"ŚWIERSZCZ" W KLIMATYZACJI
Moderator: Żandarmeria
-
rafal_student
"ŚWIERSZCZ" W KLIMATYZACJI
Mam taki problemik. CEED 1,6 CRDI, 115KM, Clima-tronic, temperatura poniżej zera, ustawienia – auto, 19 stopni. Jadę do pracy około 7km wysiadam i słyszę „świerszcza” w sprężarce klimy (chyba). Dźwięk przypominający dźwięk ze sprężarki turbo – delikatny świst. Wyłączam klimkę lub rozgrzeję silnik do około 90 stopni (po przejechaniu powyżej 15km) - dźwięk zanika. Nie miałem wcześniej klimy, więc nie wiem czy to normalne?? Chcę jechać do ASO, ale nie chcę wyjść na durnia. Chcę mieć jakieś argumenty, bo jak zwykle usłyszę że to normalne. Czy w innych CEEDach też występuje takowe zjawisko??
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
-
rafal_student
Chodzi o to że pod maską!! A najlepsze jest to że u mnie sprężarka się załącza zawsze gdy jest włączona klimka. Słychać to ewidentnie!! Wentylator odrzucam w 100%. Myślałem że to pasek łączący sprężarkę z silnikiem, ale jest odpowiednio naprężony. Dźwięk pojawia się między 60-cioma a 80-cioma stopniami, potem zanika a przy 90-ciu stopniach znika. Może nie ma się czym przejmować?? W sumie to grzeje i chłodzi bo sprawdzałem w garażu. Pytanie czy jak padnie to naprawią na gwarancji??
- litp
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 02 lip 2016 21:09
- Lokalizacja: Małopolska
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1600 Pb 132KM
2017, smart plus
Re: "ŚWIERSZCZ" W KLIMATYZACJI
Witam.
Podpinam się pod wątek "świerszcz w klimatyzacji"
We wnętrzu kabiny (z kratek nawiewu) wydobywa się "jęczący" dźwięk - ewidentnie związany z włączeniem klimatyzacji, nieco nasilający się po dodaniu gazu. Dokuczliwy przy jeździe miejskiej (przy wyższych prędkościach wiadomo niesłyszalny).
Na pewno nie jest to dźwięk z wentylatora nadmuchu.
Dźwięk nie jest słyszalny pod maską, ewidentnie nie słychać go z okolic sprężarki.klimatyzacji.
W serwisie - za jego przyczynę uznano normalną pracę zaworu rozprężnego - czyli TTTM.
Ceed SW 1,6GDI, nowy - przebieg 3,5 tys km
Podpinam się pod wątek "świerszcz w klimatyzacji"
We wnętrzu kabiny (z kratek nawiewu) wydobywa się "jęczący" dźwięk - ewidentnie związany z włączeniem klimatyzacji, nieco nasilający się po dodaniu gazu. Dokuczliwy przy jeździe miejskiej (przy wyższych prędkościach wiadomo niesłyszalny).
Na pewno nie jest to dźwięk z wentylatora nadmuchu.
Dźwięk nie jest słyszalny pod maską, ewidentnie nie słychać go z okolic sprężarki.klimatyzacji.
W serwisie - za jego przyczynę uznano normalną pracę zaworu rozprężnego - czyli TTTM.
Ceed SW 1,6GDI, nowy - przebieg 3,5 tys km
- DOgi
- Klubowicz
- Posty: 33
- Dołączył(a): 28 lip 2017 18:32
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 Pb 135KM
2016, L+BL
Re: "ŚWIERSZCZ" W KLIMATYZACJI
litp, u mnie to samo. W efekcie zdiagnozowano nieszczelność klimatyzacji. Od połowy kwietnia serwis nie może sobie z tym poradzić. Wymiono przewody, ale to nie przyniosło poprawy. Klimatyzacji nie daje się nabić. Auto spędziło w serwisie już pewnie w sumie 2 tygodnie. Nowy czynnik r1234yf podobno utrudnia diagnozowanie. Ceed 1,6 GDI z II 2016 r., 38 tys. km.
C2FL 2016 HB - 1.6 GDI - L+BL - Silver Sirius - Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: "ŚWIERSZCZ" W KLIMATYZACJI
DOgi napisał(a):Nowy czynnik r1234yf podobno utrudnia diagnozowanie.
a kto powiedział że do diagnozowania potrzebny jest "syf" jest wiele innych metod i środków do napełnienia klimy aby spr szczelność... ehm
swoją drogą, 2 przypadki C2 na forum, poza pewnie też... coś chyba jest na rzeczy, chyba zacznę się bardziej przysłuchiwac temu buczeniu co u mnie czasem występuje, a znika po wyłączeniu klimy... albo wiatrak albo spręzarka..
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
- adrian9001
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 19 maja 2018 19:56
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 GDI Pb 135KM
2013, M
Re: "ŚWIERSZCZ" W KLIMATYZACJI
litp napisał(a):Witam.
Podpinam się pod wątek "świerszcz w klimatyzacji"
We wnętrzu kabiny (z kratek nawiewu) wydobywa się "jęczący" dźwięk - ewidentnie związany z włączeniem klimatyzacji, nieco nasilający się po dodaniu gazu. Dokuczliwy przy jeździe miejskiej (przy wyższych prędkościach wiadomo niesłyszalny).
Na pewno nie jest to dźwięk z wentylatora nadmuchu.
Dźwięk nie jest słyszalny pod maską, ewidentnie nie słychać go z okolic sprężarki.klimatyzacji.
W serwisie - za jego przyczynę uznano normalną pracę zaworu rozprężnego - czyli TTTM.
Ceed SW 1,6GDI, nowy - przebieg 3,5 tys km
Witam,
Kropka w kropkę to samo tylko przebieg 67 tyś km. Jestem pewien że dźwięk nie występował od nowości samochodu. U mnie klima szczelna a na przeglądzie nie zdiagnozowali niczego niepokojącego...
- grabusik
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 27 cze 2018 09:56
- Lokalizacja: Toruń
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 Pb 130KM
2015, M + Business Line
Re: "ŚWIERSZCZ" W KLIMATYZACJI
Również mam świerszcza związanego z klimatyzacją już od ponad roku.
U mnie wygląda to tak:
1. Świerszcze aktywuje się głównie, przy włączonej klimatyzacji, ale inercja jest na tyle duża, ze słychać go czasem również parę minut po wyłączeniu klimy i nawiewu.
2. Czas załączenia świerszcza totalnie przypadkowy, nie widzę żeby się zwiększało przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu.
3. Nie widzę związku z obciążeniem działania klimatyzacji.
4. Najczęściej słychać go zaraz po odpaleniu silnika po nocy w garażu, później jest lub nie ma.
5. Potrafił świerszczeć cały dzień, po zajechaniu do serwisu i nie wyłączaniu silnika zniknął i się nie odezwał, również na jeździe z serwisantem.
6. Dźwięk bardzo zróżnicowany, od cyklicznych świerszczeń podobnych do tarcia łożyska, do pojedynczych przeciągłych pisków.
7. Dźwięk bardziej elektroniczny niż mechaniczny.
8. Większe natężenie dźwięku spod deski rozdzielczej niż w okolicach nawiewów.
9. Klima szczelna, przeglądy cacy.
10. Nie widzę też związku z wilgotnością powietrza. Potrafi świerszczeć lub nie zarówno przy mokrej pogodzie jak i w upale.
Czy to może być jakiś elektroniczny przekaźnik klimy? Ręce opadają.
W ASO bezradni bo świerszcz zazwyczaj znika jak jadę do ASO, albo akurat nie ma "gościa co ma dobry słuch do takich rzeczy".
Jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić?
U mnie wygląda to tak:
1. Świerszcze aktywuje się głównie, przy włączonej klimatyzacji, ale inercja jest na tyle duża, ze słychać go czasem również parę minut po wyłączeniu klimy i nawiewu.
2. Czas załączenia świerszcza totalnie przypadkowy, nie widzę żeby się zwiększało przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu.
3. Nie widzę związku z obciążeniem działania klimatyzacji.
4. Najczęściej słychać go zaraz po odpaleniu silnika po nocy w garażu, później jest lub nie ma.
5. Potrafił świerszczeć cały dzień, po zajechaniu do serwisu i nie wyłączaniu silnika zniknął i się nie odezwał, również na jeździe z serwisantem.
6. Dźwięk bardzo zróżnicowany, od cyklicznych świerszczeń podobnych do tarcia łożyska, do pojedynczych przeciągłych pisków.
7. Dźwięk bardziej elektroniczny niż mechaniczny.
8. Większe natężenie dźwięku spod deski rozdzielczej niż w okolicach nawiewów.
9. Klima szczelna, przeglądy cacy.
10. Nie widzę też związku z wilgotnością powietrza. Potrafi świerszczeć lub nie zarówno przy mokrej pogodzie jak i w upale.
Czy to może być jakiś elektroniczny przekaźnik klimy? Ręce opadają.
W ASO bezradni bo świerszcz zazwyczaj znika jak jadę do ASO, albo akurat nie ma "gościa co ma dobry słuch do takich rzeczy".
Jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić?
- DOgi
- Klubowicz
- Posty: 33
- Dołączył(a): 28 lip 2017 18:32
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 Pb 135KM
2016, L+BL
Re: "ŚWIERSZCZ" W KLIMATYZACJI
butter18 napisał(a):DOgi napisał(a):Nowy czynnik r1234yf podobno utrudnia diagnozowanie.
a kto powiedział że do diagnozowania potrzebny jest "syf" jest wiele innych metod i środków do napełnienia klimy aby spr szczelność... ehm
swoją drogą, 2 przypadki C2 na forum, poza pewnie też... coś chyba jest na rzeczy, chyba zacznę się bardziej przysłuchiwac temu buczeniu co u mnie czasem występuje, a znika po wyłączeniu klimy... albo wiatrak albo spręzarka..
Podsumowując: zdiagnozowano ledwie zauważalną nieszczelność w sprężarce. Obecnie czekam na wymianę. Przypomnę, że zaczęło się od delikatnego szumienia na najwyższej mocy nawiewu.
C2FL 2016 HB - 1.6 GDI - L+BL - Silver Sirius - Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS
- litp
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 02 lip 2016 21:09
- Lokalizacja: Małopolska
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1600 Pb 132KM
2017, smart plus
Re: "ŚWIERSZCZ" W KLIMATYZACJI
Witam.
Tak jak opisywałem dźwięk jest ewidentnie związany z uruchomieniem klimatyzacji i pojawia się przy jej każdorazowym włączeniu i jest od nowości słyszalny.
Od poprzedniego wpisu odwiedziłem dwa serwisy.
W pierwszym zebrało się konsylium mechaników, jazda próbna, podkręcono (czasowo) śrubę regulacyjną alternatora – dźwięk wydawał się nieco intensywniejszy (sugestia pana mechanika). Zasugerowano, że zlokalizowanie dźwięku wiązałoby się z rozkręcaniem elementów napędzanych przez pasek a przecież wiadomo klient ( a zapewne przede wszystkim serwis ) tego nie chce. Przynajmniej przy drugi podejściu (w tym serwisie) była próba rozwiązania problemu.
Ponadto w tymże serwisie mogłem „posłuchać” ceeda z przebiegiem ponad 60tys. km – według mnie nie słychać było „świerszcza”. Pan mechanik słyszał.
W drugim serwisie wstępnie obstawiano na uszkodzenie zaworu rozprężnego – bo z taką usterką się wcześniej spotkano. W efekcie sprawdzono ilość czynnika chłodzącego (jak stwierdzono była prawidłowa).
Tam też mogłem „posłuchać” nowiutkiego ceeda – po włączeniu klimatyzacji... pojawił się identyczny jak w moim dźwięk (może nieco mniej intensywny).
Wnioski?
Nowy ceed przynajmniej niektóre egzemplarze mają przypadłość w postaci „świerszcza” (?), który nie ma wpływu na działanie klimatyzacji ale jest irytujący dla stałego użytkownika (inaczej to oczywiście odbierają mechanicy w czasie jednorazowej jazdy próbnej).
Dźwięk ten prawdopodobnie jest przenoszony z któregoś elementu klimatyzacji (sprężarka?, zawór rozprężny?) a później przez elementy nawiewu które pewnie pełnią funkcję pudla rezonansowego. Ewentualnie może problem (dodatkowy dźwięk) powstaje dosłownie na styku zaworu rozprężnego i przegrody czołowej?
cdn???
Tak jak opisywałem dźwięk jest ewidentnie związany z uruchomieniem klimatyzacji i pojawia się przy jej każdorazowym włączeniu i jest od nowości słyszalny.
Od poprzedniego wpisu odwiedziłem dwa serwisy.
W pierwszym zebrało się konsylium mechaników, jazda próbna, podkręcono (czasowo) śrubę regulacyjną alternatora – dźwięk wydawał się nieco intensywniejszy (sugestia pana mechanika). Zasugerowano, że zlokalizowanie dźwięku wiązałoby się z rozkręcaniem elementów napędzanych przez pasek a przecież wiadomo klient ( a zapewne przede wszystkim serwis ) tego nie chce. Przynajmniej przy drugi podejściu (w tym serwisie) była próba rozwiązania problemu.
Ponadto w tymże serwisie mogłem „posłuchać” ceeda z przebiegiem ponad 60tys. km – według mnie nie słychać było „świerszcza”. Pan mechanik słyszał.
W drugim serwisie wstępnie obstawiano na uszkodzenie zaworu rozprężnego – bo z taką usterką się wcześniej spotkano. W efekcie sprawdzono ilość czynnika chłodzącego (jak stwierdzono była prawidłowa).
Tam też mogłem „posłuchać” nowiutkiego ceeda – po włączeniu klimatyzacji... pojawił się identyczny jak w moim dźwięk (może nieco mniej intensywny).
Wnioski?
Nowy ceed przynajmniej niektóre egzemplarze mają przypadłość w postaci „świerszcza” (?), który nie ma wpływu na działanie klimatyzacji ale jest irytujący dla stałego użytkownika (inaczej to oczywiście odbierają mechanicy w czasie jednorazowej jazdy próbnej).
Dźwięk ten prawdopodobnie jest przenoszony z któregoś elementu klimatyzacji (sprężarka?, zawór rozprężny?) a później przez elementy nawiewu które pewnie pełnią funkcję pudla rezonansowego. Ewentualnie może problem (dodatkowy dźwięk) powstaje dosłownie na styku zaworu rozprężnego i przegrody czołowej?
cdn???
Posty: 10
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Buczenie kompresora klimatyzacji
przez aviator » 03 sie 2022 15:19 w Silniki i skrzynia biegów - 19 Odpowiedzi / 6762 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
25 sie 2022 15:49
-
Buczenie kompresora klimatyzacji
-
-
Podświetlenie radia i klimatyzacji
przez ketipe » 05 paź 2020 17:25 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 6289 Wyświetlone
- Ostatni post przez ketipe
06 paź 2020 13:43
-
Podświetlenie radia i klimatyzacji
-
-
Napięcie na powrocie z czujnika ciśnienia klimatyzacji.
przez Wenszu » 28 lip 2020 14:20 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 3458 Wyświetlone
- Ostatni post przez Wenszu
01 sie 2020 19:11
-
Napięcie na powrocie z czujnika ciśnienia klimatyzacji.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości