Wyłączanie silnika na D w automacie
Moderator: Żandarmeria
-
klosj24
Wyłączanie silnika na D w automacie
Przejrzałem forum ale chyba nie było. Cały czas zapominam sie i zamiast na P wyłączam silnik na D w automacie benzyna. Potem przy ruszaniu przełaczam na N. Czy grozi to jakimiś poważnymi konsekwencjami (awarie)?
-
Woody
-
Goldman
-
less
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
Polecam stronkę: http://olczak.home.pl/vademecum/index.html
gdzie m.in. czytamy:
"Po zakończeniu jazdy silnik należy bezwzględnie wyłączać w pozycji dźwigni zmiany biegów N lub P. Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem przemiennika momentu obrotowego zwanego konwertorem. Napęd odbywa się w sposób bezpośredni, lub za pośrednictwem odpowiedniego wałka. Układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni."
gdzie m.in. czytamy:
"Po zakończeniu jazdy silnik należy bezwzględnie wyłączać w pozycji dźwigni zmiany biegów N lub P. Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem przemiennika momentu obrotowego zwanego konwertorem. Napęd odbywa się w sposób bezpośredni, lub za pośrednictwem odpowiedniego wałka. Układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni."
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
pitern
W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni."
I wszytko w temacie proponuje
Posty: 6
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Wymiana silnika
przez Zibi P » 07 cze 2019 20:44 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 8171 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pjoter4681
07 sty 2023 18:36
-
Wymiana silnika
-
-
Szarpanie silnika
przez fafa69 » 19 lip 2020 06:28 w Silniki i skrzynia biegów - 13 Odpowiedzi / 8586 Wyświetlone
- Ostatni post przez tom937
10 gru 2020 01:21
-
Szarpanie silnika
-
-
Zapocenie silnika
przez Rzeszowiak » 15 gru 2020 20:18 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 4158 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
17 gru 2020 13:17
-
Zapocenie silnika
-
-
Temperatura silnika < 90’
przez Lasoya » 23 paź 2021 21:40 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 3119 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
25 paź 2021 03:39
-
Temperatura silnika < 90’
-
-
Gaśniecie śilnika
przez johnny1976 » 01 lis 2021 19:09 w Silniki i skrzynia biegów - 3 Odpowiedzi / 1935 Wyświetlone
- Ostatni post przez johnny1976
16 lis 2021 19:27
-
Gaśniecie śilnika
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości