[C2] [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
xon
Kierownik zmiany
 
Posty: 193
Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
Lokalizacja: WWA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 265KM
2014, GT XL

[C2] [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

02 sty 2019 11:16

Cześć i czołem :cool:
"otwieram dyskusje", mam nabite 52 tyś km, auto z 2014, od nowości moje więc nie można powiedzieć, że silnik zajechany.

Miałem taką historię, że rzeczony silnik mi troszkę wariował w różnych sytuacjach.
Nadal nie jest idealnie, ale wymiana świec pomogła zdecydowanie.
Tu dochodzimy do mojego "zawodu" serwisiem KIA, bo żeby wymienić świece powiedział mi dopiero mechanik nie-KIA, ale to mało ważne.
Co roku robie przegląd w serwisie i sprawdzają teoretycznie wszystko czego wymaga książka serwisowa.
Natomiast mechanik nia-KIA powiedział mi, że przy takim silniku z turbo to świece najrzadziej co 30 tyś powinny być, jeśli chcemy dbać o auto.
Faktycznie świece, które wyjeliśmy były mocno już zużyte i zjarane.

W związku z tym chciałem zapytać posiadaczy innych GT, czy mieliście jeszcze jakieś historie związane z tym modelem, gdzie normalny serwis nie zakładał wymiany czegoś, a okazało się że trzeba?

Aktualne rzeczy, które mnie irytują, ale nie przeszkadzają w niczym:
- na luzie, w korku, obroty spadają ~600 i delikatnie czasem "drga", wbijam jedynke trzymam sprzęgło obroty ~800 i wszystko ok, to się zaczeło gdzieś z 3-4 miesiące temu
- na zimnym silniku start obroty lecą do ~2000 i powoli spadają do normalnego ~800 na sprzęgle, to zaczęło się po roku odkąd kupiłem aGTke i serwis nic nie poradził, pytali fabryki i nie dostali odpowiedzi

Na sam koniec, dla czepialskich program silnika robiłem później niż moje "usterki" się zaczęły, więc to nie to :)
Ostatnio edytowano 02 sty 2019 12:42 przez xon, łącznie edytowano 2 razy
GT Black 1.6 T-GDI
265KM 384Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
marcin255
Kierownik
 
Posty: 424
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: [GT] 1.6 T-GDI

02 sty 2019 12:22

serwis chyba podaje wymianę świec przy 100 tys.km co do innych objawów na razie brak
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 1551
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 204KM
2015

Re: [GT] 1.6 T-GDI

02 sty 2019 13:25

Czekamy na fotki :)
Obrazek

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
xon
Kierownik zmiany
 
Posty: 193
Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
Lokalizacja: WWA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 265KM
2014, GT XL

Re: [GT] 1.6 T-GDI

02 sty 2019 13:28

vonski napisał(a):Czekamy na fotki :)

Chyba muszę temat założyć dla aGTki :P w zasadzie opisałem wszystko w Tuningu o swoim aucie, a potem zobaczyłem, że trzymacie swoje tematy :3
GT Black 1.6 T-GDI
265KM 384Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
bart210
Kierownik
 
Posty: 351
Dołączył(a): 04 lis 2016 11:06
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,6T Pb 204KM
2014, XL

Re: [GT] 1.6 T-GDI

02 sty 2019 13:58

U mnie też czasem na niskich obrotach silnik wpada w drgania. Na razie się tym nie przejmuję. Przy następnym przeglądzie poproszę, żeby zwrócili na to uwagę. Dodam, że moje auto ma nakręcone 82 tys.km. i też rocznik 2014.

Avatar użytkownika
micmal
Przedszkolak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 05 lip 2015 09:33
Lokalizacja: Lublin
Grupa: Lubelska

Re: [GT] 1.6 T-GDI

02 sty 2019 16:48

takie delikatne drganie u mnie też zauważyłem od nowości - zgłaszałem za każdym razem jak byłem na przeglądzie ale ASO nic nie potrafiło ustalić... ale pamiętam, że po przesiadce z ave t25 to te drgania to był delikatny dramat dla mnie i strach ale już przywykłem bo od 3 lat nic się nie stało przez to

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
xon
Kierownik zmiany
 
Posty: 193
Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
Lokalizacja: WWA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 265KM
2014, GT XL

Re: [GT] 1.6 T-GDI

02 sty 2019 21:49

Czyli 'drgania' można uznać za 'przypadłość' wersji? modelu?
Ktoś z was ma polift i 'drgania'?

Może by się zbiorowo do KIA odezwać w tej sprawie.
GT Black 1.6 T-GDI
265KM 384Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5775
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 110KM
2016, M + DFA

Re: [GT] 1.6 T-GDI

03 sty 2019 07:52

xon napisał(a):W związku z tym chciałem zapytać posiadaczy innych GT, czy mieliście jeszcze jakieś historie związane z tym modelem, gdzie normalny serwis nie zakładał wymiany czegoś, a okazało się że trzeba?


Dzisiaj wiele jest takich czynności serwisowych, gdzie mechanik nie-firmowy mówi, że trzeba, i patrz pan, w ASO nie robią ... No nie robią, bo "fabryczni" trzymają się harmonogramu czynności, określonego przez producenta dla danego modelu. Oczywiście nie ma problemu, by takie dodatkowe elementy poza terminarzowe zgłosić w ASO i zrobić, a dobre serwisy nawet same sugerują wykonanie częściej "czegoś", choć wtedy pojawiają sie wpisy "chcieli mnie naciągnąć, bo w książce jest napisane, że co 100 kkm, a ja mam nalatane dopiero 50 kkm".
Obecnie prawie każdy producent - w dobie walki o "zmniejszenie" kosztów - wydłuża interwały międzyprzeglądowe, teraz jest najczęściej "trynd", by robić je co dwa lata, a olej co 30 kkm. Tak jest np. podane w terminarzu w IO dla mojego diesla, ale ja olej daję do wymiany co 15 kkm, bo sorry - nie wierzę, że smarowidło (nawet z górnej półki) utrzyma dobre parametry przez cały wydłużony okres, a w silniku mam turbo - element cholernie wrażliwy na zanieczyszczenia, spadek jakości, etc.
Ostatnio na Interii był w ogóle artykuł na ten temat, podparty przykładem silników w Lagunach II, dzięki którym ten francuski pasztet zyskał miano "królowej lawet" - bo padało tam nagminnie turbo, panewki, dochodziło do częstych awarii układów korbowo-tłokowych. Ciekawostką było to, że dokładnie te same silniki wkładano także do Volvo i Mitsubishi, gdzie uważane były za napęd nie do zdarcia. Jak się okazało, wymiana oleju w Renault była wymagana co 30 kkm, w V i M co 15 kkm ...
Wiec nie ma co winić ASO, tylko światowe trendy wynikające z faktu, że "Kowalski" uważa, że nie po to kupił nowe auto, by je serwisować. Trzeba mieć swój rozum, dobrze żyć z serwisem i pytać, co lepiej wymienić częściej, niż wymaga instrukcja, dla spokoju duszy i - przewrotnie - portfela. Auto się odwdzięczy :spoko:
Kia cee'd 1,6 CVVT Opt VII 2009 (ex III 2007 1,4 CVVT C+)
Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM IV 2016

kontakt pioter (małpa) mojaceed.pl


Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

lobo
Kierownik zmiany
 
Posty: 148
Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2017

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

03 sty 2019 08:16

Potwierdzam delikatne drgania też w moim GT FL.

Avatar użytkownika
Pablo
Kierownik zmiany
 
Posty: 176
Dołączył(a): 05 paź 2018 07:57
Lokalizacja: Berlin
Grupa: Kujawska
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 T-GDI Pb 204KM
2014, GT - Track

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

03 sty 2019 08:41

U mnie tez :)


Szerokości ;)

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
xon
Kierownik zmiany
 
Posty: 193
Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
Lokalizacja: WWA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 265KM
2014, GT XL

Re: [GT] 1.6 T-GDI

03 sty 2019 12:05

pioter napisał(a):Dzisiaj wiele jest takich czynności serwisowych, gdzie mechanik nie-firmowy mówi, że trzeba, i patrz pan, w ASO nie robią ... No nie robią, bo "fabryczni" trzymają się harmonogramu czynności, określonego przez producenta dla danego modelu. Oczywiście nie ma problemu, by takie dodatkowe elementy poza terminarzowe zgłosić w ASO i zrobić, a dobre serwisy nawet same sugerują wykonanie częściej "czegoś", choć wtedy pojawiają sie wpisy "chcieli mnie naciągnąć, bo w książce jest napisane, że co 100 kkm, a ja mam nalatane dopiero 50 kkm".

Widać, że są serwisy i serwisy, ja ze swoim dobrze żyję, a nie sugerowali mi do tej pory nic poza olejem na start (w 2014) po 5 tyś km.
Generalnie zaufany mechanik (ASO czy nie) jest potrzebny po prostu, który rozumie że chcesz dbać o auto, a nie tylko tyle co trzeba robić.
GT Black 1.6 T-GDI
265KM 384Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
rafalg31
Dyrektor
 
Posty: 647
Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 135KM
2015, M + DFA + NAV

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

03 sty 2019 18:22

Co prawda ja mam zwykle 1.6 GDI ale też na luzie obroty trzymają ok 600 i co kilka sekund pojawiają się takie drgania (bez znaczenia czy z klimą czy bez). Pojawiło się to po przekroczeniu jakiś 30 tkm.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
xon
Kierownik zmiany
 
Posty: 193
Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
Lokalizacja: WWA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 265KM
2014, GT XL

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

06 sty 2019 14:52

rafalg31 napisał(a):Co prawda ja mam zwykle 1.6 GDI ale też na luzie obroty trzymają ok 600 i co kilka sekund pojawiają się takie drgania (bez znaczenia czy z klimą czy bez). Pojawiło się to po przekroczeniu jakiś 30 tkm.

Ciekawe,
moze koreance cos zle stunowali na tak wolne obroty?
GT Black 1.6 T-GDI
265KM 384Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
rafalg31
Dyrektor
 
Posty: 647
Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 135KM
2015, M + DFA + NAV

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

06 sty 2019 18:45

Sprawdzałem przez czytnik obd2 z aplikacja torque i na postoju jest 620-630 obrotów na luzie bez sprzęgła. Po wciśnięciu sprzęgła 680-690 obrotów. Przy tych 620 auto delikatnie drga i co kilka sekund mocniej. Wcześniej na bank tego nie było (stojąc na światach myślałam, że auto zgasło? Teraz już tak nie ma). Może najwyższy czas wymienić świece? 40 tkm w 95% po mieście.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Obrazek

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
xon
Kierownik zmiany
 
Posty: 193
Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
Lokalizacja: WWA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 265KM
2014, GT XL

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

07 sty 2019 09:22

rafalg31 napisał(a):Może najwyższy czas wymienić świece? 40 tkm w 95% po mieście.

Wymieniałem świece niecąły miesiąc temu, po 51 tyś, nie rozwiązało to tego konkretnego problemu w całości, ale ogólnie odczucia z jazdy poprawiło.
Dlatego myślę co dalej, u mnie ten problem przez pierwszy rok też nie występował, czyli jakieś 15 tyś od nowości.
GT Black 1.6 T-GDI
265KM 384Nm

Obrazek

hacker
Dopiero co...
 
Posty: 2
Dołączył(a): 01 lis 2018 18:54
Lokalizacja: Rzeszów
Grupa: Podkarpacka
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2016

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

26 sty 2019 21:47

Podbiję trochę temat drgań na wolnych w 1.6 GT FL. U Was silnik też brzmi bardziej jak diesel, niż benzyna ? Spotkałem się już z wieloma opiniami, że te silniki tak mają.
Druga sprawa to szarpanie - 2x zgłaszałem w ASO i nic nie potrafią znaleźć - albo nie chcą znaleźć. Przy przyspieszaniu delikatnym gwałtownym czuć takie dławienie się auta - jakby wypadanie zapłonu, ale na tyle delikatne, że 0 błędów. Przebieg to dopiero 30k km. Ktoś się z tym spotkał i skutecznie zdiagnozował ?

Avatar użytkownika
marcin255
Kierownik
 
Posty: 424
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

27 sty 2019 08:27

Też czasem przy mocniejszym bucie czuję delikatne szarpnięcie.
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

gzyms
Kierownik zmiany
 
Posty: 192
Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
Lokalizacja: NO
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

27 sty 2019 14:01

Kurczę. Widzę, że nie ważne czy to gt czy gdi problem jest podobny. W moim gdi drgania zauważyłem w październiku po około 11kkm i 10 miesiącach użytkowania. Silnik do tego na jałowym zaczął być słyszalny, wcześniej nie był prawie w ogóle słyszalny. Również wcześniej sprawdzałam czy dziala na jalowym bo był nieslyszalny ;) Teraz jak diesel pracuje. Może to przyzwyczajenie się już?
Oczywiście w serwisie nic nie znaleźli kazali obserwować. Qzwa a jak coś się stanie w Rumuni w górach? ;) Do tego przy normalnej jeździe tak około 2.5 kobr. również jest bardzo nieprzyjemny dźwięk. Przyspieszając i zwiększając obroty do 3kobr. robi się ciszej.
Co do trzęsienia silnika w instrukcji jest napisane żeby wyregulować zawory. Ale w serwisie na to nie zareagowali. Ehh
A ha w poprzednim samochodzie jak następowała przerwa w przyspieszeniu to powodem były kierownice turbiny która zacinaly sie.
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
xon
Kierownik zmiany
 
Posty: 193
Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
Lokalizacja: WWA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 265KM
2014, GT XL

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

28 sty 2019 11:48

gzyms napisał(a):Co do trzęsienia silnika w instrukcji jest napisane żeby wyregulować zawory. Ale w serwisie na to nie zareagowali. Ehh

Zapytam znajomego mechanika (nie w KIA) jak będę co on na to.
GT Black 1.6 T-GDI
265KM 384Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6384
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach

28 sty 2019 14:50

Hackerowi ktoś konto zhackierował :biggrin:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Następna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl