Przegonienie/przedmuchanie disela - kontrola dymomierzem
Napisane: 16 gru 2018 12:39
Witajcie po dłuższej przerwie. W planach już miałem być z nowym samochodem (też ceedem) ale różne okoliczności sprawiły, że dalej wożę się zasłużonym pro_ceedem (jak na swój wiek i przebieg to trzeba przyznać, że dobrze się trzyma ).
Niestety po 9 latach nie przeszedłem przeglądu rejestracyjnego bo kontrola dymomierzem wykazała, że mój diesel 1,6 CRDi za bardzo dymi.
Niestety jeżdżę od 2 lat głównie po mieście, a w trasę jadę raz na 1-2 miesiące.
Przy kontroli próbowali przedmuchać zanieczyszczenia kilkukrotnie, ale nic to nie dało.
Dostałem wynik negatywny (4,5 zamiast 1,5 bo to niby norma - ale kompletnie nie wiem czego i jak).
Jako poradę dostałem propozycję wybrania się na autostradę i jeździć na wysokich obrotach (ok. 3 tys) tak aby porządnie usunąć zanieczyszczenia z układu. Podobno w większości przypadków pomaga takie coś.
I tu pytania do was:
1. czy faktycznie dłuższa jazda autostradą na wysokich obrotach (ok. 3 tys i więcej - silnik 1,6 CRDi, 115 KM, fabrycznie bez DPF), pomoże w takiej sytuacji?
2. Jeżeli pkt. 1 nie pomoże to co i gdzie powinienem wyczyścić/wymienić?
3. Lepiej taki przejazd autostradą zrobić bezpośrednio przed wizytą na przeglądzie rejestracyjnym, czy to nie ma znaczenia?
4. Gdzie sprawdzę jaką normę EURO spełnia mój model? Bo na internecie wyszukuje mi, że jest to EURO 4 albo 5 i nie mam pewności.
5. jakie są wartości, które muszą być wykazane na przeglądzie rejestracyjnym? Tzn, co to jest to 1,5 o którym mi Pan mówił i pokazywał jak u mnie jest 1,4? W internecie nie znajduję takich
6. Jak modelowo powinna przebiegać na przeglądzie rejestracyjnym kontrola zadymienia w dieslu? U mnie pan ostro gazował (dużo ciemnego dymu leciało), czekał na luzie i potem gaz - i tak z 3-4 razy (wcześniej przez dłuższą chwilę starał się oczyścić zanieczyszczenia bez pomiaru - w ten sam sposób).
7. w ciągu 14 dni mam ponownie stawić się na kontrolę - taktycznie lepiej to zrobić szybciej czy poczekać na ostatni 14 dniowy termin? Chodzi mi o to, czy jak znów się nie uda, to czy będę miał jeszcze ew. czas coś zrobić, aby nie uziemić auta, czy jak zrobią ponowną kontrolę to już samochód niedopuszczony do ruchu (niezależnie od tego, że nie minął 14 dniowy termin).
8. Jakieś porady od doświadczonych i obytych w temacie??
Niestety po 9 latach nie przeszedłem przeglądu rejestracyjnego bo kontrola dymomierzem wykazała, że mój diesel 1,6 CRDi za bardzo dymi.
Niestety jeżdżę od 2 lat głównie po mieście, a w trasę jadę raz na 1-2 miesiące.
Przy kontroli próbowali przedmuchać zanieczyszczenia kilkukrotnie, ale nic to nie dało.
Dostałem wynik negatywny (4,5 zamiast 1,5 bo to niby norma - ale kompletnie nie wiem czego i jak).
Jako poradę dostałem propozycję wybrania się na autostradę i jeździć na wysokich obrotach (ok. 3 tys) tak aby porządnie usunąć zanieczyszczenia z układu. Podobno w większości przypadków pomaga takie coś.
I tu pytania do was:
1. czy faktycznie dłuższa jazda autostradą na wysokich obrotach (ok. 3 tys i więcej - silnik 1,6 CRDi, 115 KM, fabrycznie bez DPF), pomoże w takiej sytuacji?
2. Jeżeli pkt. 1 nie pomoże to co i gdzie powinienem wyczyścić/wymienić?
3. Lepiej taki przejazd autostradą zrobić bezpośrednio przed wizytą na przeglądzie rejestracyjnym, czy to nie ma znaczenia?
4. Gdzie sprawdzę jaką normę EURO spełnia mój model? Bo na internecie wyszukuje mi, że jest to EURO 4 albo 5 i nie mam pewności.
5. jakie są wartości, które muszą być wykazane na przeglądzie rejestracyjnym? Tzn, co to jest to 1,5 o którym mi Pan mówił i pokazywał jak u mnie jest 1,4? W internecie nie znajduję takich
6. Jak modelowo powinna przebiegać na przeglądzie rejestracyjnym kontrola zadymienia w dieslu? U mnie pan ostro gazował (dużo ciemnego dymu leciało), czekał na luzie i potem gaz - i tak z 3-4 razy (wcześniej przez dłuższą chwilę starał się oczyścić zanieczyszczenia bez pomiaru - w ten sam sposób).
7. w ciągu 14 dni mam ponownie stawić się na kontrolę - taktycznie lepiej to zrobić szybciej czy poczekać na ostatni 14 dniowy termin? Chodzi mi o to, czy jak znów się nie uda, to czy będę miał jeszcze ew. czas coś zrobić, aby nie uziemić auta, czy jak zrobią ponowną kontrolę to już samochód niedopuszczony do ruchu (niezależnie od tego, że nie minął 14 dniowy termin).
8. Jakieś porady od doświadczonych i obytych w temacie??