POWRACAJĄCA WADA ZAWIESZENIA CEE'D.

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
muzyk
 

POWRACAJĄCA WADA ZAWIESZENIA CEE'D.

28 sty 2009 19:08

Szukam pomocy.W moim cee'd po 2 tygodniach od zakupu pojawi³y g³uche stuki z ty³u ,z prawej strony.W serwisie wymieniono ju¿ w ci¹gu kolejnych wizyt amortyzator i górn¹ poduszkê amortyzatora.Co dziwne -samo podniesienie samochodu do góry na podnoœniku w serwisie powoduje ¿e stuki prawie zanikaj¹ ,ale wracaj¹ po oko³o 5 km.Serwis stara siê ,ale widzê ¿e brakuje im ju¿ pomys³ów.Cee'd spêdzi³ w serwisie z tego powodu juz parê ³adnych dni.Mo¿e ktoœ z Was spotka³ siê ju¿ z czymœ podobnym i wie o co chodzi.Bêdê wdziêczny za wasze sugestie.

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

28 sty 2009 19:17

a jakie to stuki i w jakiej sytuacji się one pojawiają?
bo ogólnie zawieszenie ceeda należny do głośnych i wali na nierównościach...

AUTOR WĄTKU
pitern
 

28 sty 2009 19:19

Użyj funkcji szukaj bo o stukach w tylnim zawieszeniu było juz wiele.
Sprawdz czy tłumik tobie nie lata tzn czy wieszak nie jest za luźny od tłumiku.

AUTOR WĄTKU
muzyk
 

28 sty 2009 19:19

NA POPRZECZNYCH NIERÓWNOŚCIACH I TYLKO Z PRAWEJ STRONY WIEM ŻE ZAWIESZENIE JEST TWARDE I GŁOŚNE ALE PRAWA TYLNA STRONA MA WYCZUWALNY LUZ A LEWA PRACUJE ZDECYDOWANIE CISZEJ I BEZ ŻADNYCH STUKÓW.

AUTOR WĄTKU
muzyk
 

28 sty 2009 19:25

Tłumik to była pierwsza rzecz którą sprawdzono i wykluczono.To by było zbyt proste.

AUTOR WĄTKU
pitern
 

28 sty 2009 19:26

A tak przy okazji to witam kolege na forum

AUTOR WĄTKU
muzyk
 

28 sty 2009 19:28

dziękuje i ja wszystkich witam serdeczniei jeszcze raz prosze o pomoc clapping

AUTOR WĄTKU
pitern
 

28 sty 2009 19:30

Kidys jezdzilem ojca i30 i mowilem mu ze cos puka stylu. Ojciec pojechal do serwisu zglosil to co mu powiedzialem a serwis ze wie o co chodzi i ze maja komplet naprawczy czy jakos tak ale na przedni zawias i mu to wymienili i pomogło :?

AUTOR WĄTKU
Wojtek L.
 

28 sty 2009 21:36

Już było o prawym tylnym amorku że jest głośny.
Ja też go słyszę i sobie głowy tym nie zawracam.

AUTOR WĄTKU
matyk
 

28 sty 2009 21:43

Z którego roku masz auto? Wada na tylni prawy amorek była w modelach 2006 i 2007.

AUTOR WĄTKU
bociek
 

28 sty 2009 21:52

NA POPRZECZNYCH NIERÓWNOŚCIACH I TYLKO Z PRAWEJ STRONY WIEM ŻE ZAWIESZENIE JEST TWARDE I GŁOŚNE ALE PRAWA TYLNA STRONA MA WYCZUWALNY LUZ A LEWA PRACUJE ZDECYDOWANIE CISZEJ I BEZ ŻADNYCH STUKÓW.



Proszę nie używać capsa

AUTOR WĄTKU
muzyk
 

28 sty 2009 22:41

no właśnie w serwisie mówili mi,że zdarzło im sie wymienić amortyzator, ale to było w autach z poczatku produkcji. Mój ceed ma 3 miesiące, prawy tył zaczął walić po dwóch tygodniach!!!,a amortzator został już wymieniony,co wcale nie pomogło.Serwis przyznaje,że coś nie jest w porządku,ale na razie ich działania nie przynoszą skutku.Ja ciągle mam wrażenie,że coś dzieje sie złego z samym nadwoziem,jakby czegos nie dospawali,ale już sam nie wiem!!!

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

28 sty 2009 23:11

Wyciągnij wszystko - półkę, wszystkie klamoty, sprawdź zapas czy nie ma luzu, koniecznie wyjmij trójkąt w opakowaniu i zrób rundę po wybojach. A potem testuj co to jest bo na zawieszenie po wymianie amorka mi to nie wygląda.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

28 sty 2009 23:26

Może wypięło się mocowanie tłumika ?
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

28 sty 2009 23:36

Najlepiej podczas testowania, posadzić drugą osobę na tylnym siedzeniu.
To pomoże ustalić skąd są stuki.

AUTOR WĄTKU
piotron1
 

29 sty 2009 08:50

mark napisał(a):Najlepiej podczas testowania, posadzić drugą osobę na tylnym siedzeniu.
To pomoże ustalić skąd są stuki.


a dodatkowo można się przejechać ze złożonymi siedzeniami wtedy wszystkie szumy i stuki słychać jeśli takowe występują z tyłu auta

SebolE
Nadworny fotograf
 
Posty: 330
Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa

30 sty 2009 09:27

George napisał(a):Wyciągnij wszystko - półkę, wszystkie klamoty, sprawdź zapas czy nie ma luzu, koniecznie wyjmij trójkąt w opakowaniu i zrób rundę po wybojach. A potem testuj co to jest bo na zawieszenie po wymianie amorka mi to nie wygląda.

U mnie i tak i tak stuka.
W prawym mocniej z lewej troszkę mniej ale słychać.
Wymieniali mi amortyzator już rok temu cały czas to samo.
Mało, wystarczy że wstawię samochód do ogrzewanego garażu na dosłownie godzinę dwie, lub na zewnątrz jest temperatura powyżej 7st około 10 i ciszej pracuje zawieszenie.
Myślę, że to jednak wina amortyzatora. Jak się rozgrzeje gaz i olej zwiększa się objętość w nich i lepiej pracują.
Byłem już w kilku ASO KIA Gdańsk, Gdynia, Sopot, Zakopane, Łodz, W-wa wszędzie trzepanie i "szarpanie" tylnym zawieszeniem i sztywno nic nie ma.
TTTM powiem, szczerze to troszkę zaczynam się przyzwyczajać do tego głośniejszego zawieszenia. Co zrobić.
KIA CEED SW 1.6 CRDI 115KM
Pozdrawiam
:)
Obrazek

AUTOR WĄTKU
Daru
 

30 sty 2009 10:26

Wydaje mi się że tylne zawieszenia wielowachaczowe są po prostu znacznie głośniejsze od tradycyjnego zawieszenia. Coś za coś - lepsze właściwości jezdne w zamian za nieco większy hałas. Z tego co się orientuję zwiększony hałas zawieszenia występuje we wszytskich samochodach posiadających zawieszenie wielowachaczowe. Więc pozostaje się tylko do tego przyzwyczaić.

SebolE
Nadworny fotograf
 
Posty: 330
Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa

30 sty 2009 10:40

Daru napisał(a):Wydaje mi się że tylne zawieszenia wielowachaczowe są po prostu znacznie głośniejsze od tradycyjnego zawieszenia. Coś za coś - lepsze właściwości jezdne w zamian za nieco większy hałas. Z tego co się orientuję zwiększony hałas zawieszenia występuje we wszytskich samochodach posiadających zawieszenie wielowachaczowe. Więc pozostaje się tylko do tego przyzwyczaić.

Prawda, faktycznie w zakrętach trzyma się idealnie.Przetestowane ;)
Po Niemieckich drogach nic a nic nie puka a jeździ się idealnie.
KIA CEED SW 1.6 CRDI 115KM
Pozdrawiam
:)
Obrazek

AUTOR WĄTKU
SOUL 1th
 

30 sty 2009 10:58

W E klasie miałem ten sam problem w kombi , stuki z tyłu.
Zawieszenie kompletnie nowe i dalej stukało. Przyjrzałem się tylnej kanapie i rolecie która jest przykręcona do kanapy , były jakieś lekkie luzy wiec dokręciłem ale to tez nie pomogło. W końcu dotarłem do zapięcia oparcia kanapy która się na nim blokuje i zauważyłem ze pręt tego zamknięcia jest troszkę wyrobiony wiec testowo nawinąłem taśmę teflonowa i zamknąłem oparcie w pozycji do siedzenia. Stuki troszkę mniejsze ale jednak dalej słyszalne. Zima zmieniam koła na zimowe z 17 nisko profilowych na 16 z wysokim profilem i wtedy dopiero stuki ucichły. Może w przypadku ceed tez chodzi o wysokość profilu bo jednak taki lepiej wybiera Polskie dziury.

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl