czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB
Moderator: Żandarmeria
-
kawanagila
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB
ten silnik 1.4 tsi w trasie pali mniej od swojego kolegi 1.9 tdi i nowego 1.6tdi CR (dane z autoświata). Zaiste niesamowita jest technika volkswagena..
-
moon
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB
Jest jeszcze jedna zaleta Ceeda.
Nie trzeba sterczeć w oknie i montować wymyślnego alarmu.
W ogóle nic nie pali. Jeździ na muchy łapane via chłodnica. Wyciska z nich sok i na tym jeździ.
A TDI Vw robi dla zboczeńców i fetyszystów. Lubią Hellraisera i ten klaklaklaklak.
Zaiste, jest kilka rzeczy bez granic.
Nie trzeba sterczeć w oknie i montować wymyślnego alarmu.
1.4 tsi w trasie pali mniej
W ogóle nic nie pali. Jeździ na muchy łapane via chłodnica. Wyciska z nich sok i na tym jeździ.
A TDI Vw robi dla zboczeńców i fetyszystów. Lubią Hellraisera i ten klaklaklaklak.
Zaiste niesamowita jest technika volkswagena.
Zaiste, jest kilka rzeczy bez granic.
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: podgrzewane dysze spryskiwaczy ?
D-espero napisał(a):A wspólczesne diesle...cóż, mnie zawsze uczyli w szkołach, że diesel to do czołgu, koparki ewentualnie spychacza pasuje najlepiej
Kiedy skończyłeś szkołę ? Trochę się zmieniło
D-espero napisał(a):W moim 1.6 Pb już po chwili robi sie ciepło i silnik osiąga właściwą temperaturę po 3 km, w dieslu czasem 30 km mało, żeby coś rozgrzać.
Bzdura. Jasne że dłużej od Pb, ale u mnie po 5 km jest zadowalająco.
D-espero napisał(a):i najważniejszy argument za dieslem - zużycie paliwa - zaczyna niepokojąco blednąć...
no ... wzrosło moje zużycie nieobliczalnie - z 6 l na 6,2 l Szok
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
D-espero
Re: podgrzewane dysze spryskiwaczy ?
Może kończyłem szkołę dość dawno, ale nie słyszałem, żeby w między czasie ktoś wymyslił nowy obieg silnikowy dla "ropniaków". Da się je zmusić - na siłę - do bycia przez chwilę żwawym, ale za cenę i to wysoką ich żywotności. Pogadaj sobie z mechanikami, który widział uturbionego diesla po przebiegu 200-250 tyś i bez remontu kapitalnego. A kiedyś 500 tyś było niemal normą (poza Fiatem 1,3 D, który wymagał remontu co 60 tyś).
Zadowalająco, to nie znaczy naprawdę ciepło i na pewnie nie oznacza dobrze rozgrzanego, a więc smarującego wszystkie zakamarki bloku i głowicy oleju. To też się przyczynia do mniejszej trwałości...
W perspektywie 2, góra 3 lat eksploatacji, zaczynając przygodę z deislem od nowości, jest fajnie. Potem zaczynają się schody. Regeneracje turbin, wypalone uszczelki pod głowicą, zużyte wtryskiwacze, niesprawne pompy wysokiego ciśnienia, a na deser zatkane filtry cząstek stałych, które są już standardem (software benzyny da się łatwo przerobić na opcję wycięty katalizator, diesla na wycięce filtra cz.s. przerobić jest znacznie trudniej, a w wielu przypadkach niemal niemożliwe/nieopłacalne). I ciągłe pytanie zimą po przebudzeniu - zapali czy nie zapali? Zatankowałem olej zimowy czy dolali mi do niego trochę laków i odpadów z produkcji lakierów, które wykończą za chwilę pompę wtryskową i wtryskiwacze?
Owszem - czasy właśnie się zmieniły, wieszczę oto zatem koniec ery diesla i powrót ery benzyny wysokooktanowej wspomaganej hybrydowo elektryką. Taka jest kolej rzeczy i nic tego nie powstrzyma. Oczywiście koła sympatyków oleju opałowego będą przeze mnie traktowane z sympatią.
I żeby było jasne - każdy wybiera to, co mu pasuje. Dobrze jest tylko zdawać sobie sprawę z konsekwencji i na przykład w porę uciec od problemów. We francuskich HDI oznacza to na przykład po góra 120-130 tyś. Ale do tej magicznej granicy wszystko jest OK.
Zadowalająco, to nie znaczy naprawdę ciepło i na pewnie nie oznacza dobrze rozgrzanego, a więc smarującego wszystkie zakamarki bloku i głowicy oleju. To też się przyczynia do mniejszej trwałości...
W perspektywie 2, góra 3 lat eksploatacji, zaczynając przygodę z deislem od nowości, jest fajnie. Potem zaczynają się schody. Regeneracje turbin, wypalone uszczelki pod głowicą, zużyte wtryskiwacze, niesprawne pompy wysokiego ciśnienia, a na deser zatkane filtry cząstek stałych, które są już standardem (software benzyny da się łatwo przerobić na opcję wycięty katalizator, diesla na wycięce filtra cz.s. przerobić jest znacznie trudniej, a w wielu przypadkach niemal niemożliwe/nieopłacalne). I ciągłe pytanie zimą po przebudzeniu - zapali czy nie zapali? Zatankowałem olej zimowy czy dolali mi do niego trochę laków i odpadów z produkcji lakierów, które wykończą za chwilę pompę wtryskową i wtryskiwacze?
Owszem - czasy właśnie się zmieniły, wieszczę oto zatem koniec ery diesla i powrót ery benzyny wysokooktanowej wspomaganej hybrydowo elektryką. Taka jest kolej rzeczy i nic tego nie powstrzyma. Oczywiście koła sympatyków oleju opałowego będą przeze mnie traktowane z sympatią.
I żeby było jasne - każdy wybiera to, co mu pasuje. Dobrze jest tylko zdawać sobie sprawę z konsekwencji i na przykład w porę uciec od problemów. We francuskich HDI oznacza to na przykład po góra 120-130 tyś. Ale do tej magicznej granicy wszystko jest OK.
-
zajcol
Re: podgrzewane dysze spryskiwaczy ?
D-espero napisał(a):Może kończyłem szkołę dość dawno, ale nie słyszałem, żeby w między czasie ktoś wymyslił nowy obieg silnikowy dla "ropniaków". Da się je zmusić - na siłę - do bycia przez chwilę żwawym, ale za cenę i to wysoką ich żywotności. Pogadaj sobie z mechanikami, który widział uturbionego diesla po przebiegu 200-250 tyś i bez remontu kapitalnego. A kiedyś 500 tyś było niemal normą (poza Fiatem 1,3 D, który wymagał remontu co 60 tyś).
Zadowalająco, to nie znaczy naprawdę ciepło i na pewnie nie oznacza dobrze rozgrzanego, a więc smarującego wszystkie zakamarki bloku i głowicy oleju. To też się przyczynia do mniejszej trwałości...
Weź na wiarę, że większość sprowadzonych do Polski diesli ma przebiegi znacznie powyżej podanych przez ciebie 250 tys i spokojnie obywają się bez remontów.
W perspektywie 2, góra 3 lat eksploatacji, zaczynając przygodę z deislem od nowości, jest fajnie. Potem zaczynają się schody. Regeneracje turbin,
Regenaracje turbin (wcale nie takie znowu powszechne) dotyczą też coraz popularniejszych turbo benzyn... Dodam tylko ponownie, że zdecydowana większość sprowadzanych klekotów ma mocno > 2-3 lata i co? I ludzie jeżdżą bez większyćh problemów
wypalone uszczelki pod głowicą, zużyte wtryskiwacze, niesprawne pompy wysokiego ciśnienia, a na deser zatkane filtry cząstek stałych, które są już standardem
Mój ceed i 90% innych klekotów na tym forum nie ma DPF, Nie było też zdaje się przypadku innych usterek, które tu łaskawie wymieniłeś
(software benzyny da się łatwo przerobić na opcję wycięty katalizator, diesla na wycięce filtra cz.s. przerobić jest znacznie trudniej, a w wielu przypadkach niemal niemożliwe/nieopłacalne).
LOL dobrze że np tutajhttp://www.tdi-tuning.pl/dpf.htm tego nie wiedzą...
I ciągłe pytanie zimą po przebudzeniu - zapali czy nie zapali? Zatankowałem olej zimowy czy dolali mi do niego trochę laków i odpadów z produkcji lakierów, które wykończą za chwilę pompę wtryskową i wtryskiwacze?
Mój obecny i poprzedni klekot paliły "na dotyk" gdy większość okolicznych benzyn już dawno zamarzło na kość... (poprzedni przy przebiegu >100kkm gdy wg ciebie powienien się już zacząć rozpadać).
Owszem - czasy właśnie się zmieniły, wieszczę oto zatem koniec ery diesla i powrót ery benzyny wysokooktanowej wspomaganej hybrydowo elektryką. Taka jest kolej rzeczy i nic tego nie powstrzyma. Oczywiście koła sympatyków oleju opałowego będą przeze mnie traktowane z sympatią.
Nie tylko moją opinią jest, że akurat napęd hybrydowy to ślepy zaułek ze względu na koszt, masę i problemy ze składowaniem zużytych akumulatorów...
I żeby było jasne - każdy wybiera to, co mu pasuje. Dobrze jest tylko zdawać sobie sprawę z konsekwencji i na przykład w porę uciec od problemów. We francuskich HDI oznacza to na przykład po góra 120-130 tyś. Ale do tej magicznej granicy wszystko jest OK.
Serio zamierzasz swoje auto użytkować do 250 tys km? Nie zazdroszczę...
Proponuję EOT bo z podgrzewaniem spryskiwaczy nie ma to nic wspólnego. Na dlaszą dyskusję zapraszam na PW lub do bardziej odpowiedniego wątku.
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB
D-espero napisał(a):Zadowalająco, to nie znaczy naprawdę ciepło i na pewnie nie oznacza dobrze rozgrzanego
To znaczy, że po 5 km mam 90 st. Mało ?
Skąd u Ciebie taka awersja do dyszla. Zajechałeś jakiegoś ?
Mój wybór był jak najbardziej świadomy i przemyślany. Gdybym nie miał zielonego pojęcia o ropniaku to po Twoim wywodzie w strachu przed nadciągającym zagrożeniem podpalił bym go na parkingu. No bo po co czekać
Wybieram paliwo, dbam o turbinę i o olej, więc ciesz się swoim benzyniakiem i nie wywołuj grozy.
Jak to napisałeś :
D-espero napisał(a):I żeby było jasne - każdy wybiera to, co mu pasuje. Dobrze jest tylko zdawać sobie sprawę z konsekwencji ...
tylko z tą konsekwencją to pojechałeś przyjacielu .
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
moon
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB
Weź na wiarę, że większość sprowadzonych do Polski diesli ma przebiegi znacznie powyżej podanych przez ciebie 250 tys i spokojnie obywają się bez remontów.
Bo te rewelacje o "nowoczesnych" dieslach to znają mechanicy samochodowi, których głównym zajęciem jest podmalowanie bagażników w Golfach generacjon tu, tudzież rozklejanie po warsztacie rozkładówek z Cats'a. Oni generalnie tyle samo wiedzą na temat TD co i Miltona Friedmana.
Skąd u Ciebie taka awersja do dyszla. Zajechałeś jakiegoś ?
Stawiam na dysonans po-decyzyjny.
-
GrzesG
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi czy PB
Co wy macie do diesli?:) każdy bierze to co lubi. Co do żywotności, różnie z tym jest, mój ojciec jeździł nowym Passatem 2.0 TDI 170 km niecałe 2 lata i zrobił wtedy 200kkm i jakoś nie zdarzyło się, żeby auto się rozkraczyło kiedykolwiek. A co do klekotania diesla, nie rozumiem tych co narzekają, to jest właśnie urok tego silnika i ja np lubię jak diesel sobie klekocze
-
Mariano Italiano
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi cz
Dźwięk silnika - czy to benzyny czy diesla - jest dość subiektywnym odczuciem Poza ceed'em (dieslem) na codzień użytkuję innego dieselka i gdy go musiałem (tego innego diesla:) odstawić na wymianę zderzaka do serwisu po czołówce z psem-samobójcą dostałem jako zastępcze autko benzynowe (ten sam model) to ciężko się było przyzwyczaić do jazdy nim...Może zabrzmi głupio, ale dźwięk diesla jest jakby przyjemniejszy
W każdym bądź razie - ja np. kupowałem ceed'a w dieslu z powodów ekonomicznych: prosta kalkulacja w kontekście zamierzonych przebiegów rocznie i wybór był oczywisty...i póki co jestem zadowolony:)
Pozdrowienia dla wszystkich benzyniaków i dieslów:)
W każdym bądź razie - ja np. kupowałem ceed'a w dieslu z powodów ekonomicznych: prosta kalkulacja w kontekście zamierzonych przebiegów rocznie i wybór był oczywisty...i póki co jestem zadowolony:)
Pozdrowienia dla wszystkich benzyniaków i dieslów:)
-
lukasz.zst
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi cz
Mam pytanie czy Kia Venga z 1.6 CRDI ma pasek rozżadu lub lancuch. CZy ma kolo dwu masowe
-
karolsz - Dyrektor
- Posty: 608
- Dołączył(a): 15 cze 2010 09:12
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1.4 Pb 100KM
2018, Buisness Line
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi cz
lukasz.zst napisał(a):Mam pytanie czy Kia Venga z 1.6 CRDI ma pasek rozżadu lub lancuch. CZy ma kolo dwu masowe
Czy to aby na pewno właściwy wątek na takie pytanie?
Kraków,
czerwony pro_cee'd 1.6 CRDi Optimum FL, 2009
biała kia cee'd SW 1.6 CRDi 136KM GT Line, 2016
biała kia ceed 1.4 MPI 100KM Buisness Line, 2019
czerwony pro_cee'd 1.6 CRDi Optimum FL, 2009
biała kia cee'd SW 1.6 CRDi 136KM GT Line, 2016
biała kia ceed 1.4 MPI 100KM Buisness Line, 2019
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi cz
Ufff, dobrze, że znalazłem temat bo zaraz bym założył nowy i znowu Ryba musiałby wyciągać pejczyk
Autor tematu mówi o bardzo krótkich odcinkach. Ja zastanawiam w przeciągu najbliższych 24 mcy (niech mi się tylko trochę biedroneczka zwróci) się nad leasigniem czegoś nowego (narazie na tapecie Ceed oraz i30 w kombi ze wskazaniem na tego drugiego) bo dość mocno sparzyłem się na używkach z rajchu i wszelkiej maści mirkach. Ze względów gwarancji odpada LPG (chyba, że ASO dopuszcza montaż we wskazanym warsztacie? mowa o VI generacji), więc myślę sobie nieśmiało o dieslu, tym bardziej, że auto miałoby posłużyć co najmniej 7-10 lat. Kumpel popukał się w czółko na tą wieść, nigdy dieslem nie jeździłem dłużej, trochę strach mnie dopada jak czytam o awariach typowych dla tego rodzaju napędu i zastanawiam się czy to ma sens.
Moje roczne przebiegi to rząd 15000 km - 20000 km. Głównie jazda miejska i "podmiejska", regularne odcinki do roboty 20 km w jedną stronę. Raz, dwa razy w m-cu coś dłuższego (>300). Czy skórka warta wyprawki?
Autor tematu mówi o bardzo krótkich odcinkach. Ja zastanawiam w przeciągu najbliższych 24 mcy (niech mi się tylko trochę biedroneczka zwróci) się nad leasigniem czegoś nowego (narazie na tapecie Ceed oraz i30 w kombi ze wskazaniem na tego drugiego) bo dość mocno sparzyłem się na używkach z rajchu i wszelkiej maści mirkach. Ze względów gwarancji odpada LPG (chyba, że ASO dopuszcza montaż we wskazanym warsztacie? mowa o VI generacji), więc myślę sobie nieśmiało o dieslu, tym bardziej, że auto miałoby posłużyć co najmniej 7-10 lat. Kumpel popukał się w czółko na tą wieść, nigdy dieslem nie jeździłem dłużej, trochę strach mnie dopada jak czytam o awariach typowych dla tego rodzaju napędu i zastanawiam się czy to ma sens.
Moje roczne przebiegi to rząd 15000 km - 20000 km. Głównie jazda miejska i "podmiejska", regularne odcinki do roboty 20 km w jedną stronę. Raz, dwa razy w m-cu coś dłuższego (>300). Czy skórka warta wyprawki?
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi cz
No widzisz, jak już pięknie wsiąkłeś w forum? Bez kitu, kiedy się wreszcie napijemy ?
Patrząc z tej perspektywy za bardzo nie ma sensu,
nie, na pewno nie ma sensu,
hmmm.. no może jednak bym się zastanawiał, niby nagrzać się zdąży, ale czy w razie czego DPF zdąży się wypalić..
Nope.. no way..
Kurde, Ty bardzo rozsądny facet jesteś (jeśli znasz koszty).. To jakim cudem dałeś się nabić w tego golasa z rajchu
gaugan napisał(a):Moje roczne przebiegi to rząd 15000 km - 20000 km
Patrząc z tej perspektywy za bardzo nie ma sensu,
gaugan napisał(a):Głównie jazda miejska i "podmiejska"
nie, na pewno nie ma sensu,
gaugan napisał(a):regularne odcinki do roboty 20 km w jedną stronę
hmmm.. no może jednak bym się zastanawiał, niby nagrzać się zdąży, ale czy w razie czego DPF zdąży się wypalić..
gaugan napisał(a):chyba, że ASO dopuszcza montaż we wskazanym warsztacie?
Nope.. no way..
gaugan napisał(a):mowa o VI generacji
Kurde, Ty bardzo rozsądny facet jesteś (jeśli znasz koszty).. To jakim cudem dałeś się nabić w tego golasa z rajchu
-
gaugan - Asystent Kierownika
- Posty: 261
- Dołączył(a): 19 lip 2015 07:50
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
Re: czy CRDi 1.6 nadaje się na krótkie trasy ? / 1,6 CRDi cz
Jak znajdziesz tylko trochę czasu, ja tu jestem cały czas jakby co, nie koniecznie musi być druga sobota
Jeśli o pytasz koszty wspomnianej instalki to znam, nie znam natomiast poza paliwowych kosztów eksploatacji diesla.
Już mi proszę zejść z biedroneczki. W środku najgorętszego dla mnie okresu zostałem bez auta po tym jak vectra mi się posypała a pod dywanikiem wyrosła rzerzucha (serio ), a że pośpiech jest złym doradcą, w dodatku rozeznanie w modelu praktycznie zerowe to się wzięło auto jak worek ziemniaków na giełdzie... resztę znasz.
Zresztą dla mnie to i tak jest krok milowy, co więcej staram się tego golaska troszkę ubrać. A co do perełek z rajchu to pobrałem już stosowne nauki w szkole "Życie", a że szkoła prywatna to trochę kosztowało. Ponoć nigdy nie należy mówić nigdy, ale nigdy więcej komisów i "okazji w bdb stanie" z zagranicy.
Jeśli o pytasz koszty wspomnianej instalki to znam, nie znam natomiast poza paliwowych kosztów eksploatacji diesla.
Już mi proszę zejść z biedroneczki. W środku najgorętszego dla mnie okresu zostałem bez auta po tym jak vectra mi się posypała a pod dywanikiem wyrosła rzerzucha (serio ), a że pośpiech jest złym doradcą, w dodatku rozeznanie w modelu praktycznie zerowe to się wzięło auto jak worek ziemniaków na giełdzie... resztę znasz.
Zresztą dla mnie to i tak jest krok milowy, co więcej staram się tego golaska troszkę ubrać. A co do perełek z rajchu to pobrałem już stosowne nauki w szkole "Życie", a że szkoła prywatna to trochę kosztowało. Ponoć nigdy nie należy mówić nigdy, ale nigdy więcej komisów i "okazji w bdb stanie" z zagranicy.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Krótkie info ze zlotu proceeda
przez Geegles » 02 mar 2024 10:29 w Zloty i spoty - 6 Odpowiedzi / 2706 Wyświetlone
- Ostatni post przez Slowik8609
08 mar 2024 16:25
-
Krótkie info ze zlotu proceeda
-
-
1.4 czy 1.6 crdi
przez dejf » 17 wrz 2020 11:37 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 14831 Wyświetlone
- Ostatni post przez dejf
27 wrz 2020 15:49
-
1.4 czy 1.6 crdi
-
-
C2 1.6 crdi M & C2 1.6 gdi M
1, 2, 3przez aviator » 27 lis 2021 13:38 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 47 Odpowiedzi / 32956 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
21 sty 2023 17:02
-
C2 1.6 crdi M & C2 1.6 gdi M
-
-
1.6 122KM PB+LPG czy 2.0 CRDI ?
przez Szwarceneger16 » 11 cze 2021 16:40 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 5082 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
28 cze 2021 06:25
-
1.6 122KM PB+LPG czy 2.0 CRDI ?
-
-
Kia Ceed 1.6 CRDI 136 KM by EBE
przez EBE97400 » 05 maja 2020 17:00 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 5 Odpowiedzi / 9115 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
24 maja 2020 19:56
-
Kia Ceed 1.6 CRDI 136 KM by EBE
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości