Strona 8 z 33

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 21 sie 2018 20:02
przez lary504
Ja prędkości mam tak +-20% od dozwolonej. Tzn zabudowany 60 poza 100 a autostrada do 150. Staram się bardzo nie przekraczać. A i klima jest nie wyłączana jak od nowości załączyłem to jeszcze nie wyłączyłem. Nie dopisałem jeszcze że poziom oleju nie zmienia się. Wymieniam zawsze co 15kkm mimo że instrukcja mówi o 30kkm. Jeżdżę od wymiany do wymiany i ani nie przybywa ani nie ubywa.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 21 sie 2018 23:42
przez konjo8ds
ja mam średnią 7,35 l z ostatnich 23 tys km. dalszy wyjazd jaki ostatnio zrobiłem dał średnią 7,0 l (4,5 tys km). raczej przepisowa jazda autostradami za granicą. około 120 w Austrii (trasa przez Graz z dużą ilością radarów -tunele) i około 140 we Włoszech, jak wracałem to przez Włochy i Austrię leciałem już bliżej 140-150 (na północy Austrii nie ma tylu radarów).
kolega jeździ octavią 2,0 tdi 150 km. przy takiej prędkości ma spalanie bliżej 5-5,5 l, więc kijanka bardzo dużo spala w mojej ocenie.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 22 sie 2018 12:17
przez Yankee
Pamietaj tylko że na spalanie ma wpływ załadowanie auta (wakacje) jak i np box na dachu albo co gorsza rowery. W takich identycznych warunkach należy porównywać spalanie.
Inną kwestią jest charakter osoby która ci podaje takie spalanie. Może być tak, że gościu chwali to co ma i ci powie że on to jeździ 200km/h w Niemczech a pali to mu w porywach 4l/100km.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 22 sie 2018 16:03
przez butter18
z tą Austrią to tak nie szalej, całą Austrie zjechałem jadąc 100 i na palcach jednej ręki mnie wyprzedzali tempem żółwia :) a co do radarów to jest ich mnóstwo i żaden nie oznakowany :)

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 22 sie 2018 17:00
przez Yankee
Całą Austrię zjechałeś i żal ci było na winietę parę eurasów wydać? :-) mógłbyś wtedy 130 cisnąć a wg licznika prawie 140km/h

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 22 sie 2018 19:55
przez butter18
no właśnie cała autostrada Wiedeń-Salzburg z ograniczeniem do 100 :) piktogramy wyświetlały 100 i koniec :) autostradami...

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 22 sie 2018 21:31
przez Yankee
Takie znaki z IG-L to tylko koło Linz, Salzburga i od Kufstein do Insbrucka. Resztę lecisz 130, no ale mniejsza z tym. Mnie te odcinki też zawsze irytują :-)
Nie mniej jednak i przy takiej prędkości spokojnie DPF się wypalić powinien bez nadmiernego szaleństwa.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 18 wrz 2018 10:10
przez magda621
Dzień dobry,

Jak się sprawuje Wasz filtr DPF w silku 2.0 CRDI ? U mnie po raz któryś komputer wywala błąd DPF i auto ogólnie dziwnie się zachowuje, huśtawka obrotów silnika, dymi itp. Wypalanie filtra nie pomaga, nie pozostaje mi nic innego jak zakup nowego lub regeneracja mojego. Trochę się boje tej regeneracji,że stracę pieniądze a za niedługo znów mi się zapcha. Robiliście już kiedyś czyszczenie DPF, skuteczny to zabieg, nie ma później żadnych komplikacji? Ile mniej więcej to kosztuje?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 13 mar 2019 19:44
przez 7tomas
Mam takie pytanie, co się mogło stać, że jak stanąłem na parkingu, to na luzie falowały mi obroty? Czy wtedy wypalał się DPF? Czemu potem podczas jazdy przy wysokim biegu na niskich obrotach szarpało (inaczej niż normalnie). Czemu jak stanąłem i chciałem ruszyć auto zgasło, a potem po odpaleniu bardzo dużo gazu i na pół sprzęgle dopiero ruszył? Czy to przez wypalanie DPF?

Mam KIA CEED 1.6 110KM od ok. pół roku, takiego problemu jeszcze nie miałem. Przegazowałem samochód i spokojnie teraz jeżdże, jeździ ok, jest moc, samo przeszło, czy to wina wypalania DPF?

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 14 mar 2019 14:42
przez GregoryB
KIA Ceed II 1.6 CRDi - 110 KM - przebieg 194000 km.
Od kiedy zacząłem monitorować wypalanie DPF w aplikacji Torque Pro to nie ma żadnych problemów z niedokończonym procesem wypalania DPF, rosnącym poziomem oleju w silniku (a raczej z rozrzedzaniem jej przez ON), falującymi obrotami i innymi problemami się z tym wiążącymi. DPF oryginalny, EGR sprawny, końcówka rury wydechowej czysta jak łza. Wypalanie DPF włącza się średnio co 450-500 km. Autko śmiga aż miło, jest moc i odpowiednie przyśpieszenie, nie zamieniłbym go na żadne inne :spoko:

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 14 mar 2019 18:09
przez lary504
Może jakieś info jak dokładnie monitorować to w torque?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 15 mar 2019 09:00
przez GregoryB
Postaram się opisać w miarę jasno jak to uruchomiłem:

1. Kupujemy podstawowy czytnik OBD2 na Bluetooth, ja kupiłem dwa - tańszy i droższy. Tańszego nie polecam ponieważ, często "zawisał" i nie było z komunikacji między czytnikiem OBD2 a smartfonem. Polecam droższy, sprawuje się ok. Ja zakupiłem ten model: ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Interfejs
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-7647413164?snapshot=MjAxOS0wMS0yOVQxMDoxMjo1Mi40OTNaO2J1eWVyOzZkMzI1OTg5MmYwN2FiNzYyMzlkNWNiODI0NzMxZWY0ODMzYTNjZmE5NTEyMzhjMzJmNjkxYmY4MTE3ZjUyZmU%3D
2. Wykopałem ze swoich staroci leciwego smartfona z Androidem 6.
3. Zakupiłem w sklepie google play apke o nazwie: Torque Pro. Ważna informacja - darmowy Torque Lite nie działa!!!! Sprawdziłem.
4. Zakupiłem również dodatek do Torque Pro: Advanced LT for KIA ponieważ ten dodatek dodaje do Torque Pro PIDy (czujniki) odpowiedzialne za monitorowanie poszczególnych parametrów silnika.
5. Zainstalowałem powyższe aplikacje na smartfonie.
6. Wpiąłem czytnik w kostkę OBDII i sparowałem za pomocą BLUETOOTH ze smartfonem. Złącze OBDII CAN znajduje się po lewej stronie poniżej kierownicy.
7. Uruchomiłem Torque Pro, w ustawieniach aplikacji skonfigurowałem najważniejsze parametry, np. szybkość komunikacji z czytnikiem OBDII, oraz usypianie aplikacji po wyłączeniu silnika (BARDZO FAJNA i przydatna funkcjonalność!!!)
8. Teraz najfajniejsze - dodajemy PIDy (czujniki) do ekranu Realtime info w Torque Pro. Każdy z tym musi się zmierzyć samodzielnie, opisy dodawania PIDów znajdziecie w internetach. To co ważne to, że PIDy aktywne w Torque Pro są podświetlone w kolorze zielonym.
9. Jako, że w KIA Ceed jest tylko jeden czujnik temperatury DPF oraz niestety Torque Pro nie ma PIDa obsługującego np. stan zapełnienia filtra DPF, to zainstalowałem to co najważniejsze: PID odpowiedzialny za temperaturę DPFa, PID otwarcia EGR, PID temperatury silnika. Zainstalowałem też dodatkowo: PID obciążenia silnika, ładowania alternatora i czas jaki upłynął od uruchomienia silnika.
Tak wygląda DPF w naszych KIA Ceed II: Obrazek

10. W naszym opisywanym przypadku najważniejsze to: PID odpowiedzialny za temperaturę DPFa: CatB1S2 oraz PID otwarcia zaworu EGR.
11. Po skonfigurowaniu u uruchomieniu aplikacji Torque Pro - u mnie wygląda to tak: Obrazek
12. Jak widać na załączonym screenie ostatnie wypalanie osiągnęło temperaturę 655 stopni C. Wypalanie DPF średnio trwa ok. 15-20 minut i włącza się średnio co 450-500 km. Wypalanie zostaje uruchomione po zamknięciu EGR do 4,7%, a temperatura wypalania dochodzi do ponad 600 stopni C. Jeśli przekroczy temperaturę 650 st komputer będzie otwierał lekko EGR na większą wartość, po to aby nie dopuścić do spalenia czujnika temperatury DPF.
13. Podczas normalnej eksploatacji samochodu temperatura DPF mieści się w przedziale od 110 stopni C do 350-360 stopni C w zależności od prędkości i obciążenia silnika. Czym większe obciążenie silnika to większa temperatura spalin. Zaleca się też, aby podczas wypalania DPF włączyć klimatyzację, ogrzewanie tylnej szyby i tym samym dodatkowo obciążyć silnik.
14. Tutaj VIDEO jakie udało mi się nakręcić (przepraszam za jakość) - podczas jazdy włączyło się wypalanie DPF w Kijance: https://youtu.be/UNwusNsUxiM
Próg alarmu dla wypalania DPF (czerwona skala miga podczas wypalania) ustawiłem od temperatury DPF: 400 stopni C. Wynika to z tego, że jeżeli temperatura DPF przekroczy wartość 400 stopni C to już jest pewne, że właśnie zostało uruchomione wypalanie filtra DPF.
15. Tak jak już pisałem wcześniej, od czasu gdy uruchomiłem monitorowanie (od ok. roku) nie mam żadnych problemów z DPF w mojej Kijance. Do tej pory największym problemem był zwiększający się poziom oleju w silniku (przez niedokończone procesy wypalania) oraz dziwne "drgania" silnika. Po zastosowaniu monitorowania DPF problemy ustały jak "ręką odjął" Po prostu za każdym razem jak włączy się wypalanie filtra DPF staram się, aby tego procesu nie przerwać i by zakończyło się sukcesem. Fakt, że w KIA Ceed nie ma kontrolki wypalania DPF to jest jawne proszenie się o problemy :sad: i chyba było to celowe działanie, aby klienci masowo odwiedzali autoryzowane serwisy KIA :palka: i wszyscy wokół narzekali, że DPF to samo zło... A wcale tak nie jest :smile:

Polecam Wszystkim forumowiczom to rozwiązanie :spoko: :P

Pozdrawiam :hi:

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 15 mar 2019 09:29
przez Cosmos258
GregoryB dzięki, że ktoś nasunął jakąś wartościową podpowiedź :) :spoko:

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 mar 2019 20:10
przez Yankee
A skąd wziąłeś tego PIDa CatB1S2 ?
Ja mam jedna pozycję czujnika temperatury DPF i jak go odpalam to mam temperaturę -38,8 stopnia Celsjusza.
Edit:
Ok już wiem. To nie temperatura Dpfa a katalizator :-)

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 16 mar 2019 22:55
przez GregoryB
Dokładnie TAK :-)
W Torque Pro PID odczytujący temperaturę DPF to: CatB1S2 czyli temperatura katalizatora - Bank 1 Sensor 2. Temperatura początkowa to zawsze wartość 110 stopni C.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 22 maja 2019 10:55
przez blackmirror
A czy w pro ceed ktoś ustawił apke,bo jest inny dpf i powyższa rada nie pomaga.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 29 sie 2019 06:29
przez Kawu
Chyba będę musiał też ściągnąć "oprogramowanie" żeby być pewnym czy u mnie też dość często uruchamia się wypalanie dpf'a.
Wg mnie spalanie mam sporo bo na dystansach po ok 30 km (zrobiłem dopiero ok 250 km) średnia licznikowa jest 7,5l jeżdżąc w miarę ekonomicznie.
Wydaje mi się, że co ok. 30 km (po odpaleniu) włącza się dopalanie DPF bo hamując silnikiem jest 1 kreska na zegarze zużycia paliwa. I trwa ok 15 km.
Wczoraj wypalanie trwało ok 25 km.
Dzisiaj po jeździe 8 km znowu (chyba) uruchomiło się dopalanie DPF (?) bo wskazówka paliwa nie spadała do zera (była jedna kreska). Przez 20 km była cały czas i nie zniknęła. Potem gaszę auto i po pracy w drodze powrotnej pewnie będzie powtórka. Ciekawe czy to jest dopalanie dpf czy może coś innego.

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 01 wrz 2019 21:18
przez Kawu
Czy jak wykrecaliscie czujnik i czysciliscie to czy jest on przepustowy jednym i drugim króćcem?
Pytam bo dmuchałem w 1 i 2 końcówkę i nie ma przelotu-. Chyba, że tak ma być bo działa dopiero pod większym ciśnieniem, np powyzej 4 bar?
U mnie jest podobnie jak poprzednicy pisali. Dwa ostatnie wypalenia DPF na trasie a i tak włącza się ponownie co ok 40 km.

(Edit 02.09.19)
Coś mało aktywnych na forum :P
No nic, ja walczę dalej.
Przedmuchalem węże od czujnika cisnien EGR i czujnika turbo.
Wydaje się je jest poprawa, bo wypalanie DPF włączyło się dopiero po 90 km i trwało 28 km.
Będę monitorować dalej.
Podczas wypalania wskaźnik zużycia paliwa pokazuje ok 2l więcej niż podczas jazdy bez wypalania.

(Edit 03.09.19)
Dzisiaj wypalanie DPF po ok 53 km, czyli lipa.
Nadal krótkie odcinki.
Jutro będę miał drugi czujnik ciśnień to podmienie i zobaczę czy będzie jakaś zmiana.

(Edit 04.09.19)
Dzisiaj wypalanie DPF po 42 km...
Zaraz po obiadku działam i wymieniam czujnik.

(Edit 05.09.19)
Czujnik podmieniony. Po zagraniu auta do ~75*c włączyło się dopalanie DPF i po ok 20 km wyłączyło.
Monitorujemy co dalej ...

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 09 wrz 2019 11:24
przez Adriano1312
Ten dodatek to advanced lt for Kia czy advanced ex for Kia bo pierwszy jest darmowy

Re: DPF - wypalanie

Napisane: 09 wrz 2019 15:30
przez Kawu
Kawu napisał(a):(Edit 05.09.19)
Czujnik podmieniony. Po zagraniu auta do ~75*c włączyło się dopalanie DPF i po ok 20 km wyłączyło.
Monitorujemy co dalej ...


No niestety wymiana czujnika nie zwiększyła czasookresow wypalania dpf'a (35-45 km).
Chyba jestem zmuszony teraz do czyszczenia tego ustrojstwa. Na pewno się nie poddam bez walki .