Wyłączanie silnika na D w automacie

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
klosj24
Kierownik zmiany
 
Posty: 146
Dołączył(a): 26 paź 2008 07:48
Lokalizacja: Kielce

Wyłączanie silnika na D w automacie

01 mar 2009 00:14

Przejrzałem forum ale chyba nie było. Cały czas zapominam sie i zamiast na P wyłączam silnik na D w automacie benzyna. Potem przy ruszaniu przełaczam na N. Czy grozi to jakimiś poważnymi konsekwencjami (awarie)?
Cee'd SW 1.6 DOHC Optimum Automat + Cee'd 1.6 GDI Automat DCT wersja M (2016)

Avatar użytkownika
Woody
Koordynator Regionalny
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 16 sty 2008 19:15
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto

01 mar 2009 00:34

Sam nie wiem ale mysle ze powniennes poszukac kogos z automatem na PW i sie spytac bo tak to post zaginie...
Ostatnio edytowano 01 mar 2009 10:07 przez Woody, łącznie edytowano 1 raz
kontakt: trojmiasto@mojaceed.pl
Kia Cee'd( R.I.P) O+ 1.6 122km z X 2007r
Galeria
Obrazek

Goldman
 

01 mar 2009 02:18

Tego co grozi to nie wiadomo , nic nie powinno sie stać . Ale na przyszłośc lepiej nabrać zwyczaju i wyłączać na P. Wtedy ręczny nie potrzebny a i odpalić silnik też na P się odpala.

less
Weteran
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 29 lip 2007 17:43
Lokalizacja: Górny Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk

01 mar 2009 09:36

poczytaj generalnie o automatach (ASB) w sieci. Wszędzie odradzają/zakazują wyłaczanie silnika na czymś innym jak P lub N. Poprezdnie auto miałem z automatem i tak "jak byk" pisało w instrukcji że gaszenie auta tylko na P lub N.
był: cee'd SW 1.6 GDi "L" + FUN '12 (74 kkmów u mnie)
był: cee`d SW 1.6 CRDi Opti+ '07 (120 kkmów u mnie)

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1112
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

01 mar 2009 14:28

Polecam stronkę: http://olczak.home.pl/vademecum/index.html
gdzie m.in. czytamy:
"Po zakończeniu jazdy silnik należy bezwzględnie wyłączać w pozycji dźwigni zmiany biegów N lub P. Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem przemiennika momentu obrotowego zwanego konwertorem. Napęd odbywa się w sposób bezpośredni, lub za pośrednictwem odpowiedniego wałka. Układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni."
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

pitern
 

01 mar 2009 16:34

W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni."

I wszytko w temacie proponuje closed

Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl