Witam
Dziwny problem z tym wypalaniem .U mnie wypalał po 20-30km i po czyszczeniu sitka w baku wypalił dopiero po 300km w trasie . Myślałem ,że mu przeszło jednak kolejne wypalanie było po 130 a następne po 70.Teraz znów wypala po 20-30km
Rodzi mi sie pytanie ,czy egr powinien pracować podczas jazdy czy tylko na postoju? U mnie żyje cały czas w przedziale od 30 do 60% chyba ,że przekroczy 2500 obrotów w trasie to się na 4,7 zatrzymuje tak jak na wypalaniu
DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
-
jardab
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 21 sty 2022 08:00
- Lokalizacja: polska
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013, l
-
Piejar
- Asystent Kierownika
- Posty: 349
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
EGR żyje swoim życiem tj steruje nim ECU silnika. Można przyjąć uproszczone założenie że przy ostrzejszym przyspieszaniu zamyka się żeby silnik dostawał maksimum czystego powietrza (tlenu). Przy wypalaniu DPF zamyka się aby na dolot nie dostało się paliwo dawkowane na suwie wydechu. W sytuacjach pośrednich kieruje się jakąś strategią zapisaną w ECU
-
hevimental
- Asystent Kierownika
- Posty: 270
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: DPF - wypalanie
Piejar napisał(a):EGR żyje swoim życiem tj steruje nim ECU silnika. Można przyjąć uproszczone założenie że przy ostrzejszym przyspieszaniu zamyka się żeby silnik dostawał maksimum czystego powietrza (tlenu). Przy wypalaniu DPF zamyka się aby na dolot nie dostało się paliwo dawkowane na suwie wydechu. W sytuacjach pośrednich kieruje się jakąś strategią zapisaną w ECU
Z tego co zauważyłem zamyka się w okolicy 2300/2500 obrotów i dlatego jadąc w trasie wypalanie ma większe interwały.
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
-
Btw
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 30 sie 2023 05:19
- Lokalizacja: Łowicz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015
Re: DPF - wypalanie
Witam, ja również borykam się z problemem częstego wypalania DPF (wypala się co ok. 90-100km). Monitorując wskazania komputera apką dostrzegłem dziwne zachowanie zaworu EGR - otóż gdy silnik jest ciepły, na biegu jałowym położenie oraz podczas jazdy EGR faluje od 26-36% (nigdy nie przekracza tych poziomów) dzieje się to niezależnie od tego jak operuję pedałem gazu (jedynie przy mocnym przyspieszaniu, hamowaniu silnikiem oraz wypalaniu DPF zamyka się na 4,7%). Natomiast gdy silnik jest zimny (poniżej 70°C) nawet gdy wcisne gaz na maksa EGR się nie zamyka tylko działa w tych swoim przedziale 26-36% (wtedy też najszybciej zwiększa się poziom sadzy w filtrze). Czy możecie opisać jak u was zachowuje się zawór EGR, bo wydaje mi się, że w moim przypadku to on jest przyczyną problemów z dpfem.
-
zychi
- Klubowicz
- Posty: 37
- Dołączył(a): 16 maja 2019 20:24
- Lokalizacja: Pszczyna
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2015, M
Re: DPF - wypalanie
Witam
Przed regeneracją wypalał co kilkanaście kilometrów , teraz jest to ponad 300 km.
Wypalanie zaczyna się jak osiągnie poziom niecałych 17 gram sadzy.


https://zapodaj.net/plik-QDisBUaUyP#
Pewnie przy najbliższej jeździe zacznie wypalać.
Przed regeneracją wypalał co kilkanaście kilometrów , teraz jest to ponad 300 km.
Wypalanie zaczyna się jak osiągnie poziom niecałych 17 gram sadzy.
https://zapodaj.net/plik-QDisBUaUyP#
Pewnie przy najbliższej jeździe zacznie wypalać.
Ostatnio edytowano 21 lis 2023 10:28 przez zychi, łącznie edytowano 3 razy
-
hevimental
- Asystent Kierownika
- Posty: 270
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: DPF - wypalanie
Bo jest niższa temperatura na zewnątrz
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
-
Kriscyr
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 14 lis 2023 21:18
- Lokalizacja: Krosno
- Grupa: Podkarpacka
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 gd 1.6crdi 110km 2015
Re: DPF - wypalanie
Witam, u mnie sytuacja była taka dpf w okresie letnim wypalal się co 150km zimą 300km, zawsze starałem się aby nie przerywać procedury wypalania ale szczególnie latem było to dosyć problematyczne i postanowiłem poszukać przyczyny tego częstego wypalania, z ciekawości odkrecilem sobie czujnik na kolektorze dolotowym i zobaczyłem że w w kolektorze jest dosyć sporo takiej czarnej mazi sam czujnik też był sporo zapchany. Postanowiłem dać wyczyścić cały kolektor dolotowy i zawory dolotowe, wyczyściłem też ten czujniczek i przy okazji też przepływomierz. Po całej procedurze odpaliłem interfejs diagnostyczny i z ciekawości sprawdziłem czy nie ma jakiś błędów komputer pokazał jakieś 3 błędy związane właśnie przepływem powietrza w kolektorze. Wykasowalem te błędy i już się nie pojawiają. Silnik odrazu inaczej chodzi i nie przybywa tak szybko sadzy w dpf. Problemem był zapchany kolektor dolotowy i czujnik w nim, nie przelatywalo przez niego tyle powietrza ile wymagał komputer ,była zła mieszanka paliwo powietrze przez co była duża produkcja sadzy. Może komuś to pomoże, pozdrawiam
-
Piejar
- Asystent Kierownika
- Posty: 349
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Doprecyzuj pls o jaki czujnik na kolektorze dolotowym chodzi? O czujnik ciśnienia tzw MAP montowany na górze intercoolera czy o czujnik przepływu MAF? I o jakich zaworach dolotowych piszesz?
Zgoda że wpływ na humory DPF mają drobiazgi. U mnie była to urwana rurka czujnika delty p na DPF ale ta rurka "za", czyli blisko wylotu, blisko ciśnienia atmosferycznego. Ale usunięcie tej usterki spowodowało uleczenie całego procesu, wypalanie DPF co wieleset km, nawet pod 1000 km. A wcześniej wypałki były niekończące się i "oleju" mi przybyło coś ok litra
Zgoda że wpływ na humory DPF mają drobiazgi. U mnie była to urwana rurka czujnika delty p na DPF ale ta rurka "za", czyli blisko wylotu, blisko ciśnienia atmosferycznego. Ale usunięcie tej usterki spowodowało uleczenie całego procesu, wypalanie DPF co wieleset km, nawet pod 1000 km. A wcześniej wypałki były niekończące się i "oleju" mi przybyło coś ok litra
-
Kriscyr
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 14 lis 2023 21:18
- Lokalizacja: Krosno
- Grupa: Podkarpacka
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 gd 1.6crdi 110km 2015
Re: DPF - wypalanie
Przeplywke czyscilem i ten czujnik nie wiem jak się nazywa ale jest ogory na plastikowym kolektorze dolotowym przykrecany 2 srubkami. Jak miałem ściągnięty kolektor dolotowy to tam w środku przy zaworach też było czyszczone
-
Piejar
- Asystent Kierownika
- Posty: 349
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
Ten czerwony to przepływka, też żółty to MAP czujnik ciśnienia absolutnego
https://drive.google.com/file/d/1m9MgZc ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1m9MgZc ... p=drivesdk
-
Kriscyr
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 14 lis 2023 21:18
- Lokalizacja: Krosno
- Grupa: Podkarpacka
- Marka i model samochodu: Hyundai i30 gd 1.6crdi 110km 2015
Re: DPF - wypalanie
U mnie to wyglada trochę inaczej bo mam 2015 rok i tam jest plastikowy kolektor.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 4211 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 21 gości