Witam wszystkich serdecznie
Od tygodnia jestem posiadaczem C'eeda - 1.4 B r.2008
Pierwsze wrażenia pozytywne, natomiast ciekawi mnie pewna sprawa. Czy w waszych egzemplarzach, po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają dopiero po chwili (1-2s)?
O ile jadąc spokojnie nie ma to zbyt dużego znaczenia, to przy dynamicznej jeździe (i szybkim wrzucaniu biegów), przy wbiciu wyższego biegu daje się odczuć że obroty są za wysoko (zamiast za nisko) przez co obawiam się że mogę dość szybko zużyć sprzęgło. Czy u Was jest podobnie?
Pozdrawiam!
[C1] 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Moderator: Żandarmeria
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Co rozumiesz przez "obroty są za wysoko przy dynamicznej jeździe" ? Skoro na biegu X wykręciłeś obroty Y i zmieniasz bieg to przy takiej prędkości obrotowej następuje zmiana biegu, a obroty spadają po "zasprzęgleniu" na nowym biegu..
Czy to twoje pierwsze auto? Czytając ten post przypomina mi się pewien znajomek, który był ciężko zdziwiony po kupnie swojego pierwszego w życiu auta, a był to od razu nowy diesel z salonu, że jak zabiera się za wyprzedzanie, wbija 5 i gaz w podłogę, to auto nie jedzie... a potem było drugie zdziwienie dlaczego musiał wymienić sprzęgło i dwumasę po 5 tys km za 5 tys zł...
A drugi post pewnie będzie, czy spalanie 10/100 w mieście to norma w Ceedzie 1,4
Czy to twoje pierwsze auto? Czytając ten post przypomina mi się pewien znajomek, który był ciężko zdziwiony po kupnie swojego pierwszego w życiu auta, a był to od razu nowy diesel z salonu, że jak zabiera się za wyprzedzanie, wbija 5 i gaz w podłogę, to auto nie jedzie... a potem było drugie zdziwienie dlaczego musiał wymienić sprzęgło i dwumasę po 5 tys km za 5 tys zł...
A drugi post pewnie będzie, czy spalanie 10/100 w mieście to norma w Ceedzie 1,4
-
Pawelovsky
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Oczywiście, że nie jest to moje pierwsze auto, trochę kilometrów już w życiu przejechałem
Może wyraziłem się niejasno, wiem jak działa i do czego służy skrzynia biegów. Postaram się zobrazować dokładniej:)
Jadę na 4tym biegu - 3000obrotów, dość dynamicznie zmieniam bieg na wyższy. W momencie puszczania sprzegła już na 5 biegu czuje jak sprzęgło trze, ponieważ musi obniżyć obroty z tych 3000 do 2400 (załóżmy). Podczas jazdy, od momentu całkowitego wciśnięcia sprzęgła obroty utrzymują się na tym samym poziomie przez jakieś 2 sekundy zamiast opadać(samochód jest wtedy na luzie - bez gazu). Dodam że jeśli przygazuje na luzie, to silnik się wkręca na obroty normalnie, tj obroty normalnie rosną i błyskawicznie opadają.
W innych samochodach gdy podczas jazdy wciskam sprzęgło, obroty swobodnie spadają do tych normalnych dla "luzu". W ceedzie tak jak pisałem, zaczynają opadać dopiero po ok 2s od wciśnięcia sprzęgła.
Mam nadzieję że dokładniej nakreśliłem temat.
I stąd pytanie, ceed tak po prostu ma, a ja jestem przerważliwiony, czy faktycznie coś jest nie tak?
I nie wiem skąd te przypuszczenia co do spalania - nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie 6,5-7,5 w mieście
Pozdrawiam
Może wyraziłem się niejasno, wiem jak działa i do czego służy skrzynia biegów. Postaram się zobrazować dokładniej:)
Jadę na 4tym biegu - 3000obrotów, dość dynamicznie zmieniam bieg na wyższy. W momencie puszczania sprzegła już na 5 biegu czuje jak sprzęgło trze, ponieważ musi obniżyć obroty z tych 3000 do 2400 (załóżmy). Podczas jazdy, od momentu całkowitego wciśnięcia sprzęgła obroty utrzymują się na tym samym poziomie przez jakieś 2 sekundy zamiast opadać(samochód jest wtedy na luzie - bez gazu). Dodam że jeśli przygazuje na luzie, to silnik się wkręca na obroty normalnie, tj obroty normalnie rosną i błyskawicznie opadają.
W innych samochodach gdy podczas jazdy wciskam sprzęgło, obroty swobodnie spadają do tych normalnych dla "luzu". W ceedzie tak jak pisałem, zaczynają opadać dopiero po ok 2s od wciśnięcia sprzęgła.
Mam nadzieję że dokładniej nakreśliłem temat.
I stąd pytanie, ceed tak po prostu ma, a ja jestem przerważliwiony, czy faktycznie coś jest nie tak?
I nie wiem skąd te przypuszczenia co do spalania - nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie 6,5-7,5 w mieście
Pozdrawiam
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
A no to faktycznie jest coś nie teges.. Powodów może być sporo - przepustnica, silnik krokowy, przepływomierz, ale najczęściej czujnik położenia sprzęgła..
Temat pojawia się we wszystkich autach niezależnie od marki, także możesz po prostu pogooglować.,
W warszawie "dynamicznie" To chyba śmigasz często po obwodnicy Uuuuu to szacuneczek kolego, w krakowskich korkach 7,7 i ani deko mniej.
Temat pojawia się we wszystkich autach niezależnie od marki, także możesz po prostu pogooglować.,
Pawelovsky napisał(a):I nie wiem skąd te przypuszczenia co do spalania - nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie 6,5-7,5 w mieście
W warszawie "dynamicznie" To chyba śmigasz często po obwodnicy Uuuuu to szacuneczek kolego, w krakowskich korkach 7,7 i ani deko mniej.
-
Pawelovsky
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Dzięki, wolałem się upewnić że to nie jest normalne w tym modelu
Silnik krokowy to raczej nie jest. Na luzie trzyma niskie obroty idealnie równo, bez żadnych skoków.
Googlowałem w tym temacie i tak jak napisałeś - podejrzewam przepustnice lub czujnik położenia sprzęgła.
No nic, jak naprawię to dam znać w czym był problem.
Wyniki z komputera. Większość obwodnice,a w godzinach szczytu komunikacja miejska:)
Pozdrawiam
Silnik krokowy to raczej nie jest. Na luzie trzyma niskie obroty idealnie równo, bez żadnych skoków.
Googlowałem w tym temacie i tak jak napisałeś - podejrzewam przepustnice lub czujnik położenia sprzęgła.
No nic, jak naprawię to dam znać w czym był problem.
Ryba4 napisał(a):W warszawie "dynamicznie" To chyba śmigasz często po obwodnicy Uuuuu to szacuneczek kolego, w krakowskich korkach 7,7 i ani deko mniej.
Wyniki z komputera. Większość obwodnice,a w godzinach szczytu komunikacja miejska:)
Pozdrawiam
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Pawelovsky napisał(a):Większość obwodnice,a w godzinach szczytu komunikacja miejska:)
To wiele wyjaśnia
Zacznij od wizyty w ASO, jeśli to czujnik sprzęgła, GDS pokaże błędy.
-
Sebas_tian
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Pawelovsky, daj znać jak się uporasz z problemem. Mam dokładnie to samo, mija chwila czasu zanim obroty spadną, przyzwyczaiłem się do tego bo pomyślałem, że ceed tak ma, tymbardziej, że tu jest tradycyjna przepustnica z gazem na lince, moje poprzednie auta miały ten element sterowany elektronicznie.
- lonker
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 26 mar 2015 09:33
- Lokalizacja: polska
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb/LPG 126KM
, m
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Witam. ..,również borykam się z tym problemem powyżej, mam pytanie do panów obeznanych w temacie..., czy czujnik położenia pedału sprzęgła to ten sam typ w C1 Fl jak i C2? i czy jest różnica pomiędzy dieslem a benzyną ? . W sklepie internetowym znalazłem typ pasujący do obu modeli Ceeda , lecz na portalu aukcyjnym są tylko ogłoszenia do C2 .
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1625
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
lonker - podjedź do ASO i po VINie Ci sprzedadzą.
Gwarantuję, że zmieścisz się w 70zł i masz gwarancję ASO.
Dodatkowo montaż kosztuje około 30zł, więc w 100 się zamkniesz.
Gwarantuję, że zmieścisz się w 70zł i masz gwarancję ASO.
Dodatkowo montaż kosztuje około 30zł, więc w 100 się zamkniesz.
Jest Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
Sebas_tian
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Sprawdziłem, u mnie w 1,4 benzyna nie ma czujnika przy pedale sprzęgła. Więc to raczej odpada..
Co to może byc? No chyba ze TTTM..
Co to może byc? No chyba ze TTTM..
- meo14
- Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 17 lis 2018 19:49
- Lokalizacja: Myszków
- Grupa: Świętokrzyska
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 110KM
2007
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
odświeżę temat ,mam to samo ,silnik 1.4 nie posiada czujnika sprzęgła ,ktoś rozwiązał problem? dodam ze podpięty pod komp. brak błędów.
- uki100
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 30 gru 2018 11:25
- Lokalizacja: Jasło
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 108KM
2009
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Witam was, również od kilku dni jestem posiadaczem c1fl , i mam identycznie jeśli chodzi o te " powolnie spadające obroty" - powiem Wam, że moim zdaniem tak ten samochód poprostu ma - taki urok po 1 silnika benzynowego po 2 kia po 3 ceed . Nie wdaje mi się aby to była jakaś usterka ( fakt faktem jest to lekko uciążliwe hehehe )
- meo14
- Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 17 lis 2018 19:49
- Lokalizacja: Myszków
- Grupa: Świętokrzyska
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 110KM
2007
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
Właśnie przekopałem internet i różne fora i wszyscy piszą, że to są objawy uszkodzonego czujnika pedału sprzęgła ,ale mój model nie posiada czujnika ,objaw wygląda tak : jadę na jakimś biegu [2,3,4itp] nie zależnie od biegu na obrotomierzu jest dajmy na to 3000 puszczam gaz wciskam sprzęgło tak jak każdym autem którym do tej pory jeździłem a było ich wiele wszędzie w tym momencie obroty spadają a tu nie ,podnoszą się o około 100 czyli 3100 i dopiero powoli zaczynają spadać ,dla mnie to dziwne jest ,na wolnych obrotach gdy przy gazuję niezależnie czy wciśnięte sprzęgło czy nie obroty spadają normalnie , nie mam pojęcie gdzie szukać przyczyny
- Webby
- Brygadzista
- Posty: 93
- Dołączył(a): 06 paź 2018 10:16
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2011, L
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
a może jest to świadoma decyzja konstruktorów.
w innych autach jeśli zmieniasz bieg to przed puszczeniem sprzęgła dodajesz gazu, by obroty wskoczyły na poprzedni poziom i w miare szybko puszczasz sprzęgło...
Tutaj ceed może sam nas w tym wyręcza???
pozdr
w innych autach jeśli zmieniasz bieg to przed puszczeniem sprzęgła dodajesz gazu, by obroty wskoczyły na poprzedni poziom i w miare szybko puszczasz sprzęgło...
Tutaj ceed może sam nas w tym wyręcza???
pozdr
-------------------
Webby
C1FL SW 2011 1,6 Pb 93kW 126KM CVVT L
Webby
C1FL SW 2011 1,6 Pb 93kW 126KM CVVT L
- meo14
- Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 17 lis 2018 19:49
- Lokalizacja: Myszków
- Grupa: Świętokrzyska
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 110KM
2007
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
No właśnie tego chcę się dowiedzieć , nie szukam usterki na siłę ale chciałbym się dowiedzieć czy to normalne czy to jest jakaś usterka bo jak usterka no to trzeba naprawić , pewnie jest ktoś kto to rozwiązał a może słyszał coś na ten temat bo jak na razie to znalazłem w necie tylko same pytania ,a może ci co mają silnik 1.4 by się wypowiedzieli jak jest u nich .
- Webby
- Brygadzista
- Posty: 93
- Dołączył(a): 06 paź 2018 10:16
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2011, L
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
mam silnik 1,6 i mam to samo...
w zasadzie przez 2 miesiace juz sie przyzwyczailem... sam juz nie wiem co jest lepsze..czy szybko spadające obroty czy spadające wolno..
ale potwierdzam ze w 1,6 jest tak jak opisałes w 1,4
w zasadzie przez 2 miesiace juz sie przyzwyczailem... sam juz nie wiem co jest lepsze..czy szybko spadające obroty czy spadające wolno..
ale potwierdzam ze w 1,6 jest tak jak opisałes w 1,4
Ostatnio edytowano 03 sty 2019 23:29 przez Webby, łącznie edytowano 1 raz
-------------------
Webby
C1FL SW 2011 1,6 Pb 93kW 126KM CVVT L
Webby
C1FL SW 2011 1,6 Pb 93kW 126KM CVVT L
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 594
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
meo14 napisał(a):No właśnie tego chcę się dowiedzieć , nie szukam usterki na siłę ale chciałbym się dowiedzieć czy to normalne czy to jest jakaś usterka bo jak usterka no to trzeba naprawić , pewnie jest ktoś kto to rozwiązał a może słyszał coś na ten temat bo jak na razie to znalazłem w necie tylko same pytania ,a może ci co mają silnik 1.4 by się wypowiedzieli jak jest u nich .
U siebie nic takiego nie zauważyłem, obroty spadają od razu po naciśnięciu sprzęgła. Ale jeszcze popatrzę dokładnie.
- Ketchup
- Asystent Kierownika
- Posty: 237
- Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
- Lokalizacja: stolica sadownictwa
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
W 1.4 z 2018 mam to samo nawet pisałem tu na forum o podpieraniu się obrotów przy redukcji. Wcześniej jeździłem Oplem i Fiatem - tam obroty gwałtownie spadały po wciśnięciu sprzęgła. W brata nowym Sportage też jest podobnie wiec chyba TTTM. Po kilku miesiącach przestałem na to zwracać uwagę pewnie się przyzwyczaiłem. Kolega jeździł moja kijanką po odbiorze z salonu i on nie zauważył niczego więc może to też zależy od kierowcy.
Wysłane z HTC U11
Wysłane z HTC U11
- meo14
- Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 17 lis 2018 19:49
- Lokalizacja: Myszków
- Grupa: Świętokrzyska
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 110KM
2007
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
no i jest jakiś trop ,na pewno w moim przypadku nie od kierowcy bo mam w domu jeszcze lagune 2 i specjalnie podczas jazdy zwróciłem uwagę i jest różnica , z tego co piszecie jedni tak mają inni nie więc coś jest nie tak, może tu chodzi o czujnik sprzęgła i ci którzy mają czujnik fabrycznie i mają tempomat to obroty im spadają szybko a ci co nie mają tempomatu i nie mają właśnie tego czujnika obroty im spadają wolno bo komp nie ma informacji z tego czujnika że jest wciśnięte sprzęgło a co za tym idzie pedał gazu jest sterowany linką więc mechanicznie i w momencie zmiany biegów puszczamy gaz więc zamykamy przepustnicę i komputer dostaję informację że jedziemy a mamy mało gazu i podnosi mieszankę paliwa żeby auto nie zgasło co się wiąże z tym że obroty nam lekko wzrastają no i na mój rozum przez to może nam ciut więcej palić , no ja tak sobie to kalkuluję ale może się mylę bo mechanikiem nie jestem
- uki100
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 30 gru 2018 11:25
- Lokalizacja: Jasło
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 108KM
2009
Re: 1.4 B - Wolno spadające obroty przy wysprzęglaniu.
no Jeśli chodzi o ten tempomat no to racja - też nie mam i ta sprawa z obrotami występuję.
Mnie nurtuje jedno - taki test, wiadomo jadąc np 4 biegiem 3000 obrotów wciskasz sprzęgło celem zmienienia na 5 bieg , i faktycznie obroty przez sekunde dziwnie stoją w miejscu ( mimo wciśniętego sprzęgła) - ( niektórzy mówią że nawet o 100 obrotów wzrasta - bardzo możliwe tylko ciężkie do uchwycenia ale też mi się tak wydaje.
Kolejna próba następuje w odwrotnej kolejności tzn jedziemy z górki ( hamujemy silnikiem z górki albo redukujemy bieg na niższy i teraz mamy tak samo 3000 obrotów i u mnie po naciśnięcia sprzęgła obroty już normalnie odrazu spadają ..... - czyli to nie wina sprzęgła ponieważ w dwóch przypadkach ono występuję - jedyne co jest różne to pedał gazu... w tym drugim przypadku w ogole nie jest użyty ponieważ obroty silnika spowodowane są prędkością samochodu a nie wciśnięciem pedał.
Może wina leży w pedale gazu ? hehe sam nie wiem poprostu kombinuje - sprawdźcie jak u was jest.
Mnie nurtuje jedno - taki test, wiadomo jadąc np 4 biegiem 3000 obrotów wciskasz sprzęgło celem zmienienia na 5 bieg , i faktycznie obroty przez sekunde dziwnie stoją w miejscu ( mimo wciśniętego sprzęgła) - ( niektórzy mówią że nawet o 100 obrotów wzrasta - bardzo możliwe tylko ciężkie do uchwycenia ale też mi się tak wydaje.
Kolejna próba następuje w odwrotnej kolejności tzn jedziemy z górki ( hamujemy silnikiem z górki albo redukujemy bieg na niższy i teraz mamy tak samo 3000 obrotów i u mnie po naciśnięcia sprzęgła obroty już normalnie odrazu spadają ..... - czyli to nie wina sprzęgła ponieważ w dwóch przypadkach ono występuję - jedyne co jest różne to pedał gazu... w tym drugim przypadku w ogole nie jest użyty ponieważ obroty silnika spowodowane są prędkością samochodu a nie wciśnięciem pedał.
Może wina leży w pedale gazu ? hehe sam nie wiem poprostu kombinuje - sprawdźcie jak u was jest.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
przez Pawell95 » 04 cze 2024 19:49 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 298 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
13 cze 2024 23:25
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
-
-
1.4 CVVT - obroty
przez mwwmck » 15 paź 2021 21:08 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 2484 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
28 paź 2021 06:35
-
1.4 CVVT - obroty
-
-
Obroty na wolnym biegu
przez axtom » 22 lut 2022 22:21 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 7157 Wyświetlone
- Ostatni post przez Quiet
31 lip 2022 20:43
-
Obroty na wolnym biegu
-
-
CVVT 2010 pytanie o obroty
przez Oldboy83 » 22 maja 2024 16:29 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 590 Wyświetlone
- Ostatni post przez Oldboy83
24 maja 2024 08:36
-
CVVT 2010 pytanie o obroty
-
-
Problem z odpaleniem maksymalne obroty 4000
przez Brkwsky » 22 sie 2020 22:55 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 3708 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
23 sie 2020 13:12
-
Problem z odpaleniem maksymalne obroty 4000
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości