Raporty z jazd - Kia Cee´d 1.6 CRDI

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Lubią ten wątek: Bing [Bot]
Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
IrKo
Kierownik
 
Posty: 382
Dołączył(a): 15 lis 2007 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, M

Raporty z jazd - Kia Cee´d 1.6 CRDI

04 lut 2008 08:02


kostel
 

04 lut 2008 08:16

opinia czytelnika artykułu.....cyt

Jeździłem KIA i ASTRĄ Classic II 1,7 CDTI...

Kupiełm Astrę i żałuję - jedyny plus to silnik - reszta (produkowana w Gliwicach) to po prostu masakra...Hamulce - porażka - do tego włączający się ABS nawet przy lekkim przyhamowaniu... Trzeszczy, skrzypi, buczy - według serwisu - TEN TYP TAK MA!!! (mam to na piśmie). GM POLSKA "zrzuca na drzewo" czyli - zapłaciłeś - to teraz jesteś frajer... Gdybym miał teraz decydować bez wahania wybrałbym KIE - o niebo lepsze wyposażenie w tej samej cenie a parametry jezdne - prawie identyczne.... Ostrzegam - miła obsługa przy kupnie to nie wszystko...

MikeTNK
 

04 lut 2008 09:49

Nieskromnie napiszę, iż jam jako pierwszy informację taką zamieścił w poniższym temacie:
http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=1014

misiek1
 

04 lut 2008 18:20

kostel, nie wiem na jaką Astrę trafiłeś-ja zamieniłem Ceeda na Astrę i w końcu jestem zadowolony.Nic nie trzeszczy,nie stuka,ABS włącza się dużo później niż w Ceedzie.Zeskanuj to pismo,bo jestem bardzo ciekaw( o ile je w ogóle masz.... 8-) )

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

04 lut 2008 18:44

misiek1 napisał(a):ABS włącza się dużo później niż w Ceedzie.


Ejże, to nie jest kwestia ABS, a kwestia opon. Na słabych oponach ABS będzie włączał się częściej, na tych o lepszej przyczepności później. To nie jest tak, że ABS jest inny, a po prostu inna może być przyczepność determinowana oponami właśnie, nawierzchnią czy temperaturą, a jest tak, gdyż ABS po prostu nie dopuszcza do zablokowania kół, nic więcej.
Wojtek Piszczek

misiek1
 

04 lut 2008 20:40

wpiszczek-masz rację,ale w niektórych samochodach ABS włącza się trochę nadgorliwie.Te auta mają dobrą sterowność,ale trochę dłuższą drogę hamowania.W Fabii np.ABS jest właśnie trochę nadgorliwy i fatalnie się hamuje na bardzo śliskiej nawierzchni lub tzw.tarkach.Ja osobiście wolę,jak ABS włącza się późno nawet kosztem ninimalnej utraty sterowności,bo wtedy droga hamowania jest lepsza.Mówię tu oczywiście o samochodach ze sprawnymi amortyzatorami i na dobrych oponach.

Avatar użytkownika
wpiszczek
Nadworny Informatyk
 
Posty: 510
Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
Lokalizacja: PZ

04 lut 2008 21:09

misiek1 napisał(a):wpiszczek-masz rację,ale w niektórych samochodach ABS włącza się trochę nadgorliwie.Te auta mają dobrą sterowność,ale trochę dłuższą drogę hamowania.W Fabii np.ABS jest właśnie trochę nadgorliwy i fatalnie się hamuje na bardzo śliskiej nawierzchni lub tzw.tarkach.Ja osobiście wolę,jak ABS włącza się późno nawet kosztem ninimalnej utraty sterowności,bo wtedy droga hamowania jest lepsza.Mówię tu oczywiście o samochodach ze sprawnymi amortyzatorami i na dobrych oponach.


OK, może tak być - ostatecznie ABS monitoruje również różnicę obrotów pomiędzy kołami, a w tym przypadku konieczna jest pewien próg, przy którym ABS się włącza. Niemniej trzeba zauważyć, że na tarce, żwirze czy przyprószonej śniegiem nawierzchni hamować z ABSem będzie się gorzej, niż bez niego, to normalne. Niemniej bez względu na powyższe, jeżeli istnieją różnice w wartościach progowych załączania ABS, to i tak są one zasadniczo niezauważalne zważywszy na to, jak o wiele mocniejszym czynnikiem jest przyczepność i od czego ona zależy. A, i wiele jeszcze zależy od tego, jaka to generacja ABS - starsze miały właśnie taką bezwładność zadziałania (np. moja VectraA tak miała), nowoczesne włączają się szybciej ale są bardziej precyzyjne.
Wojtek Piszczek

Boski
 

04 lut 2008 22:18

ja tam na astrę na pewno bym nie zamienił choć to chyba dobry samochód. Przede wszystkim za mało miejsca w środku a po drugie niewspólmiernie drogi do wyposażenia Pozdro

KfB
 

05 mar 2008 14:49

Też przymierzałem się do zakupu Astry. Teraz czekam na Ceeda SW. Po chwilowym zauroczeniu Astrą doszedłem do wniosku, że płacę za golaska o wewnętrznym wyposażeniu niczym nie różniącym się od wersji I. Za tę samą kasę wolę autko na poziomie, z wyposażeniem i współczesnym desingu.

e2rdo
 

05 mar 2008 18:48

KfB napisał(a):Też przymierzałem się do zakupu Astry. Teraz czekam na Ceeda SW. Po chwilowym zauroczeniu Astrą doszedłem do wniosku, że płacę za golaska o wewnętrznym wyposażeniu niczym nie różniącym się od wersji I. Za tę samą kasę wolę autko na poziomie, z wyposażeniem i współczesnym desingu.

ja chciałem astre II
ale przekonało mnie to że astra jest samochodem o konstrukcji z 1998 roku
a ceed z 2006 ;]
a nowa nie podoba mi sie wcale ;)

co do artykułu to doczytałem do fragmentu gdzie stwierdzono że opłaca sie przy dużych przebiegach rocznych
jak wyliczyłem sobie różnice na pewnej stronce zwróciłoby mi się to dopiero po prawie 9 latach...

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl