Moim skromnym zdaniem nie masz się czym martwić (na podstawie samego wykresu), a ubytek mocy jest niewielki. Co do dołka na wykresie to u mnie był właściwie w tym samym miejscu.
Ty masz "pik" na początku, ale zwróć uwagę, że po wyjściu z dołka u Ciebie i u mnie widnieje ta sama wartość momentu: 300 Nm (z kolei u Ciebie szybciej dalej opada, a u mnie wolniej).
A Twoje auto jest nie tylko ładne, ale bardzo ładne
ps. Jeżeli jednak czujesz, że coś jest nie tak to trzymam kciuki za wyeliminowanie problemu (żeby nie było u Ciebie sytuacji jak u mnie, gdzie czułem, że coś jest nie tak i zgłosiłem to do ASO, niestety nic z tym nie zostało zrobione i silnik w i30N wybuchł).
[C2 FL] C2 GT by S6Sbk
- lobo
- Asystent Kierownika
- Posty: 223
- Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 Brak, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2021, XL+PRE+AEB+PNS
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Wiadomo że "na oko" i bez konkretnej diagnostyki ciężko coś stwierdzić, ale po samym przejeździe po rolkach Wrocławski stwierdził, że to charakterystyczne wibrowanie na jałowym MOŻE mieć coś z tym wspólnego i wg. niego może to być spowodowane wypadaniem zapłonu i/lub problemem na zaworach, które nie do końca się domykają (że niby nagar). Nie wiem, narazie zobaczę czy uda mi się coś ugrać z którymkolwiek ASO (jeśli nie Środula to może Etrans, w końcu tam auto było kupowane) i zrobić choćby check potencjalnych błędów.
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Muszę przyznać, że jestem zaskoczony, bo jak narazie odpowiedź ASO to "przyjedź pan na diagnostykę, będziemy sprawdzać. Szczerze mówiąc to spodziewałem się czegoś w stylu "Moc może nie katalogowa, ale nikt nie gwarantował że katalogowa będzie. Nie ma check engine, pchaj się pan". W przyszłą środę mam im auto zostawić i będą patrzeć zarówno na kwestie mocy i tego co widać na wykresie, jak i tego niesławnego trzęsienia na jałowym po rozgrzaniu.
- lobo
- Asystent Kierownika
- Posty: 223
- Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 Brak, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2021, XL+PRE+AEB+PNS
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Dobra informacja. Drążcie temat do skutku
Są ASO i ASO (i jeszcze ACO ). Na podstawie historii z moim i30N wiem, że lepiej jechać od razu nawet na drugi kraniec Polski - jeżeli znajdzie się polecane/porządne/chętne do pracy. BTW w takim właśnie polecanym moje N dostało nowy silnik i od odbioru wszystko pięknie działa
Są ASO i ASO (i jeszcze ACO ). Na podstawie historii z moim i30N wiem, że lepiej jechać od razu nawet na drugi kraniec Polski - jeżeli znajdzie się polecane/porządne/chętne do pracy. BTW w takim właśnie polecanym moje N dostało nowy silnik i od odbioru wszystko pięknie działa
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Na lepsze Turbo też się załapałeś?
Tapatalk @ Huawei P30
Tapatalk @ Huawei P30
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
lobo napisał(a):Dobra informacja. Drążcie temat do skutku
Są ASO i ASO (i jeszcze ACO ). Na podstawie historii z moim i30N wiem, że lepiej jechać od razu nawet na drugi kraniec Polski - jeżeli znajdzie się polecane/porządne/chętne do pracy. BTW w takim właśnie polecanym moje N dostało nowy silnik i od odbioru wszystko pięknie działa
Narazie to nie był jeszcze wybór między ASO a "ASO". Zobaczę co mi powiedzą po chałupą i jeśli nic z tego nie wyjdzie, to mam jeszcze co najmniej dwa polecane w okolicy GOPu, do których mogę uderzyć (Euro-Kas W Gliwicach i to na Paderewskiego w Kato, JKK bodajże).
- lobo
- Asystent Kierownika
- Posty: 223
- Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 Brak, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2021, XL+PRE+AEB+PNS
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
vonski napisał(a):Na lepsze Turbo też się załapałeś?
Niestety nie, ale i tak dostałem więcej niż się spodziewałem ponieważ z gwarancji mam też nowy akumulator, rozrusznik, gpf, katalizator, wszystkie chłodnice i dwumasę. Hyundai pokazał, jak powinna wyglądać gwarancja, a ASO w którym to było wszystko robione - jak wygląda solidna praca. Nie chciałbym robić za dużego oftopu w nie moim wątku, więc jeżeli postanowię, że zostawiam N to założę w końcu dedykowany mu wątek
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Zauważyłem, że czujnik światła zaczął mieć fochy. W pozycji "Auto" włącza światła mijania bez problemu (np. wjeżdżając do tunelu), ale niestety nie wyłącza ich po ponownym wyjechaniu na światło dzienne. Muszę przerzucić pokrętło na światła mijania, a potem z powrotem na "Auto", żeby zostały same DRLe. Kolejna rzecz do zgłoszenia przy okazji wizyty w ASO.
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Przy takiej szaroburej pogodzie czujniki zawsze nie dają rady.
Tapatalk @ Huawei P30
Tapatalk @ Huawei P30
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Też tak na początku myślałem, ale to samo działo się w tych kilku (nielicznych ostatnio) momentach, kiedy było względnie słonecznie. Skoro samochód i tak będzie stał na warsztacie to sprawdzić zawsze mogą.
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
S6Sbk napisał(a):Zauważyłem, że czujnik światła zaczął mieć fochy. W pozycji "Auto" włącza światła mijania bez problemu (np. wjeżdżając do tunelu), ale niestety nie wyłącza ich po ponownym wyjechaniu na światło dzienne. Muszę przerzucić pokrętło na światła mijania, a potem z powrotem na "Auto", żeby zostały same DRLe. Kolejna rzecz do zgłoszenia przy okazji wizyty w ASO.
Też to zgłaszałem w Aso, dokładnie jak piszesz i powiedzieli mi, że brak błędów i jest OK
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
marcin255 napisał(a): brak błędów i jest OK
To jest chyba jakaś mantra, której ich uczą na tych gówno-szkoleniach z obsługi klienta. "Nie ma błędów to nie ma problemu". Gardzę w opór.
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Taki update gdyby kogoś interesowało: dostałem dziś telefon z ASO i diagnozę: walnięte dwa wtryskiwacze. Podobno się nie domykały tak jak powinny, więc zakładam że strasznie windowały AFR, co powodowało że na jałowych trzęsło jak się rozgrzał a u góry zdychał. Zalany był i tyle. Na przyszłą środę/czwartek auto ma być do odbioru, wszystko robione z gwarancji.
Mam nadzieję, że to rozwiąże oba problemy.
Mam nadzieję, że to rozwiąże oba problemy.
-
Dymin - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 01 paź 2018 20:18
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6T Pb 204KM
2016, GT XL
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Cześć.
Coś mi się wydaje, że może mnie to też niestety interesować niedługo. Zauważyłem drgania na luzie, ale na "górze" nic się nie dzieje. Przynajmniej nie wyłapałem niczego niepokojącego. Czy mógłbyś więcej opisać dokładniej jak zdiagnozowali walnięte wtryski, ewentualnie jak już odbierzesz samochód, może mógłbyś się podzielić więcej informacjami.
Jakby co opisałem więcej o objawach u mnie:
viewtopic.php?f=36&t=10380&p=212395#p212395
Coś mi się wydaje, że może mnie to też niestety interesować niedługo. Zauważyłem drgania na luzie, ale na "górze" nic się nie dzieje. Przynajmniej nie wyłapałem niczego niepokojącego. Czy mógłbyś więcej opisać dokładniej jak zdiagnozowali walnięte wtryski, ewentualnie jak już odbierzesz samochód, może mógłbyś się podzielić więcej informacjami.
Jakby co opisałem więcej o objawach u mnie:
viewtopic.php?f=36&t=10380&p=212395#p212395
---------------------------------------
Bez Kia nie podchodź....
Bez Kia nie podchodź....
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Na ten moment nie wiem nic więcej. Podczas rozmowy przez telefon z szefem serwisu powiedział tylko że podpinali auto pod kompa, sprawdzali kompresję na cylindrach (wyszła ok), zmieniali świece i cewkę żeby wykluczyć kwestie zapłonowe. Chociaż nie wiem i nie dopytałem czy po prostu wymienili świece, czy wykręcali aktualne razem z cewką w celu sprawdzenia syfu i potencjalnych problemów. Świece były wymieniane jakieś 14k km temu, więc są względnie świeże. No i tym sposobem jakoś dotarli aż do wtryskiwaczy. Wypytam o co będę mógł przy odbiorze. We wtorek mają przyjść części, więc prawdopodobnie w środę auto będzie z powrotem u mnie i będę dawał znać.
Patrząc jeszcze na Twój post w sąsiednim temacie to tak:
- u mnie nie ma znaczenia ile rzeczy jest włączone w obwodzie elektrycznym. Jedyne co, to bardziej trzęsie jak silnik osiągnie docelowe i prawdziwe (nie wskaźnikowe) 90 stopni. Czyli tak po około 15 minutach jazdy. Mogę mieć wyłączone wszystko, włącznie z DRLami a i tak się telepie jak gość z alzheimerem na delirze po tygodniowym maratonie walenia spirytusu.
- u mnie akumulator jest na końcówce żywota (wyszło podczas przeglądu), ale jeszcze go nie zmieniałem więc nie wiem na ile to może mieć jakiś związek
- Nagar sugerował mi gość u którego byłem na hamowni, ale też nie pytałem jeszcze czy coś tam znaleźli. Mogłoby to mieć sens (chyba), jeśli to właśnie nagar blokował domykanie się wtrysków. Nie wiem, dopytam.
Patrząc jeszcze na Twój post w sąsiednim temacie to tak:
- u mnie nie ma znaczenia ile rzeczy jest włączone w obwodzie elektrycznym. Jedyne co, to bardziej trzęsie jak silnik osiągnie docelowe i prawdziwe (nie wskaźnikowe) 90 stopni. Czyli tak po około 15 minutach jazdy. Mogę mieć wyłączone wszystko, włącznie z DRLami a i tak się telepie jak gość z alzheimerem na delirze po tygodniowym maratonie walenia spirytusu.
- u mnie akumulator jest na końcówce żywota (wyszło podczas przeglądu), ale jeszcze go nie zmieniałem więc nie wiem na ile to może mieć jakiś związek
- Nagar sugerował mi gość u którego byłem na hamowni, ale też nie pytałem jeszcze czy coś tam znaleźli. Mogłoby to mieć sens (chyba), jeśli to właśnie nagar blokował domykanie się wtrysków. Nie wiem, dopytam.
-
Dymin - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 01 paź 2018 20:18
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6T Pb 204KM
2016, GT XL
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Czyli czekamy na pozytywne rozwiązanie tematu. Dzięki.
---------------------------------------
Bez Kia nie podchodź....
Bez Kia nie podchodź....
- lobo
- Asystent Kierownika
- Posty: 223
- Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 Brak, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2021, XL+PRE+AEB+PNS
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
@S6Sbk wybuch silnika w moim i30N był spowodowany właśnie przez wadliwy wtryskiwacz. Coś z tymi wtryskami słabo ostatnio. Z drugiej strony fajnie, że trafiłeś na ASO z ludźmi, którym chce się pracować (ja zgłaszałem w 2 ASO w Wawie podejrzewanie awarii wtryskiwacza przed wielkim bum).
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Auto wciąż nie złożone -.- Skład na serwisie im się posypał, ludzi brak, robić ni ma komu. "Będzie po świętach"...
Dostałem zastępcze za friko w formie C3 kombi w hybrydzie i z automatem. Nie wiem co za benzyna tam siedzi, ale na Teutatesa i wszystko co nieświęte - jak to bardzo nie jedzie to nie mam pytań. Nie miałem styczności jeszcze z tą skrzynią, a hybrydą nie jeździłem w ogóle, ale daleko mi do stwierdzenia że takie połączenie mi się podoba. Nie wiem, może kwestia przyzwyczajenia do aut o innej charakterystyce przekładania mocy/momentu na koła, ale tutaj autentycznie nic się nie dzieje. Nigdzie. Z dołu zamuł, w środku zamuł, do góry nawet mi się nie chciało kręcić, bo sensu to nie ma absolutnie żadnego. Sposobu redukcji przy próbach dynamicznego przyspieszenia (i mówimy tu o prędkościach rzędu, dość dynamicznie z 70 do 120 przy wyskakiwaniu na lewy pas na ekspresówce) nawet nie będę komentował. Żeby uzyskać podobny efekt szarpnięcia i dźwięku przypominającego katowanie cylindrów z pejczem w łapie, to musiałbym chyba w manualu zredukować do 2jki. Bez rev matcha. Niech mi ktoś z właścicieli C3 powie, że to tylko kwestia auta zastępczego a nie tego, że w taki sposób pracują wszystkie egzemplarze skrzyń uważanych przez połowę motoryzacyjnego światka za "świetne" ; D Bo naprawdę:
Dostałem zastępcze za friko w formie C3 kombi w hybrydzie i z automatem. Nie wiem co za benzyna tam siedzi, ale na Teutatesa i wszystko co nieświęte - jak to bardzo nie jedzie to nie mam pytań. Nie miałem styczności jeszcze z tą skrzynią, a hybrydą nie jeździłem w ogóle, ale daleko mi do stwierdzenia że takie połączenie mi się podoba. Nie wiem, może kwestia przyzwyczajenia do aut o innej charakterystyce przekładania mocy/momentu na koła, ale tutaj autentycznie nic się nie dzieje. Nigdzie. Z dołu zamuł, w środku zamuł, do góry nawet mi się nie chciało kręcić, bo sensu to nie ma absolutnie żadnego. Sposobu redukcji przy próbach dynamicznego przyspieszenia (i mówimy tu o prędkościach rzędu, dość dynamicznie z 70 do 120 przy wyskakiwaniu na lewy pas na ekspresówce) nawet nie będę komentował. Żeby uzyskać podobny efekt szarpnięcia i dźwięku przypominającego katowanie cylindrów z pejczem w łapie, to musiałbym chyba w manualu zredukować do 2jki. Bez rev matcha. Niech mi ktoś z właścicieli C3 powie, że to tylko kwestia auta zastępczego a nie tego, że w taki sposób pracują wszystkie egzemplarze skrzyń uważanych przez połowę motoryzacyjnego światka za "świetne" ; D Bo naprawdę:
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Wszystkie hybrydy z tego segmentu są mułowate.
Tapatalk @ Huawei P30
Tapatalk @ Huawei P30
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 125
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2 FL] C2 GT by S6Sbk
Dziennik pokładowy, dzień 14: epopei ciąg dalszy - wyszedł też nagar na zaworach. Będzie czyszczone, ETA odbioru wciąż nieznane. Nie wiem jak bardzo poprzedni właściciel musiał katować auto, żeby przy 70 tysiącach pojawił się nagar w silniku, w którym nie jest to znana bolączka z powodów wad konstrukcyjnych.
Powrót do Pochwal się swoją Kia cee'd :D
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości