Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
tsb1
 

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

30 sie 2010 19:44

Ciekawa sprawa, mnie też buja (SW przed liftem), ale raczej zależy to od prędkości niż od wiatru. Poniżej 150km/h prowadzi się praktycznie idealnie, powyżej - myszkuje, ale nie żeby na metr.. na tyle słabo, że zastanawiałem się długo, czy to nie ja kierownicą macham. Patrzyłem na drzewa, wiatru nie było widać, przejeżdżając obok tira, też nie czuć tak podmuchu jak w innych samochodach. Mam nawet wrażenie, że kiedy puszczę kierownicę na prostej, to nie buja, dlatego podejrzewam najbardziej wspomaganie (chyba mam to progresywne - twardnieje wraz z prędkością). Fakt, że na autostradzie jest nawet za twarde jak dla mnie, ale może coś wtedy szaleje i popuszcza...?

Co do opon Michelin, to rzeczywiście - ostatnio poczułem brak przyczepności bocznej, jadąc po ulewie przez góry. W poprzek asfaltu płynął mały strumień, na lekkim zakręcie i momentalnie przesunęło mnie o jakieś pół metra...

AUTOR WĄTKU
tsb1
 

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

02 wrz 2010 21:04

przedwczoraj pojeździłem przy rzeczywiście silnym wietrze, i to zupełnie inna bajka - wyraźnie czuć, że buda chwieje się od góry, niezależnie od prędkości... ale podatność SW na wiatr akurat nie wzbudza u mnie większych zastrzeżeń - logiczne przy stosunkowo wysokim aucie i wiadomo że trzeba uważać, ale nie czułem się niebezpiecznie..

AUTOR WĄTKU
jarmo
 

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

17 wrz 2010 12:37

To w takim razie może z moim egzemplarzem jest jednak coś nie tak. Ostatnio przez kilka dni jeździłem Picanto i nawet ono jest mnie podatne na ten boczny wiatr. Ma ktoś pomysł co ewentualnie mogłoby stanowić przyczynę?
Od razu napiszę, że eksperymentowałem z różnym ciśnieniem w oponach, a geometria podobno (ASO) jest ok.

AUTOR WĄTKU
c22
 

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

17 wrz 2010 13:49

jarmo napisał(a):Ostatnio przez kilka dni jeździłem Picanto i nawet ono jest mnie podatne na ten boczny wiatr. Ma ktoś pomysł co ewentualnie mogłoby stanowić przyczynę?

powierzchnia boczna - porównujesz dwie różne klasy samochodu. nie dziw się, że w jednym cię "nosi" a w drugim tego nie czujesz.

AUTOR WĄTKU
jarmo
 

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

17 wrz 2010 14:30

Porównuję do kilkudziesięciu rodzajów aut, którymi miałem okazję jeździć. Nawet dostawczaki i vany nie wyczyniały tego co mój Cee'd SW. I to nie tylko moja opinia - inni, którzy nim jeździli, mówili to samo. Zaczynam podejrzewać, że to przypadłość tego egzemplarza - musiałbym przejechać się innym, wtedy byłbym pewien.

Avatar użytkownika
karolsz
Dyrektor
 
Posty: 608
Dołączył(a): 15 cze 2010 09:12
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1.4 Pb 100KM
2018, Buisness Line

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

17 wrz 2010 15:12

jarmo napisał(a):Zaczynam podejrzewać, że to przypadłość tego egzemplarza

Ja u siebie miałem całkowicie odwrotne wrażenia. Po tym jak auto ogólnie się prowadzi podejrzewałem, że będzie strasznie gonić na autostradzie. A było całkiem ładnie.
Fakt, że mam pro, a nie SW, ale powierzchnia boczna nie jest znacząco większa. Ja bym jednak obstawiał, że z zawieszeniem coś jest nie tak, albo progresywne wspomaganie kierownicy nawala.
Kraków,
czerwony pro_cee'd 1.6 CRDi Optimum FL, 2009
biała kia cee'd SW 1.6 CRDi 136KM GT Line, 2016
biała kia ceed 1.4 MPI 100KM Buisness Line, 2019

AUTOR WĄTKU
T4Maciej
 

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

23 wrz 2010 08:24

Wydaje mi się, że tu właśnie jest pies pogrzebany... powierzchnia boczna robi swoje. Mam dwa cee'd-ki w domu: SW i HB, SW rzuca jak żydem po pustym sklepie, a Hb jest jak przyklejony do asfaltu. Jak zaparkuje je obok siebie, to wyraźnie widać, że kombik jest wyższy. Praw fizyki pan nie zmienisz... siła przyłożona kilka centymetrów wyżej działa jak dźwignia, do tego metr kwadratowy powierzchni bocznej więcej i już buja. ( mówię tutaj o bujaniu a nie niechcianej zmianie pasa, którą tu opisujecie, bo to już poważne przegiecie).
Inna sprawa to koła, oponki michałki, to delikatnie mówiąc do furmanki sie nadają, trzymania bocznego nie ma wcale. Do tego mam w SW koła 15 cali,szerokość 195, a w HB 16 i 205, czyli twardsze i lepiej trzymające.

W nowym sezonie planuję zmianę kółek w kombiaku, 16, może nawet 17 cali. Zobaczymy co to zmieni.

AUTOR WĄTKU
c22
 

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

23 wrz 2010 11:38

T4Maciej napisał(a):mam w SW koła 15 cali,szerokość 195, a w HB 16 i 205, czyli twardsze i lepiej trzymające.

ja nie odczuwam aż tak opisywanych objawów. może dlatego, że to co ty masz przy hb, ja mam przy sw :?

AUTOR WĄTKU
T4Maciej
 

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

23 wrz 2010 12:09

Własnie dlatego myśle o zmianie rozmiaru koła. Niższy profil, to lepsza stabilność, ale i komfort mniejszy. Chodzi mi op głowie 225/45r17, ale boję się trochę ograniczenia komfortu i podniesienia spalania. 205/55r16 to chyba najlepssze rozwiazanie. HB z tymi oponkami prowadzi sie bardzo pewnie i zapewnia odpowiedni komfort. Myslę że przy kombiaku też się sprawdzi.

AUTOR WĄTKU
T4Maciej
 

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

10 maja 2011 10:34

W celu zamknięcia wątku dopisuję:

Po zmianie kół na 16 calowe z oponką 205/55/16 nastąpiła WYRAŹNA POPRAWA!!! Autko prowadzi się znacznie pewniej. Potrzeba naprawdę silnego wiatru,żeby bujnęło. Nie ma na to wpływu bieżnik, bo oponki są te same ( energy savery)

Avatar użytkownika
jeleniak
Weteran
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
Lokalizacja: Jaworzno
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

10 maja 2011 11:25

u mnie podobne wrazenia,auto nie jest tak stabilne jak inne. Do porwnania mam jedynie Lale II kombi i tam nie bylo zadnych rekacji na wiatr czy tez bujanie,ale autko ciezsze, szerokie no i lacki 225/45x17 tez zrobily swoje. Do stabilnosni AR 156(sedan) tez ceedowi daleko,ale.... Jadac kilka lat temu stara AR 146 w wichurach,drzewa polamane,autka w rowach mniejsze i wieksze ,a moja AR jednak niewiele reagowala na podmuchy boczne,ale peugeot 206 SW jadacy przede mna nagle mi na zakrecie zniknal - zwialo go. Predkosc sluszna mielismy,ale....Gostek mowil ze go bardzo rzucalo caly czas i nawet nie wie kiedy go sciaglo calkiem z drogi .Wg mnie kombi jest z zalozenia mniej stabilne,ale szersze lacie pomoga. Na fabrycznych 15/195 jest w miare ok,da sie przyzwyczaic.
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6859
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Myszkowanie SW przy podmuchach wiatru

10 maja 2011 11:46

mnie na autostradzie seicentem przestawiło kiedyś z lewego na awaryjny przy 140, miałem ciepło w gaciach... Ale na obronę powiem że parę metrów dalej MLa zwiało całkiem :P
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Poprzednia strona
Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl