Witam
Posiadam od prawie dwóch lat Kia Ceed 1.6 CRDI z rocznika 2011 posiłkującą się dieslem.
Od jakiś dwóch a może trzech miesięcy moje auto zaczęło falować z rana prze około minutę. Obroty szalały strasznie, jakoś w przedziale 600-900. Czekałem tą minutkę aż przestanie bujać i wtedy ruszałem. Dopóki auto się nie rozgrzało komfort jazdy był odczuwalnie gorszy (np. trudność w płynnym ruszeniu spod świateł). Niedługo po pojawieniu się tych dolegliwości pojechałem do mechanika ale ten nic nie znalazł a samo auto akurat w warsztacie zachowywało się dość znośnie. Jeździłem tak miesiąc po czym doszły kolejne objawy.
Mianowicie podróżując przykładowo te 90 km/h zdarzały się chwilowe przerwy w mocy. Wrażenie takie jakbym w przeciągu sekundy zdjął nogę z gazu po czym ponownie docisnął. Następnym objawem było gaśnięcie samochodu, przykładowo podczas ruszania spod świateł. Czyli na niskich obrotach. Byłem w Białostockim ASO jednak nic nie znaleźli co nadawałoby się do naprawy .
Sprawdzili wtryskiwacze oraz pompę paliwa i odczyty były poprawne. DPF również działa choć podobno ma przelatane o 200 tysięcy km więcej niż mam na liczniku. Błędów w komputerze również brak. Podobne wątki na forum dokładnie przewertowałem i parę rzeczy zrobiłem na własną rękę czyli:
- czyszczenie kolektora ssącego oraz przepustnicy
- czyszczenie EGR
- czyszczenie MAP sensor
- czyszczenie przepływomierza
- czyściłem również odmę
- sprawdzałem sitko w baku i było czyste
Parę dni temu wymieniłem również filtr paliwa ale poprawy raczej nie było a tylko zdawało mi się, że jest lepiej. Lepiej jednak nie było. Obecnie w aucie wciąż na zimnym falują obroty a wyjechać gdziekolwiek jest problem, ponieważ od razu buja autem i w konsekwencji gaśnie. Dodatkowo pojawił się szary dymek z wydechu .
Jestem już umówiony do kolejnego mechanika (mam nadzieje, że dojadę) jednak proszę forumowiczów o pomoc aby nie wydawać kolejnych pieniędzy za niewiele wnoszącą diagnostykę,
Jeszcze smaczek na koniec, że zanim wystąpiły te objawy miałem zupełnie inne. Auto bujało gdy je rozgrzałem a później np. po godzinie odpaliłem ponownie. Za to z rana zachowywało się idealnie . Ogólnie już spać przez to nie mogę
Pozdrawiam i
[C1] Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Moderator: Żandarmeria
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6623
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Spróbowałbym z czujnikiem położenia wału.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Myślałem o tym ale czy on nie daję złych odczytów dopiero po nagrzaniu?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
A czy jakieś odczyty cisnienie paliwa zadane vs rzeczywiste? Czujnik ciśnienia paliwa w szynie?
Możnaby też stronę powietrza sprawdzić tzn odłączyć sterowanie EGR, sterowanie turbiny - może tu coś się goni i odnaleźć nie może?
Możnaby też stronę powietrza sprawdzić tzn odłączyć sterowanie EGR, sterowanie turbiny - może tu coś się goni i odnaleźć nie może?
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Wersja darmowa CarScaner takich wartości nie jest w stanie mi dostarczyć a w ASO sprawdzając pompę paliwa chyba musieli sprawdzić również ciśnienie jakie podaję. Niestety nie dali mi żadnego wydruku z tym związanego a jedynie wartości bardziej związane z pracą wtryskiwaczy. Tego " tzn odłączyć sterowanie EGR, sterowanie turbiny" nie rozumiem. Chodzi Ci o odpinanie zasilania tych podzespołów?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Tak, wyjąć wtyczkę EGR, obserwować jak się zachowuje, zdjąć wężyk z gruszki turbo i to samo. Może któryś z tych elementów niedomaga, wiesza się i wprowadza zakłócenia. Rozumiem z w problem jest z utrzymaniem wolnych obrotów. Tam też jest sonda lambda za turbo więc ona też może coś wnosić do problemu.
W wersji silnika z 2011 powinien jeszcze działać program Cascade 0,94 bodajże z interfejsem VAG K+CAN Commander 1.4 po USB - ten zestaw pokazuje całkiem sporo parametrów ale wymaga inwestycji ok 100 zł w interfejs.
Wtedy możesz zobaczyć nawet korekty wtrysków w dość prymitywnej formie ale zawsze. A czy EGR po wyczyszczeniu chodził lekko? Nie chodzi mi o to czy był czysty tylko czy się nie kleił w środku
W wersji silnika z 2011 powinien jeszcze działać program Cascade 0,94 bodajże z interfejsem VAG K+CAN Commander 1.4 po USB - ten zestaw pokazuje całkiem sporo parametrów ale wymaga inwestycji ok 100 zł w interfejs.
Wtedy możesz zobaczyć nawet korekty wtrysków w dość prymitywnej formie ale zawsze. A czy EGR po wyczyszczeniu chodził lekko? Nie chodzi mi o to czy był czysty tylko czy się nie kleił w środku
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Żeby sprawdzić czy chodzi EGR wystarczy odkręcić jego cewkę (3 śruby imbusowe) i wcisnąć palcem - powinien po wciśnięciu natychmiast odbijać. Sprawdź też czy masz podkładkę izolacyjna między cewka EGR a samym zaworem, ona ma jakiś 1,5mm grubości ale jej brak ma ogromny wpływ na pracę silnika
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Ten bolczyk EGR chodził bardzo łanie i poprawnie wracał do wejściowej pozycji. Podkładkę również posiadał.
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Właśnie zastanawiam się czy nie kupić używki czujnika ciśnienia paliwa. Na allegro jest za 50zł z dostawą. Czyszczenie czujnika chyba w tym przypadku nie ma sensu?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Ok ale to cewka ma bolczyk i on zawsze chodzi lekko. Od strony EGR zaś jest taki talerzyk na który ten bolczyk działa. I ten talerzyk (zawór) też ma znaczenie.
Jeżeli czujnik ciśnienia paliwa by szwankował to może dawać fałszywą informację i mocno fałszować dawkę paliwa.
Tak czy inaczej testy za darmochę to nadal zdjęcie sterowania z EGR i z turbiny.
Poszarpywania silnika są szeroko opisywane w innym wątku, też tam się wypowiadałem a u mnie ustąpiły po usprawnieniu EGR czyli czyszczenie i lekki chód. Nie miałem problemów na biegu jałowym .
Jeżeli czujnik ciśnienia paliwa by szwankował to może dawać fałszywą informację i mocno fałszować dawkę paliwa.
Tak czy inaczej testy za darmochę to nadal zdjęcie sterowania z EGR i z turbiny.
Poszarpywania silnika są szeroko opisywane w innym wątku, też tam się wypowiadałem a u mnie ustąpiły po usprawnieniu EGR czyli czyszczenie i lekki chód. Nie miałem problemów na biegu jałowym .
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Sprawdziłem, że falowanie ustępuje gdy odłączę EGR ale tak samo się dzieje gdy odłączam również przepływomierz. Wynika z tego, że za mało powietrza trafia do komory spalania gdy te komponenty są podpięte. Jednak problem z gaśnięciem auta występuje nadal, nawet jeżeli ustępuje falowanie obrotów. Dziwna sprawa, że odpala bez problemu, mogę na biegu jałowym przygazować i nic się nie dzieje jednak gdy próbuje ruszyć już zaczyna przygasać. Macie jakieś pomysły?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
No to trzeba może poszukać jakiejś przeszkody mechanicznej tzn filtr, śmiecie w rurze, słaba drożność intercoolera, przymknięta klapa gaszaca, zamknięte zawirowywacze na kolektorze?
Klapę gaszaca widac ak się zdejmie waz od IC do niej właśnie , ruch zawirowywaczy widać od siłownika który nimi obraca
Klapę gaszaca widac ak się zdejmie waz od IC do niej właśnie , ruch zawirowywaczy widać od siłownika który nimi obraca
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
W końcu jakiś błąd wyskoczył P0192właśnie związany z czujnikiem cisnienia paliwa.. może jestem już bliżej niż dalej . Czy wiecie może jaki rozmiar klucza potrzebuje aby ten czujnik wykręcić?
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Niestety wymiana czujnika ciśnienia paliwa nie pomogła . Ale z ciśnieniem coś jest ewidentnie nie tak. Porobiłem parę screenów z odczytów cisnienia na listwie oraz cisnienia dostarczanego przez pompę paliwa. Średnio na pompie paliwa utrzymuję się stałe ciśnienie coś koło 28000 kPa a na listwie paliwowej podobnie tylko wciąż skacze góra/dół o jakieś 500-1000 jednostek. Gdy jednak zaczyna telepać autem to wskazania wariują. Na wskazaniach widać na odpalonym silniku wachania ciśnienia od 0 do prawie 110 000 kPa. Czy to może być regulator ciśnienia paliwa? Tylko czy wtedy bujałoby również ciśnieniem pompy paliwa?
https://zapodaj.net/plik-mPqjA8K46P
https://zapodaj.net/plik-zUnBCYeX7a
https://zapodaj.net/plik-M90bdmxbJf
Czerwone wskazanie to ciśnienie w szynie paliwowej.
https://zapodaj.net/plik-mPqjA8K46P
https://zapodaj.net/plik-zUnBCYeX7a
https://zapodaj.net/plik-M90bdmxbJf
Czerwone wskazanie to ciśnienie w szynie paliwowej.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Regulator ciśnienia jest zwyczaj na pompie paliwa,czasem jest na listwie ciśnienia common rail.
- witek690
- Kierownik zmiany
- Posty: 126
- Dołączył(a): 09 sie 2021 12:59
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015, L
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Czy ktoś rozwiązał problem z porannym szarpaniem silnika przy temperaturze powyżej 15 stopni?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Ten wątek jest na forum szeroko dyskutowany. U mnie pomogło doprowadzenie do porządku EGR. Ponoć pozbycie się EGR również pomaga. Więc może to być wskazanie, że ja usunąłem przyczynę nie usuwając EGR
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Szarpanie oraz gaśnięcie podczas jazdy rozwiązałem wymieniając regulator ciśnienia paliwa. Ten regulator jest przykręcony do pompy wysokiego ciśnienia. Co do falowania obrotów, są nadal ale znacznie mniejsze. Niedługo po wymianie regulatora zaczęła mi mrugać kontrolka związana z czujnikiem cisnienia spalin ale to już inna bajka i auto jest już u mechanika w tej sprawie. Ogólnie jestem pewny, że za falowanie obrotów w moim przypadku wynika z małej ilości powietrza dostarczanej. Tutaj mamy kilka mozliwości np. przepływomierz, przepustnica, egr lub ostatecznie ECU. W moim przypadku może to być przepustnica, ponieważ bez znaczenia czy jadę 90 km/h czy 20 to jest ona otwarta na 12%. Zmieniają się tylko setne procenta.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
W CRDI przepustnicy nie ma - jest tylko klapa gaszaca która zawsze jest otwarta i ma się zamknąć na sekundę po wyłączeniu silnika. Ale pisałem Ci o przeszkodzie mechanicznej, która taka klapa może być o ile się nie otwiera.
U mnie w D4FB klapa jest sterowana podciśnieniowy, u syna w D4EA sterowana elektrycznie - wszystkooze się uszkodzić
Regulowane położenie mają zawirowywacze i ich siłownik widać.
Wpisz w swoich danych jaki masz silnik bo masz tam kaszanę
U mnie w D4FB klapa jest sterowana podciśnieniowy, u syna w D4EA sterowana elektrycznie - wszystkooze się uszkodzić
Regulowane położenie mają zawirowywacze i ich siłownik widać.
Wpisz w swoich danych jaki masz silnik bo masz tam kaszanę
-
OjciecSzymon - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 09 lip 2024 20:08
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2011
Re: Falowanie, przygasanie i zupełne gaśnięcie Ceed
Wydaję mi się, że piszemy o tym samym. Tak czy siak na fakturze od mechanika mam czyszczenie przepustnicy. Przypominam, że mój problem został rozwiązany po wymianie regulatora ciśnienia paliwa. Wątek do zamknięcia.
Posty: 20
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Gaśniecie śilnika
przez johnny1976 » 01 lis 2021 19:09 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 2846 Wyświetlone
- Ostatni post przez johnny1976
16 lis 2021 19:27
-
Gaśniecie śilnika
-
-
Przygasanie i brak reakcji na gaz, elektryka, błąd P0652
przez demicelis » 26 kwi 2021 18:20 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 2550 Wyświetlone
- Ostatni post przez demicelis
26 kwi 2021 18:20
-
Przygasanie i brak reakcji na gaz, elektryka, błąd P0652
-
-
szarpanie gaśnięcie na rozgrzanym silniku
przez kamx89 » 01 cze 2021 17:44 w Silniki i skrzynia biegów - 9 Odpowiedzi / 5513 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
25 paź 2021 12:21
-
szarpanie gaśnięcie na rozgrzanym silniku
-
-
Falowanie wolnych obrotów przy włączonej klimatyzacji
przez hsurim » 04 wrz 2024 11:46 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 457 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
06 wrz 2024 08:31
-
Falowanie wolnych obrotów przy włączonej klimatyzacji
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości