Witam
Ponieważ takiego wątku jeszcze nikt nie rozpoczął, postanowiłem o tym napisać.
Jakim paliwem zalewacie wasze zbiorniki. Czy jest to zwykła 98 lub ON czy jakaś mieszanka wzbogacona? A może ktoś jeździ na 95?
Może ktoś wlewał różne odmiany i porównywał osiągi i spalanie?
Najważniejsza lista paliw z teoretycznie tzw "pałerem"
- BP Ultimate 98
- BP Ultimate Diesel
- VERVA 98
- VERVA ON
- Shell V-Power Racing
- Shell V-Power
- Shell V-Power Diesel
- Shell Diesel Extra
Piszcie opinie na temat tych powyższych, jeżli je stosujecie oraz o innych nie wymienionych.
Pozdrawiam
[Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Moderator: Żandarmeria
-
cyberstorm
[Paliwa] - czy warto tankować wzbogacone ?
Ostatnio edytowano 14 paź 2007 10:04 przez cyberstorm, łącznie edytowano 1 raz
-
Younior
-
cyberstorm
-
masiu
-
Younior
-
cyberstorm
Nic się nie stanie, tylko żeby się nie wymieszały to musisz 95 wyjeździć prawie do końca i zalać 98 albo mocniejszą żeby zobaczyć efekty podczas jazdy. Między 95 a 98 to efektów możesz nie zauważyć ale jak zalejesz V-Power Racing to będzie już odczuwalne.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 paź 2007 10:07 przez cyberstorm, łącznie edytowano 1 raz
-
wilam
Ja tankujÄ albo zwykĹÄ
95 albo Supereme 95 na Statoil.
W nowoczesnych silnkiach z zapĹonem sterowanym elektronicznie to nie ma takiego problemu jak kiedyĹ - gdzie od iloĹci oktanów w paliwie trzeba byĹo ustawiÄ odpowidnio zapĹon.
Raz w ceedzie zatankowaĹem SupremÄ 98 i nie odczuĹem Ĺźadnej róĹźncy, w przeciwieĹstwie do mojego porzedniego auta Forda Fiesty (silnik 8 zaworowy, 1 waĹek rozrzÄ du), który wyraĹşnie byĹ mocniejszy na 98, a silknik pracowaĹ bardziej równo.
TankujÄ czasami SupremÄ 95 tylko dlatego, Ĺźe ma ona wiele dodatków myjÄ cych itp.
KiedyĹ w AĹ robili testy paliw na Fiacie Pandzie i akurat w tym aucie nie byĹo jakoĹ specjalnie lepszych osiÄ gów, choÄ napisali, Ĺźe w bardziej nowoczesnych silnikach jest moĹźliwe, Ĺźe wyniki stosowania paliw typu Premium mogÄ byÄ bardziej odczuwalne. OsobiĹcie ja tego nie czuje i róĹźnicy w zuĹźyciu paliwa jakoĹ nie zauwaĹźyĹem.
W nowoczesnych silnkiach z zapĹonem sterowanym elektronicznie to nie ma takiego problemu jak kiedyĹ - gdzie od iloĹci oktanów w paliwie trzeba byĹo ustawiÄ odpowidnio zapĹon.
Raz w ceedzie zatankowaĹem SupremÄ 98 i nie odczuĹem Ĺźadnej róĹźncy, w przeciwieĹstwie do mojego porzedniego auta Forda Fiesty (silnik 8 zaworowy, 1 waĹek rozrzÄ du), który wyraĹşnie byĹ mocniejszy na 98, a silknik pracowaĹ bardziej równo.
TankujÄ czasami SupremÄ 95 tylko dlatego, Ĺźe ma ona wiele dodatków myjÄ cych itp.
KiedyĹ w AĹ robili testy paliw na Fiacie Pandzie i akurat w tym aucie nie byĹo jakoĹ specjalnie lepszych osiÄ gów, choÄ napisali, Ĺźe w bardziej nowoczesnych silnikach jest moĹźliwe, Ĺźe wyniki stosowania paliw typu Premium mogÄ byÄ bardziej odczuwalne. OsobiĹcie ja tego nie czuje i róĹźnicy w zuĹźyciu paliwa jakoĹ nie zauwaĹźyĹem.
-
Klapouchy
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
vitaras
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
starczek
-
gucio33
Juź nie raz na łamach prasy motoryzacyjnej były robione testy odnośnie różnicy pomiędzy stosowaniem paliwa 95i 98 w silnikach zwykłych gdzie pomiar mieścił się w granicy błędu dopiero przy silnikach z doładowaniem można było odczuć różnice na korzyść lepszego paliwa. Test troszkę do tyłu jeśli się nie mylę był zamieszczony w Motorze choć inne pisma tak samo co rok powtarzają testy związane z różnymi paliwami i korzyściami wynikającymi z ich zastosowania i czyszczeniem kieszeni przeciętnego użytkownika
Ostatnio edytowano 14 paź 2007 10:59 przez gucio33, łącznie edytowano 1 raz
-
vitaras
-
taskarinos
-
Łukasz
-
popmart
- BP Ultimate Diesel (lub Ĺźadko podobne)
dlaczego ?
imho:
-spalanie mniejsze na poziomie róznicy w cenie .
-silniki CDRI (tdi, itp) wymagaja lepszego paliwa ze wzgledu na zuzycie silnika a w szczególnoĹci wtrysku
-silnik ma nieco wiecej mocy
oszczÄdnoĹÄ na poziomie 10 pln na tankowanie standardu jest imo pozorna.
dlaczego ?
imho:
-spalanie mniejsze na poziomie róznicy w cenie .
-silniki CDRI (tdi, itp) wymagaja lepszego paliwa ze wzgledu na zuzycie silnika a w szczególnoĹci wtrysku
-silnik ma nieco wiecej mocy
oszczÄdnoĹÄ na poziomie 10 pln na tankowanie standardu jest imo pozorna.
Powrót do Koszt utrzymania
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
przez Xantiun » 24 gru 2021 14:34 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
-
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
przez Xantiun » 24 gru 2021 14:34 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
-
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
przez Xantiun » 24 gru 2021 14:34 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
-
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
przez Xantiun » 24 gru 2021 14:35 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Kia cee'd 3 1.6 crdi filtr paliwa
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości