Docieranie silnika benzynowego

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
zucio1
Koordynator Regionalny
 
Posty: 1339
Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
Lokalizacja: Olsztyn
Grupa: Warmińsko-Mazurska

Docieranie silnika benzynowego

22 sie 2007 18:33

Drodzy forumowicze, powiedzcie mi jak docierać benzyniaka, bo o dieslach wiemy już bardzo dużo.
Głównie interesują mnie zakresy obrotów w naszych silnikach (16 zaworowe konstrukcje ponoć wolą wysokie obroty) takie, Ĺźeby nie zarzynać, ale i nie zamulać motorka.
Ja staram się utrzymywać w zakresie2-2,5 czasami 3 tys. obrotów/min przy jeĹździe miejskiej.
Obrazek
Kia ceed 1,6GDI M+comfort '13
Kia venga 1,4 '12
Ceed 1,6 C+ '09
Ceed 1,4 C+ '07
Fabia 1,4 16V
Matiz
VW Golf II 1,6
Polonez 1,6 Caro
Fiat 126p
Obrazek

KZ
 

Re: Docieranie silnika benzynowego

22 sie 2007 19:30

zucio1 napisał(a):Drodzy forumowicze, powiedzcie mi jak docierać benzyniaka, bo o dieslach wiemy juĹź bardzo duĹźo.
Głównie interesują mnie zakresy obrotów w naszych silnikach (16 zaworowe konstrukcje ponoć wolą wysokie obroty) takie, Ĺźeby nie zarzynać, ale i nie zamulać motorka.
Ja staram się utrzymywać w zakresie2-2,5 czasami 3 tys. obrotów/min przy jeĹździe miejskiej.


W ten sposob to go wlasnie zamulisz - to sa wzglednie wysokoobrotowe silniki - zobacz przy jakich obrotach masz maksymalny monent.
Ja swoj krece do jakis 4 - 4.5k obrotow maks i po 2 tysiacach kilometrow zmieniam olej i przestaje sie przejmowac czymkolwiek. Inaczej bedziesz przez rok jezdzil jak kapelusznik...

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
zucio1
Koordynator Regionalny
 
Posty: 1339
Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
Lokalizacja: Olsztyn
Grupa: Warmińsko-Mazurska

.

22 sie 2007 19:48

O.K. a co ze spalaniem przy takich obrotach :?:
Obrazek
Kia ceed 1,6GDI M+comfort '13
Kia venga 1,4 '12
Ceed 1,6 C+ '09
Ceed 1,4 C+ '07
Fabia 1,4 16V
Matiz
VW Golf II 1,6
Polonez 1,6 Caro
Fiat 126p
Obrazek

KZ
 

Re: .

22 sie 2007 21:58

zucio1 napisał(a):O.K. a co ze spalaniem przy takich obrotach :?:


A co ma byc ? Czasami w palnik musisz dac zeby nie zamulic silnika, a ze wiecej spali to normalne... Takie zycie ;-)

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
zucio1
Koordynator Regionalny
 
Posty: 1339
Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
Lokalizacja: Olsztyn
Grupa: Warmińsko-Mazurska

Re

23 sie 2007 14:56

Z twojego postu wynika, że cały czas jeździsz 4-4,5 ty. obr, więc stąd moje pytanie o spalanie. Ja jeżdżę w dużej mierze "na słuch" i przełączanie biegu na wyższy przy 4,5 ty. obr. w normalnej codziennej jeździe byłoby dla mnie zbyt drażniące (hałas).
Rozumiem, Ĺźe wymiana oleju po 2ty. km dotyczy tzw. okresu docierania silnika?
Obrazek
Kia ceed 1,6GDI M+comfort '13
Kia venga 1,4 '12
Ceed 1,6 C+ '09
Ceed 1,4 C+ '07
Fabia 1,4 16V
Matiz
VW Golf II 1,6
Polonez 1,6 Caro
Fiat 126p
Obrazek

Younior
 

23 sie 2007 17:01

Pytanie mam jedno z ciekawosci.

Co Wam powiedzieli na ten temat w serwisie przy odbiorze autka?

Wydaje mi sie, ze ta opcja z praca silnika na 3-4 tysiacach brzmi rozsadnie bo to przeciez silnik benzynowy ale moje zdanie za bardzo sie nie liczy bo cee'd bedzie moim pierwszym samochodem :p

KZ
 

23 sie 2007 18:15

Younior napisał(a):Pytanie mam jedno z ciekawosci.

Co Wam powiedzieli na ten temat w serwisie przy odbiorze autka?

Wydaje mi sie, ze ta opcja z praca silnika na 3-4 tysiacach brzmi rozsadnie bo to przeciez silnik benzynowy ale moje zdanie za bardzo sie nie liczy bo cee'd bedzie moim pierwszym samochodem :p


Zupelnie nic - zakladaja ze silnik jest dotarty i nie trzeba sobie tym zawracac glowy i w duzej mierze maja racje. Nawet w instrukcji nie ma ten temat ani slowa.

foksik99
 

24 sie 2007 13:07

KZ napisał(a):Zupelnie nic - zakladaja ze silnik jest dotarty i nie trzeba sobie tym zawracac glowy i w duzej mierze maja racje. Nawet w instrukcji nie ma ten temat ani slowa.


KZ a jestes pewien że nie ma w instrukcji? może nie czytałeś ;)

w kaĹźdym razie w instrukcji jest napisane jak sie zachowywać podczas tzw. docierania, wspomniane jest Ĺźeby nie szaleć i nie utrzymywać zbyt długo wysokich obrotów.
Nie są to moĹźe zbyt dokładne instrukcje, ale na pewno cenne wskazówki dla kogoś kto nie uĹźytkował fabrycznie nowego auta.

nie mam przed sobą instrukcji więc nie podam numeru strony, ale jest to gdzieś na początku

wilam
 

26 sie 2007 15:27

Racja, w instrukcji jest o tym wzmianka. Jest tam napisane, że jeżeli zastosuje się pewne środki ostrożności przy pierwszych 1000km można uzyskać w przyszłości lepsze osiągi, wydłużenie żywotności pojazdu i oszczędności w eksploatacji. Na str 1_3 instrukcji jest napisane:
- nie prowadzić samochodu na zbyt wysokich obrotach;
- nie utrzymywać stałych obrotów silnika przez długi czas (zarówno niskich jak i wysokich);
- unikać ruszania przy całkowicie otwartej przepustnicy (pełnym wciśnięciu pedału gazu).
Jest tam teĹź wzmianka o docieraniu hamulców ale to juĹź inny temat.

W moim przypadku, po tym 1000km spadło spalanie (przynajmniej wskazania komputera). Ja nie zauwaĹźyłem ale gdy mój brat wsiadł po przerwie ok 4000km stwierdził jakoby miał teraz większą moc. ;) - odczucia subiektywne.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

28 sie 2007 22:04

Panowie szlachta dla tego silnika 3 tys to minimum dla zmiany biegó
to jak w jjapończyku tu obrorty nie męcza auta poprzednie moje(teĹź 1.6) 5 tys. to słychać było Ĺźe silnik ma ciężko a ty aĹź furczy przey 5 tys obrotów in plus

vitaras
 

28 sie 2007 22:16


Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6519
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

09 paź 2007 11:25

Panowie, widać pokutuje w nas jeszcze duch Warszaw, Trabantów i Syrenek - tamte auta trzeba było docierać, smarować, paciać Bitumexem, etc. Obecne nowoczesne silniki są juĹź dotarte na fabrycznych hamowniach, tak więc nie potrzeba przeprowadzać takiej operacji - dotyczy to i diesli i benzyniaków. Zaleca się (podkreslam - zaleca) tylko pierwsze 500 - 1000 km przejechac bez długotrwałego wysilania silnika, poniewaĹź mogą pozostać w nim środki z produkcji i muszą się na spokojnie wyczyścić. Nikt z producentów nie sugeruje juĹź wymiany oleju wcześniej niĹź jest to przewidziane przebiegiem międzyprzeglądowym, ale za to sugerują wymianę serwisy z dwóch powodów: bo z czegoś muszą Ĺźyć i po drugie - pracują jeszcze tam fachury które się uczyły fachu na silnikach Ĺťuka i Ĺźaden gówniarz w krawacie ich nie przekona, Ĺźe olej po pierwszym tysiącu trzeba zmienić ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

taskarinos
 

09 paź 2007 14:36

zgadzam sie z przedmowca
to juz nie te czasy ze trzeba bylo
wykonywac jakies magiczne zabiegi
zeby auto bylo dotarte
aha...
u mnie tez po 1000-2000 km
auto jakby zyskalo odrobine mocy

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

09 paź 2007 15:29

dokładnie pozatym 1000km spokojnie w miarę bo układają się tarcze klocki tłumik się wypali nawet oponki się musza ułożyć i zjechać wierzchnią wartwę poprodukcyjną

zasada jest taka max 2/3 obrotów i nie jeĹździć ze stałą prędkością typu autostrada i przez 100km cąły czas równo -o to akurat u nas trudno zreszta
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6519
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

09 paź 2007 21:16

O to to ....
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

10 paź 2007 08:52

ogólnie 16v nie wolno zamulać widziecie przy ilu macie te 122KM ?
klient mi kiedys opowiadął jak to wsiadł do astry 1 ładny czas tem nówka sztuka z 126p i jeĹşdził ale czasem silnik krzywo chodził oni sprawdzali na serwisie i oki
a kiedyś właściciel salonu to usłyszał i mówi Ĺźe pojada na jazdę próbną
a pan tak wąłasnie 2-3 tys i zmiana biegu w górę pojeĹździli pojeĹździli -przesiedli się szef serwisu zamknął mu pare razy obrotomierz i mówi teraz będzie juz jeĹździł dobrze i tak ma pan jeĹździć
pan zaczął kręcić fure i mówi jak ręką odjął
tyle
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

cyberstorm
 

10 paź 2007 19:59

Racja, 16V lubi duże obroty - może nie koniecznie zamykanie obrotomierza ale 4-4,5 ty? to dobry przedział.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 12 paź 2007 18:55 przez cyberstorm, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6519
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

11 paź 2007 13:00

"kochanie kręcenia" to akurat nie zależy od tego czy jest to 16 czy 8V tylko od konstrukcji silnika - są szesnastki co lubią takie mulenie w okolicach 3 tys. rpm. No chyba że się chce z buta, to wtedu obrotomierz na czerwone .... :D
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

12 paź 2007 17:18

wg mnie akurat 16 lubi bardziej
jechałem ostatnio 8V 1.4 silnikiem i byłem w szoku na jak niskich obrotach to juz nawet jechało
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6519
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

13 paź 2007 17:16

No, moje cee'd-owe 16V 1,4 teÂż na niskich potrafi jechaĂŚ :D
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl