Witam,
Użytkuję ceed'a od stycznia. Samochód nie jest doskonały (oj daleka jeszcze droga) a ja jestem wymagający i czepialski Jednak tym razem chciałem poruszyć sprawę tankowania.
Swoim samochodem jeżdżę 0-1 (empty-full). Tankuje tylko wtedy gdy "żydek" leży a kontrolka się pali i komp pokazuje -- do przejechania. Zawsze jadę na stację i leję pod korek.
Ot tak mam i nie bawię się w dolewki po 50 PLN I tu zaczyna się "ciekawostka". Pierwsze ~43 litry wchodzą w 90 sekund (jak w F1 ) Wtedy to wybija jakoby był pełny. Ale tak nie jest.
Dalsza zabawa w dolewanie kończy się na 55~56 litrach ale po jakiś 5 minutach. Czy w waszych samochodach też tak jest ? Czy może mój po prostu ma kłopot z odpowietrzaniem zbiornika i stąd taka zabawa.
Przyznam się szczerze, że trochę mnie to wkurza. Rozumiem "dłubanie" i powolne dolewanie 3~4 litrów ale ponad 10 to już lekka przesada. Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w temacie
pozdrawiam
TANKOWANIE NA FULL !!!
Moderator: Żandarmeria
-
esliwinski
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
Grzech
-
swender
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
Daru
-
Grzech
-
Mark_Master
Czyli mamy tak samo Dobre i to bo myślałem że to taki mój odosobniony przypadek
Max co udało mi się "wcisnąć" to 56,76 l, czyli wychodzi na to iż mamy w autku pond 60 litrów paliwa !!!!
Bardzo lubię takich co 2 dni na stacje po paliwo za 50 PLN - "bo taniej" jeżdźą a stacja 10 km w jedną stronę. I tak niby jest taniej ???
Max co udało mi się "wcisnąć" to 56,76 l, czyli wychodzi na to iż mamy w autku pond 60 litrów paliwa !!!!
Bardzo lubię takich co 2 dni na stacje po paliwo za 50 PLN - "bo taniej" jeżdźą a stacja 10 km w jedną stronę. I tak niby jest taniej ???
-
lenarty
-
Grzech
<span>lenarty</span> napisał(a):jeżeli po pierwszym odbiciu wskazówka wskazuje, że jest pełen bak, to jest pełen. A to, że lejecie w przewód prowadzący do zbiornika, w który mieści się prawie 10 litrów, to inna sprawa. tylko nie ma co się wtedy dziwić, że często odbija, bo się paliwo w wąskim przewodzie spienia.
ok ale zbiornik mam 53l prawda a rezerwy jest na 80km max czyli ok 10 l
jak przejeżdżam na rezerwie ok 50 km i leje do pełna to wchodzi mi ok. 43l to coś jest nie tak, powinienem zatankować więcej ok 50 l
-
potok
-
MariuszKuśmierski
<span>Mark_Master</span> napisał(a):Pierwsze ~43 litry wchodzą w 90 sekund (jak w F1 ) Wtedy to wybija jakoby był peÂłny. Ale tak nie jest. Dalsza zabawa w dolewanie konczy się na 55~56 litrach ale po jakiś 5 minutach.
A ja byłem przekonany, że Cee'd ma zbiornik o pojemności 53 litrów.
I pewnie kilka było przed wjechaniem na stację? Pozdrawiam.
-
krisder
W instrukcji obsługi poprzedniego auta jest wyraźnie napisane "nie tankować po trzykrotnym odbiciu dystrybutora. Grozi poważną awarią". Nie widziałem o jaką awarię może chodzić, ale prawdopodobnie chodzi o paliwo, które może dostać się do przewodów odpowietrzających. W instrukcji Cee'da nic o tym nie pisze ale podejrzewam, że chodzi o to samo. Problem z tankowaniem po korek występuje we wszystkich współczesnych autach.
-
potok
Zawsze tankowałem auta po zaświećeniu "żydka", czasem wyjątkowo wcześniej przed długą podróżą i nie rozumiem problemu z tankowaniem pod sam korek, toż to jakiś debilizm aby upychać jak najwięcej paliwa w baku.
Dla przykładu:
wracam z pracy o 15stej , temp. powietrza 29 C, tankuję 60 litrów pod korek ( trwa to 8 minut ), dojeżdżam do domu 3 km, zostawiam auto przed domem na słońcu do godz. 19-20stej, temp. paliwa w chwili tankowania to znacznie poniżej 20 C, po kilku godzinach wskutek rozszerzalności termicznej 3-4 litry wylewają się w trawnik i gdzie ecozieloni Z benzynką bywa gorzej - większy faktor rozszerzalności termicznej
Dla przykładu:
wracam z pracy o 15stej , temp. powietrza 29 C, tankuję 60 litrów pod korek ( trwa to 8 minut ), dojeżdżam do domu 3 km, zostawiam auto przed domem na słońcu do godz. 19-20stej, temp. paliwa w chwili tankowania to znacznie poniżej 20 C, po kilku godzinach wskutek rozszerzalności termicznej 3-4 litry wylewają się w trawnik i gdzie ecozieloni Z benzynką bywa gorzej - większy faktor rozszerzalności termicznej
-
Hazael
Ciekaw jestem co to może być za poważna awaria. Od ponad roku tankuję pod korek i nie zauważyłem żadnej awarii. A BTW to co się może stać wielkiego jak paliwo dostanie się do przewodów odpowietrzających?
Moim zdaniem jedyne zagrożenie to rozszerzalność cieplna paliwa. Jeżeli zatankujemy pod korek i zostawimy w upał to paliwo może rozszerzając się rozerwać gumowy przewód.
Wg mnie jak po zatankowaniu pod korek jedziemy w trasę to jest ok.
Tyle teorii u mnie
no to się potok zgraliśmy w czasie
Moim zdaniem jedyne zagrożenie to rozszerzalność cieplna paliwa. Jeżeli zatankujemy pod korek i zostawimy w upał to paliwo może rozszerzając się rozerwać gumowy przewód.
Wg mnie jak po zatankowaniu pod korek jedziemy w trasę to jest ok.
Tyle teorii u mnie
no to się potok zgraliśmy w czasie
Powrót do Koszt utrzymania
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[S] Proceed GT FULL opcja
1, 2przez Geegles » 24 sty 2024 21:38 w Giełda - 22 Odpowiedzi / 1331 Wyświetlone
- Ostatni post przez Slowik8609
27 kwi 2024 17:45
-
[S] Proceed GT FULL opcja
-
-
[C3] Parujące reflektory full LED
przez bartl0miej » 11 paź 2020 17:08 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 14 Odpowiedzi / 7442 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marcinek82
15 cze 2021 17:42
-
[C3] Parujące reflektory full LED
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości