DPF - wypalanie

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

jardab
Dopiero co...
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 sty 2022 08:00
Lokalizacja: polska
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013, l

Re: DPF - wypalanie

01 sie 2023 10:02

Witam
Dziwny problem z tym wypalaniem .U mnie wypalał po 20-30km i po czyszczeniu sitka w baku wypalił dopiero po 300km w trasie . Myślałem ,że mu przeszło jednak kolejne wypalanie było po 130 a następne po 70.Teraz znów wypala po 20-30km
Rodzi mi sie pytanie ,czy egr powinien pracować podczas jazdy czy tylko na postoju? U mnie żyje cały czas w przedziale od 30 do 60% chyba ,że przekroczy 2500 obrotów w trasie to się na 4,7 zatrzymuje tak jak na wypalaniu

Piejar
Asystent Kierownika
 
Posty: 349
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: DPF - wypalanie

01 sie 2023 10:17

EGR żyje swoim życiem tj steruje nim ECU silnika. Można przyjąć uproszczone założenie że przy ostrzejszym przyspieszaniu zamyka się żeby silnik dostawał maksimum czystego powietrza (tlenu). Przy wypalaniu DPF zamyka się aby na dolot nie dostało się paliwo dawkowane na suwie wydechu. W sytuacjach pośrednich kieruje się jakąś strategią zapisaną w ECU

Avatar użytkownika
hevimental
Asystent Kierownika
 
Posty: 270
Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
Lokalizacja: Mosina
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie

Re: DPF - wypalanie

01 sie 2023 10:20

Piejar napisał(a):EGR żyje swoim życiem tj steruje nim ECU silnika. Można przyjąć uproszczone założenie że przy ostrzejszym przyspieszaniu zamyka się żeby silnik dostawał maksimum czystego powietrza (tlenu). Przy wypalaniu DPF zamyka się aby na dolot nie dostało się paliwo dawkowane na suwie wydechu. W sytuacjach pośrednich kieruje się jakąś strategią zapisaną w ECU


Z tego co zauważyłem zamyka się w okolicy 2300/2500 obrotów i dlatego jadąc w trasie wypalanie ma większe interwały.
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF

Btw
Dopiero co...
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30 sie 2023 05:19
Lokalizacja: Łowicz
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015

Re: DPF - wypalanie

30 sie 2023 05:43

Witam, ja również borykam się z problemem częstego wypalania DPF (wypala się co ok. 90-100km). Monitorując wskazania komputera apką dostrzegłem dziwne zachowanie zaworu EGR - otóż gdy silnik jest ciepły, na biegu jałowym położenie oraz podczas jazdy EGR faluje od 26-36% (nigdy nie przekracza tych poziomów) dzieje się to niezależnie od tego jak operuję pedałem gazu (jedynie przy mocnym przyspieszaniu, hamowaniu silnikiem oraz wypalaniu DPF zamyka się na 4,7%). Natomiast gdy silnik jest zimny (poniżej 70°C) nawet gdy wcisne gaz na maksa EGR się nie zamyka tylko działa w tych swoim przedziale 26-36% (wtedy też najszybciej zwiększa się poziom sadzy w filtrze). Czy możecie opisać jak u was zachowuje się zawór EGR, bo wydaje mi się, że w moim przypadku to on jest przyczyną problemów z dpfem.

Avatar użytkownika
zychi
Klubowicz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 16 maja 2019 20:24
Lokalizacja: Pszczyna
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2015, M

Re: DPF - wypalanie

08 lis 2023 20:56

Witam
Przed regeneracją wypalał co kilkanaście kilometrów , teraz jest to ponad 300 km.
Wypalanie zaczyna się jak osiągnie poziom niecałych 17 gram sadzy.

Obrazek
Obrazek

https://zapodaj.net/plik-QDisBUaUyP#
Pewnie przy najbliższej jeździe zacznie wypalać.
Ostatnio edytowano 21 lis 2023 10:28 przez zychi, łącznie edytowano 3 razy

Avatar użytkownika
hevimental
Asystent Kierownika
 
Posty: 270
Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
Lokalizacja: Mosina
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie

Re: DPF - wypalanie

08 lis 2023 20:59

Bo jest niższa temperatura na zewnątrz

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF

Kriscyr
Dopiero co...
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 lis 2023 21:18
Lokalizacja: Krosno
Grupa: Podkarpacka
Marka i model samochodu: Hyundai i30 gd 1.6crdi 110km 2015

Re: DPF - wypalanie

14 lis 2023 22:53

Witam, u mnie sytuacja była taka dpf w okresie letnim wypalal się co 150km zimą 300km, zawsze starałem się aby nie przerywać procedury wypalania ale szczególnie latem było to dosyć problematyczne i postanowiłem poszukać przyczyny tego częstego wypalania, z ciekawości odkrecilem sobie czujnik na kolektorze dolotowym i zobaczyłem że w w kolektorze jest dosyć sporo takiej czarnej mazi sam czujnik też był sporo zapchany. Postanowiłem dać wyczyścić cały kolektor dolotowy i zawory dolotowe, wyczyściłem też ten czujniczek i przy okazji też przepływomierz. Po całej procedurze odpaliłem interfejs diagnostyczny i z ciekawości sprawdziłem czy nie ma jakiś błędów komputer pokazał jakieś 3 błędy związane właśnie przepływem powietrza w kolektorze. Wykasowalem te błędy i już się nie pojawiają. Silnik odrazu inaczej chodzi i nie przybywa tak szybko sadzy w dpf. Problemem był zapchany kolektor dolotowy i czujnik w nim, nie przelatywalo przez niego tyle powietrza ile wymagał komputer ,była zła mieszanka paliwo powietrze przez co była duża produkcja sadzy. Może komuś to pomoże, pozdrawiam

Piejar
Asystent Kierownika
 
Posty: 349
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: DPF - wypalanie

15 lis 2023 07:23

Doprecyzuj pls o jaki czujnik na kolektorze dolotowym chodzi? O czujnik ciśnienia tzw MAP montowany na górze intercoolera czy o czujnik przepływu MAF? I o jakich zaworach dolotowych piszesz?
Zgoda że wpływ na humory DPF mają drobiazgi. U mnie była to urwana rurka czujnika delty p na DPF ale ta rurka "za", czyli blisko wylotu, blisko ciśnienia atmosferycznego. Ale usunięcie tej usterki spowodowało uleczenie całego procesu, wypalanie DPF co wieleset km, nawet pod 1000 km. A wcześniej wypałki były niekończące się i "oleju" mi przybyło coś ok litra

Kriscyr
Dopiero co...
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 lis 2023 21:18
Lokalizacja: Krosno
Grupa: Podkarpacka
Marka i model samochodu: Hyundai i30 gd 1.6crdi 110km 2015

Re: DPF - wypalanie

15 lis 2023 11:57

Przeplywke czyscilem i ten czujnik nie wiem jak się nazywa ale jest ogory na plastikowym kolektorze dolotowym przykrecany 2 srubkami. Jak miałem ściągnięty kolektor dolotowy to tam w środku przy zaworach też było czyszczone

Piejar
Asystent Kierownika
 
Posty: 349
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: DPF - wypalanie

15 lis 2023 13:51

Ten czerwony to przepływka, też żółty to MAP czujnik ciśnienia absolutnego

https://drive.google.com/file/d/1m9MgZc ... p=drivesdk

Kriscyr
Dopiero co...
 
Posty: 3
Dołączył(a): 14 lis 2023 21:18
Lokalizacja: Krosno
Grupa: Podkarpacka
Marka i model samochodu: Hyundai i30 gd 1.6crdi 110km 2015

Re: DPF - wypalanie

16 lis 2023 19:02

U mnie to wyglada trochę inaczej bo mam 2015 rok i tam jest plastikowy kolektor.

Poprzednia strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 21 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl