Postaram się opisać w miarę jasno jak to uruchomiłem:
1. Kupujemy podstawowy czytnik OBD2 na Bluetooth, ja kupiłem dwa - tańszy i droższy. Tańszego nie polecam ponieważ, często "zawisał" i nie było z komunikacji między czytnikiem OBD2 a smartfonem. Polecam droższy, sprawuje się ok. Ja zakupiłem ten model: ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Interfejs
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-7647413164?snapshot=MjAxOS0wMS0yOVQxMDoxMjo1Mi40OTNaO2J1eWVyOzZkMzI1OTg5MmYwN2FiNzYyMzlkNWNiODI0NzMxZWY0ODMzYTNjZmE5NTEyMzhjMzJmNjkxYmY4MTE3ZjUyZmU%3D2. Wykopałem ze swoich staroci leciwego smartfona z Androidem 6.
3. Zakupiłem w sklepie google play apke o nazwie: Torque Pro. Ważna informacja - darmowy Torque Lite nie działa!!!! Sprawdziłem.
4. Zakupiłem również dodatek do Torque Pro: Advanced LT for KIA ponieważ ten dodatek dodaje do Torque Pro PIDy (czujniki) odpowiedzialne za monitorowanie poszczególnych parametrów silnika.
5. Zainstalowałem powyższe aplikacje na smartfonie.
6. Wpiąłem czytnik w kostkę OBDII i sparowałem za pomocą BLUETOOTH ze smartfonem. Złącze OBDII CAN znajduje się po lewej stronie poniżej kierownicy.
7. Uruchomiłem Torque Pro, w ustawieniach aplikacji skonfigurowałem najważniejsze parametry, np. szybkość komunikacji z czytnikiem OBDII, oraz usypianie aplikacji po wyłączeniu silnika (BARDZO FAJNA i przydatna funkcjonalność!!!)
8. Teraz najfajniejsze - dodajemy PIDy (czujniki) do ekranu Realtime info w Torque Pro. Każdy z tym musi się zmierzyć samodzielnie, opisy dodawania PIDów znajdziecie w internetach. To co ważne to, że PIDy aktywne w Torque Pro są podświetlone w kolorze zielonym.
9. Jako, że w KIA Ceed jest tylko jeden czujnik temperatury DPF oraz niestety Torque Pro nie ma PIDa obsługującego np. stan zapełnienia filtra DPF, to zainstalowałem to co najważniejsze: PID odpowiedzialny za temperaturę DPFa, PID otwarcia EGR, PID temperatury silnika. Zainstalowałem też dodatkowo: PID obciążenia silnika, ładowania alternatora i czas jaki upłynął od uruchomienia silnika.
Tak wygląda DPF w naszych KIA Ceed II:
10. W naszym opisywanym przypadku najważniejsze to: PID odpowiedzialny za temperaturę DPFa:
CatB1S2 oraz PID otwarcia zaworu EGR.
11. Po skonfigurowaniu u uruchomieniu aplikacji Torque Pro - u mnie wygląda to tak:
12. Jak widać na załączonym screenie ostatnie wypalanie osiągnęło temperaturę 655 stopni C. Wypalanie DPF średnio trwa ok. 15-20 minut i włącza się średnio co 450-500 km. Wypalanie zostaje uruchomione po zamknięciu EGR do 4,7%, a temperatura wypalania dochodzi do ponad 600 stopni C. Jeśli przekroczy temperaturę 650 st komputer będzie otwierał lekko EGR na większą wartość, po to aby nie dopuścić do spalenia czujnika temperatury DPF.
13. Podczas normalnej eksploatacji samochodu temperatura DPF mieści się w przedziale od 110 stopni C do 350-360 stopni C w zależności od prędkości i obciążenia silnika. Czym większe obciążenie silnika to większa temperatura spalin. Zaleca się też, aby podczas wypalania DPF włączyć klimatyzację, ogrzewanie tylnej szyby i tym samym dodatkowo obciążyć silnik.
14. Tutaj VIDEO jakie udało mi się nakręcić (przepraszam za jakość) - podczas jazdy włączyło się wypalanie DPF w Kijance:
https://youtu.be/UNwusNsUxiM Próg alarmu dla wypalania DPF (czerwona skala miga podczas wypalania) ustawiłem od temperatury DPF: 400 stopni C. Wynika to z tego, że jeżeli temperatura DPF przekroczy wartość 400 stopni C to już jest pewne, że właśnie zostało uruchomione wypalanie filtra DPF.
15. Tak jak już pisałem wcześniej, od czasu gdy uruchomiłem monitorowanie (od ok. roku) nie mam żadnych problemów z DPF w mojej Kijance. Do tej pory największym problemem był zwiększający się poziom oleju w silniku (przez niedokończone procesy wypalania) oraz dziwne "drgania" silnika. Po zastosowaniu monitorowania DPF problemy ustały jak "ręką odjął" Po prostu za każdym razem jak włączy się wypalanie filtra DPF staram się, aby tego procesu nie przerwać i by zakończyło się sukcesem. Fakt, że w KIA Ceed nie ma kontrolki wypalania DPF to jest jawne proszenie się o problemy
i chyba było to celowe działanie, aby klienci masowo odwiedzali autoryzowane serwisy KIA
i wszyscy wokół narzekali, że DPF to samo zło... A wcale tak nie jest
Polecam Wszystkim forumowiczom to rozwiązanie
Pozdrawiam