Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Borys
 

Re: Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

13 maja 2010 19:57

Ahoj!
Będę drążyć temat D oraz D3.
Pytałem się dzis sprzedawcy o D3, zaprzeczył istnieniu :) takiego ustawienia.
Studiuję sobie angielską instrukcję, gdzie przy D3 jest zaznaczone "if equipped" ...
Mędrcy zaś tutaj piszą, że jest ...

Nie mam zwyczaju machać lewarkiem w czaasie jazdy (nie po to mam automat), ale ćwicząc przed jazdą próbną biegi moim zdaniem można ustawic lewarek z lewej - na D, lub z prawej - na D3.
Zaczynam głupieć - to cyd (rocznik 2008) ma czy nie ma D3?

Inna sprawa, że jeżdżąc rok automatem NIGDY nie użyłem trybów D-cośtam - ale gdybym się wybrał w góry do szwagroszczaka, to D3 byłoby przydatne.
Borys

AUTOR WĄTKU
surtoip
 

Re: Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

13 maja 2010 20:22

Obrazek

Przypatrz sie i bedziesz mial jasno

Ustawienia lewarka masz nastepujace

P
R
N
D
3
2
1

Ty pytasz o D3 ktore jest ustawieniem lewarka na pozycje 3. To oznacza ze skrzynia bedzie korzystac z biegow 1,2 i 3. Jak bedziesz jechal szybko na D i wrzucisz 3 to ci zredukuje bieg. Analogicznie na 2 i 1

AUTOR WĄTKU
adamg29
 

Re: Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

14 maja 2010 09:07

Borys napisał(a):Będę drążyć temat D oraz D3.
Pytałem się dziś sprzedawcy o D3, zaprzeczył istnieniu :) takiego ustawienia. Studiuję sobie angielską instrukcję, gdzie przy D3 jest zaznaczone "if equipped" ... Zaczynam głupieć - to cyd (rocznik 2008) ma czy nie ma D3?

Ma. Pozostawiając na boku kwestie nazewnictwa (jedni piszą D, 3, 2, 1, inni D, D3, 2, 1, a jeszcze inni D, D3, S, L) to jak najbardziej masz 3 / D3 w ceedzie. Skrzynia używa wtedy tylko 3 pierwszych przełożeń. Czasem przydaje się przy bardziej dynamicznej jeździe w mieście.
Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
kevin
 

Re:

16 maja 2010 19:56

teon napisał(a):
klosj24 napisał(a):
<span>teon</span> napisał(a):Mógłbyś nie mieć 3 2 1 ale tryb D jest w każdym automacie

No to kurde już drugi tydzień jeżdżę na trójce ?????????
Muszę to jutro oblukać!
Ale nawet facet w sklepie powiedział mi, że oni wszyscy jeździli na D3.


Być może jeździsz na D. Nie ma oznaczonego na skrzyni trybu D3 jest tylko tryb 3. Oznaczenie trybów 3-2-1 jest po prawej stronie lewarka a trybów P R N D po lewej. Aby przejść z trybu D na 3 wystarczy odchylić lekko lewarek w prawo. Jeżeli masz dobry bieg wrzucony na wyświetlaczu powinna być widoczna litera D. Tak jak kolega wcześniej wspominał pamiętaj aby nie kusiło cię zmieniać np gdy stoisz na światłach lewarka w pozycje N masz mieć auto w trybie D i trzymać nogę na hamulcu. Nie zmieniaj również z trybu D na N w trakcie jazdy. Ważną rzeczą jest też aby przy zmianie biegu z trybu D do R lub P albo na odwrót poczekać aż auto się całkowicie zatrzyma. Kolejną ważną rzeczą jest to abyś operował hamulcem oraz gazem tylko jedną nogą, ponieważ nie możesz doprowadzić do sytuacji w której dodajesz gaz a jedną nogę trzymasz dalej na hamulcu. Jak już kiedyś wspominałem uczulaj też na taką sytuację osoby które pierwszy raz będą prowadzić auto z automatem. Jeżeli nie będą kontrolować lewej nogi mogą odruchowo wcisnąć nią hamulec ponieważ z przyzwyczajenia będą chciały wysprzęglić auto
co spowoduje że samochód stanie dęba i tylko pozostanie Ci liczyć na refleks osoby która jedzie za tobą (w "Motorze" kiedyś opisywali taki wypadek).

No to jestem w szoku Teon, jeżdżę automatem 4 biegowym ,ale nie Ceedem,i prawie zawsze na światłach wrzucam z D na N.Nie rozumiem dlaczego napisałeś że nie można wrzucić na N,przecież N to jak bieg jałowy czy inaczej luz.Rozumiem że niemożna tego robić w czasie jazdy, ale na światłach ? gdy stoisz nieraz na nich parę minut to trzymasz nogę na hamulcu a lewarek jest w pozycji D? trochę bez sensu moim zdaniem,a może się mylę to mnie oświeć,bo to mój pierwszy automat.
Ostatnio edytowano 17 maja 2010 07:21 przez kevin, łącznie edytowano 1 raz
Powód: 13 błędów ort. Zalecam zainstalować przeglądarkę FireFox. Link do instalatora http://www.mozilla-europe.org/pl/firefox/

AUTOR WĄTKU
teon
 

Re: Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

16 maja 2010 23:53

W wielu automatach tryb N oznacza słabsze ciśnienie oleju (gorsze smarowanie).Po drugie czynnik ludzki, ruch miejski, pośpiech itp. może powodować że prędzej wciśniesz gaz niż zmienisz z N na D a wtedy skrzynia dostaje no i czynnik trzeci mając bieg na N nie masz napędu na kołach więc jak np. chciałbyś uciec stojąc na światłach przed autem które widzisz że nie wyhamuje przed twoim zadkiem to nie masz jak, czasem też nagle nie wiadomo skąd pojawia się karetka a ty sie nie zastanawiasz czy masz na N czy D. Co innego manual tam zawsze jesteś przygotowany do wciśnięcia sprzęgła wrzucenia biegu itp.i przeważnie trwa to krócej. Poza tym nie można porównać tego biegu do luzu w normalnej skrzyni biegów. Aut z automatem nie wolno holować ani odpalać na pych. C

AUTOR WĄTKU
Borys
 

Re: Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

21 lip 2010 20:44

Ahoj!
Postanowiłem sobie pojeździć po mieście mając zablokowany 4-ty bieg.
Pyrgnąłem drążek w prawo, na wyświetlaczu pojawiło mi sie "3" i jazda ...
Mam wrażenie, że jest żwawszy i głośniejszy. Wydaje mi się, że łatwiej mi było wyprzedzać.
Na Wisłostradzie ryczał i miał 5K czy 6K obrotów przy 100-ce - ewidentny brak czwórki.
Borys

jjs
Dyrektor
 
Posty: 664
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

23 lip 2010 08:34

Borys napisał(a):Ahoj!
Na Wisłostradzie ryczał i miał 5K czy 6K obrotów przy 100-ce - ewidentny brak czwórki.
Borys

w to to raczej nie uwierzę tzn że trójka w tym automacie jest aż tak krótka..wydawało Ci się że wył bo jeżdząc na codzień normalnie..skrzynia zmienia biegi bardzo szybko więc przyzwyczaiłeś się do względnej ciszy w samochodzie :)
PRO CEED 1.6pb

AUTOR WĄTKU
adamg29
 

Re: Zalecane prędkości dla automatycznej skrzyni biegów

23 lip 2010 13:02

Przy normalnej jeździe powiedzmy 80 km/h na "D" masz "4kę", po depnięciu skrzynia robi redukcję na "3kę" i przyspiesza w miarę spokojnie.
Przy takiej samej prędkości na "D3" masz zapiętą "3kę", po depnięciu skrzynia robi redukcję na "2kę" - stąd hałas i żwawsza reakcja.

BTW. Ceed ma tak ustawioną skrzynię, że przy ostrym przyspieszaniu zmiana z 2-ki na 3-kę występuje równo przy 100km/h (pewnie aby w tabelkach 0-100 maksymalnie wyśrubować).

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl