Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Moderator: Żandarmeria
-
roodie
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Gratuluję. Po tym wykresie widać, że masz w pełni oryginalne parametry. Miodzio, linia momentu od 1900.. ehh, to były czasy. Jak zobaczysz moje skany to padniesz. Ten kwietniowy soft nie zmieniał charakterystyki tylko eliminował czkawkę.
-
adam
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Dawno nie zaglądałem na forum (widzę że zaszły zmiany graficzne)
Do dzisiejszego wpisu popchneła mnie niedawna zmiana softu, którą mi zrobiono przy okazji wizyty w serwisie.
Podobno mam wgrany soft poprawiony i nie jest to ten z zeszłego roku (soft miałem wgrywany dwa tygodnei temu).
To co zauważyłem to chyba późniejsze włączenie się turbiny (nie mniej niż 2000 obr/min)
Samochód gorzej ciągnie, trzeba go wyżej kręcić. Poprzednio na trasie rzadko trzeba bylo redukowac do 4 teraz przy wyprzedzaniu niestety często byłem do tego zmuszony.
To co najbardziej uderza to zwiększone chwilowe zużycie paliwa.
Przed akutualizacją ciężko mi było podczas ruszania przekroczyć 20 (25) litrów, teraz spokojnie udaje mi się dojść do 30.
Na trasie przyciśnięcie gazu (tak by zwiększyć prędkość ale nie do oporu) powoduje zwiększenie chwilowego zużycia do kilkunastu litrów, dawniej było to 8 góra 9 litrów.
Na trasie ciężko mi zejść poniżej 6 litra (muszę naprawdę muskać tylko pedał gazu i po godzinie jazdy boli mie już noga od utrzymywania nogi lekko nad pedałem). Poprzednio spokojnie dawało mi się osiągnąć przy spokojnej jeździe 5 a nawet mniej litrów chwilowego zużycia.
Mój rekord na starym sofcie to 4,3 litra na 100 km gdy jechalem w nocy z nad morza i nie przekracząłem 110.
Obecnie nie mam przetestowanego zużycia na dłuższej trasie dla tego nowego softu ale wartości chwilowe mnie porażają bo są wyraźnie wyższe.
Wydaje się że nowy soft oszczędza turbinę ale by zachować jako takie osiągi to zrobione jest to chyba kosztm spalania.
Na plus to to, że nie czuć delikatnego szarpania w okolicy 2000 obr/min gdy się odpuszcza gaz.
czekam na odczucia innych osób.
PS silnik 1,6 115 KM
Do dzisiejszego wpisu popchneła mnie niedawna zmiana softu, którą mi zrobiono przy okazji wizyty w serwisie.
Podobno mam wgrany soft poprawiony i nie jest to ten z zeszłego roku (soft miałem wgrywany dwa tygodnei temu).
To co zauważyłem to chyba późniejsze włączenie się turbiny (nie mniej niż 2000 obr/min)
Samochód gorzej ciągnie, trzeba go wyżej kręcić. Poprzednio na trasie rzadko trzeba bylo redukowac do 4 teraz przy wyprzedzaniu niestety często byłem do tego zmuszony.
To co najbardziej uderza to zwiększone chwilowe zużycie paliwa.
Przed akutualizacją ciężko mi było podczas ruszania przekroczyć 20 (25) litrów, teraz spokojnie udaje mi się dojść do 30.
Na trasie przyciśnięcie gazu (tak by zwiększyć prędkość ale nie do oporu) powoduje zwiększenie chwilowego zużycia do kilkunastu litrów, dawniej było to 8 góra 9 litrów.
Na trasie ciężko mi zejść poniżej 6 litra (muszę naprawdę muskać tylko pedał gazu i po godzinie jazdy boli mie już noga od utrzymywania nogi lekko nad pedałem). Poprzednio spokojnie dawało mi się osiągnąć przy spokojnej jeździe 5 a nawet mniej litrów chwilowego zużycia.
Mój rekord na starym sofcie to 4,3 litra na 100 km gdy jechalem w nocy z nad morza i nie przekracząłem 110.
Obecnie nie mam przetestowanego zużycia na dłuższej trasie dla tego nowego softu ale wartości chwilowe mnie porażają bo są wyraźnie wyższe.
Wydaje się że nowy soft oszczędza turbinę ale by zachować jako takie osiągi to zrobione jest to chyba kosztm spalania.
Na plus to to, że nie czuć delikatnego szarpania w okolicy 2000 obr/min gdy się odpuszcza gaz.
czekam na odczucia innych osób.
PS silnik 1,6 115 KM
-
jeleniak - Weteran
- Posty: 1248
- Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
- Lokalizacja: Jaworzno
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
wszyscy opisuja podobne wrazenia po zmianie softu,niestety na gorsze
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL
-
wujekcybul
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
jeleniak napisał(a):wszyscy opisuja podobne wrazenia po zmianie softu,niestety na gorsze
U mnie na lepsze. Roznicy 2-3KM nie odczujesz bo nie masz jak. To sa po prostu subiektywne odczucia, bo on Panie slabiej ciagnie. Nie podoba sie to sprzedac i kupic Mercedesa.
-
roodie
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Roznicy 2-3KM nie odczujesz bo nie masz jak.
Nie chodzi o pojedyncze koniki czy niutonometry, tylko o to przy jakich obrotach te wartości są osiągane, o przebieg lini mocy i momentu, o zmiane charakterystyki, a to jest bardzo odczuwalne. Jak wcześniej już było pisane na forum, na oryginalnym sofcie wyprzedzanie na 5 biegu nie było żadnym problemem, a teraz bez redukcji to już nie da rady.
-
wujekcybul
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
roodie napisał(a):Roznicy 2-3KM nie odczujesz bo nie masz jak.
Nie chodzi o pojedyncze koniki czy niutonometry, tylko o to przy jakich obrotach te wartości są osiągane, o przebieg lini mocy i momentu, o zmiane charakterystyki, a to jest bardzo odczuwalne. Jak wcześniej już było pisane na forum, na oryginalnym sofcie wyprzedzanie na 5 biegu nie było żadnym problemem, a teraz bez redukcji to już nie da rady.
Mialem kazdy z wyzej wymienionych sofotw. Po wymianie na ostatni jest na prawde dobrze, nie odczulem zmiany w dynamice a spalanei spadlo. Jezdze bardzo dynamicznie i z 7,5 spadlo blisko o litr na trasie. IMO walka z wiatrakami nie wgraja Wam innego softu. Sa dwa wyjscia: dogadac sie z aso zeby wgralo stary, albo chip tunning. IMO lac paliwo i jezdzic czy te NM sa teraz troszke wyzej no i co z tego. W praktyce i tak wyprzedzanie za miastem zaczynam od 60 czyli 3 lub 4 bieg.
-
G-cs - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 03 cze 2010 20:48
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Focus 3 RS 2.3EB 350+
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
...właśnie dobry...wcześnie "wstający" moment obr. to gwarancja wysokiej dynamiki i mniejszego spalania...to podstawowa przyczyna spadku spalania po chiptuningu....wielokrotnie padają pytania jak to możliwe że po chipie auto mniej pali...odpowiedź jest b. prosta...większy moment w dolnym zakr. obr. powoduje zmianę techniki jazdy..."wymusza" automatycznie wcześniejszą zmianę biegów na wyższy, skraca czas osiągania prędkości przelotowej...czyli podstawy ecodrivingu
...jeśli jakaś tam korekta softu powoduje opóźnienie i zmniejszenie momentu obr. ...skutkiem będzie potrzeba kręcenia silnika w wyższe partie obr....co pociąga za sobą zwiększenie spalania...i tak koło się zamyka
...jeśli jakaś tam korekta softu powoduje opóźnienie i zmniejszenie momentu obr. ...skutkiem będzie potrzeba kręcenia silnika w wyższe partie obr....co pociąga za sobą zwiększenie spalania...i tak koło się zamyka
-
roodie
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
G-cs, zbieram kasę na ulepszacz.
Taki krótki off-top, czy Powerbox to tylko stopniowe przesunięcię linii mocy/momentu z fabrycznego softu w górę, czy można to ciut poprawic i pobawić się w lepsze dostrojenie? Chiptuning raczej odpada ze względu na gwarancję...
Taki krótki off-top, czy Powerbox to tylko stopniowe przesunięcię linii mocy/momentu z fabrycznego softu w górę, czy można to ciut poprawic i pobawić się w lepsze dostrojenie? Chiptuning raczej odpada ze względu na gwarancję...
-
roodie
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
wujekcybul napisał(a):roodie napisał(a):Roznicy 2-3KM nie odczujesz bo nie masz jak.
Mialem kazdy z wyzej wymienionych sofotw. Po wymianie na ostatni jest na prawde dobrze, nie odczulem zmiany w dynamice a spalanei spadlo. Jezdze bardzo dynamicznie i z 7,5 spadlo blisko o litr na trasie. IMO walka z wiatrakami nie wgraja Wam innego softu. Sa dwa wyjscia: dogadac sie z aso zeby wgralo stary, albo chip tunning. IMO lac paliwo i jezdzic czy te NM sa teraz troszke wyzej no i co z tego. W praktyce i tak wyprzedzanie za miastem zaczynam od 60 czyli 3 lub 4 bieg.
Zgadzam się, że odczucia na ostatnim sofcie są trochę lepsze, i spalanie niższe... obniżyły sie wartości maks, ale za to trochę poprawiono moment w dolnej partii obrotów.
-
G-cs - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 03 cze 2010 20:48
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Marka i model samochodu: Focus 3 RS 2.3EB 350+
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
roodie napisał(a):G-cs, zbieram kasę na ulepszacz.
Taki krótki off-top, czy Powerbox to tylko stopniowe przesunięcię linii mocy/momentu z fabrycznego softu w górę, czy można to ciut poprawic i pobawić się w lepsze dostrojenie? Chiptuning raczej odpada ze względu na gwarancję...
...do tych silników dopracowaliśmy najlepsze parametry pracy...tak aby uzyskać najlepsze efekty, bez dymienia i przechodzenia w tryb awaryjny...ale można jeszcze coś popróbować
-
mar1982
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
U mnie 2 dni temu wgrali nowy program do turbawki. Wrazenia:
Przyspieszenie prawie bez zmian
Turbina wlacza sie jakby z troche wiekszym opoznieniem /byc moze wrazenie subiektywne/
spalanie w miescie spadlo o ok. 1l (7.4 do 6.3)
Turbina wlacza sie nawet przy mniejszych obrotach niz poprzednio np. 1500 gdy jest wieksze obciazenie
Ogolnie ten nowy soft odbieram pozytywnie.
Przyspieszenie prawie bez zmian
Turbina wlacza sie jakby z troche wiekszym opoznieniem /byc moze wrazenie subiektywne/
spalanie w miescie spadlo o ok. 1l (7.4 do 6.3)
Turbina wlacza sie nawet przy mniejszych obrotach niz poprzednio np. 1500 gdy jest wieksze obciazenie
Ogolnie ten nowy soft odbieram pozytywnie.
-
popmart
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
moje odczucia po nowym sofcie:
- większa kultura pracy motoru na wszyskich zakresach obrótów, nie odczułem spadku mocy,
ogólnie podoba się
a miałem wielkiego stracha, jest kop nie odczułem turbodziury ...
- większa kultura pracy motoru na wszyskich zakresach obrótów, nie odczułem spadku mocy,
ogólnie podoba się
a miałem wielkiego stracha, jest kop nie odczułem turbodziury ...
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
popmart, mam identyczne odczucia.
Wczoraj byłem na przeglądzie i oczywiście wgrali soft. Wszystko jest ok.
Nie odczuwam niczego na minus odnośnie mocy
Wczoraj byłem na przeglądzie i oczywiście wgrali soft. Wszystko jest ok.
Nie odczuwam niczego na minus odnośnie mocy
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
-
matyk
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
jaki masz przebieg i rok produkcji auta?
-
roodie
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
1.6 crdi /115, Optimum+ESP+Climatronic, HB, Powder Beige, 2008, 56kkm
- arek314
- Przedszkolak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 24 kwi 2009 08:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Też mam nowy soft, auto jakoś bardziej ospałe, nie ma już tego kopa przy przyśpieszaniu na 3. Żonie się podoba, mówi że teraz mniej szarpie, więc ogólnie jest ok. Spalanie chwilowe jakby większe ale nie miałem okazji więcej pojeździć i może muszę się przestawić na zmianę biegów przy innych obrotach.
cee'd optimum 1,6 crdi 115 KM 2008
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Od środy jestem w posiadaniu tego cuda.
Z pierwszych obserwacji widać że zlikwidowano "kopa" przy ok. 2000 obr. , co moim zdanie nie wpływa negatywnie na osiągi. Wcześniej było nerwowo na dole.
Rekompensuje odczucia liniowe przyśpieszanie.
Ewidentnie turbina nie dostaje w palnik jak to było na starym sofcie.
Co do
Z pierwszych obserwacji widać że zlikwidowano "kopa" przy ok. 2000 obr. , co moim zdanie nie wpływa negatywnie na osiągi. Wcześniej było nerwowo na dole.
Rekompensuje odczucia liniowe przyśpieszanie.
Ewidentnie turbina nie dostaje w palnik jak to było na starym sofcie.
Co do
to mam odmienne odczucia, ale zobaczymy po przejechaniu całego baku.arek314 napisał(a):Spalanie chwilowe jakby większe
Ostatnio edytowano 28 mar 2011 18:51 przez George, łącznie edytowano 1 raz
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
socho
Re: Nowy program sterujący silnikiem (turbina)
Mnie w Łowiczu wgrano nowy soft w lutym, na przeglądzie.
Po tym fakcie silnik stał się mułowaty. Z przyśpiszeniem problem, trzeba często redukowac biegi, aby szybko wyprzedzić. Spalanie wzrosło o 0,1 l.
Generalnie zewstręcili fajne autko.
Szkoda, pozostało tylko wspomnienie o elastycznym i zwinnym silniku.
Po tym fakcie silnik stał się mułowaty. Z przyśpiszeniem problem, trzeba często redukowac biegi, aby szybko wyprzedzić. Spalanie wzrosło o 0,1 l.
Generalnie zewstręcili fajne autko.
Szkoda, pozostało tylko wspomnienie o elastycznym i zwinnym silniku.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Padła turbina po wymianie..
przez EnyoQ » 12 gru 2019 21:19 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4996 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
15 gru 2019 07:35
-
Padła turbina po wymianie..
-
-
Problem ze sterowaniem turbiną 1,6 Crdi
przez krzysztof.n » 18 sie 2019 21:07 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 3310 Wyświetlone
- Ostatni post przez krzysztof.n
18 sie 2019 21:07
-
Problem ze sterowaniem turbiną 1,6 Crdi
-
-
Zderzak nowy czy używany?
przez Kadziu26 » 10 kwi 2020 19:01 w Nadwozie - 2 Odpowiedzi / 4581 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kadziu26
11 kwi 2020 12:56
-
Zderzak nowy czy używany?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości