Widzę że dyskusja trochę jakby nie na temat. Powtarzam po raz kolejny, winnym awarii był napinacz hydrauliczny. Usterkę naprawiono w ramach gwarancji a co za tym idzie auto było serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta. Jak czytam tu o niskim poziomie oleju czy też o stosowaniu oleju mineralnego to uważam że ktoś nie przeczytał dokładnie opisu mojej awarii.
A tak na marginesie co to znaczy niski poziom oleju ? Bo ów poziom ma się zawierać w przedziale od min do max tak założył producent i to jest ok.
O stosowaniu oleju mineralnego nie będę pisał bo nie spotkałem się aby ktoś zalewał silnik Ceed`a minerałem no chyba że jest.......
Awaria rozrządu
Moderator: Żandarmeria
-
mholka
Re: Awaria rozrządu
Podsumuję to
Nie doszukujmy się nie wiadomo czego.
Jak ktoś chce coś zepsuć to zepsuje mam tu na myśli stosowanie części zamiennych kiepskiej jakości czy tez oleju mineralnego.
Po prostu musimy się pogodzić że mimo stosowania się do wszelkich zaleceń producenta awaria może wystąpić bo za awarię odpowiada napinacz hydrauliczny który potrafi zawieść.
Nie doszukujmy się nie wiadomo czego.
Jak ktoś chce coś zepsuć to zepsuje mam tu na myśli stosowanie części zamiennych kiepskiej jakości czy tez oleju mineralnego.
Po prostu musimy się pogodzić że mimo stosowania się do wszelkich zaleceń producenta awaria może wystąpić bo za awarię odpowiada napinacz hydrauliczny który potrafi zawieść.
-
szczur75
Re: Awaria rozrządu
mholka napisał(a):winnym awarii był napinacz hydrauliczny.
Rozumiem, że ktoś zrobił ekspertyzę...
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Awaria rozrządu
Wtrącę swoje 3 grosze skoro posiadasz auto z 2009 roku (tak wynika z Twoich komentarzy), które ma na liczniku zaledwie 35 tys. km co oznacza, że pojazd jest eksploatowany w trudnych warunkach (patrz I.O.)
Jeśli stosujesz interwały przeglądowe inne to znaczy, że ... powinieneś cieszyć się, że naprawiono auto na gwarancji.
Jeśli stosujesz interwały przeglądowe inne to znaczy, że ... powinieneś cieszyć się, że naprawiono auto na gwarancji.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
szczur75
Re: Awaria rozrządu
gisio, przecież te zapisy IO każdy omija, a przynajmniej udaje, że nie ma pojęcia o co chodzi. A potem mówi, że serwisował wedle zaleceń producenta.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Awaria rozrządu
gisio napisał(a):auto z 2009 roku (...), które ma na liczniku zaledwie 35 tys. km co oznacza, że pojazd jest eksploatowany w trudnych warunkach
W sumie trafna uwaga Ja kiedyś w InterSrałto usłyszałem, że moje auto również jest używane w trudnych warunkach, bo skoro jeździ w kółko tylko i wyłącznie po autostradzie, to pierwsze 4 biegi i hamulce są nieużywane i się psują
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Awaria rozrządu
Ryba4 napisał(a):gisio napisał(a):auto z 2009 roku (...), które ma na liczniku zaledwie 35 tys. km co oznacza, że pojazd jest eksploatowany w trudnych warunkach
W sumie trafna uwaga Ja kiedyś w InterSrałto usłyszałem, że moje auto również jest używane w trudnych warunkach, bo skoro jeździ w kółko tylko i wyłącznie po autostradzie, to pierwsze 4 biegi i hamulce są nieużywane i się psują
Ciekawe sugestie. Czyli idąc dalej tym tokiem rozumowania jeśli na tylnej kanapie nie jeżdżą pasażerowie to kanapa jest używana w trudnych warunkach, itd.itd. aż dojdziemy do problemu z rdzą na tylnej klapie występującą u kilku userów. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
-
szczur75
Re: Awaria rozrządu
witia_2005 napisał(a):Ryba4 napisał(a):gisio napisał(a):auto z 2009 roku (...), które ma na liczniku zaledwie 35 tys. km co oznacza, że pojazd jest eksploatowany w trudnych warunkach
W sumie trafna uwaga Ja kiedyś w InterSrałto usłyszałem, że moje auto również jest używane w trudnych warunkach, bo skoro jeździ w kółko tylko i wyłącznie po autostradzie, to pierwsze 4 biegi i hamulce są nieużywane i się psują
Ciekawe sugestie. Czyli idąc dalej tym tokiem rozumowania jeśli na tylnej kanapie nie jeżdżą pasażerowie to kanapa jest używana w trudnych warunkach, itd.itd. aż dojdziemy do problemu z rdzą na tylnej klapie występującą u kilku userów. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
Albo nie chcesz, albo po prostu nie rozumiesz gisia
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Awaria rozrządu
Może przytoczę, kiedy według I.O. należy stosować harmonogram przeglądów pojazdu eksploatowanego w trudnych warunkach .
(Dział konserwacja zgodnie z harmonogramem)
Jeśli warunki w jakich pojazd jest zwykle eksploatowany nie znajdują się w poniższym wykazie, należny stosować harmonogram przeglądów okresowych.
Jeśli którykolwiek z poniższych warunków dotyczy eksploatacji samochodu, należny stosować harmonogram przeglądów pojazdu eksploatowanego w trudnych warunkach:
-częsta jazda na krótkich odcinkach
-jazda po piasku i w dużym zapyleniu
-częste stosowanie hamulców
-jazda w miejscach gdzie używana jest sól i inne materiały powodujące zwiększoną korozję
-jazda w obszarach górskich
-długie okresy pracy silnika na obrotach biegu jałowego lub z niskimi prędkościami
-jazda przez dłuższy czas w niskich temperaturach i/lub bardzo wilgotnym klimacie
-ponad 50% jazd odbywa się w ruchu miejskim o dużym natężeniu, przy bardzo wysokich temperaturach przekraczających 32 oC
Dział "Przeglądy w trudnych warunkach eksploatacji -silnik benzynowy oraz silnik diesla"
Trudne warunki jazdy:
-częste jazdy na krótka odległość
-długotrwała praca silnika na biegu jałowym
- jazda po wyboistych i zapylonych drogach
- jazda na terenach, na których wysypywana jest sól i inne materiały powodujące przyśpieszoną korozję lub tez jazda w czasie bardzo niskich temperatur
-jazda na terenach piaszczystych
-ponad 50% jazdy w dużym ruchu miejskim podczas gorących dni 0 temperaturze powyżej 32 oC
-jazda w terenach górzystych
-holowanie przyczepy
-jazda samochodów patrolowych, taksówek, samochodów handlowych lub samochodów holujących inne pojazdy
-jazda z prędkością przekraczająca 170 km
- (dla diesla dodatkowo) częsta jazda w warunkach wymagających zatrzymywania się i ruszania
(Dział konserwacja zgodnie z harmonogramem)
Jeśli warunki w jakich pojazd jest zwykle eksploatowany nie znajdują się w poniższym wykazie, należny stosować harmonogram przeglądów okresowych.
Jeśli którykolwiek z poniższych warunków dotyczy eksploatacji samochodu, należny stosować harmonogram przeglądów pojazdu eksploatowanego w trudnych warunkach:
-częsta jazda na krótkich odcinkach
-jazda po piasku i w dużym zapyleniu
-częste stosowanie hamulców
-jazda w miejscach gdzie używana jest sól i inne materiały powodujące zwiększoną korozję
-jazda w obszarach górskich
-długie okresy pracy silnika na obrotach biegu jałowego lub z niskimi prędkościami
-jazda przez dłuższy czas w niskich temperaturach i/lub bardzo wilgotnym klimacie
-ponad 50% jazd odbywa się w ruchu miejskim o dużym natężeniu, przy bardzo wysokich temperaturach przekraczających 32 oC
Dział "Przeglądy w trudnych warunkach eksploatacji -silnik benzynowy oraz silnik diesla"
Trudne warunki jazdy:
-częste jazdy na krótka odległość
-długotrwała praca silnika na biegu jałowym
- jazda po wyboistych i zapylonych drogach
- jazda na terenach, na których wysypywana jest sól i inne materiały powodujące przyśpieszoną korozję lub tez jazda w czasie bardzo niskich temperatur
-jazda na terenach piaszczystych
-ponad 50% jazdy w dużym ruchu miejskim podczas gorących dni 0 temperaturze powyżej 32 oC
-jazda w terenach górzystych
-holowanie przyczepy
-jazda samochodów patrolowych, taksówek, samochodów handlowych lub samochodów holujących inne pojazdy
-jazda z prędkością przekraczająca 170 km
- (dla diesla dodatkowo) częsta jazda w warunkach wymagających zatrzymywania się i ruszania
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Awaria rozrządu
Nasz kolega mark pofatygował się i napisał co i kiedy trzeba zrobić. Jakoś tu nie doczytałem się nic na temat przebiegu w km w ciągu roku. Samochód użytkuje się tyle ile trzeba. Nikt nie bedzie jeździł do okoła trzepaka by w ciągu roku mieć 20 000 km. A problem z napinaczem był zupełnie inny i gisio o tym doskonale wie. Jak koledze naprawili na gwarancji to oznacza że zgłoszona usterka kwalifikowała się do bezpłatnej naprawy i z tego powodu kolega nie musi czuć się szczęściarzem.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Awaria rozrządu
Też nie znalazłem w I.O. potwierdzenia na konieczność zwiększenia częstotliwości przeglądów, kiedy roczny przebieg wynosi np.: 9 tys km
Tia.. i dodatkowo dołożyłbym takiemu użytkownikowi "ośmielającemu się" składać reklamację, test ze znajomości I.O.
Jak obleje to wiadomo.....
Można jeszcze rozszerzyć zakres sprawdzania o dodatkowe badania specjalistyczne np.:
psychologiczno-psychiatryczne, pod kątem sprawdzenia czy "użytkownik" przypadkiem nie zidiociał.
szczur75 napisał(a):Rozumiem, że ktoś zrobił ekspertyzę...
Tia.. i dodatkowo dołożyłbym takiemu użytkownikowi "ośmielającemu się" składać reklamację, test ze znajomości I.O.
Jak obleje to wiadomo.....
Można jeszcze rozszerzyć zakres sprawdzania o dodatkowe badania specjalistyczne np.:
psychologiczno-psychiatryczne, pod kątem sprawdzenia czy "użytkownik" przypadkiem nie zidiociał.
-
mholka
Re: Awaria rozrządu
Opisane w Instrukcji te specjalne (szczególne warunki eksploatacji) samochodu mają za zadanie uświadomić, że auto może być eksploatowane w ekstremalnych warunkach i o to tu chodzi a nie o to że ktoś ma mały przebieg auta bo ma np 6 km do pracy i a auto użytkuje codziennie.
Bo np. co oznacza zapis:
Częsta jazda na krótkich odcinkach ? 5 km to krótki czy długi odcinek? dwa razy tygodniu to często czy rzadko itp.
Częste używanie hamulców ? Tutaj nie mam definicji co to może znaczyć często
etc.
Pamiętajcie że w książkach gwarancyjnych jest jeszcze zapis że wymianie nie podlegają elementy ulegające naturalnemu zużyciu.
I tu znowu, co to znaczy naturalnemu ? To znaczy że jak niektórym pojawiły się bąble na desce rozdzielczej to jest naturale zużycie ? Może auto stoi cały czas na słońcu itp.
Pisze o tym gdyż wymieniałem kierownicę w ramach gwarancji bo się wytarła i wyglądała jakby miała ze 150000 tyś przebiegu. Na początku kręcili nosem, ale jednak wymienili bo co to znaczy naturalne zużycie ? Podobnie wymienili mi także łączniki stabilizatora.
Więc nie doszukujcie się drugiego dna w tych instrukcjach.
Instrukcja obsługi samochodu jest ogólna i taka sama dla wszystkich a konkretne warunki gwarancji znajdują się w książce gwarancyjnej, które jak wiecie są różne jedni mają te białe książeczki a kolejni takie niebieskie w których jest cała masa wyłączeń bez zbędnych tłumaczeń i bajek o trudnych czy też lekkich warunkach eksploatacji.
Auto jest serwisowane zgodnie z harmonogramem przeglądów i dlatego też naprawa odbyła się w ramach gwarancji koniec i kropka.
Nie chcę obrażać tu nikogo, ale nie lubię jak ktoś wydziwia.
Bo np. co oznacza zapis:
Częsta jazda na krótkich odcinkach ? 5 km to krótki czy długi odcinek? dwa razy tygodniu to często czy rzadko itp.
Częste używanie hamulców ? Tutaj nie mam definicji co to może znaczyć często
etc.
Pamiętajcie że w książkach gwarancyjnych jest jeszcze zapis że wymianie nie podlegają elementy ulegające naturalnemu zużyciu.
I tu znowu, co to znaczy naturalnemu ? To znaczy że jak niektórym pojawiły się bąble na desce rozdzielczej to jest naturale zużycie ? Może auto stoi cały czas na słońcu itp.
Pisze o tym gdyż wymieniałem kierownicę w ramach gwarancji bo się wytarła i wyglądała jakby miała ze 150000 tyś przebiegu. Na początku kręcili nosem, ale jednak wymienili bo co to znaczy naturalne zużycie ? Podobnie wymienili mi także łączniki stabilizatora.
Więc nie doszukujcie się drugiego dna w tych instrukcjach.
Instrukcja obsługi samochodu jest ogólna i taka sama dla wszystkich a konkretne warunki gwarancji znajdują się w książce gwarancyjnej, które jak wiecie są różne jedni mają te białe książeczki a kolejni takie niebieskie w których jest cała masa wyłączeń bez zbędnych tłumaczeń i bajek o trudnych czy też lekkich warunkach eksploatacji.
Auto jest serwisowane zgodnie z harmonogramem przeglądów i dlatego też naprawa odbyła się w ramach gwarancji koniec i kropka.
Nie chcę obrażać tu nikogo, ale nie lubię jak ktoś wydziwia.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Awaria rozrządu
mholka napisał(a):Opisane w Instrukcji te specjalne (szczególne warunki eksploatacji) samochodu mają za zadanie uświadomić, że auto może być eksploatowane w ekstremalnych warunkach i o to tu chodzi a nie o to że ktoś ma mały przebieg auta bo ma np 6 km do pracy i a auto użytkuje codziennie.
Bo np. co oznacza zapis:
Częsta jazda na krótkich odcinkach ? 5 km to krótki czy długi odcinek? dwa razy tygodniu to często czy rzadko itp.
TAK - 5 km czy 10 km to krótki odcinek i powinieneś mieć tego świadomość. Całkowicie spełnia warunek eksploatacji w trudnych warunkach. I Twoja pyskówka na poziomie dziecka z piaskownicy tego faktu nie zmieni!
mholka napisał(a):Częste używanie hamulców ? Tutaj nie mam definicji co to może znaczyć często
etc.
Polecam „papa-gogle”. W godzinach późno-wieczornych potrafię przejechać całą Warszawę nie naciskając dźwigni hamulca.
mholka napisał(a): Pamiętajcie że w książkach gwarancyjnych jest jeszcze zapis że wymianie nie podlegają elementy ulegające naturalnemu zużyciu.
I tu znowu, co to znaczy naturalnemu ? To znaczy że jak niektórym pojawiły się bąble na desce rozdzielczej to jest naturale zużycie ? Może auto stoi cały czas na słońcu itp.
Zapis jak u wszystkich producentów – nic nowego. Przykład usterki wzięty stricte z forum i nie mający związku z przedmiotowym tematem.
mholka napisał(a): Pisze o tym gdyż wymieniałem kierownicę w ramach gwarancji bo się wytarła i wyglądała jakby miała ze 150000 tyś przebiegu. Na początku kręcili nosem, ale jednak wymienili bo co to znaczy naturalne zużycie ? Podobnie wymienili mi także łączniki stabilizatora.
Wytarła po 35 tys km? Pumeksem ją traktujesz? A może używasz niewłaściwych preparatów do jej czyszczenia? Oczywiście do tego się nie przyznasz bo przecież masz GWARANCJĘ!
Do poduchy :
https://www.youtube.com/watch?v=QtqQmUbAaBQ
Tak na marginesie ja mam auto z takim przebiegiem jak Twoje i skórzaną kierownicą – zero przetarć jak nówka z salonu. Nie wyobrażam sobie jak można zniszczyć ten element w tak krótkim okresie czasu!
mholka napisał(a): Więc nie doszukujcie się drugiego dna w tych instrukcjach.
Instrukcja obsługi samochodu jest ogólna i taka sama dla wszystkich a konkretne warunki gwarancji znajdują się w książce gwarancyjnej, które jak wiecie są różne jedni mają te białe książeczki a kolejni takie niebieskie w których jest cała masa wyłączeń bez zbędnych tłumaczeń i bajek o trudnych czy też lekkich warunkach eksploatacji.
I.O. jest informacją dla użytkownika jak należy eksploatować i serwisować auto. To właśnie Ty doszukujesz się drugiego dna mimo, że wszystko masz napisane jak „krowa na rowie”. A same warunki gwarancji są powiązane z I.O. auta niezależnie czy K.G. jest biała niebieska czy też „pink”.
mholka napisał(a): Auto jest serwisowane zgodnie z harmonogramem przeglądów i dlatego też naprawa odbyła się w ramach gwarancji koniec i kropka.
Jak wspomniałem wyżej auto nie jest eksploatowane zgodnie z harmonogramem przeglądów (trudne warunki). I nie myl pojęć – gwarancja vel bezpłatna wymiana!
mholka napisał(a): Nie chcę obrażać tu nikogo, ale nie lubię jak ktoś wydziwia.
I nikt tutaj nie wydziwia to Ty po prostu nie potrafisz się przyznać lub pogodzić z faktami.
I żadnej wady napinaczy nie ma. Owszem zdarzają się usterki jak w każdej innej marce ale spowodowane są głównie tym o czym piszę ja czy też szczur75.
Koniec - kropka.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
roberto
Re: Awaria rozrządu
gisio,
nie napinaj się tak. Chłopak ma rację, że pojęcia których próbujesz bronić są ogólnikowe i z tym nie ma dyskusji a powoływanie się na wujka G jest trochę mało poważne (w przypadku ew. sprawy w Sądzie powiesz - niech sobie Wysoki Sąd sprawdzi w Google ) Generalnie jak to się mówi - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i tutaj mamy świetny tego przykład Nie ma się co kłócić, sobotni wieczór przed nami, więc pasuje go zacząć w należyty sposób w należytym humorze
a plastikowe kierownice w przeciwieństwie do skórzanych są wykonane z bardzo g.....go materiału i wycierają się bardzo szybko - mieliśmy w firmie ponad 30 ceed'ów i praktycznie w każdym w mniejszym lub większym stopniu kierownica wytarła się bardzo szybko Natomiast w Soulach nie było ani jednego takiego przypadku więc jednak jak się chce to można się postarać
nie napinaj się tak. Chłopak ma rację, że pojęcia których próbujesz bronić są ogólnikowe i z tym nie ma dyskusji a powoływanie się na wujka G jest trochę mało poważne (w przypadku ew. sprawy w Sądzie powiesz - niech sobie Wysoki Sąd sprawdzi w Google ) Generalnie jak to się mówi - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i tutaj mamy świetny tego przykład Nie ma się co kłócić, sobotni wieczór przed nami, więc pasuje go zacząć w należyty sposób w należytym humorze
a plastikowe kierownice w przeciwieństwie do skórzanych są wykonane z bardzo g.....go materiału i wycierają się bardzo szybko - mieliśmy w firmie ponad 30 ceed'ów i praktycznie w każdym w mniejszym lub większym stopniu kierownica wytarła się bardzo szybko Natomiast w Soulach nie było ani jednego takiego przypadku więc jednak jak się chce to można się postarać
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Awaria rozrządu
Nie napinam się ale szlag mnie trafia jak ktoś oczekuje, że w I.O. np. klopa spodziewa się zapisu „spuść wodę bo będzie śmierdziało” – jak dla mnie jest to oczywiste. Widzę, że idziemy w stronę modelu amerykańskiego „ uwaga kawa jest gorąca” !
W sądach bywa różnie ważne żeby zeznawać prawdę i mieć konkretne argumenty – może dlatego nie przegrałem jeszcze żadnej ze spraw, w której zeznawałem.
Stronę Google polecam – jest tam wystarczająco dużo materiałów dotyczących eksploatacji auta takiej czy innej marki.
Odnośnie wycierających się kierownic to co piszesz to bardzo ciekawe bo mam panią w Soulu, która już drugi komplecik zniszczyła (włącznie z gałką zmiany biegów) –przebieg zaledwie 60 tys. Więc jak to jest z tymi kierownicami u jednych usterka jest u innych nie mimo, że producent jest ten sam i taki sam zakres dat produkcji? A może to właśnie wina mojego punktu widzenia vel siedzenia?
Kłócić? Ależ ja się nie kłócę ja przedstawiam fakty a z faktami podobno się nie dyskutuje ?
W sądach bywa różnie ważne żeby zeznawać prawdę i mieć konkretne argumenty – może dlatego nie przegrałem jeszcze żadnej ze spraw, w której zeznawałem.
Stronę Google polecam – jest tam wystarczająco dużo materiałów dotyczących eksploatacji auta takiej czy innej marki.
Odnośnie wycierających się kierownic to co piszesz to bardzo ciekawe bo mam panią w Soulu, która już drugi komplecik zniszczyła (włącznie z gałką zmiany biegów) –przebieg zaledwie 60 tys. Więc jak to jest z tymi kierownicami u jednych usterka jest u innych nie mimo, że producent jest ten sam i taki sam zakres dat produkcji? A może to właśnie wina mojego punktu widzenia vel siedzenia?
Kłócić? Ależ ja się nie kłócę ja przedstawiam fakty a z faktami podobno się nie dyskutuje ?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
szczur75
Re: Awaria rozrządu
Ad kierownic: zauważyliście, że tylko lewa strona, ewentualnie góra jest wykonana z g...go materiału?
-
roberto
Re: Awaria rozrządu
gisio napisał(a):Więc jak to jest z tymi kierownicami
nie wiem, ale ceed'y w naszej firmie były pierwszymi autami w których pojawił się ten problem a wymieniamy auta co 3 lata
gisio napisał(a):Kłócić? Ależ ja się nie kłócę ja przedstawiam fakty a z faktami podobno się nie dyskutuje ?
widzisz, Ty znasz fakty z Waszej strony a użytkownicy ze swojej - w sytuacjach spornych jesteśmy po dwóch stronach barykady. Postaw się w roli użytkownika, który stara się dbać jak tylko może o autko i jeździ tylko w weekendy np na działkę a przy pierwszej awarii w ASO słyszy "za krótkie odcinki Pan pokonywał nie wymieniając częściej oleju (eksploatacja w trudnych warunkach) więc traci Pan gwarancję na silnik". Człowiek w ASO ani KMP nie ma pojęcia jak auto jest użytkowane a domyślanie się po małym przebiegu jest nieobiektywne, ponieważ może być tak jak napisałem ale może też być tak, że auto faktycznie jeździ na odcinkach np 3 kilometrowych.
Mój cee'd jest użytkowany wg I.O. w trudnych warunkach, ponieważ codziennie pokonuje odcinki ok 5 km, ale w każdy weekend jest dalszy wypad chociażby po to żeby DPF się wypalił, a po drugie auto ma wymieniane filtry i olej co 10kkm z czego w ASO raz w roku . W tym więc przypadku nikt postronny nie jest w stanie stwierdzić czy się stosuję do I.O. czy nie.
szczur75 napisał(a):Ad kierownic: zauważyliście, że tylko lewa strona, ewentualnie góra jest wykonana z g...go materiału?
wg mnie jest to związane z tym w jaki sposób ludzie trzymają kierownice - często ręce są "zwieszone" od góry, a jeżeli ktoś prowadzi jedną ręką to zazwyczaj lewą ponieważ prawą zmienia biegi, radio, używa CB itp
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Awaria rozrządu
Mam wrażenie, że próbujesz za wszelką cenę udowodnić , że 2+2 = 4,5.
I nie „Waszej strony” tylko akurat mojej bo jestem zarejestrowany jako osoba prywatna pod nickiem gisio a to gdzie pracuję to moja prywatna sprawa.
Odnośnie I.O. i jej zrozumienia- jak to mówią : „Myślenie to najcięższa praca, dlatego tak mało ludzi ją wykonuje”. Mnie wystarczy przeczytanie jej raz z kolei innym i 10 razy nie pomoże …
A o pojmowaniu stanu rzeczy przez innych (szczególnie KMP) radzę żebyś się nie wypowiadał bo nie masz o tym zielonego pojęcia.
To tyle co mam do powiedzenia w tym temacie.
I nie „Waszej strony” tylko akurat mojej bo jestem zarejestrowany jako osoba prywatna pod nickiem gisio a to gdzie pracuję to moja prywatna sprawa.
Odnośnie I.O. i jej zrozumienia- jak to mówią : „Myślenie to najcięższa praca, dlatego tak mało ludzi ją wykonuje”. Mnie wystarczy przeczytanie jej raz z kolei innym i 10 razy nie pomoże …
A o pojmowaniu stanu rzeczy przez innych (szczególnie KMP) radzę żebyś się nie wypowiadał bo nie masz o tym zielonego pojęcia.
To tyle co mam do powiedzenia w tym temacie.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
roberto
Re: Awaria rozrządu
gisio,
cofnij się dwa posty i zobacz skąd się wzięła nasza dyskusja - z tego, że się zgodziłem z mholka, że zapisy w I.O. są ogólne Żeby Cię odprężyć to powiem Ci, że nie tylko KIA ma takie nie wiadomo jakie zapisy z prostego względu - żeby można było łatwo nimi manipulować i dowolnie je interpretować. Powód jest prosty KASA, KASA i jeszcze raz KASA. Piszesz, że to Twoja sprawa, gdzie pracujesz - masz absolutną rację, ale akurat w tym przypadku Twoje spojrzenie może być (i z tego co widzę po wypowiedziach w tym wątku jest) zakrzywione z tego powodu. To nic złego - ja też rozpatruje sprawy powiedzmy gwarancyjne i wiem jak to jest - często mówię ludziom, że czegoś nie wolno robić bo będzie awaria, ale oni i tak wiedzą lepiej i za jakiś czas dostaję zgłoszenie serwisowe właśnie z tego powodu A później pretensja "dlaczego dostałem fakturę za serwis " Nie wypowiadam się za KMP, ale każdy broni swojego - tak było, jest i będzie. Zwróć tylko uwagę że ewentualne starcie np mnie z KMP to jak walka Dawida z Goliatem.
cofnij się dwa posty i zobacz skąd się wzięła nasza dyskusja - z tego, że się zgodziłem z mholka, że zapisy w I.O. są ogólne Żeby Cię odprężyć to powiem Ci, że nie tylko KIA ma takie nie wiadomo jakie zapisy z prostego względu - żeby można było łatwo nimi manipulować i dowolnie je interpretować. Powód jest prosty KASA, KASA i jeszcze raz KASA. Piszesz, że to Twoja sprawa, gdzie pracujesz - masz absolutną rację, ale akurat w tym przypadku Twoje spojrzenie może być (i z tego co widzę po wypowiedziach w tym wątku jest) zakrzywione z tego powodu. To nic złego - ja też rozpatruje sprawy powiedzmy gwarancyjne i wiem jak to jest - często mówię ludziom, że czegoś nie wolno robić bo będzie awaria, ale oni i tak wiedzą lepiej i za jakiś czas dostaję zgłoszenie serwisowe właśnie z tego powodu A później pretensja "dlaczego dostałem fakturę za serwis " Nie wypowiadam się za KMP, ale każdy broni swojego - tak było, jest i będzie. Zwróć tylko uwagę że ewentualne starcie np mnie z KMP to jak walka Dawida z Goliatem.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Zamiennik rozrządu
przez Kias » 27 lis 2022 10:58 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 2318 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
27 lis 2022 12:12
-
Zamiennik rozrządu
-
-
Koszt rozrządu
przez sivy86 » 06 lis 2022 18:35 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 1908 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
06 lis 2022 20:16
-
Koszt rozrządu
-
-
Schemat rozrządu kia 1.6 crdi
przez Oskar » 16 lut 2024 08:37 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 2298 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
16 lut 2024 12:52
-
Schemat rozrządu kia 1.6 crdi
-
-
Zawór zmiennych faz rozrządu
przez zlotowq » 17 kwi 2020 18:25 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4346 Wyświetlone
- Ostatni post przez Mmb22
02 sty 2021 09:32
-
Zawór zmiennych faz rozrządu
-
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
przez Kias » 12 kwi 2023 11:09 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 6190 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
13 kwi 2023 04:16
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości