Ciekawa rzecz, ponieważ mi powiedzieli, że 1,6 crdi jest nowocześniejszą jednostka niż 2,0 (m.in. łańcuszek zamiast paska), więc powinien być lepszy
Bo jest nowocześniejsza. Jednak rzecz tyczy się nie paska/łańcucha rozrządu (który będzie pewnie lepszy/trwalszy w 1.6), ale turbiny. Turbina w 2.0 jest duża, nawet w standardowym ustawieniu zbyt duża- stąd lag i turbodziura. W 1.6 turbina jest ta sama w obu wersjach 90ps i 115ps, przy czym jest to model, dedykowany raczej do silników celujących w okolice 90ps. Jednakże- mała, wysilona turbina ma tez swoje zalety- np. szybszą reakcje na gaz- zauważ, ze 1,6 bardzo ładnie i dynamicznie reaguje na gaz, a główna przyczyna tkwi właśnie w 'dobrze' dobranej turbinie.
Dlatego akurat w kwestii samej turbiny- 2.0 ma wytrzymalszą sprężarkę niż 1.6. Nijak się to ma do nowoczesności konstrukcji. Beczka 2.0D na 100% jest jeszcze wytrzymalszą konstrukcją:):):)
Swoją drogą- jeżeli 1.6 faktycznie ma jednomasówkę, to można nim osiągać, przy mniejszych nakładach, większe moce niż 2.0- problem jednak tkwi w osprzęcie- IC, układzie dolotowym, turbinie. Jednak te rzeczy jest łatwiej zmodyfikować niż znaleźć sensowną alternatywę dla sprzęgła w 2.0.