[C1] Słynny błąd p2096
Moderator: Żandarmeria
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1646
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: Słynny błąd p2096
Niech Ci wyjmą kata i trochę nim potrząsną, tam jest taka jakby ceramika, jak lata to kat kaput.
Jest Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
- Wojewoda82
- Klubowicz
- Posty: 60
- Dołączył(a): 09 kwi 2023 08:57
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1368 Pb 100KM
2018, M + Smart Plus
Re: Słynny błąd p2096
matmix1 napisał(a):Swoją drogą Panowie @Wojewoda82 i @Daniel777 u Was błąd pojawił się przy dość niskich przebiegach (ledwie 50 tys.). Tankujecie przeważnie na tej samej stacji? Mechanik stwierdził, że paliwo mogło być felerne i stąd te ubytki w katalizatorze. I pytanie trochę z innej beczki - czy przy ostatniej wymianie oleju robiliście płukankę silnika?
Tak, ja tankuję na jednej stacji, lokalny Orlen, do wyboru mam też Dragongaz (hmm, to już chyba wolę Orlen) i Moya, z 20km od domu mam inny Orlen i Shell, ale średnio po drodze to jest, rzadko autem jadę w tym kierunku. Gdzie było tankowane wcześniej, nie wiem, ale pewnie okolice Bielan Wrocławskich, Orlen, Shell albo Centrum.
Co do wymian oleju, ja robiłem dotychczas raz, bez płukanki, wypadła zaraz po wymianie katalizatora. Wcześniej też raczej były bez płukanki (ale wcześniejsze 4 ostatnie były co około 6tys km, czyli częściej nawet niż zalecane w GDI, ja mam MPI).
matmix1 napisał(a):Samochód kupiłem od handlarza i zanim błąd się pojawił, zrobiłem min. 3 tys. kilometrów. Raczej wątpię, że coś takiego dałoby się ukryć na taki okres, jak teraz błąd po skasowaniu wyskakuje średnio co 150-200km...
Raczej nie, 3000km to jest dużo, handlarz musiałby ten błąd wyprogramować, ale wtedy błąd by się nigdy nie pojawił, a Ty byś żył w nieświadomości. Tak robi niestety wielu ludzi, w tym handlarzy, wyprogramowują błędy. Co do interwału pokazywania się błędu, wynika to z tego, ze kasując check engine, kasujesz też przy okazji adaptację wtryków. Około 150km potrzebuje komp aby wrócić do nastaw, gdzie dla niego jest ok, ale sonda po kacie pokaże błąd.
matmix1 napisał(a):Zastanawiam się jeszcze czy jakoś płukanka silnika nie zaszkodziła katalizatorowi (zaraz po zakupie wymieniłem olej i resztę płynów, a dodatkowo dałem się namówić na płukankę). Wiem, że jedno nie ma nic do drugiego bezpośrednio, ale może jednak.
Nie sądzę, mój silnik raczej płukanki nigdy nie widział. Płukanka ma wymyć silnik w środku, aby syf trafił do starego oleju. Raczej 1,4MPI nie nagaruje (w przeciwieństwie do 1,6GDI) i niewiele jest do płukania.
Tak offtopowo, około 2019, zmienił się dostawca katalizatorów (wkładów powleczonych masą katalityczną) dla Kii/Hyundaia, z Unicore lub Johnson Matthey na BASF (wiem, bo właśnie w okolicy 2019 zaczęliśmy produkować katalizatory KIA). Nie wiem czy zmienił się też dostawca wkładów ceramicznych (możliwe, najczęściej jest to NGK, Corning itp, firma "puszkująca" wkład w obudowie mogła się nie zmienić), ale wpływ na zmianę mogły mieć dwie rzeczy. Taniej lub lepiej. To drugie, mogły być jakieś problemy z wkładami ceramicznymi lub samą aktywnością katalityczną katalizatorów i zmieniono dostawcę (a przy okazji niejako technologię powlekania wkładów masą, bo są one inne).
- Daniel777
- Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 24 lip 2024 14:45
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2017, M
Re: Słynny błąd p2096
Ja nie robiłem żadnej płukanki. Tankowałem zazwyczaj na Orlenie, czasami na Lotosie jak jeszcze był.
Od października 2023 zacząłem wlewać Liqui Moly 7110 do czyszczenia katalizatora. Tak jak pisałem, błąd został skasowany we wrześniu 2023 i pojawił się w lipcu 2024 po przejechaniu około 6 tys km.
Jeśli to katalizator to chyba winna jest głównie jazda po mieście, dlatego czasami trzeba wlać coś do przeczyszczenia. Moim zdaniem katalizator nie powinien się zużywać po przejechaniu 50 tys km, jakieś niskiej jakości materiały musieli tam zastosować.
Od października 2023 zacząłem wlewać Liqui Moly 7110 do czyszczenia katalizatora. Tak jak pisałem, błąd został skasowany we wrześniu 2023 i pojawił się w lipcu 2024 po przejechaniu około 6 tys km.
Jeśli to katalizator to chyba winna jest głównie jazda po mieście, dlatego czasami trzeba wlać coś do przeczyszczenia. Moim zdaniem katalizator nie powinien się zużywać po przejechaniu 50 tys km, jakieś niskiej jakości materiały musieli tam zastosować.
- peugeot206
- Brygadzista
- Posty: 83
- Dołączył(a): 15 maja 2024 04:05
- Lokalizacja: Łowicz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2018, M
- Daniel777
- Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 24 lip 2024 14:45
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2017, M
Re: Słynny błąd p2096
Wlewałem w październiku, lutym i czerwcu. Piszę że wystarcza na 2 tys km.
- Volpe
- Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 02 sie 2024 21:22
- Lokalizacja: Piaseczno
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2017, L
Re: Słynny błąd p2096
matmix1 napisał(a):Mały update odnośnie mojej kijanki:
1. Zakupiłem używaną oryginalną sondę przed katem.
2. Odebrałem samochód po wymianie sprzęgła i zamianie sondy przed katem od mechanika i tutaj uwaga - mechanik poinformował mnie, że sprawdził katalizator kamerką inspekcyjną i okazało się, że katalizator ma ubytki...
Jeszcze nie miałem możliwości sprawdzenia odczytów z obu sond po zamianie pierwszej, ani nie zrobiłem wystarczającej ilości kilometrów żeby cokolwiek więcej powiedzieć czy z błędem P2096 na razie spokój.
Ale podejrzewam, że nie obejdzie się bez wymiany katalizatora.
Swoją drogą Panowie @Wojewoda82 i @Daniel777 u Was błąd pojawił się przy dość niskich przebiegach (ledwie 50 tys.). Tankujecie przeważnie na tej samej stacji? Mechanik stwierdził, że paliwo mogło być felerne i stąd te ubytki w katalizatorze. I pytanie trochę z innej beczki - czy przy ostatniej wymianie oleju robiliście płukankę silnika?
Samochód kupiłem od handlarza i zanim błąd się pojawił, zrobiłem min. 3 tys. kilometrów. Raczej wątpię, że coś takiego dałoby się ukryć na taki okres, jak teraz błąd po skasowaniu wyskakuje średnio co 150-200km...
Zastanawiam się jeszcze czy jakoś płukanka silnika nie zaszkodziła katalizatorowi (zaraz po zakupie wymieniłem olej i resztę płynów, a dodatkowo dałem się namówić na płukankę). Wiem, że jedno nie ma nic do drugiego bezpośrednio, ale może jednak.
Ja płukanek nie robiłem auto zakupiłem z przebiegiem 96k błąd zaczął sypać przy 111k, jak sytuacja po wymianie sondy przed katem, dalej sypie błędem? Właśnie chce zacząć od wymiany sondy przed katem z nadzieją że błąd się nie pojawi. Niby z autem nic się nie dzieje, nie odczułem spadku mocy czy innych objawów. Byłem właśnie w Mrągowie,błąd wywalił po 150 km w tamtą stronę z Wawy i na powrocie to samo.
- matmix1
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 18 lip 2024 17:47
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1400 Pb 100KM
2017, M
Re: Słynny błąd p2096
Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie sprzęgła i sondy przed katem (na używaną oryginalną) i zrobiłem trasę ok. 50 km.
Poniżej link do zarejestrowanych wartości z czujników w czasie jazdy.
https://drive.google.com/file/d/1RTMEHJ ... p=drivesdk
Wygląda to zdecydowanie lepiej niż wcześniej. Wartość napięcia z drugiej sondy w okolicach 0,6-0,7V. I odczyt jest bardziej "wygładzony".
Ale jeszcze muszę poczekać aż przekroczę te 150-200 km czy błąd się pojawi.
Jeśli chodzi o katalizator, na razie zostawiam ten temat. Będę szukał oryginalnej używki w lepszej cenie. Jak coś się trafi to wymienię.
Poniżej link do zarejestrowanych wartości z czujników w czasie jazdy.
https://drive.google.com/file/d/1RTMEHJ ... p=drivesdk
Wygląda to zdecydowanie lepiej niż wcześniej. Wartość napięcia z drugiej sondy w okolicach 0,6-0,7V. I odczyt jest bardziej "wygładzony".
Ale jeszcze muszę poczekać aż przekroczę te 150-200 km czy błąd się pojawi.
Jeśli chodzi o katalizator, na razie zostawiam ten temat. Będę szukał oryginalnej używki w lepszej cenie. Jak coś się trafi to wymienię.
- Volpe
- Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 02 sie 2024 21:22
- Lokalizacja: Piaseczno
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2017, L
Re: Słynny błąd p2096
matmix1 napisał(a):Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie sprzęgła i sondy przed katem (na używaną oryginalną) i zrobiłem trasę ok. 50 km.
Poniżej link do zarejestrowanych wartości z czujników w czasie jazdy.
https://drive.google.com/file/d/1RTMEHJ ... p=drivesdk
Wygląda to zdecydowanie lepiej niż wcześniej. Wartość napięcia z drugiej sondy w okolicach 0,6-0,7V. I odczyt jest bardziej "wygładzony".
Ale jeszcze muszę poczekać aż przekroczę te 150-200 km czy błąd się pojawi.
Jeśli chodzi o katalizator, na razie zostawiam ten temat. Będę szukał oryginalnej używki w lepszej cenie. Jak coś się trafi to wymienię.
Zdecydowanie lepiej to wygląda, daj znać czy sypnie błędem jak coś ja w okolicy u siebie znalazłem firmę zajmującą się regeneracja katalizatorów i dfów, poniżej przesyłam Ci link jakby coś.
www.dpf-reg.pl
- peugeot206
- Brygadzista
- Posty: 83
- Dołączył(a): 15 maja 2024 04:05
- Lokalizacja: Łowicz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2018, M
Re: Słynny błąd p2096
oni chyba zajmują się tylko czyszczeniem dpf i gpf a nie regeneracja katalizatorów.
- Daniel777
- Dopiero co...
- Posty: 6
- Dołączył(a): 24 lip 2024 14:45
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2017, M
Re: Słynny błąd p2096
Już po wizycie w warsztacie. Na początek wymienili świece zapłonowe bo nie były jeszcze wymieniane. Zrobili weryfikacje katalizatora kamerką endoskopową, nic niepokojącego tam nie zauważyli. Zrobili pomiar kompresji silnika.
Jeśli znowu zapali się check engine do wymiany pójdzie sonda. Na razie zaczęli od świec po nitce do kłębka.
Jeśli chodzi o katalizator dali mi do zrozumienia że wymiana to ostateczność.
Jeśli chodzi o czyszczenie katalizatora to widzę że kolega matmix1 jest z Zabrza.
W Gliwicach-Sośnicy czyszczą katalizatory.
Byłem tam w lipcu się pytać, sama usługa z przyniesionym katalizatorem 550 zł a z wykręceniem około 1100 zł. Po rozmowie z właścicielem, bardzo miłym i rzeczowym, powiedział że może wyczyścić katalizator ale nie daje gwarancji że błąd się nie pojawi.
Zalecił najpierw wizytę w warsztacie. Chociaż jakby wykręcił katalizator i zaczął coś przy nim robić to by mógł stwierdzić czy padnięty czy nie.
Podaję link
https://www.dpfprotect.pl/
Jeśli znowu zapali się check engine do wymiany pójdzie sonda. Na razie zaczęli od świec po nitce do kłębka.
Jeśli chodzi o katalizator dali mi do zrozumienia że wymiana to ostateczność.
Jeśli chodzi o czyszczenie katalizatora to widzę że kolega matmix1 jest z Zabrza.
W Gliwicach-Sośnicy czyszczą katalizatory.
Byłem tam w lipcu się pytać, sama usługa z przyniesionym katalizatorem 550 zł a z wykręceniem około 1100 zł. Po rozmowie z właścicielem, bardzo miłym i rzeczowym, powiedział że może wyczyścić katalizator ale nie daje gwarancji że błąd się nie pojawi.
Zalecił najpierw wizytę w warsztacie. Chociaż jakby wykręcił katalizator i zaczął coś przy nim robić to by mógł stwierdzić czy padnięty czy nie.
Podaję link
https://www.dpfprotect.pl/
- Volpe
- Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 02 sie 2024 21:22
- Lokalizacja: Piaseczno
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2017, L
Re: Słynny błąd p2096
peugeot206 napisał(a):oni chyba zajmują się tylko czyszczeniem dpf i gpf a nie regeneracja katalizatorów.
Na tylnich drzwiach auta napisane było regeneracja katalizatorów trzeba w takim razie przedzwonić.
- peugeot206
- Brygadzista
- Posty: 83
- Dołączył(a): 15 maja 2024 04:05
- Lokalizacja: Łowicz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2018, M
Re: Słynny błąd p2096
Przejrzałem ich stronę i tam nie ma nic właśnie o katalizatorach tylko o czyszczeniu dpf.
U mnie w okolicy jest taka firma która stricte zajmuje się regeneracją katów. Można wysłać im wymontowany katalizator i odsyłają zregenerowany.
http://www.regeneracja-katalizatorow.pl/
U mnie w okolicy jest taka firma która stricte zajmuje się regeneracją katów. Można wysłać im wymontowany katalizator i odsyłają zregenerowany.
http://www.regeneracja-katalizatorow.pl/
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1646
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Marka i model samochodu: Kia Optima 2017
Re: Słynny błąd p2096
Wymiana wkładu dpf i kata to 4000zł, więc sam kat oewnie połowę tego (jakby kogoś interesowało)
Jest Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
- matmix1
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 18 lip 2024 17:47
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1400 Pb 100KM
2017, M
Re: Słynny błąd p2096
Mały update odnośnie mojego błędu P2096 - od wymiany sondy przed katem przejechane trochę ponad 1000km i bez błędu jak na razie
Spalanie też trochę zmalało o jakieś 0,3-0,5 l/100km, mimo że upały były i prawie non stop z włączoną klimą się jeździło.
Jeśli chodzi o zakup używanych części (sondy kupiłem używane oryginały) to mogę polecić stronę proxyparts.pl . Moje przyszły z rozbitka z Holandii.
Spalanie też trochę zmalało o jakieś 0,3-0,5 l/100km, mimo że upały były i prawie non stop z włączoną klimą się jeździło.
Jeśli chodzi o zakup używanych części (sondy kupiłem używane oryginały) to mogę polecić stronę proxyparts.pl . Moje przyszły z rozbitka z Holandii.
- Volpe
- Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 02 sie 2024 21:22
- Lokalizacja: Piaseczno
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2017, L
Re: Słynny błąd p2096
matmix1 napisał(a):Mały update odnośnie mojego błędu P2096 - od wymiany sondy przed katem przejechane trochę ponad 1000km i bez błędu jak na razie
Spalanie też trochę zmalało o jakieś 0,3-0,5 l/100km, mimo że upały były i prawie non stop z włączoną klimą się jeździło.
Jeśli chodzi o zakup używanych części (sondy kupiłem używane oryginały) to mogę polecić stronę proxyparts.pl . Moje przyszły z rozbitka z Holandii.
Dobra nowina na tej stronie trzeba do nich wysłać zapytanie rozumiem?
- Wojewoda82
- Klubowicz
- Posty: 60
- Dołączył(a): 09 kwi 2023 08:57
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1368 Pb 100KM
2018, M + Smart Plus
Re: Słynny błąd p2096
Za jakiś miesiąc jadę swoją kijanką na ostatni przegląd gwarancyjny, do 7 lat. Ponad 65 tys km, prawie 7 lat, myślę, że warto już wymienić pasek osprzętu, pewnie też przydałoby się wymienić olej w skrzyni (manualna, tak wiem, niby nie przewiduje się). Auto miało rok temu wymienionego kata oraz sondę przed katem (z powodu błędu z tytułu).
Pytanie do posiadaczy 1,4 w benzynie, najlepiej Kappy (1368cm3). Dziś jadąc już na prawie rozgrzanym silniku, miałem wskazania ponad 800 stopni na kacie, mimo spokojnej jazdy około 80km/h. Wiem, że konstrukcyjnie katalizator jest bardzo blisko silnika i może notować wyższe temperatury niż w innych autach, ale te 800 stopni na spokojnej jeździe wydaje się nieco wysokie. Jak auto postało potem z 5 minut na wolnych obrotach, temperatura katalizatora spadła do niecałych 600 stopni. Dalej trochę wysoko.
Jak to jest u Was?
Pytanie do posiadaczy 1,4 w benzynie, najlepiej Kappy (1368cm3). Dziś jadąc już na prawie rozgrzanym silniku, miałem wskazania ponad 800 stopni na kacie, mimo spokojnej jazdy około 80km/h. Wiem, że konstrukcyjnie katalizator jest bardzo blisko silnika i może notować wyższe temperatury niż w innych autach, ale te 800 stopni na spokojnej jeździe wydaje się nieco wysokie. Jak auto postało potem z 5 minut na wolnych obrotach, temperatura katalizatora spadła do niecałych 600 stopni. Dalej trochę wysoko.
Jak to jest u Was?
- peugeot206
- Brygadzista
- Posty: 83
- Dołączył(a): 15 maja 2024 04:05
- Lokalizacja: Łowicz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2018, M
Re: Słynny błąd p2096
Dzisiaj byłem w trasie 60km ale nie miałem przy sobie ELM. Za to jadąc do pracy na odcinku 6km pokazywało mi temperaturę 680stopni.
- Wojewoda82
- Klubowicz
- Posty: 60
- Dołączył(a): 09 kwi 2023 08:57
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1368 Pb 100KM
2018, M + Smart Plus
Re: Słynny błąd p2096
peugeot206 napisał(a):Dzisiaj byłem w trasie 60km ale nie miałem przy sobie ELM. Za to jadąc do pracy na odcinku 6km pokazywało mi temperaturę 680stopni.
Wczoraj robiłem test, przejechałem się, aby rozgrzać dobrze auto. Podczas powrotu, jazda jednostajna na równym na tempomacie, 90km/h według GPS, 790 stopni na kacie.
Z jaka prędkością jechałeś?
- peugeot206
- Brygadzista
- Posty: 83
- Dołączył(a): 15 maja 2024 04:05
- Lokalizacja: Łowicz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.4 Pb 100KM
2018, M
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Błąd P0172
przez zlotowq » 05 cze 2020 18:00 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4827 Wyświetlone
- Ostatni post przez Przemek77
08 cze 2020 09:10
-
Błąd P0172
-
-
Błąd P0807
przez patrykjm3 » 04 kwi 2022 12:13 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 7 Odpowiedzi / 4689 Wyświetlone
- Ostatni post przez patrykjm3
07 kwi 2022 03:32
-
Błąd P0807
-
-
Błąd P0016 i P0420
przez dominiss1990 » 30 gru 2022 10:39 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3953 Wyświetlone
- Ostatni post przez dominiss1990
02 sty 2023 06:41
-
Błąd P0016 i P0420
-
-
Mrugający błąd silnika
przez KiaBN » 13 sie 2020 20:25 w Tipsy i triksy ... - 18 Odpowiedzi / 14880 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
26 mar 2022 21:01
-
Mrugający błąd silnika
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości