Pitrek napisał(a):Damianw412 napisał(a):Co wy świrujecie
Jak katalizator jest na wykończeniu to jest metaliczny dzwięk.Słychać to dobrze w tunelu np.Kolejna sprawa jest taka, że zamiast katalizatora wstawia się strumiennice lub tłumik ewentualnie wygłusza się kata.Napewno bym się nie pchał w kupowanie katalizatorów po 1000zł bo za 400stówki to macie cały układ wydechowy z zamiennikiem zamiast kata.
Sam wycinałem kata w audi a4 b5 z 2001r i wstawiałem strumiennice.Dźwięk taki sam jak przed tylko bez pogłosu metalicznego.
Jak falują obroty to jest zła miesznka paliwa, zbyt duzo lub zbyt uboga.Za to odpowiadają sondy i to tam szukał bym przyczyny, a nie w katalizatorze.Ludzie jeżdżą na przelotach i nic im się nie dzieje
A ASO to po gwarancji omijać szerokim łukiem.
Sonda regulacyjna jest wymieniona ;/
Auto w przedziale 1600 - 1800 podaje mi za bogatą mieszankę i brakuje mi pomysłów co jest nie tak ;/
A czytałeś to?
http://kia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=257396Oraz:
P0172
Możliwe objawy:
Prawdopodobnie nie ma problemu z jazdą
Może jakiś brak mocy lub czkawka przy przyspieszaniu
Lampka emisji jest włączona
Możliwe przyczyny:
System jest zbyt bogaty, więc cylinder (cylindry) dostaje zbyt mało powietrza lub paliwo zbyt dużo
Nieprawidłowe podawanie paliwa
zanieczyszczony filtr paliwa
pompa paliwa jest brudna lub uszkodzona
wtryskiwacz (y) zanieczyszczony lub uszkodzony
Za mało powietrza
Wyciek powietrza dla zaworu gazowego
system podciśnienia jest przeciek
zbyt dużo oleju na filtrze oleju nasączonym olejem
wskaźnik poziomu oleju i / lub korek oleju nie zamykają się prawidłowo
EGR jest nieszczelny
LMM (G70) jest brudny lub wadliwy
wyciek po LMM
czujnik ciśnienia powietrza atmosferycznego jest uszkodzony
(N112) jest nieszczelny
Kontrola wad lambda
Sonda Lambda dla katalizatora (G39) jest uszkodzona
okablowanie i / lub połączenia z / do (G39) są wadliwe
Usterka układu wydechowego
Katalizator jest nieszczelny, wadliwy
wyciek spalin