Witam.
Proszę o możliwą diagnozę poniższego zachowania układu hamulcowego i sprzęgła.
Warunki zimowe: -10st.C., postój 24h (nie więcej).
Części: Nowe sprzęgło: tarcza, docisk, łożysko; Nowe hamulce przód i tył - tarcze + klocki - wszystko w ASO.
W warunkach letnich
Sprzęgło: wszystko działa dobrze, pomijając słyszalny moment działania sprzęgła i szum na luzie (naciskam i puszczam sprzegło) oraz lekki napęd - po paru kilometrach napęd ustaje, hałas pozostaje.
Hamulce - OK.
Warunki zimowe, uruchomienie.
Sprzęgło: działa jak "w oleju", puszczenie sprzęgła na luzie powoduje napęd samochodu. Na ręcznym tył przysiada, bez ręcznego jest napęd. Po parunastu kilometrach po "rozgrzaniu się" efekt zmniejsza się do efektu "letniego".
Hamulce: działają, jednak puszczenie hamulca nie powoduje jego wyłaczenie. Hamulec działa jeszcze nawet 2-3 sekundy!. Całość pracuje też jakby w "oleju".
Po rozgrzaniu, wszystko działa tak jak w lecie.
ASO:
Zgłaszane wielokrotnie, nie do zdiagnozowania w lecie, więc odpuściłem. Sprzęgło, jak się dowiedziałem w ASO zawsze trochę napędza koła, nawet na luzie, co do szumu i hałasu - podobno przesadzam, ale nie mam czasu odstawić auta w lecie żeby głuchy diagnosta i tak nic nie usłyszał.
Proszę o pomoc w diagnozie.
Moje typy:
1. płyn hamulcowo-sprzęgłowy - do wymiany, ale poprzez odpowietrzniki w kołach i na pompie hamulcowej i sprzęgła. Nie pływa on bowiem w obiegu a stoi w przewodach - może zbyt dużo w nim wody i stąd takie działanie w zimie. To że koleś w Aso włoży mniernik do zbiorniczka, to nie oznacza że w przeowodach nie ma wody.
2. Uszkodzona pompa hamulcowa
3. Uszkodzona pompa sprzęgła
4. Zbyt gęsty olej w skrzyni biegów.
5. Skrzywiony wałek główny w skrzyni.
6. Zapieczone zaciski hamulcowe.
Proszę o rady.
Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Moderator: Żandarmeria
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
boe6666 napisał(a):W warunkach letnich
Sprzęgło: wszystko działa dobrze, pomijając słyszalny moment działania sprzęgła i szum na luzie (naciskam i puszczam sprzegło) oraz lekki napęd - po paru kilometrach napęd ustaje, hałas pozostaje.
Hamulce - OK.
Warunki zimowe, uruchomienie.
Sprzęgło: działa jak "w oleju", puszczenie sprzęgła na luzie powoduje napęd samochodu. Na ręcznym tył przysiada, bez ręcznego jest napęd. Po parunastu kilometrach po "rozgrzaniu się" efekt zmniejsza się do efektu "letniego"
Odpalasz zimny silnik, puszczasz sprzęgło i bez naciskania pedału gazu, samochód jedzie (dokładnie to powoli się toczy) o to chodzi?
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
tak, dokładnie o to mi chodzi. i jeszcze o to że to potwornie słychać, wieksze wibracje, szum - im zimniej tym głośniej im cieplejszy silnik tym słabiej.
- hegemon156
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Nie łączyłbym skrzyni biegów z hamulcami. Te usterki trzeba rozpatrywać oddzielnie.
Zachowanie skrzyni biegów na pewno nie jest normalne. Spróbuj po uruchumieniu zimnego silnika włączyć i wyłączyć bieg wsteczny i sprawdź czy wówcza objaw też występuje.
Nie rozumiem co serwis ma na myśli, mówiąc, że zawsze koła są napędzane. Być może nie do końca rozłącza się któryś bieg i trochę przenosi napęd poprzez synchronizator. Być może to kwestia bardzo brudnego oleju ale prędzej coś się zaciera, jakaś przesuwka czy tuleja i trochę trzma po wyłączeniu biegu. To kwalifikuje skrzynie do naprawy co najmniej jeśli nie do wymiany. Może być jeszcze problem z mechanizmem przełączania biegów.
Hamulce kwalifikują się do gruntownej kontroli. Może to tylko płyn do wymiany, ale równie dobrze może to być problem z pompą hamulcową lub modulatorem ABS-u. Nie odbieraj samochodu aż Ci tego nie naprawią.
Zachowanie skrzyni biegów na pewno nie jest normalne. Spróbuj po uruchumieniu zimnego silnika włączyć i wyłączyć bieg wsteczny i sprawdź czy wówcza objaw też występuje.
Nie rozumiem co serwis ma na myśli, mówiąc, że zawsze koła są napędzane. Być może nie do końca rozłącza się któryś bieg i trochę przenosi napęd poprzez synchronizator. Być może to kwestia bardzo brudnego oleju ale prędzej coś się zaciera, jakaś przesuwka czy tuleja i trochę trzma po wyłączeniu biegu. To kwalifikuje skrzynie do naprawy co najmniej jeśli nie do wymiany. Może być jeszcze problem z mechanizmem przełączania biegów.
Hamulce kwalifikują się do gruntownej kontroli. Może to tylko płyn do wymiany, ale równie dobrze może to być problem z pompą hamulcową lub modulatorem ABS-u. Nie odbieraj samochodu aż Ci tego nie naprawią.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Jeszcze raz: zimny silnik, odpalamy, wrzucamy 1 bieg, puszczamy sprzęgło, bez dodawania gazu, auto powoli rusza.
To jest według mnie normalny objaw. Nie widzę tu jakiejś wady. We wszystkich autach które do tej pory miałem, tak właśnie było i w cedzie jest podobnie.
To jest według mnie normalny objaw. Nie widzę tu jakiejś wady. We wszystkich autach które do tej pory miałem, tak właśnie było i w cedzie jest podobnie.
Ostatnio edytowano 10 gru 2012 12:12 przez mark, łącznie edytowano 1 raz
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Dzięki za wskazówki. Sprzęgło i hamulce łączy jedno - płyn hydrauliczny.
Co do sprzęgła. Z mojej wiedzy wynika że sprzęgło rozdziela wałek silnika od głównego wałka skrzyni, a wiec co by się nie działo w skrzyni sprzęgło to rozdziela. Jednakże puszenie sprzęgła na luzie, powoduje zasprzęglenie wałka silnika z wałkiem w skrzyni. I w takim stanie kręci się wałek w skrzyni oraz docisk (tak to ja widzę). Po wysprzęgleniu hałas ustaje. po zasprzęgleniu luzu hałas jest a napęd jest przekazywany np. poprzez olej który kręci wałkiem napędowym ale pewności nie mam. Skrzynia od nowości chodziła doskonale, nie ma luzu na lewarku, żaden synchronizator nie powoduje zgrzytów na żadnym biegu. Były problemy w skrzyni, tzn cięzko wbijało się trójkę i wsteczny, ASO wymieniło jakieś linki i coś regulowało i problem ustał. Do skrzyni nie mogę się przyczepić bo naprawdę działa dobrze.
Co do hamulców. Nie wiem co jest przyczyną, występuje po postoju na mrozie. W lecie nie do zdjagnozowania. Im zimniej tym lepiej to widać. Musiałbym podjechac do ASO zostawic na noc samochód a rano przyjechać i przy mechaniku to zobrazowac. Działanie ABSu nie ułatwia gdyż abs odpuszcza hamulec az uzyska obrót koła. W tym przypadku odpuszcza hamulce ale one nie sa odpuszczane więc nie mam hamulców z przodu. Stąd tez zjawisko jakby tył się blokował. Pedał podchodzi bardzo wysoko i nie da się go wcisnąć (jak działa ABS) a samochód jedzie. Jest jeszcze jedno - po odpaleniu hamulce sa jakby delikatne, najmniejsze dotkniecie hamulca gwałtownie hamuje - potem po rozgrzaniu jest juz ok.
Proszę o rady.
Co do sprzęgła. Z mojej wiedzy wynika że sprzęgło rozdziela wałek silnika od głównego wałka skrzyni, a wiec co by się nie działo w skrzyni sprzęgło to rozdziela. Jednakże puszenie sprzęgła na luzie, powoduje zasprzęglenie wałka silnika z wałkiem w skrzyni. I w takim stanie kręci się wałek w skrzyni oraz docisk (tak to ja widzę). Po wysprzęgleniu hałas ustaje. po zasprzęgleniu luzu hałas jest a napęd jest przekazywany np. poprzez olej który kręci wałkiem napędowym ale pewności nie mam. Skrzynia od nowości chodziła doskonale, nie ma luzu na lewarku, żaden synchronizator nie powoduje zgrzytów na żadnym biegu. Były problemy w skrzyni, tzn cięzko wbijało się trójkę i wsteczny, ASO wymieniło jakieś linki i coś regulowało i problem ustał. Do skrzyni nie mogę się przyczepić bo naprawdę działa dobrze.
Co do hamulców. Nie wiem co jest przyczyną, występuje po postoju na mrozie. W lecie nie do zdjagnozowania. Im zimniej tym lepiej to widać. Musiałbym podjechac do ASO zostawic na noc samochód a rano przyjechać i przy mechaniku to zobrazowac. Działanie ABSu nie ułatwia gdyż abs odpuszcza hamulec az uzyska obrót koła. W tym przypadku odpuszcza hamulce ale one nie sa odpuszczane więc nie mam hamulców z przodu. Stąd tez zjawisko jakby tył się blokował. Pedał podchodzi bardzo wysoko i nie da się go wcisnąć (jak działa ABS) a samochód jedzie. Jest jeszcze jedno - po odpaleniu hamulce sa jakby delikatne, najmniejsze dotkniecie hamulca gwałtownie hamuje - potem po rozgrzaniu jest juz ok.
Proszę o rady.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Tak sobie myślę że chyba najszyciej i najtaniej to zdiagnozować to wymienić płyn hamulcowy (z konkretnym przepłukaniem układu tj. każde koło osobno + odpowietrzenie pompy hamulcowej + odpowietrzenie siłownika sprzęgła) oraz wymienić olej w skrzyni.
Dopiero po tych zabiegach, można by diagnozować elementy mechaniczne. Czy dobrze myślę ?
Dopiero po tych zabiegach, można by diagnozować elementy mechaniczne. Czy dobrze myślę ?
-
MIECZYSŁAW - Klubowicz
- Posty: 59
- Dołączył(a): 23 lip 2011 14:15
- Lokalizacja: Ełk Grupa warmia i mazaury
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL SW, 2,0 ON 140KM
2010, Optimum+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
W czasie temperatury na minusie zawsze będzie lekko autko ruszać do przodu po puszczeniu sprzęgła ze względu na gęsty olej w skrzyni.Co dotyczy hamulców to zmienić trzeba płyn w układzie i wtedy się okaże,czy dalej będzie usterka się pojawiać.Jeżeli pedał rośnie i nie można go wcisnąć to może być zapowietrzony układ lub padło wspomaganie,ale to tylko przypuszczenia.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
ale do tego jeszcze szumi i wpada w drgania, jak wcisnę sprzęgło to przestaje.
Co do pedału hamulca to jest wporzo. Wszystko działa ok, ale hamulce trzymają 2-3s po puszczeniu. No i to szybkie działanie po uruchomieniu - czasem jak nacisnę to wszystko z siedzeń spada, po rozgrzaniu jest ok.
Co do pedału hamulca to jest wporzo. Wszystko działa ok, ale hamulce trzymają 2-3s po puszczeniu. No i to szybkie działanie po uruchomieniu - czasem jak nacisnę to wszystko z siedzeń spada, po rozgrzaniu jest ok.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
boe6666 napisał(a):Czy dobrze myślę ?
Myślę, że dobrze kombinujesz. A ta mimowolna jazda auta na luzie raczej wskazuje mi na brak rozłączenia sprzęgła - sorry, ale wolne turlanie to jest normalne w skrzyni A/T a nie M/T - w żadnym z moich aut, a było ich już kilka, nie miałem absolutnie takiego zjawiska. Po to jest sprzęgło, żeby napęd rozłączyć, jeśli się tak nie dzieje, to coś jest nie halo. Zresztą opisywany przez Ciebie szum na luzie wskazuje, że tarcze trą o siebie. Dodatkowo te późno puszczające hamulce i objawy ustępujące po rozgrzaniu ... Dlatego stawiałbym na jakiś problem z płynem (zawilgocony, za mało) lub z pompą.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Co do rozsprzeglenia to wcisniecie rozsprzegla ale oczywistym jest ze puszczenia pedału zasprzegla napęd ze skrzynia niezależnie od wbitego biegu. Wolne działanie sprzęgła i te hamulce to może być płyn. Napęd to może być olej w skrzyni. A hałas to czy może być wybita poduszka skrzyni ? Chyba wymienię sobie płyn hamulcowy i sprawdze. Co do oleju to aso twierdzi ze nie należy wymieniać....
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Zrobiłem błąd w poprzednim poście (poprawiony) nie dopisałem "włączamy 1 bieg".
boe6666 jeżeli po odpaleniu zimnego auta, wrzucisz pierwszy bieg i puścisz sprzęgło, to auto powinno się powoli toczyć nawet bez naciskania pedału gazu.
Natomiast jak auto jest na luzie i po puszczeniu sprzęgła chce jechać, to nie jest normalny objaw.
Ale może się zdarzyć, że taki efekt wystąpi w przypadku kiedy są solidne mrozy. Olej w skrzyni jest wtedy bardzo gęsty i przenosi moment między kołami zębatymi a wałkiem głównym. Po rozgrzaniu efekt zanika. Dlatego też przed odpaleniem auta należy wcisnąć pedał sprzęgła.
Sam zaobserwowałem taki przypadek, poprzedniej zimy.
boe6666 jeżeli po odpaleniu zimnego auta, wrzucisz pierwszy bieg i puścisz sprzęgło, to auto powinno się powoli toczyć nawet bez naciskania pedału gazu.
Natomiast jak auto jest na luzie i po puszczeniu sprzęgła chce jechać, to nie jest normalny objaw.
Ale może się zdarzyć, że taki efekt wystąpi w przypadku kiedy są solidne mrozy. Olej w skrzyni jest wtedy bardzo gęsty i przenosi moment między kołami zębatymi a wałkiem głównym. Po rozgrzaniu efekt zanika. Dlatego też przed odpaleniem auta należy wcisnąć pedał sprzęgła.
Sam zaobserwowałem taki przypadek, poprzedniej zimy.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Dzisiaj było -5, wsiadłem rano odpaliłem i pojechałem. Po 2 km na światłach, wszystko było ok, choć pedał hamulca był naprawdę wrażliwy (była to trasa, nie było jak rozgrzać układu). Hamowałem tylko na światłach, a po 120km wszystko działało ok, tylko ten pedał hamulca był wrażliwy na dotknięcie. W normalnej jeździe, układ się rozgrzewa i działa inaczej, można głębej go wcisnąć i jest "liniowy" - dla mnie normalny.
Na dobrze rozgrzanym samochodzie, puszczenie sprzęgła na podnośniku nie powoduje napędu kół. Na zimnym efekt jest bardzo widoczny (na ręcznym tył samochodu wręcz "siada"). Słychać jednak moment zasprzęglenia i drgania - im zimniej tym bardziej.
Hamulce jak są ciepłe, puszczają "od razu",jak są zimne trzymają po puszczeniu 2-3sek, nie działa ABS w tym czasie (opis wyżej).
Czy drgania mogą wystepować w przypadku wybitej/zużytej poduszki silnika/skrzyni? czy może to powodować jakąś "niewspółosiowość" sprzęgła ze skrzynią ???
Czy drgania mogą zniknąć po wymianie w/w poduszek ?
Na dobrze rozgrzanym samochodzie, puszczenie sprzęgła na podnośniku nie powoduje napędu kół. Na zimnym efekt jest bardzo widoczny (na ręcznym tył samochodu wręcz "siada"). Słychać jednak moment zasprzęglenia i drgania - im zimniej tym bardziej.
Hamulce jak są ciepłe, puszczają "od razu",jak są zimne trzymają po puszczeniu 2-3sek, nie działa ABS w tym czasie (opis wyżej).
Czy drgania mogą wystepować w przypadku wybitej/zużytej poduszki silnika/skrzyni? czy może to powodować jakąś "niewspółosiowość" sprzęgła ze skrzynią ???
Czy drgania mogą zniknąć po wymianie w/w poduszek ?
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Co do ciągnięcia na luzie po odpaleniu silnika to raczej kwestia oleju, im większy mróz tym olej jest gęściejszy. Bardziej gęste są oleje mineralne ale przy minus 20, to i syntetyk zgęstnieje. Zmień olej w skrzyni, zalej syntetyk. Może fabrycznie zalany, jest po prostu za gęsty na warunki zimowe. Poduszki, nic do tego nie mają.
Zerwane poduszki mogą natomiast powodować: wibracje, zwiększony hałas, dziwne zachowywanie się lewarka zmiany biegów, stuki przy ruszaniu, hamowaniu.
Poduszki i hamulce powinien dokładnie obejrzeć mechanik. W tym przypadku, na odległość, to nikt poprawnej diagnozy raczej nie postawi.
Zerwane poduszki mogą natomiast powodować: wibracje, zwiększony hałas, dziwne zachowywanie się lewarka zmiany biegów, stuki przy ruszaniu, hamowaniu.
Poduszki i hamulce powinien dokładnie obejrzeć mechanik. W tym przypadku, na odległość, to nikt poprawnej diagnozy raczej nie postawi.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Mechanicy oglądali, wszyscy w ASO, wniosek - TTTM a ja się czepiam!. Ma ktoś pojęcie gdzie jest korek spustowy i wlewowy skrzyni biegów? O ile spustowy to pewnie znajdę, o tyle wlewowy to już nie wiem gdzie szukać nawet. ASO twierdzi ze oleju w skrzyni się nie wymienia i że nawet producent nie zaleca wymiany. Aktualnie przebieg zbliża się do 140kkm. Co do płynu hamulcowego, to zawsze ten płyn sprawdzano, ostatnia wymiana była przy 80tyś - poprostu byłem w innym ASO i tam powiedziano mi że wymiana ma być niezależnie od wskazań czujnika. Potem już raczej płynu nie ruszano.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Przebieg 140 kkm nie jest taki strasznie duży. Chociaż, któraś poducha mogła się już wytłuc lub zerwać. Przy podejrzeniu, zużycia lub uszkodzenia poduszek. Najlepiej byłoby wymienić wszystkie a nie np.: jedną najbardziej wytłuczoną.
Sprawdzenie stanu i wymianę poduszek, wymianę oleju, płynu hamulcowego, przeczyszczenie zacisków hamulcowych, można zrobić po za ASO. W jakimś polecanym, zaufanym warsztacie mechanicznym.
Oczywiście będzie to płatne, bo chyba nie oczekiwałeś, że w ASO będzie to wykonane w ramach gwarancji i za free?
Sprawdzenie stanu i wymianę poduszek, wymianę oleju, płynu hamulcowego, przeczyszczenie zacisków hamulcowych, można zrobić po za ASO. W jakimś polecanym, zaufanym warsztacie mechanicznym.
Oczywiście będzie to płatne, bo chyba nie oczekiwałeś, że w ASO będzie to wykonane w ramach gwarancji i za free?
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Na napęd całość, mam jeszcze gwarancję i uważam że skoro poduchy są elemetami mocowania silnika to mam na nie gwarancję. ASO twierdzi że jest OK więc o gwarancji nie ma mowy. Oleju też nie wymienią no chyba że płatnie bo producent nie zaleca wymiany, więc to muszę zrobic sam. Aby całość diagnozować, musiałbym zostawić samochód na noc u nich i rano pokazać im problem. Ale przypuszczam że wniosek będzie dotyczył najpierw płatnej wymiany płynu, potem płatnej wymiany pompy a potem kolejnych zacisków bo na te elementy gawarncji już nie mam (5 lat mineło). Dlatego też chciałbym sam wykonać wymiany płynów stąd moje pytania tutaj, czy może to być przyczyną opisanych wyżej dolegliwości samochodu.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
A jednak liczyłeś na wymianę poduszek, płynów, oleju, za free.
"Dlatego też chciałbym sam wykonać wymiany płynów stąd moje pytania tutaj, czy może to być przyczyną opisanych wyżej dolegliwości samochodu"
Napisałem już wcześniej, że ciężko jest postawić dobrą i trafną diagnozę na odległość.
Ale jeżeli chcesz zrobić samemu, wymianę oleju w skrzyni i płynu hamulcowego i masz do tego warunki, narzędzia, to nie widzę przeciwwskazań. Korki, wlewowy i spustowy skrzyni biegów, zobaczysz z dołu po zdjęciu dolnej osłony silnika.
Tylko nie wiem, czy warto się brudzić. Na przykład, w mojej miejscowości jest hurtownia z olejami i materiałami eksploatacyjnymi do samochodów. Jak kupujesz u nich olej, filtry, to wymiana oleju kosztuje tylko 5 zł. Poszukaj, może coś podobnego jest tam gdzie mieszkasz lub w pobliżu.
Czy wymiana oleju w skrzyni, płynu hamulcowego, coś zmieni lub jest przyczyną tego co opisałeś, to się okaże po wymianie.
Hamulce - płyn hamulcowy, zmieniłeś ostatnio przy 80 ty. km a więc następna wymiana powinna być przy 120 tys. km. Masz już na liczniku prawie140 tys. km a więc wymiana konieczna.
Ponadto należałoby przeczyścić, przesmarować, zaciski, prowadnice klocków, sprawdzić stan klocków, tarcze i ewentualnie wymienić. Po tych czynnościach, prawdopodobnie hamulce będą okey.
Skrzynia biegów - według harmonogramu czynności serwisowych w instrukcji, olej w skrzyni biegów nie podlega wymianie do 160 tys. km. Dalej nie napisali, czy wymieniać i kiedy. Ale jak nie zmienisz oleju, to nie będziesz wiedział czy to akurat nie była właśnie wina za gęstego oleju.
Pozdrawiam
"Dlatego też chciałbym sam wykonać wymiany płynów stąd moje pytania tutaj, czy może to być przyczyną opisanych wyżej dolegliwości samochodu"
Napisałem już wcześniej, że ciężko jest postawić dobrą i trafną diagnozę na odległość.
Ale jeżeli chcesz zrobić samemu, wymianę oleju w skrzyni i płynu hamulcowego i masz do tego warunki, narzędzia, to nie widzę przeciwwskazań. Korki, wlewowy i spustowy skrzyni biegów, zobaczysz z dołu po zdjęciu dolnej osłony silnika.
Tylko nie wiem, czy warto się brudzić. Na przykład, w mojej miejscowości jest hurtownia z olejami i materiałami eksploatacyjnymi do samochodów. Jak kupujesz u nich olej, filtry, to wymiana oleju kosztuje tylko 5 zł. Poszukaj, może coś podobnego jest tam gdzie mieszkasz lub w pobliżu.
Czy wymiana oleju w skrzyni, płynu hamulcowego, coś zmieni lub jest przyczyną tego co opisałeś, to się okaże po wymianie.
Hamulce - płyn hamulcowy, zmieniłeś ostatnio przy 80 ty. km a więc następna wymiana powinna być przy 120 tys. km. Masz już na liczniku prawie140 tys. km a więc wymiana konieczna.
Ponadto należałoby przeczyścić, przesmarować, zaciski, prowadnice klocków, sprawdzić stan klocków, tarcze i ewentualnie wymienić. Po tych czynnościach, prawdopodobnie hamulce będą okey.
Skrzynia biegów - według harmonogramu czynności serwisowych w instrukcji, olej w skrzyni biegów nie podlega wymianie do 160 tys. km. Dalej nie napisali, czy wymieniać i kiedy. Ale jak nie zmienisz oleju, to nie będziesz wiedział czy to akurat nie była właśnie wina za gęstego oleju.
Pozdrawiam
-
MIECZYSŁAW - Klubowicz
- Posty: 59
- Dołączył(a): 23 lip 2011 14:15
- Lokalizacja: Ełk Grupa warmia i mazaury
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL SW, 2,0 ON 140KM
2010, Optimum+
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
To ja myślę, że serwis mnie wpuszcza w maliny.Bo co roku na przeglądzie gwarancyjnym nawet nie przejadę limitu km wymieniają olej w silniku i płyn hamulcowy.Z wymianą oleju to rozumiem,bo to w okresie zimowym to się zużywa szczególnie na krótkich przejazdach i przy niskich temperaturach,ale co do płynu to mam wątpliwości.Miałem poprzednio Peugota to wymiana płynu hamulcowego była przewidziana raz na dwa lata,bo takie były zalecenia ASO.Jeżeli koledzy macie przeglądy gwarancyjne to i płyn hamulcowy powinni wymienić.
-
zelu - Dyrektor
- Posty: 906
- Dołączył(a): 23 lis 2011 23:31
- Lokalizacja: Łódź / Rożenek GRUPA ŁÓDZKA
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 GDI, 6MT Pb 135KM
2018, L + Business Line, kolor KCS
Re: Proszę o diagnozę - Hamulce + sprzeglo i -10st.C..
Nie wiem jak jest w CRDI ale mam przed sobą Formularz Obsługi Okresowej do ceed'ów z silnikiem benzynowym i tam jak wół jest napisane, że wymiana płynu hamulcowego co 24 miesiące.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C3] hamulce
1, 2przez krakpawel » 18 sie 2019 11:43 w Zawieszenie - 20 Odpowiedzi / 15132 Wyświetlone
- Ostatni post przez krakpawel
13 lis 2019 19:24
-
[C3] hamulce
-
-
Hamulce dudnienie
przez AKucharczyk » 03 wrz 2019 10:12 w Zawieszenie - 4 Odpowiedzi / 5355 Wyświetlone
- Ostatni post przez AKucharczyk
11 wrz 2019 06:46
-
Hamulce dudnienie
-
-
Nie odbijające hamulce
przez yaro8558 » 13 maja 2021 20:45 w Zawieszenie - 9 Odpowiedzi / 5052 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
22 maja 2021 10:32
-
Nie odbijające hamulce
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości