[C1] Słynny błąd p2096

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Kierownik
 
Posty: 436
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

[C1] Słynny błąd p2096

12 wrz 2019 18:58

Od razu się tłumaczę włodarzom, że to co znalazłem na forum trochę pasuje a trochę nie pasuje do mojego problemu - stąd nowy wątek.
Mianowicie od początku - zaczęło się od wywalenia checka na trasie. Blisko miałem do domu więc dokulałem się jakieś 2km i auto zdechło prawie pod domem. Na lpg kapa, na pb odpalił i po próbie przełączenia na lpg gaśnie. Gaziarz i diagnoza - padł wtrysk. Wymiana wszystkich. Po jakimś tygodniu/półtora na trasie wywala mi checka znowu. Wizyta na u gazownika i komp pokazał wypadanie zapłonu i sonde za katem. Akurat byłem chwilę przed wymianą oleju i świeczek i jak się okazało - powymianie świec wypadanie zniknęło.
Jednak dzień później znowu check - błąd p2096 post catalyst fuel trim system too lean bank1. Wszyscy obstawili sondę, która ma już nalatane 240tyś.
Skasowaliśmy błąd i pojeździłem kilka dni na benzynie. Niby na desce check się nie pojawił ale gaziarz polecił sprawdzić na kompie czy błąd nie siedzi w 'błędach prawdopodobnych'. Okazało się że siedział i w sumie dzień później wywaliło go na zegarach - jeżdżąc na benzynie.
Do tego zauważyłem, że na wolnych obrotach silnik ma czkawkę co jakiś czas i strasznie trzepie budą a obroty mam na poziomie 550-600, gdzie wcześniej pamiętam, że na zimnym były w okolicy 1100, a po rozgrzaniu nie spadały poniżej 800-900.
Kupiłem dedykowaną sondę ngk, wymieniłem i co - i nic. Obroty dalej niskie i chodzi nierówno, a błąd dalej siedzi w prawdopodobnych i wczoraj mi go wywaliło na zegary.
Do tego nie wiem czy tak macie w 1.6/1.4 ale jak na wolnych obrotach depne lekko pedał to zanim silnik się wkręci, to słychać syknięcie. Zastanawiam się czy gdzieś nie mam nieszczelności, która będzie winowajcą całego zamieszania, czy po prostu przy tak gwałtownym wciśnięciu pedału, silnik tak mocno/gwałtownie zasysa powietrze i nie jest to żadna nieszczelność w dolocie.
Mój problem różni się od tych na forum, że nie odczuwam żadnego szarpania w żadnym przedziale obrotów. Jedyne co, to wydaje mi się że prosie jest słabsze, ale pewności nie mam bo może się już przyzwyczaiłem i mało mi :D
Ktoś coś może podpowiedzieć gdzie szukać dalej i co po kolei eliminować?
Na dniach może uda mi się podmienić cewki. Zastanawiam się też czy nie kupić dla świętego spokoju czujnika temperatury płynu chłodzącego bo to grosze, a przewinęło się na forum takie rozwiązanie jednego z problemów.
Co myślicie?
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 3770
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Słynny błąd p2096

13 wrz 2019 04:07

Jak na moje oko to sonda ci pokazuje, że katalizator poszedł papa - co jest wielce prawdopodobne na elpidżi.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2016, M + DFA

Re: Słynny błąd p2096

13 wrz 2019 06:21

Też obstawiałbym, że kat "pad" :D
Kia cee'd 1,6 CVVT Opt VII 2009 (ex III 2007 1,4 CVVT C+)
Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM IV 2016

kontakt pioter (małpa) mojaceed.pl


Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Kierownik
 
Posty: 436
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Słynny błąd p2096

13 wrz 2019 08:12

Kurde padło też takie podejrzenie, ale odpycham to od siebie :D
A powiedzcie mi - kat tak sobie może umrzeć po cichutku? Nie robi się z niego grzechotka?

EDIT
Doczytałem teraz. Jest spora szansa że kat dostał mocno po dupie rok temu podczas mojej przygody z żarciem oleju przez silnik. Szlag by to....Trzeba będzie zajrzeć do środka.
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1083
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: OPTIMA 2.0 GDI PHEV 2016, XL+LPK+TEC (205 KM)

Re: Słynny błąd p2096

13 wrz 2019 09:26

Tak może umrzeć po cichutku. Wykręć sondy i odpal auto jak zacznie sypać białym proszkiem (nie wciągać nosem) to znaczy, że wkład kata = szmelc. Dalsza eksploatacja z usterką grozi poważną awarią silnika – cząstki katalizatora cofnięte do silnika działają jak papier ścierny.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Kierownik
 
Posty: 436
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Słynny błąd p2096

13 wrz 2019 09:45

gisio napisał(a):Tak może umrzeć po cichutku. Wykręć sondy i odpal auto jak zacznie sypać białym proszkiem (nie wciągać nosem) to znaczy, że wkład kata = szmelc. Dalsza eksploatacja z usterką grozi poważną awarią silnika – cząstki katalizatora cofnięte do silnika działają jak papier ścierny.

Dzięki Gisio. Powiedz mi tylko czy po wykręceniu mam obserwować miejsca po sondach i stąd będzie sypało czy bardziej z wydechu z tyłu? I czy sondy powypinać z wtyczek czy wystarczy je tylko wykręcić z gniazd?
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1083
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: OPTIMA 2.0 GDI PHEV 2016, XL+LPK+TEC (205 KM)

Re: Słynny błąd p2096

13 wrz 2019 16:53

Wystarczy, że odkręcisz górną sondę i odpalisz silnik (pamiętaj sondy wykręca się na ciepłym silniku w innym razie możesz zerwać gwint). Odpal auto - jak z otworu po sondzie zacznie sypać białym proszkiem to znaczy, że kat się skończył (tak było u Piterka podczas wizyty w ASO). Jak nie będzie w/w zjawiska warto zajrzeć przez otwór sondy kamerą czy wkład jest cały.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 3770
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Słynny błąd p2096

13 wrz 2019 19:39

Raczej bym się od razu nastawiał na kamerkę.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Kierownik
 
Posty: 436
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Słynny błąd p2096

18 wrz 2019 10:59

Sondę wykręciłem, odpaliłem gadzine i nic się z otworu po sondzie nie wydobyło.
Poszła w ruch kamerka i takie o to efekty:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co z tych zdjęć szanowni Państwo wnioskują?
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 3770
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Słynny błąd p2096

18 wrz 2019 13:11

Wkład wygląda na cały. Tyle tylko można powiedzieć.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
kryzys
Kierownik
 
Posty: 436
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Słynny błąd p2096

18 wrz 2019 15:55

Jest cały.
Nie mam pojęcia czy widać tu że jest przytkany? Totalnie zapomniałem, że przed remontem silnik żarł litr oleju na 1000km i obstawiam, że wtedy kat mógł dostać po dupie ostro.
Pytanie czy któreś zdjęcie to potwierdza? Nie jestem fanem wywalania hajsu w błoto a jeśli oddam sprawny kat do regeneracji to tak będzie i się zdenerwuje :D
Don't Eat Yellow Snow!

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1498
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Ozorków
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 110KM
2013, M

Re: Słynny błąd p2096

18 wrz 2019 20:15

A nie jest tak, że są dwa katy i niekoniecznie chodzi o ten w który zajrzałeś?
Kia Sportage 1.6 T-GDI 177 KM DCT AWD GT-Line
Kia Cee'd SW 2014 1.6 CRDI 110 KM

Kawu
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
Lokalizacja: Legnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Słynny błąd p2096

19 wrz 2019 10:53

A nie jest tak, że po spojrzeniu prze otwór górnej sondy widzisz "sitko" DPFa" a nie katalizatora, który jest za nim ?

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1498
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Ozorków
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 110KM
2013, M

Re: Słynny błąd p2096

19 wrz 2019 11:27

DPF w benzynie z 2008 roku? :D
Kia Sportage 1.6 T-GDI 177 KM DCT AWD GT-Line
Kia Cee'd SW 2014 1.6 CRDI 110 KM

Kawu
Przedszkolak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
Lokalizacja: Legnica
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013

Re: Słynny błąd p2096

19 wrz 2019 12:40

Geegles napisał(a):DPF w benzynie z 2008 roku? :D

Ups - Nie popatrzyłem genezę tematu.
Spojrzałem tylko na stopkę kolegi co odpisywal przede mną - on miał diesla i nie pomyslalem ze chodzi o Pb :)

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6497
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Słynny błąd p2096

19 wrz 2019 22:17

Jak dla mnie ten kat nie tyle wygląda na cały co jak nowy, więc jeśli leciało przez niego 1 litr oleju na 100 km to coś jest nie tak :D
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl