Turbina - ASO powiedzialo, ze zaczyna padac...

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
ticzer
 

26 kwi 2009 20:57

<span>Zemin</span> napisał(a):A i jeszcze z tego samego pewnego źródła wiem, żę jednostka 1.6 crdi jest mooocno wysilona!!!


Ciekawa rzecz, ponieważ mi powiedzieli, że 1,6 crdi jest nowocześniejszą jednostka niż 2,0 (m.in. łańcuszek zamiast paska), więc powinien być lepszy. Czyżby wtopa ???
:?

AUTOR WĄTKU
jumko
 

Re: Auto Demo - turbina, ASO powiedzialo, ze zaczyna padac..

26 kwi 2009 21:29

Zemin napisał(a):No więc jeśli turbina gwiżdże głośno (tak jak u mnei) to znaczy, żę albo byla źle wyważona fabrycznie, albo ukruszyła się jakaś łopatka, albo nadtopiła się jakaś łopatka!!! W tym wypadku nie mają innego wyjścia jak wymienic turbinę na gwarancji. Wiem to z zaufanego źródła w KIA.
Ponadto nigdzie nie jest napisane , żę należy grzać auto nim sie ruszy. Jest w instrukcji napisane ,ze należy po ciężkiej jeździe , agresywnej dynamicznei itp nie gasić od razu auta. Dzisiejsze oleje są tak nowoczesne , że nie trzeba grzać silnika, zapewniajadobre smarowanei od początku.
A i jeszcze z tego samego pewnego źródła wiem, żę jednostka 1.6 crdi jest mooocno wysilona!!! Silnik jest trwały jednak turbina za mała jak na tą jednostke.

Ja zgłaszałem wycie turbiny w serwisie. Narazie kazali jeździć. W przyszłm tygodniu zgłoszę to wadę oficjalnie i chcę dostać potwierdzenie na pismie


A czy mógłbyś podpytać swoje źródło o to czy sprzęgło w 1.6 DOHC nie jest czasem za słabe w stosunku do momentu siły z silnika? Będę wdzięczny :D

edit by stj - aby nie robić bałaganu w temacie, proszę na przyszłość korzystać z PW.

Avatar użytkownika
wroceed
Kierownik
 
Posty: 580
Dołączył(a): 02 kwi 2008 12:59
Lokalizacja: wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2019, L+BL2+AEB

27 kwi 2009 08:23

w nowym Auto Motor i Sport jest test długodystansowy Seata Altea dieselka (nie pamietam niestety jakiego) i mając na liczniku 45 tys. km. był już po wymianie turbiny i skrzyni DSG...

AUTOR WĄTKU
moon
 

27 kwi 2009 13:41

Ciekawa rzecz, ponieważ mi powiedzieli, że 1,6 crdi jest nowocześniejszą jednostka niż 2,0 (m.in. łańcuszek zamiast paska), więc powinien być lepszy


Bo jest nowocześniejsza. Jednak rzecz tyczy się nie paska/łańcucha rozrządu (który będzie pewnie lepszy/trwalszy w 1.6), ale turbiny. Turbina w 2.0 jest duża, nawet w standardowym ustawieniu zbyt duża- stąd lag i turbodziura. W 1.6 turbina jest ta sama w obu wersjach 90ps i 115ps, przy czym jest to model, dedykowany raczej do silników celujących w okolice 90ps. Jednakże- mała, wysilona turbina ma tez swoje zalety- np. szybszą reakcje na gaz- zauważ, ze 1,6 bardzo ładnie i dynamicznie reaguje na gaz, a główna przyczyna tkwi właśnie w 'dobrze' dobranej turbinie.
Dlatego akurat w kwestii samej turbiny- 2.0 ma wytrzymalszą sprężarkę niż 1.6. Nijak się to ma do nowoczesności konstrukcji. Beczka 2.0D na 100% jest jeszcze wytrzymalszą konstrukcją:):):)

Swoją drogą- jeżeli 1.6 faktycznie ma jednomasówkę, to można nim osiągać, przy mniejszych nakładach, większe moce niż 2.0- problem jednak tkwi w osprzęcie- IC, układzie dolotowym, turbinie. Jednak te rzeczy jest łatwiej zmodyfikować niż znaleźć sensowną alternatywę dla sprzęgła w 2.0.

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

Re: Auto Demo - turbina, ASO powiedzialo, ze zaczyna padac..

27 kwi 2009 17:03

Zemin napisał(a):
wujekcybul napisał(a):Pojechalem do ASO w Warszawie, diagnoza:

Parametry i praca turbiny bez zarzutu, ze wzgledu na glosna prace wymienili na gwarancji. Dzisiaj odbieram autko.



No więc jeśli turbina gwiżdże głośno (tak jak u mnie) to znaczy, że albo była źle wyważona fabrycznie, albo ukruszyła się jakaś łopatka, albo nadtopiła się jakaś łopatka!!! W tym wypadku nie mają innego wyjścia jak wymienić turbinę na gwarancji. Wiem to z zaufanego źródła w KIA.
Ponadto nigdzie nie jest napisane , że należy grzać auto nim się ruszy. Jest w instrukcji napisane ,ze należy po ciężkiej jeździe , agresywnej dynamicznej itp nie gasić od razu auta. Dzisiejsze oleje są tak nowoczesne , że nie trzeba grzać silnika, zapewniają dobre smarowanie od początku.
A i jeszcze z tego samego pewnego źródła wiem, żę jednostka 1.6 crdi jest mooocno wysilona!!! Silnik jest trwały jednak turbina za mała jak na tą jednostkę.

Ja zgłaszałem wycie turbiny w serwisie. Na razie kazali jeździć. W przyszłym tygodniu zgłoszę to wadę oficjalnie i chcę dostać potwierdzenie na piśmie


To super tylko, ze nowa wystarczyla na 2.000km i znowu jest to samo. Ciekawe co tym razem stwierdza?

AUTOR WĄTKU
kawanagila
 

27 kwi 2009 17:50

moim zdaniem, to że jest to wysilona jednostka nie znaczy, że będzie padac po 40tyś, tylko po 200tyś, a nie po 400.. ale dla turbiny ważniejsze od przebiegu jest sposób użytkowania auta, znam fiacika, co ma oryginalną turbinę w doblo 1.9jtd od 450tyś i wcale nie chce się psuc. ale to auto robi przebiegi w europie tylko na długich trasach. częste krótkie trasy, wystygnięcia i rozgrzania na pewno skracają jej żywotnośc, ale na pewno nie do 40 tyś.. najwyżej ceed nie będzie za dziesięc lat ulubionym autem sprowadzanym z za odry i miłośników chipsów :D

AUTOR WĄTKU
Darek_Korbik
 

Turbina

27 kwi 2009 19:57

U nas na razie prawie 70.000 km i narazie turbina bez zarzutu :)

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

Re: Turbina

28 kwi 2009 13:55

Darek_Korbik napisał(a):U nas na razie prawie 70.000 km i narazie turbina bez zarzutu :)


Turbina wymontowana i wyslana UWAGA nie do KIA tylko do Garreta. Lozyska, wirnik, wszystko jest ok. Podejrzewaja, ze byla seria wadliwych turbo, ktore sa w ceed. Bede informowal na biezaco. Dostalem samochod zastepczy.

AUTOR WĄTKU
lancer
 

28 kwi 2009 16:26

wujekcybul jaka jest dokładna data produkcji Twojego Proceeda ???

AUTOR WĄTKU
razor7
 

Re: Turbina

28 kwi 2009 17:55

wujekcybul napisał(a):
Darek_Korbik napisał(a):U nas na razie prawie 70.000 km i narazie turbina bez zarzutu :)


Turbina wymontowana i wyslana UWAGA nie do KIA tylko do Garreta. Lozyska, wirnik, wszystko jest ok. Podejrzewaja, ze byla seria wadliwych turbo, ktore sa w ceed. Bede informowal na biezaco. Dostalem samochod zastepczy.


wow....teraz jakaś nowa teoria będą zwalali na Garreta :), dobre.....

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

28 kwi 2009 18:54

lancer napisał(a):wujekcybul jaka jest dokładna data produkcji Twojego Proceeda ???



Nie wiem jeden z pierwszych. Styczen 2008.

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

Re: Turbina

28 kwi 2009 18:55

razor7 napisał(a):
wujekcybul napisał(a):
Darek_Korbik napisał(a):U nas na razie prawie 70.000 km i narazie turbina bez zarzutu :)


Turbina wymontowana i wyslana UWAGA nie do KIA tylko do Garreta. Lozyska, wirnik, wszystko jest ok. Podejrzewaja, ze byla seria wadliwych turbo, ktore sa w ceed. Bede informowal na biezaco. Dostalem samochod zastepczy.


wow....teraz jakaś nowa teoria będą zwalali na Garreta :), dobre.....


Tez tak podejrzewam trudno przeciez zeby sie popsula po 2000km.

AUTOR WĄTKU
razor7
 

06 maja 2009 16:28

cos słychac w sprawie turbinki ?

AUTOR WĄTKU
Rick
 

07 maja 2009 11:30

Też swojego kupiłem jako demo z Marvela ,duży upust, przebieg 20kkm, miał średnie spalanie na kompie 12.6 :? .
Jeżeli o mnie chodzi to poprostu oszuści zrobili mi przegląd jak go kupowałem, niestety nie sprawdziłem (bo i po co??) efekt-nie wymienione żadne filtry, olej czarna zupa, klima czarny syf z liśćmi. Wszystko zrobiłem jeszcze raz u siebie we wrocku. Czyli jak widać auto było katowane i dawali nim do wiwatu. Zrobiłem przez rok 24kkm zadbałem i wszystko gra: oleju nie bierze, turbo cichutkie, spalanie zadowalające- to naprawdę wytrzymałe jednostki, więc nie ma co panikować. A jak się zdarzy nietypowa usterka, to trudno każdego możne spotkać, ale to na pewno nie reguła.

AUTOR WĄTKU
novee
 

07 maja 2009 12:24

<span>Rick</span> napisał(a):Jeżeli o mnie chodzi to poprostu oszuści zrobili mi przegląd jak go kupowałem, niestety nie sprawdziłem (bo i po co??) efekt-nie wymienione żadne filtry, olej czarna zupa, klima czarny syf z liśćmi.

Ku%&*^a zajebisty sprzedawca, przytyrać, wycisnąć ile się da i heja na sprzedaż. A spalanie średnie 12,6 to musiał być but non stop w podłodze.

AUTOR WĄTKU
Rick
 

07 maja 2009 12:41

takiego spalania nie "udało" mi się osiągnąć!!

AUTOR WĄTKU
AdamB
 

08 maja 2009 08:13

w 1.6 90KM CRDI 12.6 spalanie, jakim sposobem ? :? 8)

AUTOR WĄTKU
zajcol
 

08 maja 2009 09:12

Wyjazd z salonu, but. Na najbliższych światłach nawrotka i but. Kolejne światła, nawrotka i but do salonu. Większość jazd testowych tak wygląda :-(.

AUTOR WĄTKU
DeeCann
 

08 maja 2009 10:15

Hehehe ... a teraz reke do gory ten/ta kto na jezdzie probnej chociaz na moment nie chcial sprawdzic "odejscia" :lol:
Sami sie do tego przyczyniamy ... i niestety kupujac demo trzeba sie z tym liczyc ze salon zrobi wszystko zeby go opchnac.
Ja obok kijany mialem na oku demo Bravo w full wersjii sportowej 1,4 t-jet. Jak na 1,4 lata calkiem ladnie ... ale bylo to demo z 5K na liczniku no i niestety ale o turbine to sie balem bo tak jak mowicie testowa jazda -> but w ziemi. A kosztowala niecale 50K ... ehhh kto wie gdyby nie musialo byc kombi to moze i bym sie skusil ... i turbo do wymiany moze.

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

11 maja 2009 19:37

razor7 napisał(a):cos słychac w sprawie turbinki ?


Nic nowego. Jest w ekspertyzie u Gareta. Smigam autem zastepczym wiec i miesiac moga robic :lol:

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl