Dzisiaj pojawiły się problemy z alternatorem.
Rano chciałem odpalić samochód i niestety brakło prądu. Po naładowaniu akumulatora samochód odpalił od strzała.
Miernikiem zmierzyłem napięcie i wniosek jest taki, że przy jednym odpaleniu akumulator się nie ładuje (napięcie około 12,7V) a jak odpalę następnym razem to się ładuje (napięcie około 14,7V), z tym że po jakimś czasie wraca do 12V i się nie ładuje.
Ostre gazowanie nic nie zmienia i cały czas są takie same parametry.
Oczywiście podejrzany jest alternator. Niestety ze względu na weekend nic już nie zrobię i muszę czekać do poniedziałku.
Pytanie jest jednak inne:
1. czy ktoś miał podobne objawy i może zasugerować co w pierwszej kolejności zlecić?
2. jechać z tym do ASO (Patecki w Krakowie - auto po gwarancji ale na przeglądy do nich jeżdżę) czy do elektryka, który zajmuje się alternatorami?
Alternator - raz ładuje a raz nie
Moderator: Żandarmeria
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Alternator - raz ładuje a raz nie
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
skrot - Kierownik
- Posty: 509
- Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Możliwe, że padł regulator napięcia. Warsztat specjalizujący się w naprawie alternatorów i rozruszników powinien ogarnąć to bez problemu.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Sprawdź najpierw porządnie połączenia masowe - w cee'd-ach lubi się poluzować, choć wygląda na cacy.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
pioter napisał(a):Sprawdź najpierw porządnie połączenia masowe - w cee'd-ach lubi się poluzować, choć wygląda na cacy.
chodzi o klemy na akumulatorze? mam sprawdzić czy wszystko jest dobrze dokręcone?
Ew jakieś zdjęcie co to konkretnie jest? bo jestem "mało ogarnięty" w mechanice
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4200
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Nie. Albo nie tylko. Na prawym kielichu między innymi masz masy.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
to na chłopski rozum, mam sprawdzić wszystkie "odnogi" z minusowej klemy akumulatora? Tak?
A co w zasadzie ma masa do tego, że alternator raz ładuje a raz nie ładuje?
A co w zasadzie ma masa do tego, że alternator raz ładuje a raz nie ładuje?
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4200
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
To że raz obwód jest zamknięty a raz nie?
To oczywiście przypuszczenia... Z alternatora też idzie przewód i od tego miejsca bym zaczął kontrolę.
To oczywiście przypuszczenia... Z alternatora też idzie przewód i od tego miejsca bym zaczął kontrolę.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
OK
jutro się będę bawił.
na ile dam rady to sprawdzę i zobaczę czy problem ustąpi.
Jak nie to w poniedziałek rano czeka mnie podróż do serwisu
W razie czego lepiej szukać elektryka czy w ASO sobie z tym sprawniej poradzą bo znają ten samochód?
jutro się będę bawił.
na ile dam rady to sprawdzę i zobaczę czy problem ustąpi.
Jak nie to w poniedziałek rano czeka mnie podróż do serwisu
W razie czego lepiej szukać elektryka czy w ASO sobie z tym sprawniej poradzą bo znają ten samochód?
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Przy takim stopniu znajomości budowy i zasad działania samochodu lepiej odpuść sobie szukanie, bo niechcący możesz narobić większych szkód. Jaki warsztat? To już zależy od Ciebie - jak masz prywatny, zaufany, z renomą, który nie byłby gwiazdą "Będzie pan zadowolony", to możesz i tam, jak nie masz takiego i wybierałbyś na chybił-trafił lub na zasadzie "Rysiek mówił, ze Zenek zna Krzyśka, którego kolega Adaś wstawił auto do zakładu polecanego przez szwagra Romka", to lepiej wybierz ASO.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- grzegrze
Re: Akumulator czy wada elektroniki?
A czy kija ma jeden przewód masowy w okolicach akumulatora (pod podstawą akumulatora) czy też jeszcze jeszcze inny przewód masowy w innym miejscu. Kolejna kwestia czy problem masy może występować w tylnej czesci auta tam gdzie sa niefabryczne montowane przez ASO czujniki parkowania
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Nowa obserwacja.
Po nocy znów nie chciał odpalić. Chyba coś "kradnie prąd " tylko nie mam pojęcia co i gdzie.
Wszystkie oczywiste źródła poboru (lampki, radia, ładowarki, światła) są wyłączone.
Jutro się okaże co i jak
Po nocy znów nie chciał odpalić. Chyba coś "kradnie prąd " tylko nie mam pojęcia co i gdzie.
Wszystkie oczywiste źródła poboru (lampki, radia, ładowarki, światła) są wyłączone.
Jutro się okaże co i jak
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Jak masz miernik to zmierz chociaż napięcie na klemach - jak będzie prawidłowe, to trop masy będzie mocno uprawdopodobniony.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Mierzyłem miernikiem.
Na akumulatorze prawidłowe napięcie - około 12,5V (mierzone jeszcze jak był rozładowany i samochód nie chciał odpalić).
Teraz w trakcie ładowania około 13,5V
Wczoraj po naładowaniu i odpaleniu silnika, napięcie raz było około 14,5-14,7V a raz 12,5V (przy różnych włączeniach silnika).
Jeżeli to jest problem z masą, to odpięcie klem na noc będzie wystarczające aby nie rozładowało akumulatora? Tak abym rano odpalił i dojechał do serwisu?
Na akumulatorze prawidłowe napięcie - około 12,5V (mierzone jeszcze jak był rozładowany i samochód nie chciał odpalić).
Teraz w trakcie ładowania około 13,5V
Wczoraj po naładowaniu i odpaleniu silnika, napięcie raz było około 14,5-14,7V a raz 12,5V (przy różnych włączeniach silnika).
Jeżeli to jest problem z masą, to odpięcie klem na noc będzie wystarczające aby nie rozładowało akumulatora? Tak abym rano odpalił i dojechał do serwisu?
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4200
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
12,7V to prawidłowa wartość. Nie był rozładowany. Coś gdzieś nie łączy. Pomacaj chociaż te masy przy kielichu...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- Kozak_Barabasz
Re: Akumulator czy wada elektroniki?
Jest jeszcze przewód masowy łączący blok silnika z karoserią (taki płaski kabel z wiązaniami na przemian - coś jak węże aluminiowe w oplocie czy łącznik układu wydechowego).
Co do reszty odbiorników to sytuacja bardzo podobna.
W tylnej części samochodu jest sporo elementów przykręconych masowo do karoserii i też może coś nie działać- zwłaszcza dokładane elementy.
Co do reszty odbiorników to sytuacja bardzo podobna.
W tylnej części samochodu jest sporo elementów przykręconych masowo do karoserii i też może coś nie działać- zwłaszcza dokładane elementy.
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Przez noc z niedzieli na poniedziałek akumlator odłączyłem od samochodu.
Rano odpalił od strzała. Alternator też ładował prawidłowo w każdych warunkach.
Pojechałem do Pateckiego i tam zrobili diagnostykę elektryki (nie znaleźli żadnych "ubytków" prądu) i przeczyścili/wymienili końcówki przewodów masowych.
Dodatkowo okazało się, że akumulator wg testera też jest do wymiany (ale wg mnie nie był to powód problemów, bo po odłączeniu na noc, rano był sprawny).
I tu wielkie pozytywne zdziwienie - po interwencji jednego z forumowiczów, dostałem od KIA nowy akumulator
Efekt jest taki, że samochód odpala od strzała. Jak na razie przez dwa dni żadnych problemów.
Alternator wg miernika ładuje prawidłowo. przez noc nic się nie rozładowało.
Tak więc jak na razie temat pozytywnie zakończony
Rano odpalił od strzała. Alternator też ładował prawidłowo w każdych warunkach.
Pojechałem do Pateckiego i tam zrobili diagnostykę elektryki (nie znaleźli żadnych "ubytków" prądu) i przeczyścili/wymienili końcówki przewodów masowych.
Dodatkowo okazało się, że akumulator wg testera też jest do wymiany (ale wg mnie nie był to powód problemów, bo po odłączeniu na noc, rano był sprawny).
I tu wielkie pozytywne zdziwienie - po interwencji jednego z forumowiczów, dostałem od KIA nowy akumulator
Efekt jest taki, że samochód odpala od strzała. Jak na razie przez dwa dni żadnych problemów.
Alternator wg miernika ładuje prawidłowo. przez noc nic się nie rozładowało.
Tak więc jak na razie temat pozytywnie zakończony
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Zapewne GTW zadziałało i goodwill - to jest siła forum!!!
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Alternator - raz ładuje a raz nie
Panowie mam problem, wczoraj wjechałem w większe bajorko ( nie dało się tego ominąć ), zapiszczał pasek, kontrolka akumulatora wyskoczyła, ale na szczęście po prze gazowaniu oraz po ustającym piszczeniu paska kontrolka zgasła.
Dla świętego spokoju pojechałem sobie pomierzyć napięcia itp. przedstawie wartości
- rozgrzany silnik, nie włączony 14.02V , pod obciążeniem 13.57V - ale mam akumulator naładowany w 100 %, i wg. elektromechanika i jego teorii jeżeli aku ma 100% to będzie takie napięcie pod obciążeniem i wszystko jest sprawne.
Co wy na to ?
Pozdrawiam,
Dla świętego spokoju pojechałem sobie pomierzyć napięcia itp. przedstawie wartości
- rozgrzany silnik, nie włączony 14.02V , pod obciążeniem 13.57V - ale mam akumulator naładowany w 100 %, i wg. elektromechanika i jego teorii jeżeli aku ma 100% to będzie takie napięcie pod obciążeniem i wszystko jest sprawne.
Co wy na to ?
Pozdrawiam,
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Posty: 18
Strona 1 z 1
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości