"Zainstalowalem apke wg foto instrukcji (za ktoryms razem wskoczyl mi PID z Catb1s2 i wnioski mam takie - w miescie go dobrze nie wypalisz. Za miastem , 4ty bieg, 90km/h, klima/grzanie szyb włączone i po 15-20 km czysty."
nie ma sensu dociazac silnika. skoro pid temperatury spalin pokazuje ze sterownik sam ogarnia utrzymanie wysokiej temp to znaczy ze dziala, pozatym kia samapodnosi obciazenie... czyms nie wiem czym - ale widac to po czujniku obciazenia jak reaguje.
"Zobaczcie efekt tunap 184 - obniża temperaturę zaplonu sadzy w filtrze. Tankuje sie 100ml tunapa na pełen bak, co 3ci bak. Mi pomoglo zmienić dopalanie z co 150 na co 340"
jaka jest temperatura zaplonu sadzy? w normalnym trybie autostradowym temp spalin mam w granicach 400. a dopalanie powyzej 600. tunap obnizy o 200stopni ?
"Zdaje sie ze odp na dolewke paliwa jest na samym początku tematu - wywalony uszczelniacz wałka pompy wysokiego cisnienia."
jezeli tak to czy grzanie po autostradzie 15-160 nie spowodowalo by tymbardziej przedostanie sie paliwa do oleju?
DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
Pokaż pierwszy nieprzeczytany post
Posty: 645
Strona 20 z 33
1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 33
- wertik
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 12 maja 2017 19:33
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L
Re: DPF - wypalanie
A. ja widzę wzrost obciążenia z klimą i grzaniem pupska/szyby [spalanie/obciążenie]. nie widzisz to nie włączaj
B. zależy od źródła i rodzaju sadzy, literaturowo ok 600 st. C.. Tunap zbija na 500/550. Jest jeszcze https://www.petrostar.pl/chemia/dodatki ... w349036071 oparty o inny karalizator procesu spalania sadzy. Skrótowo Tunap bazuje na żelazie a Wynn's na cerze. Wynna nie testowałem ale mam to w planie [po odczekaniu kilku tankowań po tunapie], ponieważ cer to bardziej reaktywny metal więc na logikę łatwiej o spontaniczne zainicjowanie reakcji.
C. a czy nie z tym macie problem, że niezależnie od: techniki jazdy, mycia filtra i innych konserwacji/napraw leje wam diesla w olej?
Co da odsysanie kiedy cały czas wam dolewa? Rozcieńczy olej jeszcze bardziej. Mieszanka olej/on z innymi parametrami chemicznymi i fizycznymi będzie włazić wszędzie i efektywnie zabijać filtr.
Tak przynajmniej ja to widzę
B. zależy od źródła i rodzaju sadzy, literaturowo ok 600 st. C.. Tunap zbija na 500/550. Jest jeszcze https://www.petrostar.pl/chemia/dodatki ... w349036071 oparty o inny karalizator procesu spalania sadzy. Skrótowo Tunap bazuje na żelazie a Wynn's na cerze. Wynna nie testowałem ale mam to w planie [po odczekaniu kilku tankowań po tunapie], ponieważ cer to bardziej reaktywny metal więc na logikę łatwiej o spontaniczne zainicjowanie reakcji.
C. a czy nie z tym macie problem, że niezależnie od: techniki jazdy, mycia filtra i innych konserwacji/napraw leje wam diesla w olej?
Co da odsysanie kiedy cały czas wam dolewa? Rozcieńczy olej jeszcze bardziej. Mieszanka olej/on z innymi parametrami chemicznymi i fizycznymi będzie włazić wszędzie i efektywnie zabijać filtr.
Tak przynajmniej ja to widzę
-
morph
Re: DPF - wypalanie
A. - oczywiscie, jak dolacze grzanie szyby radio i klime to widze wzrost obciazenia, ale nie przeklada sie to w zaden spsob na temp spalin.. pozostaje w normie podczas wypalania (600-640).
B. skoro obnizy temp zaplonu do 500-550, normalna temp spalin mam na ~400 jak przyspieszam to maks 450 mi pokazalo... to to nie ma szans sie spalac.. cos mi tu nie gra, chyba ze mialo by wspomoc wypalanie po miescie, przy postojach na swiatlach gdzie temp potrafi spasc do 550C, czyli teoretycznie proces wypalania sie nie wylaczyl, ale realnie nic nie wypala bo za zimno?
B. skoro obnizy temp zaplonu do 500-550, normalna temp spalin mam na ~400 jak przyspieszam to maks 450 mi pokazalo... to to nie ma szans sie spalac.. cos mi tu nie gra, chyba ze mialo by wspomoc wypalanie po miescie, przy postojach na swiatlach gdzie temp potrafi spasc do 550C, czyli teoretycznie proces wypalania sie nie wylaczyl, ale realnie nic nie wypala bo za zimno?
-
fafa69
Re: DPF - wypalanie
wertik napisał(a):Zdaje sie ze odp na dolewke paliwa jest na samym początku tematu - wywalony uszczelniacz wałka pompy wysokiego cisnienia.
Jeżeli wypala wam często, to wystarczy ze zlapiecie go dwa razy na dopalaniu i skasujecie licznik "B" na kompie. Dystans raczej jest staly i wtedy można zaplanować sobie podróż :p ot takie uroki diesla.
Zainstalowalem apke wg foto instrukcji (za ktoryms razem wskoczyl mi PID z Catb1s2 i wnioski mam takie - w miescie go dobrze nie wypalisz. Za miastem , 4ty bieg, 90km/h, klima/grzanie szyb włączone i po 15-20 km czysty.
Napisz dokładniej, jak skonfigurowałeś program
Temperatura w miescie za szybko spada w dół. Biorąc pod uwagę "kubaturę" filtra tto nie ma opcji na dobrą dystrybucję tego ciepła.
Zobaczcie efekt tunap 184 - obniża temperaturę zaplonu sadzy w filtrze. Tankuje sie 100ml tunapa na pełen bak, co 3ci bak. Mi pomoglo zmienić dopalanie z co 150 na co 340.
- wertik
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 12 maja 2017 19:33
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L
Re: DPF - wypalanie
Dodatki ułatwia szybsze i pełniejsze wypalenie, samej reakcji nie zainicjuja. Inicjuje roznica ciśnień.
-
morph
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
wertik napisał(a):Jeżeli wypala wam często, to wystarczy ze zlapiecie go dwa razy na dopalaniu i skasujecie licznik "B" na kompie. Dystans raczej jest staly i wtedy można zaplanować sobie podróż
Dopalanie nie zależy od dystansu a od innych czynników.
Może dopalac co 25 km a może co 200km.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
wertik napisał(a):Co da odsysanie kiedy cały czas wam dolewa? Rozcieńczy olej jeszcze bardziej.
A to zdrowo jeździć z za wysokim stanem ?
Ale masz rację. Dlatego wymieniłem olej po ok. 4,5k km i po 7,5k km jak miałem wzrostu poziomu.
- wertik
- Przedszkolak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 12 maja 2017 19:33
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 128KM
2014, L
Re: DPF - wypalanie
Kawu. No tak, czyli co np. 20 km. Jezeli ktos stale kursuje praca-dom-market to da się przewidzieć gdzie nas trafi.
Mnie np. trafia szlag ze wziąłem diesla a nie jeżdżę miejsko.
Mnie np. trafia szlag ze wziąłem diesla a nie jeżdżę miejsko.
-
morph
Re: DPF - wypalanie
poprostu koniec swiata bliski skoro takie pasciarstwa robia:). tak jak ktos wspomnial,...
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Ja mam diesla, nie rośnie mi poziom oleju, tryb jazdy mieszany. Leje od czasu do czasu tunap i jestem zadowolony z silnika. Tunap obniżając temperaturę spalania powołuję również jego lepsze i pełniejsze wypalenie. To nie jest preparat zamiast DPFa, bo gdyby tak było to nie montowano by w autach tych urządzeń tylko dano drugi bak na dozowanie tunapa
Komputer podnosi temperaturę ne grzałką a dolewanym paliwem do wydechu. Jeśli sie zatrzmujemy to proces dodawania paliwa do wydechu jest natychmiast przerywany - to widać wyraźnie na liczniku/wskaźniku spalania chwilowego.
Zgaszenie w tym momencie silnika nie spowoduje, że przeleje się ten olej napędowy do oleju bo go tam po prostu go już nie ma.
Owszem, możevi warto chwilkę jeszcze nie wyłączać silnika bo MOŻE coś tam się jeszcze wypali, ale przy silniku na luzie to szczerze mówiąc jest to bardzo wątpliwe.
Komputer podnosi temperaturę ne grzałką a dolewanym paliwem do wydechu. Jeśli sie zatrzmujemy to proces dodawania paliwa do wydechu jest natychmiast przerywany - to widać wyraźnie na liczniku/wskaźniku spalania chwilowego.
Zgaszenie w tym momencie silnika nie spowoduje, że przeleje się ten olej napędowy do oleju bo go tam po prostu go już nie ma.
Owszem, możevi warto chwilkę jeszcze nie wyłączać silnika bo MOŻE coś tam się jeszcze wypali, ale przy silniku na luzie to szczerze mówiąc jest to bardzo wątpliwe.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
Yankee napisał(a):Jeśli sie zatrzmujemy to proces dodawania paliwa do wydechu jest natychmiast przerywany - to widać wyraźnie na liczniku/wskaźniku spalania chwilowego.
To jakie masz wtedy wskazanie spalania? Bo na pewno nie "zero".
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Jak zwalniam silnikiem dojeżdżając do punktu zatrzymania wtedy spada z pewnego poziomu 1/2litry na zero
-
morph
Re: DPF - wypalanie
Komputer podnosi temperaturę ne grzałką a dolewanym paliwem do wydechu. Jeśli sie zatrzmujemy to proces dodawania paliwa do wydechu jest natychmiast przerywany - to widać wyraźnie na liczniku/wskaźniku spalania chwilowego.
Zgaszenie w tym momencie silnika nie spowoduje, że przeleje się ten olej napędowy do oleju bo go tam po prostu go już nie ma.
Owszem, możevi warto chwilkę jeszcze nie wyłączać silnika bo MOŻE coś tam się jeszcze wypali, ale przy silniku na luzie to szczerze mówiąc jest to bardzo wątpliwe.
panie.. gdy proces wypalnia trwa, a odejmiesz noge z gazu a chocbys jechal pionowo w dol to sterownik dozuje paliwo, tak samo jak na luzie na postoju. nie wiem skad pomysl ze przerywa i gdzie to nibywidac, skoro widac co innego - utrzymujaca sie wyzsza temperature spalin oraz obroty.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 407
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: DPF - wypalanie
No to niech ktoś wrzuci wykres z przebiegu takiego wypalania, z obrotami silnika i po sprawie. Ja nie mogę bo w 2.0 te pidy nie żyją
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Temperatura o niczym nie świadczy. Jak czajnik wyłączysz to też jego temperatura nie zacznie ci spadać od razu, bo niby jakim cudem. Cały wydech jest nagrzany i "chłodzony" jedynie gorącym powietrzem z silnika. Dozowanie dodatkowego paliwa jest szybko odcinane jak spadają obroty silnika co widać na pasku chwilowego spalania.morph napisał(a):Komputer podnosi temperaturę ne grzałką a dolewanym paliwem do wydechu. Jeśli sie zatrzmujemy to proces dodawania paliwa do wydechu jest natychmiast przerywany - to widać wyraźnie na liczniku/wskaźniku spalania chwilowego.
Zgaszenie w tym momencie silnika nie spowoduje, że przeleje się ten olej napędowy do oleju bo go tam po prostu go już nie ma.
Owszem, możevi warto chwilkę jeszcze nie wyłączać silnika bo MOŻE coś tam się jeszcze wypali, ale przy silniku na luzie to szczerze mówiąc jest to bardzo wątpliwe.
panie.. gdy proces wypalnia trwa, a odejmiesz noge z gazu a chocbys jechal pionowo w dol to sterownik dozuje paliwo, tak samo jak na luzie na postoju. nie wiem skad pomysl ze przerywa i gdzie to nibywidac, skoro widac co innego - utrzymujaca sie wyzsza temperature spalin oraz obroty.
Można poszukać jakiegoś pida odpowiedzialnego za zużycie paliwa i pokombinować z prowadzeniem obserwacji tych wszystkich zmiennych.... pytanie tylko po co ?:-)
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
A konkretnie które nie żyją? U mnie też przy 1.6 nie działały te wskazane przez autora ale znalazłem je pod innymi nazwami (po angielsku)Piejar napisał(a):No to niech ktoś wrzuci wykres z przebiegu takiego wypalania, z obrotami silnika i po sprawie. Ja nie mogę bo w 2.0 te pidy nie żyją
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: DPF - wypalanie
Yankee napisał(a):... Dozowanie dodatkowego paliwa jest szybko odcinane jak spadają obroty silnika co widać na pasku chwilowego spalania...
Mysle ze niemasz racji. Nawet przy ok 1500obr. (jadac na 2 czy nawet 3) pasek nie spada do zera przy wypalaniu. Oczywiscie znowu ponizej pewnych obrotow (zaleznych od zapietego biegu) zawsze bedzie pokazywal jakies spalanie, poniewaz komputer podtrzymuje obroty zeby nie zadusic silnika. Natomiast spada zawsze (niezaleznie czy wypala czy nie) do zera ponizej pewnej predkosci auta, z tego wzgledu ze pokazuje tylko spalanie litry/100km, nie pokazuje ile na godzine.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano 27 sie 2020 11:03 przez Marcinek82, łącznie edytowano 1 raz
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 825
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
To dlaczego zaraz po wznowieniu jazdy chwilowe spalanie nie wzrasta od razu tylko po jakieś dłuższej chwili? Jak wzrosną obroty, prędkość?
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: DPF - wypalanie
Poniewaz "chwilowe" komputer oblicza powyzej pewnej predkosci i po uplywie paru sekund - potrzebuje troche danych do obliczenia. Zauwaz ze po odjeciu/nacisnieciu gazu pasek tez reaguje z opoznieniem.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 5326 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 151 gości