[C1FL] Dławienie, problem z zapłonem - awaria rozrządu?

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Araulen
Dopiero co...
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 kwi 2018 22:44
Lokalizacja: Sieradz
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2009, Comfort

[C1FL] Dławienie, problem z zapłonem - awaria rozrządu?

08 wrz 2018 10:30

Cześć,
od jakiegoś czasu mój C1FL 2009 1.4 109KM ma problemy z dławieniem się przy ostrzejszej przygazówce. Zachowywał się tak, jakby nie miał w ogóle mocy. Gdy puściłem gaz i zacząłem naciskac go delikatnie, auto szło bez problemu. Duże obroty i prędkości (5 tys/160kmh) nie stanowiły dla niego problemu. Jednakże ostatnio zaczął się też pojawiać problem z zapłonem, tj. silnik kręcił dłużej, niż normalnie (na "tyknięcie"). Ostatnio wywalił mi Check Engine. Pojechałem na warsztat i powiedzieli mi z komputera, że łańcuch rozrządu jest za luźny i muszę wymienić cały rozrząd. Koszt: 1,5-2 tys. Powiedziano mi, że mieli nie tak dawno też taki przypadek z podobnym przebiegiem.
Przebieg w tym aucie to 152 tys. Chciałbym Was po prostu zapytać, czy tym autom to sie rzeczywiście zdarza? Żyłem w przekonaniu, że łańcuch rozrządu jest praktycznie wieczny.
Chciałbym Was też zapytać, czy Check Engine może wskazać awarię rozrządu? Przyznaję, że ja się na tym nie znam, jednak tata ma pewne wątpliwości co do tego.
Oczywiście, nie uciekam od remontu, rozrząd to ważna sprawa, ale chciałbym prosić o radę bardziej doświadczone osoby, czy warto byłoby szukać kogoś kto by to jeszcze sprawdził, czy od razu zostawić auto do remontu?

Pozdrawiam,
Rafał

brylek
Kierownik zmiany
 
Posty: 160
Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort

Re: Dławienie, problem z zapłonem - awaria rozrządu?

08 wrz 2018 10:51

Rozciągnięty łańcuch to częsty problem w ceedach o czym można przeczytać w wielu tematach na forum używając wcześniej opcji "szukaj" i owszem można na podstawie błędów to zdiagnozować jednak moim zdanie aby to w 100% potwierdzić należy zdjąć pokrywę zaworów (czas max.1godz) i sprawdzić jak mocno wyszedł napinacz, powyżej 5 zębów rozrząd nadaje się do wymiany. Więcej info najdziesz tutaj http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=349&hilit=rozrzad&start=160

Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca.pl