9eDPBJXujsTzln3AMm/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/1mA65wH6r4Qv4SCxVODNtvZYBDkVo2LPE/view?usp=drive_link
https://youtu.be/ePom4yl9pCk
Czy ktoś z doświadczonych forumowiczów byłby uprzejmy przeanalizować zamieszczony materiał i poradzić coś w tym temacie? Czy któraś z sond wskazuje na jej uszkodzenie? (Według mnie nie). Czytałem, że zbliżone przebiegi obydwu sond, wskazywałyby na uszkodzenie katalizatora, ale tutaj chyba tak nie jest.
Na marginesie dodam, bo przypomniało mi się, że zanim po raz pierwszy pojawiła się kontrolka "check engine" z kodem p2096, robiłem ozonowanie klimy. Kolega z pracy powiedział że ma ozonator i dwa razy do roku ozonu klimę przez 15 min na zamkniętym obiegu. Też tak zrobiłem. Później pojawił się błąd z sondą. Pewnie nie ma związku, ale wolałem dopisać te informację;)
Mianowicie jakoś od dwóch tygodni borykam się z powracającą kontrolką "check engine" w mojej "kijance" i błędem P2096.
Kontrolka zaświeciła się przy przebiegu ok. 98 tys. km. Za pomocą aplikacji CarScanner i interfejsu ELM327 sprawdziłem, że historia błędów zawiera błąd P2096.
Poniżej zrzut ekranowy z aplikacji.
https://drive.google.com/file/d/1yH6pmdMOnEvyZT3OGZmqu8Ybwq9tq5n_/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/1C-FX3_ftAoiO3Dz16fiVHs4E3bB8dxyn/view?usp=drive_link
Po przeczytaniu informacji/objawów z linku, do którego odsyłała aplikacja https://autonevodpl.com/obd2-codes/p2096
uznałem, że oprócz kontrolki, nic innego się nie dzieje - żadnej zwiększonej emisji spalin, brak większego spalania, brak spadku mocy.
Sprawdziłem też pod maską czy okablowanie jest w porządku. Dodatkowo w aplikacji odczyt z obu czujników podawał wartości pomiędzy 0.1-0.9V.
Stwierdziłem, że wykasuję błąd i zobaczę czy wróci.
Po przejechaniu kolejnych 200 km, kontrolka znowu się pojawiła.
Tym razem, po lekturze innych artykułów znalezionych w internecie oraz przejrzeniu kilku filmów na youtube, jak ewentualnie sprawdzić czy sondy są sprawne, postanowiłem wykonać pomiar rezystancji grzałek oraz zarejestrować przebiegi za pomocą aplikacji (pomiar napięcia i częstotliwości multimetrem okazał się niemożliwy bez inwazyjnego naruszenia złącza sondy, dlatego odpuściłem tą formę). Jeśli chodzi o zmierzoną rezystancję to na sondzie przed katalizatorem wynosiła ok. 5 ohm, a na sondzie za katalizatorem ok. 10 ohm.
Poniżej kolejne zrzuty ekranowe i nagranie przebiegów podczas jazdy samochowem.
https://drive.google.com/file/d/1u_F_jRUoqZYVtl9eDPBJXujsTzln3AMm/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/1mA65wH6r4Qv4SCxVODNtvZYBDkVo2LPE/view?usp=drive_link
https://youtu.be/ePom4yl9pCk
Czy ktoś z doświadczonych forumowiczów byłby uprzejmy przeanalizować zamieszczony materiał i poradzić coś w tym temacie? Czy któraś z sond wskazuje na jej uszkodzenie? (Według mnie nie). Czytałem, że zbliżone przebiegi obydwu sond, wskazywałyby na uszkodzenie katalizatora, ale tutaj chyba tak nie jest.
Na marginesie dodam, bo przypomniało mi się, że zanim po raz pierwszy pojawiła się kontrolka "check engine" z kodem p2096, robiłem ozonowanie klimy. Kolega z pracy powiedział że ma ozonator i dwa razy do roku ozonu klimę przez 15 min na zamkniętym obiegu. Też tak zrobiłem. Później pojawił się błąd z sondą. Pewnie nie ma związku, ale wolałem dopisać te informację;)
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Słynny błąd p2096
Niezły doktorat
Nie jestem mocny w diagnozowaniu sond ale jeżeli dobrze rozumiem logikę działania sonda->kat->sonda to ta przed katem ma dawac szybka odpowiedź i szybko korygować dawkę a ta za katem powinna chodzić powoli bo tak ma działać katalizator czyli dopalac (?). Na filmiku widać że ta za katem ma okresy że idzie płasko a potem chodzi tak szybko jak przed. I to mi się wydaje błędem. Czyli albo kat nie daje rady albo dawka paliwa jest tak duża że kat nie jest w stanie zniwelować jej wpływu ? Może ktoś mądrzejszy coś podpowie.

Nie jestem mocny w diagnozowaniu sond ale jeżeli dobrze rozumiem logikę działania sonda->kat->sonda to ta przed katem ma dawac szybka odpowiedź i szybko korygować dawkę a ta za katem powinna chodzić powoli bo tak ma działać katalizator czyli dopalac (?). Na filmiku widać że ta za katem ma okresy że idzie płasko a potem chodzi tak szybko jak przed. I to mi się wydaje błędem. Czyli albo kat nie daje rady albo dawka paliwa jest tak duża że kat nie jest w stanie zniwelować jej wpływu ? Może ktoś mądrzejszy coś podpowie.
-
peugeot206
- Brygadzista
- Posty: 99
- Dołączył(a): 15 maja 2024 04:05
- Lokalizacja: Łowicz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2018, M
Re: Słynny błąd p2096
Jak dla mnie to też druga sonda daje dziwny wykres. Dobrze działająca powinna dawać bardziej wyplaszczony wykres powyżej 0,5V. U Ciebie po rozgrzaniu (chyba) oscyluje bardziej jak ta przed kątem.
Mam kijankę z tym samym silnikiem to posępne mojego Elema i zobaczę jak u mnie wyglądają wykresy.
Mam kijankę z tym samym silnikiem to posępne mojego Elema i zobaczę jak u mnie wyglądają wykresy.
-
matmix1
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 18 lip 2024 17:47
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1400 Pb 100KM
2017, M
Re: Słynny błąd p2096
Dzięki Panowie za reakcję. Czekam zatem na wykresy z pomiarów.
W między czasie doszukałem się jeszcze takiego wątku na zagranicznym forum https://community.cartalk.com/t/bad-o2-sensor-or-cat-problem/167895/12, gdzie między innymi można zobaczyć nagranie z przebiegów obydwu sond działających poprawnie. Druga sonda rzeczywiście powinna dawać napięcie powyżej 0,6V i przebieg tego napięcia powinien być bardziej wypłaszczony - odwrotnie jest w moim przypadku
Sprawdzę u siebie jeszcze dwie rzeczy:
1. Układ wydechowy pod kątem nieszczelności.
@1. Nieszczelności brak jak na moje oko. Potwierdzę jeszcze za 3 tyg z mechanikiem który wymieni mi sprzęgło.
2. Zamienię sondy między sobą (na wtyczkach) - Na zagranicznym forum doradzili żeby przepiąć sondy między sobą i w ten sposób sprawdzić czy druga sonda działa poprawnie.
@2. Uświadomiłem sobie że w ten sposób sprawdziłby tylko poprawnie działająca instalację. Ale i tak nie da rady, bo złączki są kodowane.
Zrobiłem jeszcze zrzuty ekranowe dłuższych okresów przebiegów napięć obu sond przy stałych obrotach (powyżej 2000).
https://drive.google.com/file/d/1OJU1haTxASCbRg4K73yfhUwrX1jGe2PU/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1OImAqWu9aDtK_tMyS8t_r6s1DM7eHXPD/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1OHtHyMf1F592OnmR9wy6PhWScx46vJZo/view?usp=drivesdk
W między czasie doszukałem się jeszcze takiego wątku na zagranicznym forum https://community.cartalk.com/t/bad-o2-sensor-or-cat-problem/167895/12, gdzie między innymi można zobaczyć nagranie z przebiegów obydwu sond działających poprawnie. Druga sonda rzeczywiście powinna dawać napięcie powyżej 0,6V i przebieg tego napięcia powinien być bardziej wypłaszczony - odwrotnie jest w moim przypadku

Sprawdzę u siebie jeszcze dwie rzeczy:
1. Układ wydechowy pod kątem nieszczelności.
@1. Nieszczelności brak jak na moje oko. Potwierdzę jeszcze za 3 tyg z mechanikiem który wymieni mi sprzęgło.
2. Zamienię sondy między sobą (na wtyczkach) - Na zagranicznym forum doradzili żeby przepiąć sondy między sobą i w ten sposób sprawdzić czy druga sonda działa poprawnie.
@2. Uświadomiłem sobie że w ten sposób sprawdziłby tylko poprawnie działająca instalację. Ale i tak nie da rady, bo złączki są kodowane.
Zrobiłem jeszcze zrzuty ekranowe dłuższych okresów przebiegów napięć obu sond przy stałych obrotach (powyżej 2000).
https://drive.google.com/file/d/1OJU1haTxASCbRg4K73yfhUwrX1jGe2PU/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1OImAqWu9aDtK_tMyS8t_r6s1DM7eHXPD/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1OHtHyMf1F592OnmR9wy6PhWScx46vJZo/view?usp=drivesdk
-
peugeot206
- Brygadzista
- Posty: 99
- Dołączył(a): 15 maja 2024 04:05
- Lokalizacja: Łowicz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2018, M
Re: Słynny błąd p2096
Filmiku nie mam ale zrobiłem screenshoty.
Po odpaleniu zimnego auta pierwsza sonda oscyluje w zakresie 0,1-0,8V druga pokazuje stałe napięcie 0,4V.
https://drive.google.com/file/d/1wJyfhb ... p=drivesdk
Po przejechaniu parudziesięciu metrów sonda druga zaczęła pracować. Przy jednostajnej jeździe pierwsza oscyluje 0,1V - 0,7V druga stałe napięcie 0,7V, linia wykresu jest praktycznie prosta.
https://drive.google.com/file/d/1wQ3Qo0 ... p=drivesdk
Po puszczeniu gazu obie sondy wskazują 0V. Sterownik nie podaje paliwa.
https://drive.google.com/file/d/1w_yaiX ... p=drivesdk
Po wciśnięciu gazu wskazania wracają tak jak w drugim wypadku.
https://drive.google.com/file/d/1wf2Wh4 ... p=drivesdk
Więc u Ciebie chyba druga sonda do sprawdzenia.
Tak przy okazji.
Czym nagrywałeś filmik z pracą sond? Z tego programy czy jakimś zewnętrznym?
Po odpaleniu zimnego auta pierwsza sonda oscyluje w zakresie 0,1-0,8V druga pokazuje stałe napięcie 0,4V.
https://drive.google.com/file/d/1wJyfhb ... p=drivesdk
Po przejechaniu parudziesięciu metrów sonda druga zaczęła pracować. Przy jednostajnej jeździe pierwsza oscyluje 0,1V - 0,7V druga stałe napięcie 0,7V, linia wykresu jest praktycznie prosta.
https://drive.google.com/file/d/1wQ3Qo0 ... p=drivesdk
Po puszczeniu gazu obie sondy wskazują 0V. Sterownik nie podaje paliwa.
https://drive.google.com/file/d/1w_yaiX ... p=drivesdk
Po wciśnięciu gazu wskazania wracają tak jak w drugim wypadku.
https://drive.google.com/file/d/1wf2Wh4 ... p=drivesdk
Więc u Ciebie chyba druga sonda do sprawdzenia.
Tak przy okazji.
Czym nagrywałeś filmik z pracą sond? Z tego programy czy jakimś zewnętrznym?
-
Piejar
- Kierownik
- Posty: 561
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Słynny błąd p2096
Pamiętajcie że sondy muszą się nagrzać i dopiero wtedy ich wskazania są sensowne. Zamiana wtyczek nic nie da, zamiana sond już tak. Jak znajdę czas to zrobię jakieś zrzuty z mojej C3.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Błąd P0807
przez patrykjm3 » 04 kwi 2022 12:13 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 7 Odpowiedzi / 5105 Wyświetlone
- Ostatni post przez patrykjm3
07 kwi 2022 03:32
-
Błąd P0807
-
-
Błąd P0016 i P0420
przez dominiss1990 » 30 gru 2022 10:39 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4360 Wyświetlone
- Ostatni post przez dominiss1990
02 sty 2023 06:41
-
Błąd P0016 i P0420
-
-
Mrugający błąd silnika
przez KiaBN » 13 sie 2020 20:25 w Tipsy i triksy ... - 18 Odpowiedzi / 15769 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
26 mar 2022 21:01
-
Mrugający błąd silnika
-
-
Kia Ceed II 1.6 GDI 2012 – Błąd P2191
przez zygjux » 10 cze 2025 19:58 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 79 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
11 cze 2025 05:31
-
Kia Ceed II 1.6 GDI 2012 – Błąd P2191
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości