[C1 i C1FL] Automat
Moderator: Żandarmeria
-
teon
-
surtoip
-
teon
Nie ma sprzęgła. Ma przekładnie hydrokinetyczną która pełni role sprzęgła, dlatego mówi się że jest to sprzęgło hydrokinetyczne. Wiadomo awaria może nastąpić z w powodu przeciążenia a tym samym chodzi o ciepło. Ale też trzeba pamiętać że skrzynia powinna się wtedy przełączyć w stan awaryjny i silnik też, obcinając obroty. Nie wiem czym się tu stresować i od razu kogoś mieszać z błotem podważając wszystko co napisał. Wszystko da się załatwić tylko wydaje mi się że w automacie o to trudniej podczas normalnego użytkowania a tym bardziej gdy czytam o problemach z palącym się sprzęgłem w benzynkach. A co do przykładu, który podałeś raczej nikt tak nie robi, szczególnie jeżeli zapoznał się z instrukcją samochodu.
-
surtoip
to ja dodam rowniez ze z tego co przeczytalem to to "sprzeglo" - czyli cos co zesprzegla a wiec laczy naped z silnikiem - bo tak rozumiem pojecie sprzegla, moze przeniesc duzo wieksze przeciazenia niz zwykle sprzegla i dlatego mysle ze spokojnie w gorach sobie poradzi.
A co do mieszania z blotem to nie mialem takiego zamiaru i zakwestionowalem tylko jedno zdanie. Wg. nalezy mowic precyzyjnie. Bez "sprzegla" musialoby cos byc polaczone na stale z silnikiem.
A co do mieszania z blotem to nie mialem takiego zamiaru i zakwestionowalem tylko jedno zdanie. Wg. nalezy mowic precyzyjnie. Bez "sprzegla" musialoby cos byc polaczone na stale z silnikiem.
-
teon
Ok. Może trochę się zagalopowałem w pisaniu i określeniu braku sprzęgła tarczowego. Więc faktycznie przekładnie hydrokinetyczną trzeba nazwać sprzęgłem. No to coś z tej dyskusji konstruktywnego się wykluło. Mam nadzieje, że dzięki temu wątkowi, niewielkie grono AUTOMATOmaniaków się powiększy o kolejne osoby.
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
"dzięki temu wątkowi, niewielkie grono AUTOMATOmaniaków" zostało zdegustowane i zażenowane kolejną pyskówką na tym forum
A zaczęło się od niefortunnego zwrotu:
Może trochę empatii ?
A zaczęło się od niefortunnego zwrotu:
<span>surtoip</span> napisał(a):No niestety ale kolejny znawca sie znalazl
Może trochę empatii ?
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
teon
Dlatego następnym razem starajmy się rozmawiać na argumenty, przekonując do swoich racji. Bez tego zwrotu dużo lepiej wątek by wyglądał, a skończyłoby się w tym samym miejscu i na tych samych konkluzjach. Później człowiek który się waha i zastanawia nad zakupem automatu po przeczytaniu tego tematu dalej nie wie czy warto czy nie warto i czy ten który udzielał mu odpowiedzi na nurtujące go pytania, miał rację czy jest kompletnie zielony. Pozdrawiam, jeżeli kogoś uraził ton moich postów przepraszam, i postanawiam poprawę. (P.S. Postaram się więcej nie nabijać takimi postami licznika i zaśmiecać wątku.)
-
surtoip
teon napisał(a):Ok. MoÂże trochĂŞ siĂŞ zagalopowaÂłem w pisaniu i okreÂśleniu braku sprzĂŞgÂła tarczowego. WiĂŞc faktycznie przekÂładnie hydrokinetycznÂą trzeba nazwaĂŚ sprzĂŞgÂłem. No to coÂś z tej dyskusji konstruktywnego siĂŞ wykluÂło. Mam nadzieje, Âże dziĂŞki temu wÂątkowi, niewielkie grono AUTOMATOmaniakĂłw siĂŞ powiĂŞkszy o kolejne osoby.
zgadzam sie z Toba
I nie przesadzajcie juz ze kolejna pyskowka sie wyklula. W koncu forum jest od rozmowy a za niefortunne stwierdzenie przepraszam.
A tych co chca sie dowiedziec wiecej o automacie z cee'da to zapraszam do pliku ponizej
http://cars.pdfki.com/kia/ceed/docs/sys ... k(20061015).pdf
Sam wiedze czerpalem z tego miejsca
-
awebiozo4000
Chętnie udostępnie auto do jazdy, ale masz trochę daleko. Chyba, że będziesz w pobliżu to zapraszam. Poczytaj moje posty a w razie pytań - e-mail
I to lubię w takich społecznościach. Rzeczywiście mała szansa, że się pofatyguję, ale wielki dzięki za życzliwość.
http://cars.pdfki.com
Fajna stonka. Dzięki za linka. Kilka z tych plików juz znalazłem, ale w rożnych dziwnych miejscach, a tu wszystko w jednym .
Dzisiaj ostatecznie rozmawiałem z dilerami i nie wygląda to dobrze. Nie mam szans na zamówienie samochodu według własnego upodobania, bo nikt nie zagwarantuje, ze będzie możliwe wystawienie faktury na koniec listopada, a więc trzeba brać to co jest. I albo są wersje optimum i O+ z CRDI na co mnie nie stać albo w benzynie Comfort, co jest za ubogie jak dla mnie. O ESP już nawet nie myślę, szkoda szukać po salonach, Polsce daleko jeszcze do Europy. Tak więc, jeżeli i tak jestem pozbawiony wyboru to już wolę poczekać do końca listopada, może się napatoczy jakaś promocja czy wyprzedaż. A jeżeli nic nie znajdę to szkoda gadać, wypinam się na wszystko i kupuję Pandę
-
teon
wydaje mi się że możesz powalczyć u dealera z zakopanego. Jest tam Crdi, który zalega u niego już od początku lutego więc może mógłbyś coś wynegocjować. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6212791
Już 4500 zniżki oraz czujniki,alarm,ubezpieczenie od ręki jak pogadasz to wyciągniesz jeszcze z 1000-2000 upustu oraz jakieś gratisy dywaniki matę bagażnika, opony zimowe itp. Tylko abyś w desperacji nie kupił jakiegoś auta z zautomatyzowaną skrzynia biegów i pojedynczym sprzęgłem bo to padaka i będziesz się z tym męczyć.
Już 4500 zniżki oraz czujniki,alarm,ubezpieczenie od ręki jak pogadasz to wyciągniesz jeszcze z 1000-2000 upustu oraz jakieś gratisy dywaniki matę bagażnika, opony zimowe itp. Tylko abyś w desperacji nie kupił jakiegoś auta z zautomatyzowaną skrzynia biegów i pojedynczym sprzęgłem bo to padaka i będziesz się z tym męczyć.
-
awebiozo4000
-
teon
-
RadaRes
Chłopaki jak rozumiem w CEEDzie jest tradycyjny automat??
Jeśli tak to o jakim sprzęgle wy rozmawiacie Nie ma żadnego sprzęgła, jest konwerter i jego można określić mianem sprzęgła ale to tak raczej potocznie.
A tak wogóle to przymierzam sie właśnie finansowo do zakupu tego koreańca w dieselu z automatem. Może ktoś widział w salonie obok siebie żeby stał taki "wynalazek" i sie nie chciał sprzedać chętnie bym ponegocjował
Jeśli tak to o jakim sprzęgle wy rozmawiacie Nie ma żadnego sprzęgła, jest konwerter i jego można określić mianem sprzęgła ale to tak raczej potocznie.
A tak wogóle to przymierzam sie właśnie finansowo do zakupu tego koreańca w dieselu z automatem. Może ktoś widział w salonie obok siebie żeby stał taki "wynalazek" i sie nie chciał sprzedać chętnie bym ponegocjował
-
teon
-
RadaRes
No tak a widziałeś może jak wygląda konwerter? Zapewniam Cię że ze zwykłym sprzęgłem nie ma on nic wspólnego. Po prostu tak jak pomiędzy zwykłą skrzynią a silinikiem jest sprzęgło to pomiędzy automatem a silinikiem jest konwerter.
Ja robiłem remont skrzyni w swoim T4 i oglądałem ją od środka, no i przy okazji nasłuchałem sie sporo.
Bardziej on przypomina turbine niż sprzęgło. W środku są takie łopaty które kręcą sie w oleju i powodują jego większe lub mniejsze ciśnienie.
To już sprzęgłem możnaby na siłe nazwać tarczki które są w skrzyni. Generalnie automat cały czas pracuje na poślizgu i na postoju gdy trzymasz hamulec moment przekazywany jest tak niski że auto stoi ale jak puścisz to zaczyna jechać a jak dodasz "momentu" prawą nogą to ma więcej siły
Polecam lekturę www.automat.pl oraz tamto forum
Widze że jeździsz automatem. Czy jeździsz typowo w mieście, jeśli tak to jakie spalanie? Czy w korkach czy nie? A może orientujesz sie jak z lockupem w tych skrzyniach, czy jest i kiedy sie załącza?
Pozdrawiam Radek.
Ja robiłem remont skrzyni w swoim T4 i oglądałem ją od środka, no i przy okazji nasłuchałem sie sporo.
Bardziej on przypomina turbine niż sprzęgło. W środku są takie łopaty które kręcą sie w oleju i powodują jego większe lub mniejsze ciśnienie.
To już sprzęgłem możnaby na siłe nazwać tarczki które są w skrzyni. Generalnie automat cały czas pracuje na poślizgu i na postoju gdy trzymasz hamulec moment przekazywany jest tak niski że auto stoi ale jak puścisz to zaczyna jechać a jak dodasz "momentu" prawą nogą to ma więcej siły
Polecam lekturę www.automat.pl oraz tamto forum
Widze że jeździsz automatem. Czy jeździsz typowo w mieście, jeśli tak to jakie spalanie? Czy w korkach czy nie? A może orientujesz sie jak z lockupem w tych skrzyniach, czy jest i kiedy sie załącza?
Pozdrawiam Radek.
-
jacek316
-
PrzemekK
RadaRes napisał(a): A tak wogóle to przymierzam sie właśnie finansowo do zakupu tego koreańca w dieselu z automatem. Może ktoś widział w salonie obok siebie żeby stał taki "wynalazek" i sie nie chciał sprzedać chętnie bym ponegocjował
Stoi jedna sztuka w Zakopanem w Salonie.
Nie jest rejestrowana. wypas ze skórą o ile pamiętam.
Niestety nie jest to SW bo sam bym ponegocjował.
Z tego co pamiętam dawali ogłoszenie na otomoto.
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
Zrobiłem 700 km. Trasa Poznań - Zawidów k/Zgorzelca i z powrotem. Na miejscu wypady do Frydlantu i Liberca (Aquapark Babylon).
Średnia szybkość - 64 km/h.
Średnie spalanie - 6,1 l/100
Nie przekraczałem 120 km/h.
2 osoby.
Silniczek bzykał sobie radośnie, klima, szum opon i RMF - super komfort.
Było ceedownie.
Średnia szybkość - 64 km/h.
Średnie spalanie - 6,1 l/100
Nie przekraczałem 120 km/h.
2 osoby.
Silniczek bzykał sobie radośnie, klima, szum opon i RMF - super komfort.
Było ceedownie.
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
wujekcybul
Re: dlaczego kupiliście ceeda?
teon napisał(a):-Wygląd
-Stosunek jakości do ceny
-Gwarancja
-Silnik który jest jest jednym z najlepszych w swojej klasie
-Jedyne auto w klasie które można za rozsądne pieniądze kupić z dieslem i automatem, który naprawdę jest dobry mimo 4 biegów.
Z tym automatem to pojechales To jest wyjatkowo przestazala konstrukcja i przy tak malaym silniku to szalu nei ma. Szkoda bo chetnie bym widzial autoamt w swoim ceedzie.
-
teon
Re: dlaczego kupiliście ceeda?
Jeździłeś chociaż tym autem z tym automatem? Przestarzała konstrukcja pod jakim względem? Chyba tylko ilości biegów. Nie jest to DSG ale klasyczny automat. Biegi zmienia szybko i płynnie jak na klasyczny automat. Na trasie trudno nadążyć osobie autem z manualem bez spinania się. Wbrew twoim przypuszczeniom turbo diesel naprawdę bardzo dobrze współpracuje z tą skrzynią z racji swojej charakterystyki. Małe pojemności silnika słabo spisują się z automatami, zgadzam się z tą uwagą ale tylko w przypadku benzyny wolnossącej bo ciut bardziej dynamiczna jazda takim autem powoduje redukcje a co za tym idzie zwiększony hałas.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 18910 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 13131 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 15052 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 13084 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
-
-
Manual czy automat DCT?
przez Axmell » 05 sie 2023 22:03 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 12512 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marco
09 sie 2023 07:31
-
Manual czy automat DCT?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości