Ja regularnie jezdze autostrada wiec wypalanie bylo (bo sprzedalem auto) zima nawet powyzej 500km, za to latem w okolicach 380km moglem sie spodziewac wypalania. Duzo zalezalo od sredniego spalania, bo np. jadac landowka Poznan - Sarbinowo, spalanie ok. 5,5 l/100km a wypalanie bylo po ok 300km ale juz jezdzac po miescie ze srednim 6,5l wypalal juz po niespelna 200km.
Ktos chyba na tym forum napisal ze DPF w ceed 2 jest stosunkowo maly, dlatego tez szybko sie zapycha. I ja bym sie z tym zgodzil, bo faktycznie ta "puszka" nie jest zbyt duza.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
Pokaż pierwszy nieprzeczytany post
Posty: 651
Strona 24 z 33
1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 33
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: DPF - wypalanie
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
-
smieciowe2012
Re: DPF - wypalanie
I ja potwierdzam to, że temperatura otoczenia ma duży wpływ na wypalanie DPF, u mnie (w Hyundai I30 1.6crdi) zimą co około 400 km, w porywach miałem nawet 650km, a gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 16 stopni C, to jest co 200km, bez względu czy to trasa ciągła, czy po mieście.
Dodatkowo przy wyższej temperaturze odczuwam spadek mocy.
Dodatkowo przy wyższej temperaturze odczuwam spadek mocy.
- Piotr_zaw
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 27 maja 2021 06:12
- Lokalizacja: GW
- Grupa: Wielkopolska
- Marka i model samochodu: Hyunda I30 GD, 2014, D4FB - 1.6 16V R4 CRDi
Re: DPF - wypalanie
Witam.
I zrobiło się cieplej i znowu częste wypalanie dpf, z dnia na dzień. Temperatura >16stopni celcjusza i wypalanie co około 150km. Ktoś poradził sobie z tym?
Może winny jakiś czujnik, problem z mieszanką paliwa?
Dodam, że problem pojawia się bez względu na jakiej stacji zatankuje.
I zrobiło się cieplej i znowu częste wypalanie dpf, z dnia na dzień. Temperatura >16stopni celcjusza i wypalanie co około 150km. Ktoś poradził sobie z tym?
Może winny jakiś czujnik, problem z mieszanką paliwa?
Dodam, że problem pojawia się bez względu na jakiej stacji zatankuje.
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: DPF - wypalanie
Piotr_zaw napisał(a):Witam.
I zrobiło się cieplej i znowu częste wypalanie dpf, z dnia na dzień. Temperatura >16stopni celcjusza i wypalanie co około 150km. Ktoś poradził sobie z tym?
Może winny jakiś czujnik, problem z mieszanką paliwa?
Dodam, że problem pojawia się bez względu na jakiej stacji zatankuje.
U mnie to samo, uspokoiło się dopiero po przejechaniu 200km po ekspresówce, ale zapewne niedługo częste wypalanie powróci.
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
-
fafa69
Re: DPF - wypalanie
hevimental napisał(a):Piotr_zaw napisał(a):Witam.
I zrobiło się cieplej i znowu częste wypalanie dpf, z dnia na dzień. Temperatura >16stopni celcjusza i wypalanie co około 150km. Ktoś poradził sobie z tym?
Może winny jakiś czujnik, problem z mieszanką paliwa?
Dodam, że problem pojawia się bez względu na jakiej stacji zatankuje.
U mnie to samo, uspokoiło się dopiero po przejechaniu 200km po ekspresówce, ale zapewne niedługo częste wypalanie powróci.
Potwierdzam, ten typ tak ma
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
Dokładnie. W moim przypadku pomagało trochę czyszczenie DPF ale ja rok temu miałem już dopalanie nawet po 20-30 km.
Wg mnie też rodzaj oleju ma znaczenie. Lepiej nie lać pierwszy lepszy tylko brać dedykowany acea C3...
Odczułem też poprawę po czyszczeniu dwukrotnym EGR, wyszło podczas wypadu do Chorwacji jak EGR zaczął się nawet "zawieszać".
Wg mnie też rodzaj oleju ma znaczenie. Lepiej nie lać pierwszy lepszy tylko brać dedykowany acea C3...
Odczułem też poprawę po czyszczeniu dwukrotnym EGR, wyszło podczas wypadu do Chorwacji jak EGR zaczął się nawet "zawieszać".
-
fafa69
Re: DPF - wypalanie
Kawu napisał(a):Dokładnie. W moim przypadku pomagało trochę czyszczenie DPF ale ja rok temu miałem już dopalanie nawet po 20-30 km.
Wg mnie też rodzaj oleju ma znaczenie. Lepiej nie lać pierwszy lepszy tylko brać dedykowany acea C3...
Odczułem też poprawę po czyszczeniu dwukrotnym EGR, wyszło podczas wypadu do Chorwacji jak EGR zaczął się nawet "zawieszać".
Jak i czym czyściłeś EGR ?
- Piotr_zaw
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 27 maja 2021 06:12
- Lokalizacja: GW
- Grupa: Wielkopolska
- Marka i model samochodu: Hyunda I30 GD, 2014, D4FB - 1.6 16V R4 CRDi
Re: DPF - wypalanie
Ja leję olej zgodny z instrukcją i z wyższej półki.
Faktycznie z tym EGR może i coś być, przy ostatniej wymianie oleju i filtrów, również i go przeczyściłem. To było jeszcze zimą i inaczej auto zaczęło się zachowywać w sensie pozytywnym.
Ja czyściłem go tak pobieżnie, stosowałem"k2 środek do czyszczenia gaźnika przepustnic egr".
Faktycznie z tym EGR może i coś być, przy ostatniej wymianie oleju i filtrów, również i go przeczyściłem. To było jeszcze zimą i inaczej auto zaczęło się zachowywać w sensie pozytywnym.
Ja czyściłem go tak pobieżnie, stosowałem"k2 środek do czyszczenia gaźnika przepustnic egr".
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 412
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Co do EGR to u siebie sprawdzałem tylko ruchliwość zaworu (zdjąłem tylko siłownik) i była bez zarzutu - żadnych śladów przycinania. Robiłem to na okoliczność poszarpywania silnika przy przyspieszaniu. Co ciekawe zima to poszarpywanie nie występuje, pojawia się tylko latem i, moim zdaniem, ma związek z pracą EGR. Osobiście obstawiam soft.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
fafa69 napisał(a):Jak i czym czyściłeś EGR ?
Środek do czyszczenia gaźników.
Piejar napisał(a): u siebie sprawdzałem tylko ruchliwość zaworu (zdjąłem tylko siłownik) i była bez zarzutu - żadnych śladów przycinania.
Ręcznie trzpień u mnie też się nie blokował.
Jednak jak się podpiąłem programowo to było widać jak zdarzało mu się przycinać.
Pod nim (po odkręceniu go od chłodniczymi) widać dopiero jak jest zawalony nagarem/olejem itp.
-
fafa69
Re: DPF - wypalanie
Cześć
mam pytanie, czy ktoś z Was czyścił samodzielnie filtr K2 DPF cleanerem ?
mam pytanie, czy ktoś z Was czyścił samodzielnie filtr K2 DPF cleanerem ?
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
fafa69 napisał(a):mam pytanie, czy ktoś z Was czyścił samodzielnie filtr K2 DPF cleanerem ?
Tak, 2 krotnie.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
Możesz odkręcić sondę i przez otwór.
Możesz próbować przez króćce od podciśnienia, akurat wężyk wchodzi.
Ale u mnie już był tak filtr zabity że nie za bardzo pomagalo- tylko przez kilkadziesiąt km max.
Pisze o DPF cleanerze w sprayu.
Możesz próbować przez króćce od podciśnienia, akurat wężyk wchodzi.
Ale u mnie już był tak filtr zabity że nie za bardzo pomagalo- tylko przez kilkadziesiąt km max.
Pisze o DPF cleanerze w sprayu.
- Mar12
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27 cze 2021 07:03
- Lokalizacja: Różyny
- Grupa: Trójmiasto
Re: DPF - wypalanie
Witam wszystkich.
Jak to w końcu jest w tych silnikach z tym wypalaniem.
Do temp ok 18 stopni wypalanie co ok 400km nawet przy jeździe po mieście. Temp na zew powyżej 18 wypalanie co ok 120-150km.
Jest to uciążliwe i nie wiem czy coś jest popsute czy tttm.
Zauważyłem że egr w torque przy niskich temp otwiera się na ok 40-50% a przy temp pow 18 stopni otwiera się na 50-70%.
Faktycznie też czujnik różnicy ciśnień pokazuje większe wartości.
Dolot czyściłam, dpf czyszczone, wtryski sprawdzone, świece nowe.
Proszę się o podzielenie się Waszymi uwagami w tym temacie bo czytając wątek nie jest do końca rozwiązany temat.
Jak to w końcu jest w tych silnikach z tym wypalaniem.
Do temp ok 18 stopni wypalanie co ok 400km nawet przy jeździe po mieście. Temp na zew powyżej 18 wypalanie co ok 120-150km.
Jest to uciążliwe i nie wiem czy coś jest popsute czy tttm.
Zauważyłem że egr w torque przy niskich temp otwiera się na ok 40-50% a przy temp pow 18 stopni otwiera się na 50-70%.
Faktycznie też czujnik różnicy ciśnień pokazuje większe wartości.
Dolot czyściłam, dpf czyszczone, wtryski sprawdzone, świece nowe.
Proszę się o podzielenie się Waszymi uwagami w tym temacie bo czytając wątek nie jest do końca rozwiązany temat.
-
Peter007 - Asystent Kierownika
- Posty: 213
- Dołączył(a): 29 cze 2019 15:33
- Lokalizacja: Opoczno
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, L
-
fafa69
Re: DPF - wypalanie
Mar12 napisał(a):Witam wszystkich.
Jak to w końcu jest w tych silnikach z tym wypalaniem.
Do temp ok 18 stopni wypalanie co ok 400km nawet przy jeździe po mieście. Temp na zew powyżej 18 wypalanie co ok 120-150km.
Jest to uciążliwe i nie wiem czy coś jest popsute czy tttm.
Zauważyłem że egr w torque przy niskich temp otwiera się na ok 40-50% a przy temp pow 18 stopni otwiera się na 50-70%.
Faktycznie też czujnik różnicy ciśnień pokazuje większe wartości.
Dolot czyściłam, dpf czyszczone, wtryski sprawdzone, świece nowe.
Proszę się o podzielenie się Waszymi uwagami w tym temacie bo czytając wątek nie jest do końca rozwiązany temat.
Ten typ tak ma, latem co 120 150 km, zimą co 400 500 km
-
zychi - Klubowicz
- Posty: 37
- Dołączył(a): 16 maja 2019 20:24
- Lokalizacja: Pszczyna
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2015, M
Re: DPF - wypalanie
Witam,
a jak wygląda stosowanie środka na obniżenie temperatury wypalania sadzy. Zwiększa się wtedy przebieg pomiędzy załączeniem się wypalania ?
Nie stosowałem jeszcze żadnego z tych płynów i nie wiem czy jest to naprawdę bezpieczne dla silnika. Ma ktoś doświadczenia w stosowaniu i podzieli się wiedzą ?
Pozdrawiam serdecznie.
a jak wygląda stosowanie środka na obniżenie temperatury wypalania sadzy. Zwiększa się wtedy przebieg pomiędzy załączeniem się wypalania ?
Nie stosowałem jeszcze żadnego z tych płynów i nie wiem czy jest to naprawdę bezpieczne dla silnika. Ma ktoś doświadczenia w stosowaniu i podzieli się wiedzą ?
Pozdrawiam serdecznie.
-
fafa69
Re: DPF - wypalanie
zychi napisał(a):Witam,
a jak wygląda stosowanie środka na obniżenie temperatury wypalania sadzy. Zwiększa się wtedy przebieg pomiędzy załączeniem się wypalania ?
Nie stosowałem jeszcze żadnego z tych płynów i nie wiem czy jest to naprawdę bezpieczne dla silnika. Ma ktoś doświadczenia w stosowaniu i podzieli się wiedzą ?
Pozdrawiam serdecznie.
Dodaję co trzecie, czwarte tankowanie, latem jak pisałem 120 150 km, zim nawet 500, wszystko zależy czy autostrada, czy miasto
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: DPF - wypalanie
Czyli nic nie daje?
Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 5545 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 25 gości