najnowsze info z forum niemieckiego - amorki tył

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

najnowsze info z forum niemieckiego - amorki tył

19 lut 2008 18:47

witam,

jeden z użytkowników niemieckojęzycznego forum buja się z tylnymi amortyzatorami od dłuższego czasu.
Oto historia jednego zawieszenia spisana chronologicznie na podstawie postów....

we własnym zakresie sprawdzono zamontowanie nr. rejestracyjnych, zdjęto tapicerkę tylnej klapy.

najpierw reklamacja w salonie/serwisie - serwis przypuszczał a) zamek tylnej klapy b) hałas przenoszony przez karoserię /pewnie napięcia, naprężenia/
sprawdzono wszystko: zawieszenie, geometria, całe podwozie - serwis nic nie znalazł i obiecał skontaktować się z KIA /centrala/

w międzyczasie pismo do centrali KIA - odp jak u nas: proszę się zwrócić do swojego dilera... itp itd.

po licznych pismach, faksach do dilera i centrali KIA nadeszła zgoda z KII na wymianę 2 tylnych amortyzatorów

cytat z postu: "KIA /firma/ to tragedia"

po 2 miesiącach /od pierwszej wizyty z serwisie/ przyszły amortyzatory...

dzisiaj zostały wymienione amortyzatory
na wymianę przyjechało 7 osób - z KII i z firmy Sachs /producent amortyzatorów/ ........ w śród nich było 2 Koreańczyków z KII.

po wymianie amorków tylne zawieszenie pracuje TYLKO nieznacznie ciszej ....

:?

team rozebrał całą tylną oś i zamontował ją ponownie.....
i ..... pomogło, zawieszenie pracuje cicho....

odpowiedzialny za to jest ponoć błąd w montażu tylnej osi ... oś jest zbyt naprężona ....

KONIEC

i co Wy na to Koledzy...? może faktycznie nie chodzi o amorki...

vitaras
 

19 lut 2008 19:26

<span>EMWU</span> napisał(a):odpowiedzialny za to jest ponoć błąd w montażu tylnej osi


W głowe zachodzę gdzie jest w ceedzie tylna oś. :? Przeciez to jest niezależne zawieszenie wielowahaczowe.

Zeli
 

19 lut 2008 19:34

ja dodam od siebie że jak byłem na przeglądzie po 15kkm (post o rm filipowicz w kategorii serwisy ASO) zwróciłem im uwagę, że mam od czasu do czasu stuki z tyłu, po wysłuchaniu i oblukaniu spodu przez mechanika wykluczył możliwość uderzania wydechu o podwozie. Powiedział że przyglądnie się w trakcie przeglądu prawemu tyłowi i sprawdzi śruby.
No i od czasu przeglądów jakby ucichły te stuki do dzisiaj jakoś ich nie wyczuwam. 8-)

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

19 lut 2008 19:44

vitaras napisał(a):
<span>EMWU</span> napisał(a):odpowiedzialny za to jest ponoć błąd w montażu tylnej osi


W głowe zachodzę gdzie jest w ceedzie tylna oś. :? Przeciez to jest niezależne zawieszenie wielowahaczowe.


nigdy nie słyszałeś określenia "wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi" ... no to ładnie .... bardzo ładnie .... wstyd .... :) ;) że już o rozstawie osi nie wspomnę ...

vitaras
 

19 lut 2008 20:04

<span>EMWU</span> napisał(a):"wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi" ...

Sęk w tym ,że właśnie to sformułowanie jest z natury błędne i powstało raczej w celu łatwiejszego zrozumienia "o jaki element chodzi".

A wracajac do sprawy próbowałem się temu przyjrzeć i sadzę,że w tylnym zawieszeniu występuje zjawisko drgania typu shimmy. ( piloci i bikerzy wiedzą o co loto). Mocowanie wahaczy do nadwozia jest zrealizowane poprzez tuleje stalowo- gumowe. I tu moim zdaniem leży przyczyna. Albo guma jest za twarda i pięknie przenosi drgania, albo jest luz "na stali" i to to puka. Samo drganie moze być wywołane np przez zły dobór opony. Tu pytanie do "hultajów". Macie opony Kumho. Jak u Was z tym stukaniem? Podkreślam , to tylko moje rozważanie.

vitaras
 

19 lut 2008 20:09

Obrazowo-- drgania shimmy to coś takiego jak zachowują się kółka od wózka w markecie podczas jazdy na wprost. "telepią się na boki" .

Konio
 

19 lut 2008 20:16

vitaras napisał(a):Macie opony Kumho. Jak u Was z tym stukaniem?


Nie puka. Testowane na kocich łbach i "leżących policjantach" :P
Mam nadzieję, że tak pozostanie choć nie sądzę by był to wpływ opony.
Zawieszenie jest inaczej zestrojone. Jest trochę bardziej miękkie i komfortowe mniej sportowe w i30.

AUTOR WĄTKU
EMWU
Asystent Kierownika
 
Posty: 335
Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
Lokalizacja: Przemyśl

19 lut 2008 20:18

coś w tym może być ... stuki pojawiają się podczas pokonywania nierówności bardziej małych niż "głębokich" dziur - wtedy zawieszenie wpada w drgania o dość małej amplitudzie ale większej częstotliwości... i jeszcze jedno - podczas jazdy po mokrych nawierzchniach, gdy woda "posmaruje" wszystkie połączenia gumowo-metalowe jest ciszej i po śniegu też... ale to akurat normalne, że śnieg "tłumi" i pochłania dźwięk...

vitaras
 

19 lut 2008 20:31

<span>Konio</span> napisał(a):choć nie sądzę by był to wpływ opony.

Jak najbardziej opona moze wywoływac takie zjawisko. Najeżdżając na kamień "niesymetrycznie" na koło działa siła próbujaca je obrócić. czujesz to np na kierownicy. W tylnym zawieszeniu gdzies ta siła musi sie rozproszyć. Wektory pionowe wyłapie amorek a pozostałe? A opony mamy ostatnio asymetryczne o różnej budowie przekroju i róznej sile ugięcia. To właśnie na tego rodzaju zawieszeniu ujawniło sie zjawisko ząbkowania. I co ciekawe , nie we wszystkich typach opon a właśnie przy asymetrycznych.

A jakby tak przełożyć amorki i sprezyny od hultaja?
Ostatnio edytowano 19 lut 2008 21:38 przez vitaras, łącznie edytowano 1 raz

kris
 

19 lut 2008 20:54

jak czytam te opinie o drganiach, stukach, wahaczach itd to zastanawiam się jak to jest ? Wybudowano fabrykę za miliard euro opracowano auto, przeprowadzono obliczenia, testy, badania, sprzedano dziesiątki tysięcy aut i nagle tu na forum "eureka" bo to napewno drgania na ...... itd.
Panowie, bez przesady nie jesteście inżynierami ośrodka badawczo rozwojowego. Może to po prostu tylko w Waszych egezemplarzach jest coś nie dokręcone i tyle. Były już tu uwagi o stukach w kierownicy. Okazało się, że kilku z forumowiczów pojechało do serwisu, dokręcono im krzyżak w kolumnie i po bólu. Może nie ma co szukać UFO jeżeli to tylko złudzenie optyczne :)

KZ
 

19 lut 2008 20:58

kris napisał(a):Panowie, bez przesady nie jesteście inżynierami ośrodka badawczo rozwojowego.


A skąd wiesz ?

kris
 

19 lut 2008 21:01

mam na myśli OBR Kii
:)
a co jesteś 8-)

KZ
 

19 lut 2008 21:02

kris napisał(a):mam na myśli OBR Kii
:)
a co jesteś 8-)


Kii - oczywiście nie, gdybym był, jeździłbym pewnie czym innym ;-)

Konio
 

19 lut 2008 21:02

Jak coÂś wystĂŞpuje w 50% aut, a nawet w 10% to nie jest zÂłudzenie optyczne.
To stukanie miaÂłem w obu autach na jazdach testowych a nie sÂądzĂŞ by dealerzy nie starali siĂŞ tego poprawiĂŚ. WidaĂŚ jednak ,Âże to proste nie jest.
Pisz¹ o stukach na forum niemieckim, rosyjskim, u nas , na stronach gdzie ocenia siê Cee'da ,nawet w prasie bran¿owej. To jest problem. Dla niektórych wiêkszy dla innych mniejszy. Dla mnie by³ taki ,¿e je¿d¿ê i30.
Mercedes kiedyœ zbudowa³ klasê A. Pracowa³o pewno nad tym nie mniej têgich g³ów ni¿ nad Ceed i na pierwszym "teœcie ³osia" auto zaliczy³o glebê.
WiĂŞc nie mĂłwimy tutaj o jakimÂś zÂłudzeniu.

kris
 

19 lut 2008 21:03

wiem, że te stuki mogą właściciela denerwować ale może zanim zacznie się "rozbierać silnik" należy sprawdzić czy jest benzyna.
Chodzi mi o wyeliminowanie najpierw prostych, banalnych przyczyn a nie ingerowanie od razu w "strukturę metalu"
:)

vitaras
 

19 lut 2008 21:05

<span>kris</span> napisał(a):dokręcono im krzyżak w kolumnie i po bólu



kto wie czy właśnie forum ich na to nie nakierowało bo było wspominane, że moze stukac obejma na kolumnie kierowniczej. Moze zajrzeli i było blisko. :)
<span>kris</span> napisał(a):Wybudowano fabrykę za miliard euro opracowano auto, przeprowadzono obliczenia, testy, badania, sprzedano dziesiątki tysięcy aut i


I dalej puka w zawieszeniu.

kris
 

19 lut 2008 21:07

<span>Konio</span> napisał(a):Więc nie mówimy tutaj o jakimś złudzeniu


wiem, ale chodzi mi o to by nie zepsuć sobie i innym smaku z posiadania auta. Wielu napisało jednak, że "wzmocnienie" gumy na wieszaku tłumika pozwoliło na wyeliminowanie problemu itd. A jeżeli to 10 czy więcej procent to może po prostu jakaś wadliwa partia tych amortyazatorów, gdyby była wada konstrukcyjna to 100% by to miało.

Konio
 

19 lut 2008 21:11

kris napisał(a):wiem, że te stuki mogą właściciela denerwować ale może zanim zacznie się "rozbierać silnik" należy sprawdzić czy jest benzyna.
Chodzi mi o wyeliminowanie najpierw prostych, banalnych przyczyn a nie ingerowanie od razu w "strukturę metalu"
:)


Możliwe tylko już minął rok i nic. Nikt nie znalazł sprawdzonego rozwiązania.

topic
 

najnowsze info z forum niemieckiego - amorki tył

19 lut 2008 21:11

No to może w końcu coś delikatnie ruszy do przodu w sprawie tego zawieszenia, zobaczymy w koncu to nowy model tzw. prototyp seryjny.. :)

kris
 

19 lut 2008 21:13

ale poczytaj forum !!!!
ilu pisze :,, a mnie tam nie stuka,,
także są i zadowoleni, stąd wnoszę, że są to raczej przypadki niż jakaś "wada konstrukcyjna"

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl