Bujanie silnikiem, podskakiwanie napinacza

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Marcin_B
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 kwi 2018 20:56
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 110KM
2014, M

Bujanie silnikiem, podskakiwanie napinacza

01 cze 2018 12:20

Witam wszystkich forumowiczów i użytkowników Ceed-ów. Mam problem z moim autem - Ceed JD 2014/15 Kombi, 1,6 CRDi 110 KM. Auto mam od miesiąca, przebieg 58 tys. km.
Otóż często - zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym - siedząc w aucie, na wolnych obrotach, można odczuć wibracje całego auta, takie jakby bujanie. Zaglądałem pod maskę - w momencie tego bujania bardzo mocno (moim zdaniem) rusza się napinacz paska wielorowkowego , wahania dochodzą do około 1 cm a może i więcej..... Objaw nasila się po obciążeniu prądowym alternatora (włączenie klimatyzacji, świateł mijania, drogowych, ogrzewania tylnej szyby)....... Nawet jak tego bujania nie ma, to po włączeniu ww od razu się pojawiają.... Po wyłączeniu odbiorników prądu / przejechaniu kawałka drogi - objawy ustają...... Mam w związku z powyższym pytania:
1. czy możliwe, żeby przy takim przebiegu mogły się już zużyć pasek wielorowkowy, koło pasowe wału, napinacz lub sprzęgiełko alternatora???
2. czy normalnym jest, że czasem ładowanie w układzie spada do poziomu 12,6-12,7 V?? Spada na chwilę, później podnosi się na chwilę na 14,4-14,5 V i znowu spada na 12,6-12,7 V?? Zdarzyło się tak na drugi dzień po przejechaniu trasy 150 km. Obserwowane podczas jazdy za pośrednictwem Torque. Dzieje się tak podczas jazdy na LED-ach, włączenie świateł mijania H7 od razu podnosi ładowanie do poziomu 14,1 - 14,2 V.
Z góry dziękuję za podpowiedzi, auto za kilkanaście dni jedzie do ASO na przegląd przy przebiegu 60 tys. km.

dzygi
Kierownik zmiany
 
Posty: 128
Dołączył(a): 24 cze 2017 13:52
Lokalizacja: NDM
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Bujanie silnikiem, podskakiwanie napinacza

02 cze 2018 00:58

A czy podczas tych wibracji obroty spadaja ci ponizej 800 i ledy/światla ci pulsuja?

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5642
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2016, M + DFA

Re: Bujanie silnikiem, podskakiwanie napinacza

02 cze 2018 08:42

A ja najpierw sprawdziłbym poduszki silnika ...
Kia cee'd 1,6 CVVT Opt VII 2009 (ex III 2007 1,4 CVVT C+)
Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM IV 2016

kontakt pioter (małpa) mojaceed.pl


Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
Marcin_B
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 kwi 2018 20:56
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 110KM
2014, M

Re: Bujanie silnikiem, podskakiwanie napinacza

02 cze 2018 14:04

Żadnego przygasania świateł, przygasania oświetlenia wnętrza itp nie zauważyłem. Dzisiaj przyjrzałem się wszystkim rolkom od paska wieloklinowego i rolka od napinacza i jeszcze jedna (ta nad kompresorem klimy, nie wiem od czego jest) podczas pracy bujają się lekko na boki. Dodatkowo przy porannym rozruchu z okolic paska / rolek słychać dziwne odgłosy -jakby szum, delikatny pisk.... Myślę że po zrzuceniu paska i dokładnym sprawdzeniu wszystkich elementów będzie można coś więcej powiedzieć, sam nie mam niestety jak tego zrobić.
Poduszki też poproszę żeby sprawdzili, aczkolwiek nie wydaje mi się żeby to one były winowajcą...

AUTOR WĄTKU
Marcin_B
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 23 kwi 2018 20:56
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 110KM
2014, M

Re: Bujanie silnikiem, podskakiwanie napinacza

19 lip 2018 12:05

Po wizycie w ASO - podobno wszystko sprawdzili, do niczego nie można się przyczepić..... Bujanie silnika chwilę po odpaleniu skwitowali standardowym - ten typ tak ma, nic nie da się z tym zrobić....... Zobaczymy, na razie jeżdżę i obserwuję, nie będę nic wymieniał "na pałę". Wydaje mi się że objaw nasila się wraz ze wzrostem temperatury - czym cieplej, tym bardziej odczuwalne.
Przy okazji kazałem wyczyścić sitko w baku - syf taki że masakra (widziałem zdjęcia...) mimo tego, że przy przebiegu ok. 27 tys było wymieniane, aktualnie 58 tys.... Mechanik podobno się dziwił, że jeszcze odpalał..... Chciałem żeby sitko zostało wymienione, ale usłyszałem że mojego się nie wymienia -podobno są dwa rodzaje tych sitek - małe i duże, małe można wymienić, duże nie występuje jako oddzielna część zamienna. jak im pokazałem książkę serwisową z wpisem o wcześniejszej wymianie sitka, to tylko rozłożyli ręce.
Na razie wyczyszczone, zmieniłem paliwo z BP Ultimate na zwykłe Circle (choć ja na paliwie z BP zrobiłem tylko 2 tys km) i dolany Tunap 195.
Czy może ktoś potwierdzić wersję ASO z sitkiem?? czy rzeczywiście jest jak mówią??

Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: rallyfan i 1 gość

https://pesca.pl